Toki luterilaisissakin on tapakristittyjä, ja minulla olisi täysi syy mennä esittämään tämä kysymys luterilaisellekin palstalle. Katolilaiset ja luterilaiset ovat tässä asiassa ihan samanlaisia.
Olen itse uskovainen kristitty ja elän Jumalan sanan mukaan pyhää elämää. Kun olen somessa kansainvälisesti seurannut esim. saarnausvideoita, siis videoita, joissa uskovainen saarnaa ja evankelioi julkisella paikalla sananvapautensa nojalla, niin hyvin usein ne, jotka tulevat paheksumaan Jumalan sanan julistusta ja evankeliointia, kertovat olevansa katolilaisia. Osa heistä kiistää suoraan Raamatun arvovallan!
Jo seuraavassa lauseessa katolilaiset kertovat käyvänsä messussa melkein säännöllisesti. Aivan kuin se riittäisi tekemään heistä kristittyjä.
Onko katolilaisuus eksynyt liian kauas totisesta sydämen uskosta ja keskittyy pelkästään tämänpuoleiseen?
Miksi katolilaisissa on paljon tapakristittyjä?
7
315
Vastaukset
- ehkä.näin
"niin hyvin usein ne, jotka tulevat paheksumaan Jumalan sanan julistusta ja evankeliointia"
Onkohan kyseessä se, että he eivät halua protestanttien houkuttelevan ihmisiä omiin ryhmiinsä pois katolisesta kirkosta?
En ymmärrä, kuinka joku voisi kuvitella pelastuvansa ilman uskoa Kristukseen. Katolilaiset eivät kiellä Raamatun arvovaltaa, vaan väärät raamatuntulkinnat. Katolilaisille Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa. - niin_kuinka
Mikä on tapa kristitty?, kuinka se määritellään?.
- Anonyymi
Kannata tapaa, niin tapa kannatttaa sinua.
- Anonyymi
Katolilaiset käyvät usein messussa, koska messussa he saavat vastaanottaa ristiinnaulitun Kristuksen, kun leipä ja viini asetussanojen, eukaristisen rukouksen ja Pater nosterin aiikana-- jossain meiltä salatussa kohdassa--muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Katolilaiset siis vastaanottavat ristiinnaulitun Kristuksen 1.Kor.1:22-24. Summa summarum: kannata tapaa, niin tapa kannattaa sinua. En tiedä, olenko kyennyt sydämeeni saakka vastaanottamaan Kristuksen; minun oma sydämeni näet on äärimmäisen petollinen. Siihen en voi ensinkään luottaa. Messu-uhriin ja Pyhään Eukaristiaan l. ehtoollismessuun voi luottaa täysin, koska siinä saamme kontaktin Kristukseen. Neuvokaa, miten saamme Kristuksen petolliseen sydämeemme asumaan!
- Anonyymi
Raamattu ei opeta katolisen kirkon uskontoa .
- Anonyymi
Eihän UT opeta mitään uskontoa.
Se opettaa hengellisen tien Jumalan yhteyteen Jeesuksen ristinkuoleman kautta, siten että ihminen saa Hänessä synnit anteeksi ja on siten kelvollinen ottamaan Jumalan armon ja saamaan Pyhän Hengen.
Ei siihen liity mitään ihmeellisyyksiä ja nämä ihmiset muodostavat yhteisön tapaavat missä tahansa tai missä yhteydessä, niin heitä yhdistää hengen yhdysside siinä millaiseksi Jumala on heidät luonut.
- Anonyymi
raamatussa ei ole , - tapakristittyä , ainoastaan :
Jeesus meni sapatinpäivänä TAPANSA mukaan syngoogaan ja nousi lukemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999