Miksi katolilaisissa on paljon tapakristittyjä?

uskojeesukseenpelastaa

Toki luterilaisissakin on tapakristittyjä, ja minulla olisi täysi syy mennä esittämään tämä kysymys luterilaisellekin palstalle. Katolilaiset ja luterilaiset ovat tässä asiassa ihan samanlaisia.

Olen itse uskovainen kristitty ja elän Jumalan sanan mukaan pyhää elämää. Kun olen somessa kansainvälisesti seurannut esim. saarnausvideoita, siis videoita, joissa uskovainen saarnaa ja evankelioi julkisella paikalla sananvapautensa nojalla, niin hyvin usein ne, jotka tulevat paheksumaan Jumalan sanan julistusta ja evankeliointia, kertovat olevansa katolilaisia. Osa heistä kiistää suoraan Raamatun arvovallan!

Jo seuraavassa lauseessa katolilaiset kertovat käyvänsä messussa melkein säännöllisesti. Aivan kuin se riittäisi tekemään heistä kristittyjä.

Onko katolilaisuus eksynyt liian kauas totisesta sydämen uskosta ja keskittyy pelkästään tämänpuoleiseen?

7

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä.näin

      "niin hyvin usein ne, jotka tulevat paheksumaan Jumalan sanan julistusta ja evankeliointia"

      Onkohan kyseessä se, että he eivät halua protestanttien houkuttelevan ihmisiä omiin ryhmiinsä pois katolisesta kirkosta?

      En ymmärrä, kuinka joku voisi kuvitella pelastuvansa ilman uskoa Kristukseen. Katolilaiset eivät kiellä Raamatun arvovaltaa, vaan väärät raamatuntulkinnat. Katolilaisille Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa.

    • niin_kuinka

      Mikä on tapa kristitty?, kuinka se määritellään?.

    • Anonyymi

      Kannata tapaa, niin tapa kannatttaa sinua.

    • Anonyymi

      Katolilaiset käyvät usein messussa, koska messussa he saavat vastaanottaa ristiinnaulitun Kristuksen, kun leipä ja viini asetussanojen, eukaristisen rukouksen ja Pater nosterin aiikana-- jossain meiltä salatussa kohdassa--muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Katolilaiset siis vastaanottavat ristiinnaulitun Kristuksen 1.Kor.1:22-24. Summa summarum: kannata tapaa, niin tapa kannattaa sinua. En tiedä, olenko kyennyt sydämeeni saakka vastaanottamaan Kristuksen; minun oma sydämeni näet on äärimmäisen petollinen. Siihen en voi ensinkään luottaa. Messu-uhriin ja Pyhään Eukaristiaan l. ehtoollismessuun voi luottaa täysin, koska siinä saamme kontaktin Kristukseen. Neuvokaa, miten saamme Kristuksen petolliseen sydämeemme asumaan!

    • Anonyymi

      Raamattu ei opeta katolisen kirkon uskontoa .

      • Anonyymi

        Eihän UT opeta mitään uskontoa.

        Se opettaa hengellisen tien Jumalan yhteyteen Jeesuksen ristinkuoleman kautta, siten että ihminen saa Hänessä synnit anteeksi ja on siten kelvollinen ottamaan Jumalan armon ja saamaan Pyhän Hengen.

        Ei siihen liity mitään ihmeellisyyksiä ja nämä ihmiset muodostavat yhteisön tapaavat missä tahansa tai missä yhteydessä, niin heitä yhdistää hengen yhdysside siinä millaiseksi Jumala on heidät luonut.


    • Anonyymi

      raamatussa ei ole , - tapakristittyä , ainoastaan :
      Jeesus meni sapatinpäivänä TAPANSA mukaan syngoogaan ja nousi lukemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1798
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1502
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      854
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      738
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      711
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      701
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      686
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe