Täällä kun vangätään niin kovasti vastaan, on syytä muistaa uskomme suuruus ja merkittävyys. Vastaväittäjät tulevat vielä nöyrtymään ja katumaan suuren Jumalan edessä!
Meidän uskomme todistaa, että Raamattu on tosi ja tärkeä ja merkittävä. Mitä järkeä on vastustaa kristittyjen tätä?
Uskomme todistaa kaiken Jeesuken elämästä ja työstä mitä tarvitaan evankeliumin ymmärtämiseen ja omaksumiseen. Mitä järkeä vastustaa?
Emme ole osallistuneet kristikunnan synteihin, inkvisiition ja konkistadorien rikoksiin, juutalaisten vainoamiseen, intiaanien vainoamiseen, uskonsotiin jne.
Jumala itse ja Jeesus ovat ilmestyneet uskomme perustajalle ja käskeneet perustamaan kirkon. Mikä valtava tapahtuma! Samoin monet korkeat enkelit ja apostolit. Meillä on jatkuvasti profeetta, joka on yhteydessä Jumalaan ja johtaa kirkkoa Hänen tavallaan ja saa ilmoitusta häneltä.
On saatu Mormonin kirja, joka vahvistaa kristinuskon totuuden, palauttaa evankeliumin puhtaana ja kertoo muinaisista Israelista lähteneistä ryhmistä ja että niitä on vielä muitakin, joiden kirjat tulevat löytymään. Jokainen voi saada todistuksen kirjan ja kirkon totuudesta rehellisesti rukoillessaan.
Kirkko on valtava menestys. Loistavia temppeleitä on rakennettu ympäri maailmaa. 15 miljoonaa jäsentä.
Israelin kadonneet sukukunnat kokoontuvat yhteen koko maailman silmissä, kirkkoon, kun muut kristityt ihmettelevät, koska ne kymmenen kadonnutta sukukuntaa oikein löydetään.
Uskomme suuruus
63
139
Vastaukset 63
- Selkeyttä
Kiitos! Minäkin olin aikeissa kirjoittaa tänne siitä, miten uskomme on selkeää ja johdonmukaista. Kaikenlaista sellaista koetetaan keksiä ja kaivella, josta voisi saada aihetta pilkata ja osoitella. Yksi sellainen tekele on CES-kirje, joka on lähetetty suomennettuna kouluviranomaisille:
Letter to a CES Director - 3.31.15_Finnish.pdf.
Siinä on usein toistettuja väitteitä, jotka on kumottu. Voin antaa vastauksia kirjeen väitteisiin, sillä tekeillä on suomennus vastineesta. Jäsenten olisi hyvä tutustua noihin väitteisiin etukäteen, jotta ne eivät tulisi jossain tilanteessa yllätten vastaan. Kirkossamme on uskonnollinen selkeys, josta saatu varmuus, todistus, voittaa kaikki vääristelyt ja puolitotuudet. Ihmettelen miksi juuri meidän kirkkoamme koetetaan mustamaalata, mutta niin tapahtui myös alkukirkolle.
Matt. 5:11
"Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. [Matt. 10:22; Joh. 15:21; 1. Piet. 4:14]
Jeesus Kristus on palauttanut kirkkonsa. Tosiasiana pysyy, että vain yksi kirkko voi olla oikea. Ihmisille on annettu vastuu löytää se eikä etsiä keinoja vastustaa totuutta.
http://www.mormonit.fi/- Höpölöpsis
Tapani, tuo Matt. 5:11 kertoo kristityistä, ei mormoneista.
- Selkeyttä
Höpölöpsis kirjoitti:
Miten määrittelet kristityn muuten kuin vetoamalla Athanasiuksen uskontunnustukseen?
- Höpölöpsis
Selkeyttä kirjoitti:
Miten määrittelet kristityn muuten kuin vetoamalla Athanasiuksen uskontunnustukseen?
En vetoa Athanasiuksen uskontunnustukseen. Kristityt uskovat Raamatun mukaan, mormonit Smithin oppien mukaan.
Juuri noin. Mutta tuossa väitteessä että vain yksi kirkko voi olla oikea, on jotain mikä ei ole oikean uskon mukaista. Aivan Jumalan yhteydessä olevia uskovia on kaikissa kirkoissa. Mormonikirkko ei yksin ole oikea sen takia. Kaikki jotka sanovat olevansa ainoa oikea, ovat jo silloin väärässä. "Jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni kuuluu minun kirkkooni".
Kirkko on vain ainoa, jonka Jeesus hyväksyy omaksi kirkokseen. Jeesus hyväksyy muidenkin kirkkojen kannattajia omikseen, he vain erehtyvät vallitsevan kristinuskon erheellisten ja hallitsevien oppien takia.
Ja meillä on myös omavanhurskauden vaara. Sellaista henkeä on kirkossa eittämättä. Pelastus ei tule teoista vaan parannuksesta, uskosta ja kasteesta Jeesuksen sovituksen takia armosta, vain Jumala yksin päättää ketkä pelastuvat, siinä ei auta minkään kirkon jäsenyys eikä mitkään toimitukset pelkästään. Eivätkä kaikki mormonit pelastu vaan ne jotka uskovat oikein ja tekevät oikein ja pysyvät uskossa loppuun asti. Vehnä ja lusteet kasvavat yhdessä sadonkorjuuseen asti. Pelastusvarmuus voi olla vain nykyhetkessä. Pitää myös pysyä loppuun asti ja sitä ei voi kukaan etukäteen tietää.
Vain pelastuneet saavat korotuksen ja kaikki pelastuneet eivät saa, mutta pelastus on pääasia, Jeesuksen oppi on oppi pelastuksesta. Muuta siitä ei saa opettaa kuin mitä Jeesus opettaa 3. Nefin kirjassa. Ei saa korostaa korotusta vaan pelastus on pääasia ja korotus on ylimääräinen bonus. Tätä korostusta on liikaa mormonikirkossa. " Pelastus ilman korotusta on kadotus" on tyhmä usein kuultu lause mormoneilta.Höpölöpsis kirjoitti:
Alkuseurakunnan kristityistä. Joita lähinnä juuri mormonit ovat, mikä todistuu sitä mukaan kun alkuseurakunnan oppi ja käytäntö valkenee nykymaailmalle.
- Tuomas_Mesk
//"Kirkossamme on uskonnollinen selkeys, josta saatu varmuus, todistus, voittaa kaikki vääristelyt ja puolitotuudet."//
Miksi tämä MAP-kirkon ns. uskonnollinen selkeys ei kuitenkaan näy Raamatun tulkinnassa, vaan eisegeesiä on viljelty surutta? Vai onko niin, että eisegeesin käyttö nimenomaan takaa "uskonnollisen selkeyden"?
//"Ihmettelen miksi juuri meidän kirkkoamme koetetaan mustamaalata, mutta niin tapahtui myös alkukirkolle."//
MAP-kirkon vertaaminen alkukirkkoon Matt 5:11 jakeen perusteella on osoitus puhtaasta ymmärtämättömyydestä.
//"Tosiasiana pysyy, että vain yksi kirkko voi olla oikea. Ihmisille on annettu vastuu löytää se [...]"//
Sanomalla, että ihmisille on annettu vastuu löytää oikea kirkko, vääristät Raamatussa olevaa Kristuksen evankeliumia. Vuorisaarnassaan Jeesus sanoo: "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan". - samarin
"Yksi sellainen tekele on CES-kirje, joka on lähetetty suomennettuna kouluviranomaisille"
Onko tosiaan joku lähettänyt CES- kirjeen suomennoksen "kouluviranomaisille" vai tarkoitakohan että Jeremyn MAP-kirkon koulaitoksen johtavassa asemassa olevalle henkilölle lähettämä kirje on suomennettu? - Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Alkuseurakunnan kristityistä. Joita lähinnä juuri mormonit ovat, mikä todistuu sitä mukaan kun alkuseurakunnan oppi ja käytäntö valkenee nykymaailmalle.
Mormonit ovat kaukana alkuseurakunnan opeista.
- Tuomas_Mesk
Selkeyttä kirjoitti:
Nim. "Selkeyttä" tuputtaa joka paikkaan tuota Athanasiuksen uskontunnustusta, vaikka se ei edes ole kristikunnan pääasiallinen uskontunnustus. Kristityn voi määritellä toisellakin tavalla. Kas näin:
Kristinusko on monoteistinen uskonto ja kristitty on se henkilö, joka
- tunnustaa tätä kristillistä uskoa
- on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
- uskoo ja tunnustaa Jeesuksen henkilökohtaiseksi Herraksi ja Vapahtajaksi
- elää Jumalan tahdon mukaan
Kristinuskossa oikeaa oppia ja elämistä Jumalan tahdon mukaan ei voi erottaa toisistaan. Olli.S kirjoitti:
Juuri noin. Mutta tuossa väitteessä että vain yksi kirkko voi olla oikea, on jotain mikä ei ole oikean uskon mukaista. Aivan Jumalan yhteydessä olevia uskovia on kaikissa kirkoissa. Mormonikirkko ei yksin ole oikea sen takia. Kaikki jotka sanovat olevansa ainoa oikea, ovat jo silloin väärässä. "Jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni kuuluu minun kirkkooni".
Kirkko on vain ainoa, jonka Jeesus hyväksyy omaksi kirkokseen. Jeesus hyväksyy muidenkin kirkkojen kannattajia omikseen, he vain erehtyvät vallitsevan kristinuskon erheellisten ja hallitsevien oppien takia.
Ja meillä on myös omavanhurskauden vaara. Sellaista henkeä on kirkossa eittämättä. Pelastus ei tule teoista vaan parannuksesta, uskosta ja kasteesta Jeesuksen sovituksen takia armosta, vain Jumala yksin päättää ketkä pelastuvat, siinä ei auta minkään kirkon jäsenyys eikä mitkään toimitukset pelkästään. Eivätkä kaikki mormonit pelastu vaan ne jotka uskovat oikein ja tekevät oikein ja pysyvät uskossa loppuun asti. Vehnä ja lusteet kasvavat yhdessä sadonkorjuuseen asti. Pelastusvarmuus voi olla vain nykyhetkessä. Pitää myös pysyä loppuun asti ja sitä ei voi kukaan etukäteen tietää.
Vain pelastuneet saavat korotuksen ja kaikki pelastuneet eivät saa, mutta pelastus on pääasia, Jeesuksen oppi on oppi pelastuksesta. Muuta siitä ei saa opettaa kuin mitä Jeesus opettaa 3. Nefin kirjassa. Ei saa korostaa korotusta vaan pelastus on pääasia ja korotus on ylimääräinen bonus. Tätä korostusta on liikaa mormonikirkossa. " Pelastus ilman korotusta on kadotus" on tyhmä usein kuultu lause mormoneilta.Todella hyvin sanottu!
- Höpölöpsis
Eräällä minua nuoremmalla serkullani oli melkoinen uskonsuuruus joulupukkiin. Kun hänen vanhempansa olivat varmuuden vuoksi paljastaneet asian todellisen laidan ennen tämän kouluun menoa (ettei kiusattaisi joulupukkiuskon vuoksi), kaveri uskoi silti vielä pitkän aikaa.
Mormonit ovat siitä erikoisia, että uskovat Smithin satuihin aikuisinakin.
Olli syyllistyy tuossa viestinsä alussa sellaiseen, joka tepsii vain omaan väkeen, ei ulkopuolisiin, nimittäin pelotteluun. Ei kuule tepsi meihin. Minua ei todellakaan pelota yhtään sellainen ajatus, että jos Smithin sadut sittenkin olisivat totta. JOS olisivat, mormonien korotukseen en missään nimessä haluaisikaan. Helvettikin olisi paratisi siihen verrattuna.
Ja jos Olli, Tapani ja Nenada pääsevät Jumaliksi ja saavat oman maailmansa hallittavakseen, säälittää niitä, jotka joutuvat heidän alamaisikseen.- Selkeyttä
Miten osoitat, että mormonien usko on verrattavissa uskoon joulupukkiin? En näe mitään yhteyttä ja tuntuu, että kysymys on vain sinun asenteestasi vailla perusteita ja tarpeestasi pilkata.
- Höpölöpsis
Selkeyttä kirjoitti:
Miten osoitat, että mormonien usko on verrattavissa uskoon joulupukkiin? En näe mitään yhteyttä ja tuntuu, että kysymys on vain sinun asenteestasi vailla perusteita ja tarpeestasi pilkata.
Partainen vanha äijä, jolla on muori tai muoreja.
Ei ollut tarkoitus pelotella ketään vaan kertoa kuinka hieno meidän uskonto on, ja että meidän tulee olla pää pystyssä eikä välittää pilkkaajista, ja kuinka viimeistään kuoleman jälkeen useat sen ymmärtävät. Ja nyt koko ajan paljastuu uusia asioita, jotka tukevat uskoamme ja saattavat muut häpeään. Tulevaisuudessa eina enemmän ja enemmän. Vastustustakin tietysti löytyy aina. Oikeaa uskoa on aina vastustettu ja pilkattu. Näinhän kävi jopa Jeesukselle, ja kuitenkin Hän on Taivaan Suuri Jumala!
Jooseph Smith on suuri profetta kuin Mooses! Tämä ei mene kaikkien kaaliin. Verrataan joulupukkiin uskomiseen. Kuinka matalatasoista!- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus pelotella ketään vaan kertoa kuinka hieno meidän uskonto on, ja että meidän tulee olla pää pystyssä eikä välittää pilkkaajista, ja kuinka viimeistään kuoleman jälkeen useat sen ymmärtävät. Ja nyt koko ajan paljastuu uusia asioita, jotka tukevat uskoamme ja saattavat muut häpeään. Tulevaisuudessa eina enemmän ja enemmän. Vastustustakin tietysti löytyy aina. Oikeaa uskoa on aina vastustettu ja pilkattu. Näinhän kävi jopa Jeesukselle, ja kuitenkin Hän on Taivaan Suuri Jumala!
Jooseph Smith on suuri profetta kuin Mooses! Tämä ei mene kaikkien kaaliin. Verrataan joulupukkiin uskomiseen. Kuinka matalatasoista!Mitä uusia asioita paljastuu? Nykytiede osoittaa entistäkin paremmin Smithin jutut saduiksi ja valheiksi. Joulupukkitasoa.
- samarin
Olli.S kirjoitti:
Jooseph Smith on suuri profetta kuin Mooses! Tämä ei mene kaikkien kaaliin. Verrataan joulupukkiin uskomiseen. Kuinka matalatasoista!"Ja nyt koko ajan paljastuu uusia asioita, jotka tukevat uskoamme ja saattavat muut häpeään."
Ystävällisesti annatko esimerkkejä näistä uusista asioista. - Tuomas_Mesk
Olli.S kirjoitti:
Jooseph Smith on suuri profetta kuin Mooses! Tämä ei mene kaikkien kaaliin. Verrataan joulupukkiin uskomiseen. Kuinka matalatasoista!//"Ja nyt koko ajan paljastuu uusia asioita, jotka tukevat uskoamme ja saattavat muut häpeään."//
Syksyn yleiskonferenssi ei ainakaan paljastanut ainuttakaan sellaista asiaa. Päinvastoin. MAP-kirkko koettaa koko ajan saada ei-aktiivisia jäseniään jälleen aktiivisiksi. Lisäksi eräs puhe oli pelkkä mormoniopin puolustuspuhe, mikä ei kylläkään vakuuttanut MAP-kirkon uskon suuruudesta.
- Höpölöpsis
Kerrotko vielä Olli, että mitä ilmoitusta nykyinen tai muutamat edeltäneet profeetat ovat saaneet. Muistelisin, että ainakin jotain orvakorujen käyttöön liittyvää, mutta mitä muuta?
- Selkeyttä
Olisi turhaa kertoa kaikesta niin yksityiskohtaisesti kuin Oppi ja liitot kirjassa on kirkon alkuajoista. Kirkon toiminta on vakiintunut. Esim. luvussa 75 on tällaista:
6 Sen tähden, totisesti minä sanon palvelijalleni William E. McLellinille: Minä peruutan tehtävän, jonka minä annoin hänelle, lähteä itäisille seuduille;
7 ja minä annan hänelle uuden tehtävän ja uuden käskyn, jossa minä, Herra, nuhtelen häntä hänen sydämensä nurinasta;
8 ja hän on tehnyt syntiä; minä kuitenkin annan hänelle anteeksi ja sanon hänelle vielä: Mene eteläisille seuduille.
9 Ja palvelijani Luke Johnson lähteköön hänen kanssansa, ja he julistakoot asioita, joita minä olen käskenyt heidän julistaa —
10 huutaen avuksi Herran nimeä saadakseen Lohduttajan, joka opettaa heille kaiken, mikä on heille tarpeen —
11 rukoillen aina, niin etteivät lannistu; ja sikäli kuin he tekevät näin, minä olen heidän kanssansa aina loppuun asti.
12 Katso, tämä on Herran, teidän Jumalanne, tahto teihin nähden. Aivan niin. Aamen.
Kirkossa on kymmeniätuhansia lähetyssaarnaajia. Heidät lähetetään Herran hengen ilmaisemiin kohteisiin eri puolille maailmaa. - Höpölöpsis
Selkeyttä kirjoitti:
Olisi turhaa kertoa kaikesta niin yksityiskohtaisesti kuin Oppi ja liitot kirjassa on kirkon alkuajoista. Kirkon toiminta on vakiintunut. Esim. luvussa 75 on tällaista:
6 Sen tähden, totisesti minä sanon palvelijalleni William E. McLellinille: Minä peruutan tehtävän, jonka minä annoin hänelle, lähteä itäisille seuduille;
7 ja minä annan hänelle uuden tehtävän ja uuden käskyn, jossa minä, Herra, nuhtelen häntä hänen sydämensä nurinasta;
8 ja hän on tehnyt syntiä; minä kuitenkin annan hänelle anteeksi ja sanon hänelle vielä: Mene eteläisille seuduille.
9 Ja palvelijani Luke Johnson lähteköön hänen kanssansa, ja he julistakoot asioita, joita minä olen käskenyt heidän julistaa —
10 huutaen avuksi Herran nimeä saadakseen Lohduttajan, joka opettaa heille kaiken, mikä on heille tarpeen —
11 rukoillen aina, niin etteivät lannistu; ja sikäli kuin he tekevät näin, minä olen heidän kanssansa aina loppuun asti.
12 Katso, tämä on Herran, teidän Jumalanne, tahto teihin nähden. Aivan niin. Aamen.
Kirkossa on kymmeniätuhansia lähetyssaarnaajia. Heidät lähetetään Herran hengen ilmaisemiin kohteisiin eri puolille maailmaa.Jumalalta meni pieleen montakin ilmoitusta, jotka hän Smithille antoi. Tässä muutama esimerkki:
Totisesti, näin sanoo Herra: On viisasta, että palvelijani David W. Patten selvittää kaikki asiansa niin pian kuin hän suinkin voi ja myy kauppatavaransa, niin että hän voi suorittaa lähetystehtävän minulle ensi keväänä muiden kanssa, kahdentoista, johon lukuun hän itsekin kuuluu, todistaakseen minun nimestäni ja viedäkseen hyvää sanomaa kaikkeen maailmaan.
LK 114:1, 17.4.1838
No, kapteeni Patten ... kuoli [25.10.1838] ...
History of the Church, Vol. 3, p. 171
Thomas B. Marshille annettiin henkilökohtainen ilmoitus 23.7.1837 ja se on kirjattu Opin ja liittojen kirjan lukuun 112. Kun ilmoitus annettiin, Marsh oli MAP-kirkon kahdentoista apostolin johtaja.
4. ... sinä tulet todistamaan minun nimestäni, et ainoastaan pakanoille vaan myös juutalaisille, ja sinä tulet lähettämään minun sanani maan ääriin asti.
6. ... sillä minulla, Herralla on sinua varten suuri työ nimeni julistamisessa ihmislapsille.
7. ... sillä sinä olet valittu, ja tiesi kulkee yli vuorten ja monien kansojen keskuuteen.
8. Ja sinun sanasi kautta monet ylhäiset alennetaan, ja sinun sanasi kautta monet alhaiset ylennetään.
9. Sinun äänesi on oleva nuhde rikkojalle ja sinun nuhteestasi lakatkoon panettelijan kieli pahanilkisyydestään.
10. Ole nöyrä, niin Herra, sinun Jumalasi, taluttaa sinua kädestä ja vastaa rukouksiisi.
11. Minä tunnen sydämesi ja olen kuullut veljiäsi koskevat rukouksesi. ...
12. Ja rukoile veljiesi, niiden kahdentoista puolesta. Nuhtele heitä ankarasti minun nimeni tähden, ja nuhdeltakoon heitä kaikista heidän synneistään, ja olkaa uskolliset nimelleni minun edessäni.
jne.
No, Marsh erotettiin kirkosta ilman että hän teki mitään yllä mainittua...
George Millerin kohtalo:
LK 124:20-21 ilmoittaa:
Ja vielä, totisesti minä sanon sinulle: Palvelijassani George Millerissä ei ole petosta, häneen voi luottaa, sillä hänen sydämensä on vilpitön, ja sen rakkauden tähden, joka hänellä on minun todistustani kohtaan minä, Herra, rakastan häntä.
Sen tähden minä sanon sinulle: Minä annan sinetiksi hänen päänsä päälle piispan viran, samoin kuin annoin palvelijalleni Edward Partridgelle, että hän ottaisi vastaan sen, mikä on pyhitetty minun huoneelleni ja antaisi siunauksia kansani köyhille, sanoo Herra. Älköön kukaan väheksykö palvelijaani Georgea, sillä hän on kunnioittava minua.
No, tyyppi erotettiin kirkosta, vaikka itse Jumala oli hehkuttanut hänen puolestaan.
Jumalalla ei siis mennyt kaikki putkeen tuolloin alkuaikoinakaan. Kysyin kuitenkin viimeaikaisista profeetoista. Voisitko yrittää vastata, että menikö Jumalalla paremmin putkeen heidän kanssaan? Höpölöpsis kirjoitti:
Jumalalta meni pieleen montakin ilmoitusta, jotka hän Smithille antoi. Tässä muutama esimerkki:
Totisesti, näin sanoo Herra: On viisasta, että palvelijani David W. Patten selvittää kaikki asiansa niin pian kuin hän suinkin voi ja myy kauppatavaransa, niin että hän voi suorittaa lähetystehtävän minulle ensi keväänä muiden kanssa, kahdentoista, johon lukuun hän itsekin kuuluu, todistaakseen minun nimestäni ja viedäkseen hyvää sanomaa kaikkeen maailmaan.
LK 114:1, 17.4.1838
No, kapteeni Patten ... kuoli [25.10.1838] ...
History of the Church, Vol. 3, p. 171
Thomas B. Marshille annettiin henkilökohtainen ilmoitus 23.7.1837 ja se on kirjattu Opin ja liittojen kirjan lukuun 112. Kun ilmoitus annettiin, Marsh oli MAP-kirkon kahdentoista apostolin johtaja.
4. ... sinä tulet todistamaan minun nimestäni, et ainoastaan pakanoille vaan myös juutalaisille, ja sinä tulet lähettämään minun sanani maan ääriin asti.
6. ... sillä minulla, Herralla on sinua varten suuri työ nimeni julistamisessa ihmislapsille.
7. ... sillä sinä olet valittu, ja tiesi kulkee yli vuorten ja monien kansojen keskuuteen.
8. Ja sinun sanasi kautta monet ylhäiset alennetaan, ja sinun sanasi kautta monet alhaiset ylennetään.
9. Sinun äänesi on oleva nuhde rikkojalle ja sinun nuhteestasi lakatkoon panettelijan kieli pahanilkisyydestään.
10. Ole nöyrä, niin Herra, sinun Jumalasi, taluttaa sinua kädestä ja vastaa rukouksiisi.
11. Minä tunnen sydämesi ja olen kuullut veljiäsi koskevat rukouksesi. ...
12. Ja rukoile veljiesi, niiden kahdentoista puolesta. Nuhtele heitä ankarasti minun nimeni tähden, ja nuhdeltakoon heitä kaikista heidän synneistään, ja olkaa uskolliset nimelleni minun edessäni.
jne.
No, Marsh erotettiin kirkosta ilman että hän teki mitään yllä mainittua...
George Millerin kohtalo:
LK 124:20-21 ilmoittaa:
Ja vielä, totisesti minä sanon sinulle: Palvelijassani George Millerissä ei ole petosta, häneen voi luottaa, sillä hänen sydämensä on vilpitön, ja sen rakkauden tähden, joka hänellä on minun todistustani kohtaan minä, Herra, rakastan häntä.
Sen tähden minä sanon sinulle: Minä annan sinetiksi hänen päänsä päälle piispan viran, samoin kuin annoin palvelijalleni Edward Partridgelle, että hän ottaisi vastaan sen, mikä on pyhitetty minun huoneelleni ja antaisi siunauksia kansani köyhille, sanoo Herra. Älköön kukaan väheksykö palvelijaani Georgea, sillä hän on kunnioittava minua.
No, tyyppi erotettiin kirkosta, vaikka itse Jumala oli hehkuttanut hänen puolestaan.
Jumalalla ei siis mennyt kaikki putkeen tuolloin alkuaikoinakaan. Kysyin kuitenkin viimeaikaisista profeetoista. Voisitko yrittää vastata, että menikö Jumalalla paremmin putkeen heidän kanssaan?Kiitettävää perehtymistä mormoniasioihin!
Unohdat että ihmisellä on vapaa tahto ja kun sitä oli käytetty pahasti nämä eivät toteutuneet vaikka muuten olisivat toteutuneet. (Faktasikaan eivät ole välttämättä tosia, ne on ilmeisesti otettu mormonien vastustajien propagandasta. En ole perehtynyt mormonien vastauksiin, joita varmasti löytyy.)
Kun Niniven kaupunki piti hävittää, Jumala peruutti päätöksensä taas silloin ihmisten hyvien tekojen, parannuksen takia (Vanha Testamentti Joonaasta muistaakseni).- kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Kiitettävää perehtymistä mormoniasioihin!
Unohdat että ihmisellä on vapaa tahto ja kun sitä oli käytetty pahasti nämä eivät toteutuneet vaikka muuten olisivat toteutuneet. (Faktasikaan eivät ole välttämättä tosia, ne on ilmeisesti otettu mormonien vastustajien propagandasta. En ole perehtynyt mormonien vastauksiin, joita varmasti löytyy.)
Kun Niniven kaupunki piti hävittää, Jumala peruutti päätöksensä taas silloin ihmisten hyvien tekojen, parannuksen takia (Vanha Testamentti Joonaasta muistaakseni).Jonan kirjassa ei ennusteta Niniven tuhoa vaan sanotaan että jahve sellaisen määrää elleivät sen asukkaat tee parannusta.
- Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Jonan kirjassa ei ennusteta Niniven tuhoa vaan sanotaan että jahve sellaisen määrää elleivät sen asukkaat tee parannusta.
Jeesus opetti, että Joonan joutuminen kalan nielaisemaksi oli ennustus Jeesuksen omasta kuolemasta ja ylösnousemuksesta (Matt. 12:39–40; 16:4; Luuk. 11:29–30).
- samarin
Selkeyttä kirjoitti:
Kirkossa on kymmeniätuhansia lähetyssaarnaajia. Heidät lähetetään Herran hengen ilmaisemiin kohteisiin eri puolille maailmaa.Miten voi olla niin vaikeaa antaa esimerkkejä nykyajan ilmoituksista, onhan ilmoitus jatkuvaa koska jumala ei ole kuollut?
"Olisi turhaa kertoa kaikesta niin yksityiskohtaisesti kuin Oppi ja liitot kirjassa on kirkon alkuajoista."
Ilmoitusta saadaan siis jatkuvasti, mutta ihan turhaan Jumala yksityiskohtaista ilmoitusta antaisi?
Tarkoittanet siis että Jumala ei puhu Monsonille tai muille profeetta-apostoleille kuten Smithille, mutta nämä saavat lämpimiä tuntemuksia tekemistään hallinnollisista päätöksistä joten ne ovat innoitettuja? - Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Kiitettävää perehtymistä mormoniasioihin!
Kun Niniven kaupunki piti hävittää, Jumala peruutti päätöksensä taas silloin ihmisten hyvien tekojen, parannuksen takia (Vanha Testamentti Joonaasta muistaakseni).Tuliko Olli yhtään mieleen, että jospa nuo "ilmoitukset" eivät tulleetkaan Jumalalta vaan erehtyväiseltä ihmiseltä, Joseph Smithiltä? HÄN luuli Georg Milleriä uskolliseksi oppinsa seuraajaksi, HÄN uskoi Thomas B. Marshin suorittavan määräämänsä tehtävät, HÄN ei arvannut David W. Pattenin kuolevan pian.
Occamin partaveitsikin kertoo, että sekoilija ei ollut Jumala vaan Joseph Smith. - kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Jeesus opetti, että Joonan joutuminen kalan nielaisemaksi oli ennustus Jeesuksen omasta kuolemasta ja ylösnousemuksesta (Matt. 12:39–40; 16:4; Luuk. 11:29–30).
Juutalaisuudessa ei tunneta mitään Joonaan merkkiä eikä se olisi voinut olla ainakaan tuo, koska tarinassa Joona oli ison kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, UT:n mukaan Jeesus oli haudassa 2 yötä ja ja yhden kokonaisen vuorokauden ja vähän toista perjantai-sunnuntai -aamu.
- Tuomas_Mesk
kaksipisteto kirjoitti:
Juutalaisuudessa ei tunneta mitään Joonaan merkkiä eikä se olisi voinut olla ainakaan tuo, koska tarinassa Joona oli ison kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, UT:n mukaan Jeesus oli haudassa 2 yötä ja ja yhden kokonaisen vuorokauden ja vähän toista perjantai-sunnuntai -aamu.
//"UT:n mukaan Jeesus oli haudassa 2 yötä ja ja yhden kokonaisen vuorokauden ja vähän toista perjantai-sunnuntai -aamu. "//
Kun tutkimme Uutta testamenttia hieman tarkemmin huomioiden myös juutalaisten juhla-ajat ja sapatin, tuo kirjoittamasi tulkinta ei pidä paikkaansa. Jeesus ei kuollut perjantaina, vaikka niin kristikunnassa yleisesti luullaan.
Ensinnäkin kannattaa muistaa juutalainen kalenteri: päivä on ilta kuudesta ilta kuuteen. Sapatti oli tuolloin jo torstaina ja se alkoi keskiviikko iltana, sillä Raamatun mukaan oli erityinen sapattiaika. UT:n tekstien huolellisen tutkimisen ja taustatietojen perusteella voimme siten sanoa, että Jeesus kuoli keskiviikkona iltapäivällä klo 15 ja Hän nousi ylös lauantaina klo 18-24 välillä. Sunnuntai aamuna hauta oli tyhjä, kun naiset jo aamuvarhaisella menivät haudalle.
Eli Ihmisen Poika oli maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
- Ev.lut
Hinckleytä haastateltiin ja kyseltiin eri asioista. Kaikkiin kysymyksiin hänen vastauksensa oli: I don't know. Olisi ollut hyvä tilaisuus profetoida mutta kun oli väärä profeetta niin ei voinut.
- Selkeyttä
Kaikkea ei todellakaan ole vielä ilmoitettu eikä Kristus anna ilmoituksia tyydyttäkseen vain joidenkin uteliaisuutta tai tässä tapauksessa vastata kiusamistkaroituksessa esitettyihin kysymyksiin. Tilanns on verratavissa siihen kun Vapahtajalta kysyttiin merkkiä:
Matt. 16:4
Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois. [Joona 2:1; Matt. 12:39-42; Luuk. 11:29-32] - Höpölöpsis
Selkeyttä kirjoitti:
Kaikkea ei todellakaan ole vielä ilmoitettu eikä Kristus anna ilmoituksia tyydyttäkseen vain joidenkin uteliaisuutta tai tässä tapauksessa vastata kiusamistkaroituksessa esitettyihin kysymyksiin. Tilanns on verratavissa siihen kun Vapahtajalta kysyttiin merkkiä:
Matt. 16:4
Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois. [Joona 2:1; Matt. 12:39-42; Luuk. 11:29-32]Tuo Matt. 16:4 koskee kristittyjä, ei mormoneja.
Kai nyt jotain ilmoituksia osaat osoittaa Jumalalta tulleiksi, kun kerran profeettanne ovat suorassa yhteydessä Jumalaan!
- kaksipisteto
Eivät kristityt raamattua vastusta, vaan mormonismia joka vastustaa Raamatussa ilmoitettua jumalaa
"Meidän uskomme todistaa, että Raamattu on tosi ja tärkeä ja merkittävä. " millä lailla merkittävä kun se ilmoittaa väärän jumalan ja väärän messiaan ja sellaisen jumalan josta jopa nim. selkeyttä on tiennyt kertoa, että jo logiikakin sanoo ettei sellaista jumalaa voi ollakaan ?
"Jumala itse ja Jeesus ovat ilmestyneet uskomme perustajalle ja käskeneet perustamaan kirkon. Mikä valtava tapahtuma! "Hyvä että sentään tunnustat että uskonne perustaja on Smith... Korotettu ihminen siis kuitenkin on ilmestynyt maapallolla vaikka nim. selkeyttä väitti, että on mahdoton ajatus että suurin jumala itse olisi pikkuplaneettaan yhteydessä ,ehei, hän lähettää asialle poikansa Jahve- jeesuksen joka ei ole sama kuin kumpikaan Raamatun tuon nimisistä hahmoista.
"Israelin kadonneet sukukunnat kokoontuvat yhteen koko maailman silmissä, kirkkoon, kun muut kristityt ihmettelevät, koska ne kymmenen kadonnutta sukukuntaa oikein löydetään."
Kadonneita sukukuntia ei ole, eikä ole koskaan ollut, jo heti pakkosiirron päätyttyä eri heimot yhtyivät poliittisesti ja alueellisesti .En ole ikinä tavanut kristittyä joka ihmettelisi missä israelin heimot nyt luuraavat, miksi ihmettelisi, eihän kristinuskossa edes ole merkitystä sillä onko joku juutalainen vai kreikkalainen.
Mormonit eivä ymmärrä sitäkään, että Israel oli, ja on aivan tavallinen kansa, sen erottaa muista vain oma uskonto, jossa on ajatus että on vain yksi ja ainoa jumala joka on luonut kaiken ja sitten tehnyt liiton juuri Israelin kanssa .
Mormonien mukaan ei ole tällaista jumalaa, joten ei ole liittoakaan eikä heimoilla siis ole koskaan ollut muuta merkitystä kuin että yhteen heimoon kuuluvat asuttivat yhtä israelin maan osaa, muut muita.Israelin kadonneista sukukunnista sinulla on aivan alkeellinen käsitys. Tottakai ne olivat yhdessä, 10 heimoa, mutta eronneena siis Juudan heimosta. Ne katosivat eri aikana kuin Juuda, eivätkä tulleet takaisin.
Kaikilla kristityillä ja juutalaisilla on Raamattuun perustuvia käsityksiä heidän paluustaan, mutta ei ole tietoa missä he oikein ovat ja koska ja miten he palaavat. Tätä odotetaan hartaasti ja tiedetään sen olevan suuri tapaus (suurempi kuin Israelin Exodus Egyptistä) ja ihme.
Heitä voi jossakin olla paljonkin, mutta yleensä he nähtävästi ovat hajotettuina kaikkien kansojen sekaan.
Nyt he ovat palautumassa hajaannuksesta mormonikirkkoon ja tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta juutalaisilta ja muilta kristityiltä. Tai sitä ei uskota todeksi. Kuitenkin se selvästi tapahtuu kaikkien silmien edessä. Samoin kuin Pyhä Henki vuodatetaan pakanoille viimeisinä aikoina niinkuin Raamatussa on ennustettu (Helluntailaiset ja sentyyppiset liikkeet, karismaattinen liike kaikkien kirkkojen sisällä).- kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Israelin kadonneista sukukunnista sinulla on aivan alkeellinen käsitys. Tottakai ne olivat yhdessä, 10 heimoa, mutta eronneena siis Juudan heimosta. Ne katosivat eri aikana kuin Juuda, eivätkä tulleet takaisin.
Kaikilla kristityillä ja juutalaisilla on Raamattuun perustuvia käsityksiä heidän paluustaan, mutta ei ole tietoa missä he oikein ovat ja koska ja miten he palaavat. Tätä odotetaan hartaasti ja tiedetään sen olevan suuri tapaus (suurempi kuin Israelin Exodus Egyptistä) ja ihme.
Heitä voi jossakin olla paljonkin, mutta yleensä he nähtävästi ovat hajotettuina kaikkien kansojen sekaan.
Nyt he ovat palautumassa hajaannuksesta mormonikirkkoon ja tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta juutalaisilta ja muilta kristityiltä. Tai sitä ei uskota todeksi. Kuitenkin se selvästi tapahtuu kaikkien silmien edessä. Samoin kuin Pyhä Henki vuodatetaan pakanoille viimeisinä aikoina niinkuin Raamatussa on ennustettu (Helluntailaiset ja sentyyppiset liikkeet, karismaattinen liike kaikkien kirkkojen sisällä)."Kaikilla kristityillä ja juutalaisilla on Raamattuun perustuvia käsityksiä heidän paluustaan, mutta ei ole tietoa missä he oikein ovat ja koska ja miten he palaavat. Tätä odotetaan hartaasti ja tiedetään sen olevan suuri tapaus (suurempi kuin Israelin Exodus Egyptistä) ja ihme."
Höpön löpön, eksoduskaan ei muuten ole tositapahtuma . Pakkosiirroksi kutsuttiin molempien kuningaskuntien tuhon jälkeistä aikaa, jolloin osa kummankin asukkaista pakkosiirrettiin voittajamaihin .Ei mitään kokonaista heimoa siirretty, mutta monista heimoista siirtettiin jonkin verran väkeä, israelilaistutkijat ovat sen osoittaneet.
Raamattu kertoo myös paluusta, jonka Jesaja ja Jeremia ennustivatkin ja josta Esra ja Nehemia kertovat, ainakin osin todenmukaisesti, paluu oli hankala koska ne joita ei ollut siirretty, olivat tuona aikaan ottaneet itselleen niiden maat, jotka oli siirretty, eikä kultistakaan päästy oikein yksimielisyyteen.
Paluun jälkeen oltiin ensin Persian alaisia, sitten syntyi yhtenäisvaltio hasmonivaltio, se joka menetti itsenäisyytensä Rooomalle.
Paluun jälkeen ei enää ollut tiettyjä heimorajoja ja heimot olivat sekaantuneet toisiinsa , jako oli nyt Kohen, Levi ja Israel ja on yhä. Siis kaikki kaikki jotka eivät ole pappi tai leviläinen, ovat israelilaisia. Siksi Paavalikin, joka katsoi polveutuvansa benjaminin heimosta ilmoitti olevansa "israelilainen".
Kukaan ei Kyyroksen jälkeen - tai kuka ikinä paluuluvan antoi - ole ollut pakkosiirrossa eikä yksikään heimo kadonnut, kaikki ovat sulautuneet tosiiinsa ja on tietenkin paljon niitä jotka, tai joiden esi-isät ovat kuuluneet israelin kansaa, mutta ovat tuolloin tai myöhemmin sulautuneet muihin kansoihin ja vaihtaneet uskontonsakin. Silloin henkilö ei enää kuulu Israelin kansaan vaan siihen mihin on sulautunut eikä kukaan muihin sulautunut ole kadoksissa saati "hajaannuksessa".
Paluu josta profetat aikanaan puhuivat, oli vain Israelin maahan, ei muualle eikä silloinkaan niille jotka olivat sulautuneet muihin kansoihin ja vaihtaneet uskontonsa toiseen. Lakihan ilmoittaa että se joka alkaa palvoa jotain muuta jumalaa kuin jahvea ei enää kulu Israelin kansaan, vaan pitää siitä erottaa .
"Nyt he ovat palautumassa hajaannuksesta mormonikirkkoon ja tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta juutalaisilta ja muilta kristityiltä" osa juutalaisia on tosiaan "palannut" hinduiksi, osa buddhalaisiksi- se oli okein buumi aikanaan - kuten Hare krishna sitä ennen, islamiinkin on palannut melkoinen joukko,kaipa joku on valinnut uskonnokseen mormonismi joka on mahdollisimman kaukana juutalaisuudesta koska kuten tapani sanoo, makuasiahan uskonto on... - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
"Kaikilla kristityillä ja juutalaisilla on Raamattuun perustuvia käsityksiä heidän paluustaan, mutta ei ole tietoa missä he oikein ovat ja koska ja miten he palaavat. Tätä odotetaan hartaasti ja tiedetään sen olevan suuri tapaus (suurempi kuin Israelin Exodus Egyptistä) ja ihme."
Höpön löpön, eksoduskaan ei muuten ole tositapahtuma . Pakkosiirroksi kutsuttiin molempien kuningaskuntien tuhon jälkeistä aikaa, jolloin osa kummankin asukkaista pakkosiirrettiin voittajamaihin .Ei mitään kokonaista heimoa siirretty, mutta monista heimoista siirtettiin jonkin verran väkeä, israelilaistutkijat ovat sen osoittaneet.
Raamattu kertoo myös paluusta, jonka Jesaja ja Jeremia ennustivatkin ja josta Esra ja Nehemia kertovat, ainakin osin todenmukaisesti, paluu oli hankala koska ne joita ei ollut siirretty, olivat tuona aikaan ottaneet itselleen niiden maat, jotka oli siirretty, eikä kultistakaan päästy oikein yksimielisyyteen.
Paluun jälkeen oltiin ensin Persian alaisia, sitten syntyi yhtenäisvaltio hasmonivaltio, se joka menetti itsenäisyytensä Rooomalle.
Paluun jälkeen ei enää ollut tiettyjä heimorajoja ja heimot olivat sekaantuneet toisiinsa , jako oli nyt Kohen, Levi ja Israel ja on yhä. Siis kaikki kaikki jotka eivät ole pappi tai leviläinen, ovat israelilaisia. Siksi Paavalikin, joka katsoi polveutuvansa benjaminin heimosta ilmoitti olevansa "israelilainen".
Kukaan ei Kyyroksen jälkeen - tai kuka ikinä paluuluvan antoi - ole ollut pakkosiirrossa eikä yksikään heimo kadonnut, kaikki ovat sulautuneet tosiiinsa ja on tietenkin paljon niitä jotka, tai joiden esi-isät ovat kuuluneet israelin kansaa, mutta ovat tuolloin tai myöhemmin sulautuneet muihin kansoihin ja vaihtaneet uskontonsakin. Silloin henkilö ei enää kuulu Israelin kansaan vaan siihen mihin on sulautunut eikä kukaan muihin sulautunut ole kadoksissa saati "hajaannuksessa".
Paluu josta profetat aikanaan puhuivat, oli vain Israelin maahan, ei muualle eikä silloinkaan niille jotka olivat sulautuneet muihin kansoihin ja vaihtaneet uskontonsa toiseen. Lakihan ilmoittaa että se joka alkaa palvoa jotain muuta jumalaa kuin jahvea ei enää kulu Israelin kansaan, vaan pitää siitä erottaa .
"Nyt he ovat palautumassa hajaannuksesta mormonikirkkoon ja tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta juutalaisilta ja muilta kristityiltä" osa juutalaisia on tosiaan "palannut" hinduiksi, osa buddhalaisiksi- se oli okein buumi aikanaan - kuten Hare krishna sitä ennen, islamiinkin on palannut melkoinen joukko,kaipa joku on valinnut uskonnokseen mormonismi joka on mahdollisimman kaukana juutalaisuudesta koska kuten tapani sanoo, makuasiahan uskonto on...Missähän yhteydessä Tapani on sanonut: ".. makuasiahan uskonto on..." Uskonto ei ole makuasia, jos on kysymys totuudesta. Totuus on yksi eri mauista huolimatta. Olemme yksilöitä uskonnon kokemisessa, mutta totuus maistuu kaikille samalta ja siitä modostuu pyhien eli kirkon jäsenten ykseys.
- Höpölöpsis
Selkeyttä kirjoitti:
Missähän yhteydessä Tapani on sanonut: ".. makuasiahan uskonto on..." Uskonto ei ole makuasia, jos on kysymys totuudesta. Totuus on yksi eri mauista huolimatta. Olemme yksilöitä uskonnon kokemisessa, mutta totuus maistuu kaikille samalta ja siitä modostuu pyhien eli kirkon jäsenten ykseys.
Mormonismi maistuu erilaiselta eri ihmisille. Ai niin - sehän ei olekan totuus;-)
kaksipisteto kirjoitti:
"Kaikilla kristityillä ja juutalaisilla on Raamattuun perustuvia käsityksiä heidän paluustaan, mutta ei ole tietoa missä he oikein ovat ja koska ja miten he palaavat. Tätä odotetaan hartaasti ja tiedetään sen olevan suuri tapaus (suurempi kuin Israelin Exodus Egyptistä) ja ihme."
"Nyt he ovat palautumassa hajaannuksesta mormonikirkkoon ja tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta juutalaisilta ja muilta kristityiltä" osa juutalaisia on tosiaan "palannut" hinduiksi, osa buddhalaisiksi- se oli okein buumi aikanaan - kuten Hare krishna sitä ennen, islamiinkin on palannut melkoinen joukko,kaipa joku on valinnut uskonnokseen mormonismi joka on mahdollisimman kaukana juutalaisuudesta koska kuten tapani sanoo, makuasiahan uskonto on...Kyllä te nyt olette takapajuisia tiedossa. Israelin 10 heimoa on kadonnut eikä ole palannut. Vain Juudan heimo ja joku muu sen kanssa on suorittamassa paluuta Palestiinaan Israelin valtioon. Uskonnoltaan juutalaiset ja pääasiassa Juudan heimoa. Kymmenen kadonnutta sukukuntaa ei palannut Baabelin vankeudesta tai missä olivatkin. He jäivät jonnekin ja hajalleen, Juutalaiset palasivat ja se on kerrottu Raamatussa ihan tarkkaan.
Nyt kymmenen kadonnutta sukukuntaa kokoontuu mormonikirkkoon. He eivät ole uskonnoltaan juutalaisia vaan ovat ennen kääntymystään mormoneiksi kannattaneet jotain paikallista uskontoa. Ja tätä paluuta Siioniin eivät muut tietenkään tajua eivätkä usko. Mutta se on yksi näistä suurista lopun ajan tapahtumista jota saamme olla todistamassa. 15 miljoonaa. Paljonkohan Israelissa mahtaa olla väestöä? Kumpi on suurempi kokoaminen?- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Kyllä te nyt olette takapajuisia tiedossa. Israelin 10 heimoa on kadonnut eikä ole palannut. Vain Juudan heimo ja joku muu sen kanssa on suorittamassa paluuta Palestiinaan Israelin valtioon. Uskonnoltaan juutalaiset ja pääasiassa Juudan heimoa. Kymmenen kadonnutta sukukuntaa ei palannut Baabelin vankeudesta tai missä olivatkin. He jäivät jonnekin ja hajalleen, Juutalaiset palasivat ja se on kerrottu Raamatussa ihan tarkkaan.
Nyt kymmenen kadonnutta sukukuntaa kokoontuu mormonikirkkoon. He eivät ole uskonnoltaan juutalaisia vaan ovat ennen kääntymystään mormoneiksi kannattaneet jotain paikallista uskontoa. Ja tätä paluuta Siioniin eivät muut tietenkään tajua eivätkä usko. Mutta se on yksi näistä suurista lopun ajan tapahtumista jota saamme olla todistamassa. 15 miljoonaa. Paljonkohan Israelissa mahtaa olla väestöä? Kumpi on suurempi kokoaminen?Te mormonitko muka olette noita kadonneita heimoja? Ymmärsinkö oikein?
Höpölöpsis kirjoitti:
Te mormonitko muka olette noita kadonneita heimoja? Ymmärsinkö oikein?
Mormonit kokoaa Israelin kadonneita sukukuntia. Monet kuuluvat niihin, minkä saamme tietää patriarkaalisessa siunauksessa. Saamme tietää, mihin heimoon kuulumme. Tietysti kaikki ovat sekakansaa ja vain joku esivanhempi on israelilainen. Jos emme kuulu mihinkään heimoon, meidät adoptoidaan johonkin heimoon.
Juutalaisia, Juudan heimoon kuuluvia on tietysti myös tullut. Jostakin saattaa tietysti myös tulla perheitä ja ryhmiä, jotka tietävät olevansa kadonneita heimoja ja menevätkin Israeliin.
Tietysti konkreettinen Israel on Israelissa, mutta siellä vain harvat uskovat Jeesukseen. Ja he ovat pääasiassa Juudan sukukuntaa, eivät näitä kadonneita sukukuntia. Ja hengellinen Israel on kaikki Jeesukseen uskovat.- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Mormonit kokoaa Israelin kadonneita sukukuntia. Monet kuuluvat niihin, minkä saamme tietää patriarkaalisessa siunauksessa. Saamme tietää, mihin heimoon kuulumme. Tietysti kaikki ovat sekakansaa ja vain joku esivanhempi on israelilainen. Jos emme kuulu mihinkään heimoon, meidät adoptoidaan johonkin heimoon.
Juutalaisia, Juudan heimoon kuuluvia on tietysti myös tullut. Jostakin saattaa tietysti myös tulla perheitä ja ryhmiä, jotka tietävät olevansa kadonneita heimoja ja menevätkin Israeliin.
Tietysti konkreettinen Israel on Israelissa, mutta siellä vain harvat uskovat Jeesukseen. Ja he ovat pääasiassa Juudan sukukuntaa, eivät näitä kadonneita sukukuntia. Ja hengellinen Israel on kaikki Jeesukseen uskovat.Just, joo. Heh, heh. Vertaaminen joulupukkiuskoon sopii tosi hyvin. Sinun olisi ollut parempi pysyä uskossasi Leniniin.
- kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Tietysti konkreettinen Israel on Israelissa, mutta siellä vain harvat uskovat Jeesukseen. Ja he ovat pääasiassa Juudan sukukuntaa, eivät näitä kadonneita sukukuntia. Ja hengellinen Israel on kaikki Jeesukseen uskovat.Raamatussa jahve ilmoitti kokoavansa karkotetut pakkosiirrosta ja tietenkin Israelin maahan, ei muualle, ei ketään tietenkään voi koota vieraisiin uskontoihin ja lain mukaan jokainen israelilainen joka alkaa palvoa vierasta jumalaa pitää erottaa kansasta. Yhä vielä uskonto ja etnisyys liittyvät siinä yhteen, israelin kansa on yksi niitä harvoja kansoja joka ei ole koskaan vaihtanut uskontoa, kansa syntyi rinnan oman uskonnon kanssa ja on siinä pysynyt.
Israelin kansa kuitenkin erikoista uskontoaan lukuunottamatta on tavallinen kansa, ei sen muinaisten heimojen jäsenyyksiä voi kukaan vieraan uskonnon toimihenkilö jaella, sehän on yhtä älytöntä kuin jos mormonit seremonioissaan alkaisivat jakaa jäseniään savolaisiin, pohjalaisin, karjalaisiin ja hämäläisiin.
Ei muinaisten Israelin heimojen jäsenyys edes ollut uskonnollinen vaan maanomistuksellinen asia, mutta kun mormonismi on uskonto ilman omaa historiaa ja sen jumalakin vaivaiset alle 200 vuotta vanha, mormonit yrittävät lainailla kaikkia kivaksi kokemiaan juttuja muilta, vapaamurarien seremonioihin he kai jo ovat vähän kyllästyneet joten uutta pitää keksiä. - kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Kyllä te nyt olette takapajuisia tiedossa. Israelin 10 heimoa on kadonnut eikä ole palannut. Vain Juudan heimo ja joku muu sen kanssa on suorittamassa paluuta Palestiinaan Israelin valtioon. Uskonnoltaan juutalaiset ja pääasiassa Juudan heimoa. Kymmenen kadonnutta sukukuntaa ei palannut Baabelin vankeudesta tai missä olivatkin. He jäivät jonnekin ja hajalleen, Juutalaiset palasivat ja se on kerrottu Raamatussa ihan tarkkaan.
Nyt kymmenen kadonnutta sukukuntaa kokoontuu mormonikirkkoon. He eivät ole uskonnoltaan juutalaisia vaan ovat ennen kääntymystään mormoneiksi kannattaneet jotain paikallista uskontoa. Ja tätä paluuta Siioniin eivät muut tietenkään tajua eivätkä usko. Mutta se on yksi näistä suurista lopun ajan tapahtumista jota saamme olla todistamassa. 15 miljoonaa. Paljonkohan Israelissa mahtaa olla väestöä? Kumpi on suurempi kokoaminen?Mistähän tuommoista olet oppinut? Kummankin kuningaskunnan asukkaista siirrettiin vain osa, missään ei siirretty alueen koko väestöä, ei siis minkään heimon aluetta tyhjennetty.
Vaikka kaikki pakkosiirretyt saivat Persian hallitsijalta luvan palata koteihinsa eivät läheskään kaikki palanneet, Babylonian suuri ja merkityksellinen diaspora on tuota perua ja säilyi meidän aikoihimme, tuohon diasporaan jäi kaikkien karkotettujen jälkeläisiä samoin kuin kaikkien palasi vaikka ja kaikkien heimojen jäseniä oli jäänyt israelin maahan ilman että olisi pakkosiirrettyjä minnekään aihe on tutkittu, ei tarvitse luulla vaikka legendoja riittää. Ei yksikään heimo kadonnut minnekään vaan kaikki heimot lopulta sulautuivat toisiinsa samaa kansaahan he olivat alunperinkin.
"Vain Juudan heimo ja joku muu sen kanssa on suorittamassa paluuta Palestiinaan Israelin valtioon" paluuhan tapahtui jo Persian kuninkaan luvalla 2500 vuotta sitten sen jälkeinen diaspora on ollut vapaaehtoinen. Nyt ei erillisiä heimoja ei enää ole, vain kohen ja levi ovat erillään ja ne jotka ovat muuttaneet nykyiseen israelin valtioon ovat kaikkien muinaisten heimojen jälkeläisiä .
"Uskonnoltaan juutalaiset ja pääasiassa Juudan heimoa. " eivät ole
"He jäivät jonnekin ja hajalleen, Juutalaiset palasivat ja se on kerrottu Raamatussa ihan tarkkaan. " Väärin tuokin
Juutalaiset eivät tietenkään palaa ajassa 3000 vuotta taaksepäin ja käänny uskontoon jonka jumala on kopio niistä jumalista jotka juutalaisuus ja sen tytäruskonnot kristinusko ja islam tuhosivat tieltään. Retrobaalia harva muukaan kaipaa. kaksipisteto kirjoitti:
Mistähän tuommoista olet oppinut? Kummankin kuningaskunnan asukkaista siirrettiin vain osa, missään ei siirretty alueen koko väestöä, ei siis minkään heimon aluetta tyhjennetty.
Vaikka kaikki pakkosiirretyt saivat Persian hallitsijalta luvan palata koteihinsa eivät läheskään kaikki palanneet, Babylonian suuri ja merkityksellinen diaspora on tuota perua ja säilyi meidän aikoihimme, tuohon diasporaan jäi kaikkien karkotettujen jälkeläisiä samoin kuin kaikkien palasi vaikka ja kaikkien heimojen jäseniä oli jäänyt israelin maahan ilman että olisi pakkosiirrettyjä minnekään aihe on tutkittu, ei tarvitse luulla vaikka legendoja riittää. Ei yksikään heimo kadonnut minnekään vaan kaikki heimot lopulta sulautuivat toisiinsa samaa kansaahan he olivat alunperinkin.
"Vain Juudan heimo ja joku muu sen kanssa on suorittamassa paluuta Palestiinaan Israelin valtioon" paluuhan tapahtui jo Persian kuninkaan luvalla 2500 vuotta sitten sen jälkeinen diaspora on ollut vapaaehtoinen. Nyt ei erillisiä heimoja ei enää ole, vain kohen ja levi ovat erillään ja ne jotka ovat muuttaneet nykyiseen israelin valtioon ovat kaikkien muinaisten heimojen jälkeläisiä .
"Uskonnoltaan juutalaiset ja pääasiassa Juudan heimoa. " eivät ole
"He jäivät jonnekin ja hajalleen, Juutalaiset palasivat ja se on kerrottu Raamatussa ihan tarkkaan. " Väärin tuokin
Juutalaiset eivät tietenkään palaa ajassa 3000 vuotta taaksepäin ja käänny uskontoon jonka jumala on kopio niistä jumalista jotka juutalaisuus ja sen tytäruskonnot kristinusko ja islam tuhosivat tieltään. Retrobaalia harva muukaan kaipaa.Sinä olet kyllä tosi huonosti perehtynyt juutalaisten historiaan. Mutta tuskin siitä kannattaa väitellä. Siitä voi lukea historiasta kaikessa rauhassa. 10 sukukuntaa taas on nimenomaan kadonnut, ja siitä kerrotaan tarkasti juuri juutalaisten historiassa. Heidän paluutaan kovasti odotetaan ja kaivataan, ja tiedetään että se tulee olemaan suuri tapahtuma.
Yleinen käsitys on, että he palaavat ja tulevat palaamaan juuri Palestiinaan, mutta me väitämme että he palaavat ennenkaikkea, tai ainakin myös, mormonikirkkoon ja tulevaan Siioniin Amerikan mantereella. Siinä on sitten taas ihmettelemistä kaikille pilkaajille.- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Sinä olet kyllä tosi huonosti perehtynyt juutalaisten historiaan. Mutta tuskin siitä kannattaa väitellä. Siitä voi lukea historiasta kaikessa rauhassa. 10 sukukuntaa taas on nimenomaan kadonnut, ja siitä kerrotaan tarkasti juuri juutalaisten historiassa. Heidän paluutaan kovasti odotetaan ja kaivataan, ja tiedetään että se tulee olemaan suuri tapahtuma.
Yleinen käsitys on, että he palaavat ja tulevat palaamaan juuri Palestiinaan, mutta me väitämme että he palaavat ennenkaikkea, tai ainakin myös, mormonikirkkoon ja tulevaan Siioniin Amerikan mantereella. Siinä on sitten taas ihmettelemistä kaikille pilkaajille.Ja olet näköjään perehtynyt juutalaisuuden historiaan yhtä hyvin kuin sanoit perehtyneesi moniavioisuuden historiaan tuolla toisessa ketjussa. Heh, heh... Onko tarkoituksesi naurattaa "vastustajat" kuoliaiksi?
Miksi teet tarkoituksella itsestäsi pellen samalla tavalla kuin Nenada? Tapani (Selkeyttä) näyttää sentään vähän järkevämmältä, vaikka syyllistyy samaan tosiasioiden kiistämiseen kuin te kaksi. - kaksipisteto
Höpölöpsis kirjoitti:
Ja olet näköjään perehtynyt juutalaisuuden historiaan yhtä hyvin kuin sanoit perehtyneesi moniavioisuuden historiaan tuolla toisessa ketjussa. Heh, heh... Onko tarkoituksesi naurattaa "vastustajat" kuoliaiksi?
Miksi teet tarkoituksella itsestäsi pellen samalla tavalla kuin Nenada? Tapani (Selkeyttä) näyttää sentään vähän järkevämmältä, vaikka syyllistyy samaan tosiasioiden kiistämiseen kuin te kaksi.Historia oli yliopistossa pääaineeni ja kirjat joista tietoni ovat peräisin ovat israelilaisten tutkijoiden Naaman, Stern,Herzog, Lipschitz etc .
Tiedän hyvin että mormonit ovat tälläkin alueella omiin satuihinsa uskovia, mutta vielä tyhmempää kuin satuilla historioita olemattomista kansoista on väittää saduksi tutkittua tietoa olemassa olevien kansojen tutkitusta historiasta.
Raamatun käsitys oli ja on, että kakotetut palaisivat juuri ja vain Israelin maahan ja raamattu itsekin kertoo tuosta paluusta. Sen jälkeen kun Persian hallitsija antoi kaikille Assyrian ja Babylonian aikoinaan karkottamille luvan palata omiin kotimaihinsa ja valinta palata tai jäädä oli vapaa, ei mitään karkotusta enää ollut.
Esra, Nehemia ja Sakarja kertovat tuosta paluusta. Se oli riitaisa mutta suuri osa palasi, suurinta osaa ei ollut koskaan karkotettukaan, ja ne jotka eivät palanneet loivat perustan Babylonian suurille juutalaisyhteisöille joilla aikanaan oli ratkaiseva merkitys mm kansan henkin jäämisessä kun kapinoitiin Roomaa vastaan.
Osa on matkan varrella sulautunut muihin kansoihin, mutta israelin kansan erityismerkitys on pelkästään uskonnollinen ja Jahven laki määrää tuossa asiassa että jokainen joka alkaa palvoa vierasta jumala, ei enää kuulu israelin kansaan, vaan pitää siitä erottaa. Ei siis edes voi olla mormoni ja kuulua israelin kansaan, paluu tuon henkilön kohdalla on ollut pakanuuteen. - Höpölöpsis
kaksipisteto kirjoitti:
Historia oli yliopistossa pääaineeni ja kirjat joista tietoni ovat peräisin ovat israelilaisten tutkijoiden Naaman, Stern,Herzog, Lipschitz etc .
Tiedän hyvin että mormonit ovat tälläkin alueella omiin satuihinsa uskovia, mutta vielä tyhmempää kuin satuilla historioita olemattomista kansoista on väittää saduksi tutkittua tietoa olemassa olevien kansojen tutkitusta historiasta.
Raamatun käsitys oli ja on, että kakotetut palaisivat juuri ja vain Israelin maahan ja raamattu itsekin kertoo tuosta paluusta. Sen jälkeen kun Persian hallitsija antoi kaikille Assyrian ja Babylonian aikoinaan karkottamille luvan palata omiin kotimaihinsa ja valinta palata tai jäädä oli vapaa, ei mitään karkotusta enää ollut.
Esra, Nehemia ja Sakarja kertovat tuosta paluusta. Se oli riitaisa mutta suuri osa palasi, suurinta osaa ei ollut koskaan karkotettukaan, ja ne jotka eivät palanneet loivat perustan Babylonian suurille juutalaisyhteisöille joilla aikanaan oli ratkaiseva merkitys mm kansan henkin jäämisessä kun kapinoitiin Roomaa vastaan.
Osa on matkan varrella sulautunut muihin kansoihin, mutta israelin kansan erityismerkitys on pelkästään uskonnollinen ja Jahven laki määrää tuossa asiassa että jokainen joka alkaa palvoa vierasta jumala, ei enää kuulu israelin kansaan, vaan pitää siitä erottaa. Ei siis edes voi olla mormoni ja kuulua israelin kansaan, paluu tuon henkilön kohdalla on ollut pakanuuteen.Sinulta kaksiistepirkko saa asiallista ja oikeaa tietoa noista asioista, joihin me muut palstalaiset emme ole yhtä syvällisesti perehtyneet.
Ei Ollikaan ihan lukematon ole. Kotisivuilla on paljonkin asioita ja pohdintaa. Mutta älä hyvä Olli heittäydy moittimaan muita huonosta perehtyneisyydestä, varsinkaan, kun uskonnolliset käsityksesi vaikuttavat voimakkaasti sinun ajatteuusi ja pidät helposti tosina huuhaa juttuja (mm. Smithin). Menee turhan nenskumaiseksi väittää perehtyneensä moniavioisuuden historiaan, jos sitä lukee vain värillisten lasien läpi.
Tämä ihan ystävän neuvona. Mielipiteitä on mukava lukea, mutta omia mielipiteitä ja omaa uskoa ei pitäisi esittää totuutena. Faktat ovat totuutta. Niistä täytyy olla näyttöä. Höpölöpsis kirjoitti:
Sinulta kaksiistepirkko saa asiallista ja oikeaa tietoa noista asioista, joihin me muut palstalaiset emme ole yhtä syvällisesti perehtyneet.
Ei Ollikaan ihan lukematon ole. Kotisivuilla on paljonkin asioita ja pohdintaa. Mutta älä hyvä Olli heittäydy moittimaan muita huonosta perehtyneisyydestä, varsinkaan, kun uskonnolliset käsityksesi vaikuttavat voimakkaasti sinun ajatteuusi ja pidät helposti tosina huuhaa juttuja (mm. Smithin). Menee turhan nenskumaiseksi väittää perehtyneensä moniavioisuuden historiaan, jos sitä lukee vain värillisten lasien läpi.
Tämä ihan ystävän neuvona. Mielipiteitä on mukava lukea, mutta omia mielipiteitä ja omaa uskoa ei pitäisi esittää totuutena. Faktat ovat totuutta. Niistä täytyy olla näyttöä.Meidän erimielisyytemme koskee Israelin kadonneita sukukuntia. Kyllä minun käsitykseni on, että juutalaisten historiassa ne lasketaan edelleen kadonneiksi, vaikka osa niistäkin palasi silloin kun juutalaiset palasivat muinoin ja nyt. Tämän takia sanoin väitteitä alkeellisiksi ja tietämättömiksi historiasta. Muutahan tuossa selvästi väitetään.
Joka tapauksessa kaikkia israelilaisia on edelleen hajaantuneena monien kansojen sekaan. Juutalaisten historia ei riitä koko Israelin kansan historiaksi. Ja kun se historia on kadonnut niin ei sitä kukaan tiedä millainen se on. Siis tieteellisesti. Nämä mormonien käsitykset ovat uskonnollisia.- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Meidän erimielisyytemme koskee Israelin kadonneita sukukuntia. Kyllä minun käsitykseni on, että juutalaisten historiassa ne lasketaan edelleen kadonneiksi, vaikka osa niistäkin palasi silloin kun juutalaiset palasivat muinoin ja nyt. Tämän takia sanoin väitteitä alkeellisiksi ja tietämättömiksi historiasta. Muutahan tuossa selvästi väitetään.
Joka tapauksessa kaikkia israelilaisia on edelleen hajaantuneena monien kansojen sekaan. Juutalaisten historia ei riitä koko Israelin kansan historiaksi. Ja kun se historia on kadonnut niin ei sitä kukaan tiedä millainen se on. Siis tieteellisesti. Nämä mormonien käsitykset ovat uskonnollisia.Kun myönnät käsitystesi olevan uskonnollisia, älä syytä muita tietämättömyydestä!
- kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Meidän erimielisyytemme koskee Israelin kadonneita sukukuntia. Kyllä minun käsitykseni on, että juutalaisten historiassa ne lasketaan edelleen kadonneiksi, vaikka osa niistäkin palasi silloin kun juutalaiset palasivat muinoin ja nyt. Tämän takia sanoin väitteitä alkeellisiksi ja tietämättömiksi historiasta. Muutahan tuossa selvästi väitetään.
Joka tapauksessa kaikkia israelilaisia on edelleen hajaantuneena monien kansojen sekaan. Juutalaisten historia ei riitä koko Israelin kansan historiaksi. Ja kun se historia on kadonnut niin ei sitä kukaan tiedä millainen se on. Siis tieteellisesti. Nämä mormonien käsitykset ovat uskonnollisia.Kansaa kutsutaan nyt juutalaiseksi kansaksi muinaisen johtavan heimon mukaan ( Davidin kuningassuku, josta myös messiaan luvattiin olevan syntyisin on Juudan heimosta), tähän kansaan kuuluvat nyt kaikki jotka muinoin ovat kuuluneet Israelin kansaan ja jotka ova säilyttäneet identiteettinsä sulautumatta muihin kansoihin ja vaihtamatta uskontoaan .
Heimorajat käytännössä hävisivät kun kuningaskunnat Israel ja Juuda tuhoutuivat, rajat ja heimojako olivat poliitisia ja asuinalueita ja niiden käyttöä koskevia. Kansassa tai muinaisessa heimojaossa ei ole mitään erityistä, paitsi että kansa aikojen kuluessa loi oman uskonnon ja kirjallisuuden, jonka pohjalle syntyi kristinusko, josta nopeasti tuli läntisen maailman suurin henkinen vaikuttaja antiikin kultuurien rinnalle, ja lopulta maailman uskonto.
Israelinkirjallisuus ja tarinat saivat uuden elämän ne luoneen kansan ulkopuolella ja ilman että kansa enää voisi niihin vaikuttaa,kansa kuitenkin toisin kuin vaikka Mormonin kirja kansat, on todellinen ja määrittää yhä itse itsensä, eivät muut. Kukaan ei enää ole pakkosiirrossa ja diaspora joka jo Jeesuksen aikaan oli emämaan asutusta monta kertaa suurempi ja perustui ja perustuu vapaaehtoisuuteen.
- Ygrad
MAP-kirkko pärjää hyvin niillä alueilla joissa ihmiset eivät saa tietoa internetin välityksellä. Myös köyhissä maissa evankeliumi otetaan vastaan amerikkalaisilta lähetyssaarnaajilta ilomielin koska poloiset luulevat, että MAP-kirkko auttaa heitä muuttamaan USAhan. Tosin samat MAP-kirkkoon liittyneet ovat jäseninä jo useammissa muissa ulkomaisissa uskonnoissa samasta syystä. Suurin osa jättää MAP-kirkonkin kun huomaavat, että USAn ovet eivät auenneetkaan. Länsimaissa MAP-kirkko kokee saman kohtalon kuin Suomessa. Jäsenmäärät pienenevät ja vain johtajat jäävät jäljellä. Siksi kai MAP-kirkon strategia onkin laittaa kaikki jäsenet "johtotehtäviin", jos kyvyt eivät muuhun riitä niin sitten vaikka ovien sulkemisen esimies. Esitin asiat hieman kärjistetysti tässä, mutta tuskin edes virallinen MAP-kirkko voisi kumota nämä väitteet.
- 1tode
"Uskomme suuruus.."
Jos kirkon komeus ja prameus merkitsevät uskon suuruutta, laajuutta tai oikeassa olemista, jäätte toiseksi katolisten suuruudelle.
Raamatun Jumala, joka on jo ilmoittanut Sanassaan KAIKEN, ei laita painoarvoa noille asioille. Vain ihmisen henkilökohtainen suhtautuminen Häneen ratkaisee suuruuden, eli sen, että vain Hän on suuruus.- Selkeyttä
Miten perustelet: "Raamatun Jumala, joka on jo ilmoittanut Sanassaan KAIKEN"?
- Selkeyttä
Selkeyttä kirjoitti:
Miten perustelet: "Raamatun Jumala, joka on jo ilmoittanut Sanassaan KAIKEN"?
Ilm. 11:3
"Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." [Matt. 11:21; Ilm. 6:12] - kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Uskomme suuruus perustuu siihen mitä sanoin, että Jumala johtaa kirkkoamme.
Kirkoanne siis johdetaan joltain Kolobin läheiseltä planeetalta, mutta miten se tapahtuu, kun ei ilmoituksiakaan ollenkaan tule?
Käytännössä kirkoanne johtaa joukko vanhuksia Utahissa ja he muuttavat oppejannekin sen mukaan kuin USA:n maallinen lainsäädäntö vaatii . - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Kirkoanne siis johdetaan joltain Kolobin läheiseltä planeetalta, mutta miten se tapahtuu, kun ei ilmoituksiakaan ollenkaan tule?
Käytännössä kirkoanne johtaa joukko vanhuksia Utahissa ja he muuttavat oppejannekin sen mukaan kuin USA:n maallinen lainsäädäntö vaatii .Ilmoituksia tulee, mutta niitä on turha kirjoittaa sellaisina kuin niitä on Oppi ja Liitot -kirjassa. Useimmat siinä olevat ilmoitukset ovat käytännön hallintoon kuuluvia. Mm. kymmenysten käyttöä ohjaa Herra henkensä kautta ryhmässä, johon kuuluvat kirkon ylimmät johtoelimet.
kaksipisteto kirjoitti:
Käytännössä kirkoanne johtaa joukko vanhuksia Utahissa ja he muuttavat oppejannekin sen mukaan kuin USA:n maallinen lainsäädäntö vaatii .Kolob on vain Jumalan taivaan osa tässä galaksissa, Linnunradassamme. Tottakai Jumala samalla on koko universumin Jumala.
Ilmoituksia tulee koko ajan jokaiselle ihmiselle, pienimmästä uskovaisesta ja papista suurimpaan koko ajan yksityiselämässä ja seurakunnan johtamisessa, ja profeetan puheet ovat innoitettuja. Kaanoniin niitä liitetään harvoin, niinkuin oikein on, mutta periaatteessa kaanon on avoin ja ilmoituksia tulee. Lisää kirjoituksia on profetoitu tulevan esiin Israelin heimojen, sukujen ja perheiden exoduksista. Samoin varmaankin kristittyjen historiasta.
Maallisia lakeja pitää kunnioittaa. Mitä siinä on nyt sitten ihmeellistä?- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Kolob on vain Jumalan taivaan osa tässä galaksissa, Linnunradassamme. Tottakai Jumala samalla on koko universumin Jumala.
Ilmoituksia tulee koko ajan jokaiselle ihmiselle, pienimmästä uskovaisesta ja papista suurimpaan koko ajan yksityiselämässä ja seurakunnan johtamisessa, ja profeetan puheet ovat innoitettuja. Kaanoniin niitä liitetään harvoin, niinkuin oikein on, mutta periaatteessa kaanon on avoin ja ilmoituksia tulee. Lisää kirjoituksia on profetoitu tulevan esiin Israelin heimojen, sukujen ja perheiden exoduksista. Samoin varmaankin kristittyjen historiasta.
Maallisia lakeja pitää kunnioittaa. Mitä siinä on nyt sitten ihmeellistä?Maalliset laithan saattavat hyväksyä orjuuden, vaatia kivityksen esim. raiskauksen UHRILLE ym.
- samarin
Selkeyttä kirjoitti:
Ilmoituksia tulee, mutta niitä on turha kirjoittaa sellaisina kuin niitä on Oppi ja Liitot -kirjassa. Useimmat siinä olevat ilmoitukset ovat käytännön hallintoon kuuluvia. Mm. kymmenysten käyttöä ohjaa Herra henkensä kautta ryhmässä, johon kuuluvat kirkon ylimmät johtoelimet.
Turha mainostaa eläviä profeettoja ja jatkuvaa ilmoitusta jos ilmoitukset ovat niin jonninjoutavia ettei niitä kannata kirjoihin ja kansiin laittaa.
Höpölöpsis kirjoitti:
Maalliset laithan saattavat hyväksyä orjuuden, vaatia kivityksen esim. raiskauksen UHRILLE ym.
Ei kai tietenkään kaikkia esivaltoja pidä kunnioittaa eikä kaikkia lakeja. Nykyään monissa maissa vainotaan kristittyjä, väitetään että on 350 miljoonaa vainottua kristittyä maailmassa. Ei niitä tässä asiassa tosiaankaan voi kunnioittaa.
- kaksipisteto
Olli.S kirjoitti:
Ei kai tietenkään kaikkia esivaltoja pidä kunnioittaa eikä kaikkia lakeja. Nykyään monissa maissa vainotaan kristittyjä, väitetään että on 350 miljoonaa vainottua kristittyä maailmassa. Ei niitä tässä asiassa tosiaankaan voi kunnioittaa.
Mormoneja ei tietääkseni vainota missään, mutta kristittyjä kyllä vainotaan, se on totta.
- Ygrad
Kehotan kaikkia tutkimaan erityisen tarkkasti Abrahamin kirjaa joka on osa Kallisarvoinen helmi nimistä kirjaa. Se on ehkäpä mormonismin opeista aidointa sanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta381919- 901025
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil292887Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste75810Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii295808Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O49789- 69704
- 90665
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64647- 33613