kummalla tulee isompi kolehti ateismilla vai Jeesuksella? kumpi on taloudellisesti tuottavampi?
kolehdin koko
33
82
Vastaukset
- asdfgasdfgsf
Oletko aina kännissä?
Jos tässä haetaan jotain Pascalin Vaaka -tyyppistä voitto-olettamaa, niin ateismi on kannattavampi vaihtoehto.
Vaihtoehdot ovat (kuolemanjälkeisen merkittävän tappion / saavuttamatta jääneen voiton suhteen):
1. Kumpikaan ei häviä kuoleman jälkeen: ateisti voittaa
2. Ateisti häviää kuoleman jälkeen: uskovainen voittaa
3. Uskovainen häviää kuoleman jälkeen: ateisti voittaa
4. Molemmat häviävät kuoleman jälkeen: ateisti voittaa
Eli ateisti voittaa 3/4 skenaarioista.- veilinkööss
joo, mielenkiintoinen näkemys kertakaikkiaan. Mutta jos rahat on Jeesuksella niin mitä väliä sillä kuka voittaa ja kuka ei? Rahat jää sille jolle ne on annettu.
- fda
Ateismilla ei tule kolehtia, uskonnoilla tehdään rahaa.
- veilinkööss
Aamen!
- Oudoksuva
Toisaalta koska ateismi on vain sitä ettei uskota jumalien olemassaoloon, eikö tämä tarkoittaisi että kaikki liiketalous joka ei suoranaisesti liity uskontoon tai ole uskonnon takia on ateistista?
Tällöin "ateistinen liiketalous" on parisataa kertaa suurempaa ja tärkeämpää kuin uskonnollinen
- yksi_kysymys
Mihin Jeesus tai kaikkivaltias Jumala tarvitsee rahaa?
- veilinkööss
Pallinsa pitimeksi
- veilinkööss
No Mihin se ei tarvii rahaa?
- yksi_kysymys
veilinkööss kirjoitti:
No Mihin se ei tarvii rahaa?
Ei niin yhtään mihinkään. Todellisuudessa Jumalalle ja Jeesukselle annetut rahat menevät aivan muuhun käyttöön. Jos et tätä usko, niin sinua on huijattu.
- veilinkööss
yksi_kysymys kirjoitti:
Ei niin yhtään mihinkään. Todellisuudessa Jumalalle ja Jeesukselle annetut rahat menevät aivan muuhun käyttöön. Jos et tätä usko, niin sinua on huijattu.
Jeesuksen rahat kuitenkin kuuluu Jeesukselle. Ei oo yhtäkää rahaa painettu eikä muutenkaan lyöty tai kirjattu olemaan mikä ei kuuluis Jeesukselle.
- asdfasdfd
veilinkööss kirjoitti:
Jeesuksen rahat kuitenkin kuuluu Jeesukselle. Ei oo yhtäkää rahaa painettu eikä muutenkaan lyöty tai kirjattu olemaan mikä ei kuuluis Jeesukselle.
Rahanhimo on ikävä juttu. Soitapa Jeesukselle (teillä hihhuleillahan on käsittääkseni kuuma linja Jesselle) ja pyydä jakamaan rahojaan niitä enemmän tarvitseville. Maailmalta varmasti kohteita löytyy. Paskaakos tuo niiden päällä istuu?
- veilinkööss
asdfasdfd kirjoitti:
Rahanhimo on ikävä juttu. Soitapa Jeesukselle (teillä hihhuleillahan on käsittääkseni kuuma linja Jesselle) ja pyydä jakamaan rahojaan niitä enemmän tarvitseville. Maailmalta varmasti kohteita löytyy. Paskaakos tuo niiden päällä istuu?
Jeesus istuu missä istuu. Ei mulla oo valtaa siihen asiaan. Jeesus jakelee miten jakelee. Kuka rahaa tarvii? Ruokaa taloja ja autoja ihmiset tarvii ja niitä Jeesus jakelee.
- Jeesus_istuu
veilinkööss kirjoitti:
Jeesus istuu missä istuu. Ei mulla oo valtaa siihen asiaan. Jeesus jakelee miten jakelee. Kuka rahaa tarvii? Ruokaa taloja ja autoja ihmiset tarvii ja niitä Jeesus jakelee.
Kellä sitten on? Kysehän on ainoastaan sinun Jeesuksestasi. Voit kuvitella Jeesuksesi istuvan vaikka mäntypuisen tuolin oikealla käsinojalla tai Ikean kirjahyllyn ylimmälle tasolle. Mikä estää?
- veilinkööss
Jeesus_istuu kirjoitti:
Kellä sitten on? Kysehän on ainoastaan sinun Jeesuksestasi. Voit kuvitella Jeesuksesi istuvan vaikka mäntypuisen tuolin oikealla käsinojalla tai Ikean kirjahyllyn ylimmälle tasolle. Mikä estää?
sehän olis ihan hölmöläisen touhua kuvitella olemattomia!
- olet_oikeassa
veilinkööss kirjoitti:
sehän olis ihan hölmöläisen touhua kuvitella olemattomia!
Tästä me ateistit olemme ehdottomasti samaa mieltä!
- veilinkööss
olet_oikeassa kirjoitti:
Tästä me ateistit olemme ehdottomasti samaa mieltä!
Aamen!
Mä ainakin tykkään, että kirkossa on kivempi kokoustaa 30 asteen pakkasella, jos lämmitys on kunnossa ja valot toiminnassa. Joku ryökäle voi olla jopa sitä mieltä, että pihaa pitäisi hiekoittaa peilijään aikaan. Jos pakastin poksahtaa, saattaa joku kranttu ehdotella uuden ostamista. Kahviakin haluaa jotkut joskus kokouksen jälkeen litkiä ja pullaakin pitäisi olla. Ja joku julkeaa olla jopa sitä mieltä, että seurakunnan työntekijöille pitäisi maksaa palkkaa työstään!
- q.v
Joka päiväsessä elämässä minulla ja jäniksellä on sopimus. Minä en syö lounaalla vihanneksia ja jänis ei aja mun mopolla.
- veilinkööss
Puhut vähän omituisia juttuja hei!
- sdfgasdfgsdfg
veilinkööss kirjoitti:
Puhut vähän omituisia juttuja hei!
Eihän vähä mitään. Sinä et muuta puhukaan kuin omituisia. Todella omituisia.
- veilinkööss
sdfgasdfgsdfg kirjoitti:
Eihän vähä mitään. Sinä et muuta puhukaan kuin omituisia. Todella omituisia.
Et sä tunne mua!>:D
- mieti_sitä
Ulkona on pimeää. Kuka minä en tänään ollut? Mutta kuka soitti Jänikselle?
https://www.youtube.com/watch?v=GxKPBLjHAEA - dfgsdfgsdgh
veilinkööss kirjoitti:
Et sä tunne mua!>:D
Onneksi en.
- veilinkööss
dfgsdfgsdgh kirjoitti:
Onneksi en.
et sä voi tolleen sanoo kenellekään!
- sdfgsdfsdf
Sanoin jo. Ja helposti.
- veilinköösss
sdfgsdfsdf kirjoitti:
Sanoin jo. Ja helposti.
Sä oot ihan toivoton tapaus>:D parempi ettei jutella enää.
"kummalla tulee isompi kolehti ateismilla vai Jeesuksella? kumpi on taloudellisesti tuottavampi?"
Lisää esinahkoja ja sassiin- Kalju_Pitkätukka
Tuli kummalla hyvänsä, todisteet Jumalasta antavat edelleen odottaa itseään.
- onnelistaantajaa
Jumala jo omistaa kaiken niiden Luojana. Hän ansaitsee vain palvontamme ja tottelevaisuutemme. Ilman häntä meitä ei olisi, eikä mitään muutakaan. Ei tarvitse kuin katsella ympärilleen ja nähdä kaikki ihmeellinen. Sekä luonnonkirja, että Jumalan sana Raamattu kertoo paljon hänestä. Sieltähän hänet oppii tuntemaan, jos vain haluaa. Hän omistaa kaikki kalleudet, eikä tarvitse meidän rahojamme. Ihmiset sitävastoin tarvitsevat myös rahaa asioiden hoitamiseen ja siksi lahjoituksia tarvitaan.
- Mielikuvienorjat
Vain uskiksilla on kolehti ja jeesukseensa perustuva ansaintalogiikka.
Ateisti osaa tehdä bisnestä ilman mielikuvitusolentoja. - onnellistaantajaa
Ihmisillä on erilaisia jumalia, joillekin se on raha ja bisnes, aika epävarmoja kuitenkin. Ihmisiin on istutettu hengellisyyden tarve ja sitä raha ei pysty korvaamaan. Se on kuitenkin väliaikaista ja katoavaa. On hienoa tietää,että on välittävä Taivaallinen Isä, johon voi luottaa ja turvata. Aika toivotonta olisi muuten.
- 3131
Niinhän sinä luulet. Raha on kuitenkin se, joka hallitsee kirkkoa, pappeja ja piispoja.
Vastaa minulle, että kuinka monta kuukautta yksikään pappi tai piispa viitsisi tehdä tehtäviään, jos hän ei saisi palkkaa? Minä sanon, että ne kaikki ovat leipäpappeja, jos tiedät mitä sillä tarkoitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000564926624h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132365Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1841485Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191209- 71940
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41877Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57792En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41732Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75642