Miehelle syyte Koraanin polttamisesta

bhkn

31

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfty9

      Kun luin otsikkosi olin ihan varma että jossain ulkomailla!

      • bhkn

        Olen vienyt sekä kommunistista että uskonollista kirjallisuutta sorti-asemalle.

        Siksi kirjoitan anonyymisti;-D


      • fda

        Näin olen itsekin tehnyt. Käsiini päätyi taannoin läjä marxilaista kirjallisuutta, jonkin new age kultin kirjoja, jehovien ja mormoonien kirjoja. Ajattelin, että roskalavalla eivät kenenkään elämää sotke.


      • fda

        En tiedä miksi tuohon roskalavan kirjoitin. Ennenkuin eräs nimeltä mainitsematon tulee sössöttämään aiheesta niin korjaan jo tässä vaiheessa, että eivät roskalavalle menneet.


    • fda

      Miten tuo polttaminen tapahtui? Olisiko vastaava syyte tullut jos kyseessä olisi ollut Dianetiikka, Raamattu tai jokin marxilaisten uunojen "pyhä" kirja.

      • Polttaminen tapahtui, syytteen mukaan, loukkaamistarkoituksessa.


      • fda

        Se käy vähän enemmän järkeen. Turha tuosta on suuttua ja turha tuota on tehdä.


    • pyromanisti

      Jos polttaa raamatun, niin ei seuraa mitään rangaistuksia,
      tai maon punaisen kirjan.

    • Onkait se nyt hirveää, kun mielikuvitusolennon tunteita loukattiin kun joku poltti hänen taikakirjansa. Mutta onhan sitä kummallisia tuomioita Suomessa annettu ennenkin.

      • bhkn

        Tarkennus: Syyte tuli siitä, että mielikuvitusolentoon uskovan tunteita loukattiin.

        Mutta: So what?


      • bhkn kirjoitti:

        Tarkennus: Syyte tuli siitä, että mielikuvitusolentoon uskovan tunteita loukattiin.

        Mutta: So what?

        Niino. syyttäähän tietenkin voi. Mutta se ei olekkaan enää so what siinävaiheessa jos siitä tuomio tulee. Kertoo silloin siitä, että uskonnolla on vielä takapajuisia etuoikeuksia jäljellä.


    • joopasejooo

      Jari Tervolle myös sakot Raamatun heittämisestä maahan TV-ohjelmassa häpäisemistarkoituksessa. Muuten Suomi ei ole oikeusvaltio, jossa laki on sama kaikille.

      • fda

        Olen samaa mieltä, että täytyy olla sama kaikille. Siitä olen eri mieltä, että tuosta pitäisi antaa tuomioita ollenkaan. Uskonnoille tai poliittisille ideologioille ei pidä antaa etuoikeuksia joilla vaaditaan tosiasioiden kieltämistä. Jos sen takia säädetään lakeja että joku uuno loukkaantuu kirjan kohtelusta niin mennään huonoon suuntaan.


      • joopasejooo
        fda kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että täytyy olla sama kaikille. Siitä olen eri mieltä, että tuosta pitäisi antaa tuomioita ollenkaan. Uskonnoille tai poliittisille ideologioille ei pidä antaa etuoikeuksia joilla vaaditaan tosiasioiden kieltämistä. Jos sen takia säädetään lakeja että joku uuno loukkaantuu kirjan kohtelusta niin mennään huonoon suuntaan.

        Niin tietysti, mutta tuossa on jo vaadittu sakkorangaistusta ja jotta on voitu vaatia, sen on täytynyt perustua lakiin. Niinpä Tervolle on vaadittava myös, koska hänenkin rikoksensa tapahtui saman lain voimassa ollessa, kuin Koraanin polttajan vastaava rikos. Lakia pitäisi myös muuttaa niin, että kumpikaan teko ei olisi enää tulevaisuudessa rikos.


      • a-----a
        joopasejooo kirjoitti:

        Niin tietysti, mutta tuossa on jo vaadittu sakkorangaistusta ja jotta on voitu vaatia, sen on täytynyt perustua lakiin. Niinpä Tervolle on vaadittava myös, koska hänenkin rikoksensa tapahtui saman lain voimassa ollessa, kuin Koraanin polttajan vastaava rikos. Lakia pitäisi myös muuttaa niin, että kumpikaan teko ei olisi enää tulevaisuudessa rikos.

        Ihan turhaahan sinä täällä mitään vaadit. Jonkun, jota asia loukkaa, täytyisi vetää Tervo oikeuteen. Ei se taida olla tämän palstan ateistien asia.

        Itse näen sekä teon että tuomion lähinnä naurettavina.


      • joopasejooo
        a-----a kirjoitti:

        Ihan turhaahan sinä täällä mitään vaadit. Jonkun, jota asia loukkaa, täytyisi vetää Tervo oikeuteen. Ei se taida olla tämän palstan ateistien asia.

        Itse näen sekä teon että tuomion lähinnä naurettavina.

        Olenko minä muka jotain vaatimassa, minähän kerron vain, miten asian tulisi olla, jotta Suomi olisi oikeusvaltio. Kun asia mitä ilmeisimmin ei ole niin, kuin sanoin ,että pitäisi olla, Suomi ei ole oikeusvaltio. Sitä paitsi tuossa lukee, että syyttäjä vaatii tuomiota, ei siis taida olla asianomistajajuttu. Jos koraaninpolttojuttu ei ole asianomistajajuttu, silloin syyttäjän olisi pitänyt vaatia myös Tervolle aikoinaan tuomiota.


      • a-----a
        joopasejooo kirjoitti:

        Olenko minä muka jotain vaatimassa, minähän kerron vain, miten asian tulisi olla, jotta Suomi olisi oikeusvaltio. Kun asia mitä ilmeisimmin ei ole niin, kuin sanoin ,että pitäisi olla, Suomi ei ole oikeusvaltio. Sitä paitsi tuossa lukee, että syyttäjä vaatii tuomiota, ei siis taida olla asianomistajajuttu. Jos koraaninpolttojuttu ei ole asianomistajajuttu, silloin syyttäjän olisi pitänyt vaatia myös Tervolle aikoinaan tuomiota.

        No kyllä nuo kommenttisi ("Jari Tervolle myös sakot Raamatun heittämisestä maahan TV-ohjelmassa häpäisemistarkoituksessa" ja "Niinpä Tervolle on vaadittava myös, koska hänenkin rikoksensa tapahtui saman lain voimassa ollessa, kuin Koraanin polttajan vastaava rikos") minun mielestäni vaatimuksilta kuulostivat. Ehkäpä asiaa täytyisi tiedustella syyttäjältä. Tosin syyttäjähän on jo asian tutkinut ja todennut ettei aihetta syytteeseen ole. Tuskinpa asia uusintakierroksilla kummenisi. En nyt kuitenkaan pelkästään näiden kahden suhteellisen mitättömän tapauksen takia alkaisi sanomaan ettei Suomi ole oikeusvaltio. Sen kritisoimiseksi löytyy paljon isompiakin asioita.


      • fda

        "Niin tietysti, mutta tuossa on jo vaadittu sakkorangaistusta ja jotta on voitu vaatia, sen on täytynyt perustua lakiin."

        Jep. Kyllähän se oli siellä mihin se perustui.

        "Itse näen sekä teon että tuomion lähinnä naurettavina."

        Juurikin näin.


      • joopasejooo
        a-----a kirjoitti:

        No kyllä nuo kommenttisi ("Jari Tervolle myös sakot Raamatun heittämisestä maahan TV-ohjelmassa häpäisemistarkoituksessa" ja "Niinpä Tervolle on vaadittava myös, koska hänenkin rikoksensa tapahtui saman lain voimassa ollessa, kuin Koraanin polttajan vastaava rikos") minun mielestäni vaatimuksilta kuulostivat. Ehkäpä asiaa täytyisi tiedustella syyttäjältä. Tosin syyttäjähän on jo asian tutkinut ja todennut ettei aihetta syytteeseen ole. Tuskinpa asia uusintakierroksilla kummenisi. En nyt kuitenkaan pelkästään näiden kahden suhteellisen mitättömän tapauksen takia alkaisi sanomaan ettei Suomi ole oikeusvaltio. Sen kritisoimiseksi löytyy paljon isompiakin asioita.

        Siinä oli koko ajan ehdollinen ilmaisu, Muuten Suomi ei ole oikeusvaltio, jotta Suomi olisi oikeusvaltio. Jos olisin vaatimassa, niin sanoisin, minun mielestäni pitää, vaadin että, täytyy. Ilman ehdollisuutta. Kun siinä on se ehto, olen vain näyttämässä, että ei ole toimittu tasapuolisesti, jos ei ole asianomistajaa. Asia on pieni, mutta mitä itse tykkäsit tulla tuomituksi jostakin, mistä toista ei edes syytetä? Mitkä ovat ne suuremmat asiat, kuin kansalaisten yhdenvertaisuus, joka on oikeusvaltion perusperiaate?


      • a-----a
        joopasejooo kirjoitti:

        Siinä oli koko ajan ehdollinen ilmaisu, Muuten Suomi ei ole oikeusvaltio, jotta Suomi olisi oikeusvaltio. Jos olisin vaatimassa, niin sanoisin, minun mielestäni pitää, vaadin että, täytyy. Ilman ehdollisuutta. Kun siinä on se ehto, olen vain näyttämässä, että ei ole toimittu tasapuolisesti, jos ei ole asianomistajaa. Asia on pieni, mutta mitä itse tykkäsit tulla tuomituksi jostakin, mistä toista ei edes syytetä? Mitkä ovat ne suuremmat asiat, kuin kansalaisten yhdenvertaisuus, joka on oikeusvaltion perusperiaate?

        Minun mielestäni molemmat tapaukset, sekä Tervon raamatunheitto että tämän toisen koraaninpoltto ovat tapauksia, jotka olisi pitänyt ohittaa minkäänlaista huomiota antamatta. En ole niin hyvin perillä lakiasioista, että voisin sanoa juuta taikka jaata siihen mitkä ovat olleet syyttäjän syyt mihinkin. En kuitenkaan koe yhdenvertaisuuteni järkyttyneen kummastakaan tapauksesta. Se ei ihan noin pienestä heilu. Paitsi ehkä silloin, jos olisin jotenkin osallisena. Mutta kun ei ole tapana heitellä tai poltella kirjoja. Tai... No, menkööt. Joskus nuorempana on tullut käärittyä sätkiä raamatusta reväistylle paperille. Maistui ihan helevetin pahalta.


      • joopasejooo
        a-----a kirjoitti:

        Minun mielestäni molemmat tapaukset, sekä Tervon raamatunheitto että tämän toisen koraaninpoltto ovat tapauksia, jotka olisi pitänyt ohittaa minkäänlaista huomiota antamatta. En ole niin hyvin perillä lakiasioista, että voisin sanoa juuta taikka jaata siihen mitkä ovat olleet syyttäjän syyt mihinkin. En kuitenkaan koe yhdenvertaisuuteni järkyttyneen kummastakaan tapauksesta. Se ei ihan noin pienestä heilu. Paitsi ehkä silloin, jos olisin jotenkin osallisena. Mutta kun ei ole tapana heitellä tai poltella kirjoja. Tai... No, menkööt. Joskus nuorempana on tullut käärittyä sätkiä raamatusta reväistylle paperille. Maistui ihan helevetin pahalta.

        No sittenhän ollaan tuomion tarpeellisuudesta samaa mieltä. Minähän huomautin, että lakia pitäisi muuttaa niin, että kumpikaan teko ei ole tulevaisuudessa enää rikos.


    • jaritervonpaskaromaanit

      Jari Tervon "kirjat" voisi polttaa. Vittu mitä paskaa.

      • a-----a

        Osta ja polta. Tervo ja kustantajansa kiittävät.


      • asdfasdfgsdf

        Melkeinpä uskoisin ettet ole lukenut ainuttakaan. Et vain pidä Tervosta, koska Ilja Janitskin käskee niin.


    • dfuy

      Pitsi järkätä iso polttotilaisuus kaikelle mahdolliselle pyhälle kirjallisuudelle, ja muulle paranormaalille hörhökirjallisuudelle ja vaihtoehto"lääketeide" opuksille, ja vähintään tuhat osallistujaa, niin nostakaapa sitten tuhat syytettä syyttäjät.

      Voisihan siinä samalla vähän uskonnollisia musiikkitallenteitakin tuhota.

    • jgjj

      Mein Kappfin ja Pääoman sais varmaa polttaa ihan rauhassa.

      • fda

        Varmaankin saa. Tosin tuskin näitä ilmaiseksi saa, eikä kannata tukea uunoja jotka niistä uusia painoksia tuovat markkinoille.


    • dfgd

      Syyttäjäkö näitä juttuja nostelee ihan omaan lukuunsa ilman kenenkään tekemää tutkintapyyntöä?

    • OlliLuusoorista

      Hommasin koraanin kesämökin paskahuusiin, pyyhin siitä revittävillä sivuilla perseeni, se on aiheuttanut tuttavissani ainoastaan hilpeyttä. Muija ja lapset eivät suostu koraanin sivuja käyttämään paskapaperina, he vaativat Emboa. Kerran yksi tuttu kyseli minulta syytä kyseisen "vessapaperin" käytölle ja vastasin hänelle etten keksi kirjan paperille mitään muuta järkevää käyttöä.

      • asdfasdfasdfs

        Ihan itsekö keksit noin uuden ja hienon tarinan?


    • q.v

      Jos ei polta loukkaamistarkoituksessa vaan siksi, että vilpittömästi uskoo siten maailmasta tulevan parempi paikka.

      #poltataikauskopois

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2789
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      101
      1430
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      83
      1254
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1078
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1041
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      950
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      930
    8. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      920
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      874
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      846
    Aihe