Miksi Jeesusta kutsutaan messiaajsi? Tiedättekö mitä Jeesus sanoi sille joka kutsuu häntä mesiiaaksi? Hän sano:
"Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmsestä!"
(Mark. 8:33)
Jumala on ainoa messias, sitä Daavidin poika ei ole. Jeesus itse niin sanoi:
"Kuinka lainopettajat voivat sanoa, että Messias on Daavidin poika? Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut:
-- Herra sanoi minun herralleni:
Istu oikealle puolelleni.
Minä kukistan vihollisesi,
panen heidät jalkojesi alle.
Daavid itse sanoo Messiasta herraksi. Kuinka Messias silloin voi olla Daavidin poika?"
(Mark. 12:35-37)
Onko Jeesus messias?
27
148
Vastaukset
- PupuPöksyssä
Kun juutalaissota puhkesi vuonna 64 niin mitä tekivät kristityt kun muut Juudean kapinallispesäkkeet taistelivat urhoollisesti rooman sotilaita vastaan esimerkiksi Joosefus Mattijahu johti pettämättämättä Jatapatan linnoitusta kunnes jäi kiinni ja linnoitus murtui? Kuinkas muuten kuin että Juudean kristityillä meni pupu pöksyyn ja kaikki pakenivat tuli hännän alla Pellaan kadoten peloissaan maan alle kuin noiduttuina.
- LakiV
Pelko pelastaa monistakin asioista, aikakin tulee suuri voima liikkua!
Mitä hyötyä aseettoman, tai huonosti aseita hallitsevan, mennä minnekään itseään tapattamaan, heitähän kutsutaan "siviileiksi". Ja kaikki alkuseurakunnan jässnet olivat alussa sellaisia, ei heihin montaa sotilasta ollut alussa littynyt. Pommisuojiin vain, tai muualle, mehtään karkuun, jos muuten pyssymies tai pommikone listii, jos silläkään sinänsä mitään väliä on, voihan täältä lähteä joko märäntymällä vanhukseksi, itsarilla, taudilla tms äksidentillä muutenkin....Ei täältä kukaan ole jättänyt lähtemättä, ruumis kaikille manee vieläkin PASKAX ja matojen ruuaksi tms, mutta ei kenenkään suotaisi lähtevän ennenkuin TARKOITUS tuli tehtyä, eli elämäntyönsä.
- PasiToivonen
Tarvitaan vallankumous Marxin ja Leninin hengessä. Päästään vääräuskoisista eroon.
- LakiV
Mokoma Ryssään Rysähtänyt. Muuta Venäjälle ja PERI SIPERIA!
- PasiToivonen
Marx, Engels, Lenin, Trotski, Juudas Iskariot nauttivat Taivaassa iankaikkista autuutta. Kun taas kristityt joutuvat Jeesuksen ja Marian kanssa helvettiin.
- LakiV
"Älä kenellekään Hellvettituomiota julista niin sitä ei sinullekaan julisteta"(Jeesus)
- LakiV
Joo, väistypäs nyt tieltä sinä Suomelainenkin Saatana, mene vaikka SYYRIAAN SOTIMAAN; ja sinäkin Perinteinen Perkele, pelaa jo jotain muutakin?
Jeesus oli Israelin Messias aluksi, vaikka kansansa hylkäsi hänet(paitsi opetuslapsensa), koska Jeesuksen sotataitoja ei ymmärretty, luulivat monetkin Jeesuksen(siis Messiaan) fyysisesti sodalla heti, kuin Daavid melkein teki, tuhoavan Kreikan ja Rooman, ja Raamattu kertoo, jo Sakariakselle ilmoitetun, kun hän aluksi saa Johannes Kastajan pojakseen, että hänen jälkeensä tulee heti Messias.
Lue Raamattusi tarkmmin, Filippusko se oli myöhemmin ensimmäinen, joka tunnisti israelilaisista Jeeusuksen Messiaaksi, kun oli näyssään nähnyt Filippuksen puun alla(Natanelko se oli?) He kyselivät innokkaina, TÄMÄKÖ SE ON; HÄNKO SE ON!
Johanneskin lähetti kysymyksen Jeesukselle, että oliko Hän Messias, ja muistatteko mitä Hän vastasi?
Kaikki Messiaskuvaukset täsmäävät Jeesukseen, mutta ilmeisesti Jeesus ei silti "se kaikkien kuivin varpu kuivimmasta maasta, ollut. mies ilman kauneutta"
(Komeako silti oli?), eikä ollut ihan niin lyhyt kuin Sakkeus? Itse koen olevani kai kuin Sakkeus? Vaikka itte en nykyään kyllä Rahan kanssa ole päässyt suuremmin puljaamaan:-D
Itse silti ihmettelen sitä, kun Jeesus sanoi, KAANAN HÄISSÄ:"Nainen, ei minun aikani vielä ole tullut", mutta teki jo tuolloin muutamia ihmeitä?
Messiaus tarkoittaa VAPAHTAJAA, Kristus on sen kreikankielinen vastine, muistelen.
Erilaista se on kuin olla "ORJUUTTAJA", tai "VANGITSIJA"
Myös Lucifer oli vapahtajaksi tituleerattu joskus, hän tarjosi vapautta jopa pahantekemiseen ja puhumiseen, ja Jeesus on kai myöhempi versio hänestä, eli Luciferilla meni Jumalan vastustus överiksi, ja Jeesukselle kai päinvastoin, Jumalan Mielistely? Näätte Amerikoissa(Pohjoinen ja Etelä) heidän patsaansa.
Mutta Jeesus itse sanoi, seurakuntansa LAODIKEASTA; että parempi olisi meillekin olla ääripäissä, kuin jäädä ällöksi penseäksi haaleudeksi.
Ja jo Sakarja Raamatuissa(VT) TIES; Israelin hylkäävän Messiaansa, siellä lukee:"He katsovat Häneen, jonka ovat LÄVISTÄNEET!" Suomi on tehnyt jo niin satoja vuosia, mutta Israel ei ole vielä herännyt tuohon todellisuuteen.
TEE TÄYDELLISIKSI TEE; Jeesuksen kärsimykset, kieltämällä hänet, nyt ainakin etsintäsi alussa, mutta se on Jeesukselle tavallista varmasti kuulla kaikenlaisia EPÄILYJÄ itsestään, ettei Hän ainakaan enää ainakaan niistä osaa sen kummemmin vainostua. Minua joskus jos joku luulee joksikin, niin minä olen valitettavasti äkäpussi, en kovin ilkeää kieltä kestä, sanomatta yhtä ilkeästi takaisin, että JOS SE ON PAHAA; niin älkää minuun telepaattisesti yhteyttä ottako, jos tekin sen taidon silti osaatte.- JeesusSpeesus
Messias eli מָשִׁיחַ (māšîaḥ) tarkoittaa voideltua ja se oli Juudan kuninkaan arvonimi. Jossakin yhteydessä se tarkoittaa myös pappia ja profeettaa. Ensimmäisellä vuosisadalla juutalaiset odottivat sankarimessiasta, kapinallista, joka johtaisi taistelua Rooman impperiumia vastaan ja palauttaisi Daavidin valtaistuimen. Ensimmäisellä vuosisadalla messiaan odotettiin olevan sellainen kuin Hoosea eli joosua. Pasifisti Jeesus rabbi ei sellaista ollut muualla kuin omien oppilaidensa silmissä. Ihmettelen miten Jeesus mahtoi kestää sellaisia keskenään riiteleviä ja mitään ymmärtämättömiä impesillejä joille oli vaikea selittää asioita vaikka rautalangasta vääntäisi.
- dikduk
JeesusSpeesus kirjoitti:
Messias eli מָשִׁיחַ (māšîaḥ) tarkoittaa voideltua ja se oli Juudan kuninkaan arvonimi. Jossakin yhteydessä se tarkoittaa myös pappia ja profeettaa. Ensimmäisellä vuosisadalla juutalaiset odottivat sankarimessiasta, kapinallista, joka johtaisi taistelua Rooman impperiumia vastaan ja palauttaisi Daavidin valtaistuimen. Ensimmäisellä vuosisadalla messiaan odotettiin olevan sellainen kuin Hoosea eli joosua. Pasifisti Jeesus rabbi ei sellaista ollut muualla kuin omien oppilaidensa silmissä. Ihmettelen miten Jeesus mahtoi kestää sellaisia keskenään riiteleviä ja mitään ymmärtämättömiä impesillejä joille oli vaikea selittää asioita vaikka rautalangasta vääntäisi.
On se niin vaikea ymmärtää, varsinkin kun nuo " impesillit " olivat itse keksineet ajatuksen messiaasta ja määritelleetkin sen: messias kuului kuninkaalliseen Daavidin sukuun ja toisi rauhan maailmaan niin että miekatkin taottaisiin auroiksi. Sehän se jutun juju oli.
Vaikka Jeesus ei tuota tehnyt eikä hänellä ollut edes maallista isää, niin "impesillit" eivät vaan alkuperäistä keksintöään suostuneet muuttamaan. %#! Saavathan muut keksiä uusia tarinaversioita ja itse uskoa niihin. Ehkä isoäiti söi ison pahan suden josta riitti sapuskaa ainakin kahdeksi viikoksi, ja lumikki oli kääpiö ja ne seitsemän muuta tyyppiä leireilevä korisjoukkue? - JeesusSpeesus
dikduk kirjoitti:
On se niin vaikea ymmärtää, varsinkin kun nuo " impesillit " olivat itse keksineet ajatuksen messiaasta ja määritelleetkin sen: messias kuului kuninkaalliseen Daavidin sukuun ja toisi rauhan maailmaan niin että miekatkin taottaisiin auroiksi. Sehän se jutun juju oli.
Vaikka Jeesus ei tuota tehnyt eikä hänellä ollut edes maallista isää, niin "impesillit" eivät vaan alkuperäistä keksintöään suostuneet muuttamaan. %#! Saavathan muut keksiä uusia tarinaversioita ja itse uskoa niihin. Ehkä isoäiti söi ison pahan suden josta riitti sapuskaa ainakin kahdeksi viikoksi, ja lumikki oli kääpiö ja ne seitsemän muuta tyyppiä leireilevä korisjoukkue?Tarkoitin impesilleillä niitä kahtaatoista opetuslasta, joista jeesuskin voihkaisee "Isä, anna mun kaikki kestää." Tuo sana messias eli מָשִׁיחַ (māšîaḥ) tarkoittaa voideltua ja se oli totisesti Juudan kuninkaan arvonimi kuten jo sanoin. Ensimmäisrllä vuosisadalla juutalaiset samaten odottivat suurella palolla kapinallista sankarimessiasta joka olisi samanlainen kuin joosua ja vapauttaisi Israelin pahan rooman vallasta. Jeesukselta haettiin vastausta tähän odotukseen, mutta moni pettyi kun eivät vastausta saaneetkaan. Vielä useampi pettyi kun Jeesus ristiinnaulittiin.
- ttkkl
Johannksn Evankeliumin alussA ON PARI TODISTUSTTA Jeesus on Mesias!
"Me OLEMM LÖYTÄNEET MESSIAAN! Ja
"Sinä,Jeesus, olet Messias, Israelin kunngas"- JeesusSpeesus
Johanneksen evankeliumi on puoli vuosisataa nuorempi kuin Markuksen evankeliumi ja teologisesti paljon kehittyneempikin kuin sitä vanhemmat synoptiset evankeliumit. Johanneksen evankeliumissa on paljon selittämisen makua, kristologia paistaa kirkkaammin kuin paavalin liekki, jonka liekki paistoi liiankin kirkkaasti. Johanneksen evankeliumissa on myös gnostilaisia ja qumranilaisia vaikutteita. Se on myös liiankin filosofinen. Lisäksi esimerkki lause yksi on filippoksen mielipide ja esimerkki lause kolme on vain Martan toteamus. Eivät ne ole todisteita siitä että Jeesus oli messias. Eivät ne ole Jeesuksen vaan hänen seuraajiensa suusta.
- JeesusSpeesus
"Johanneksen evankeliumi on silminnäkijän kertomusta!"
Todista se todeksi, esitä perustelut väitteellesi sekä viralliset raportit asiakirjat ja lähteet. Luullakseni väitteesi on kokonaan sen varassa että uskotvasian olevan niin mutta et viitsi tarkistaa asian taustoja. Faktat kuntoon mies. Johanneksen evankeliumi ensinnäkin kirjoitettu vuosina 80-110, se on tosiasia. Yksikään optuslapsi ei ollut enään elossa silloin. Löyhästi evankeliumi kyllä perustuu siihen mitä opetuslapset aikoinaan olivat rabbistaan julistaneet, mutta muutoin evankeliumin kristologia on kehitetty niin huippuunsa että jäljet pohja kertomuksesta katoavat. Tarkempaa kuvaa toki voidaan saada kun vähennetään yksityiskohtia ja katsotaan pelkistettyä kokonaiskuvaa mutta suurin osa jeesuksen sanomista on silti pantu jeesuksen suuhun. Luotan ennemmin jeesus seminaarin, Jesus tutkijoihin, teologeihin, raamatuntutkijoihin, argeologeihn ja historian tutkijoihin kuin sinun uskomuksiisi ja olettamuksiisi. Ryhdistäydy mies.
Täytyy oikein ihmetellä, että kuin noin monta selkeää asiaa voidaan ymmärtää väärin yhdessä aloituksessa?
- AkiV
Joo, hänellä on jokin omituinen "ristiretki" menossa kristiunuskoa vastaan?
Kukahan häntä siihen patistaa? Sekun kun tietäis?
- AkiV
Pietarihan tunnisti Jeesuksen Messiaaksi, silloin Jeesus sanoi, että heidän on vaiettava Hänestä. "Koska ette tiedä, minkä HENGEN omat olette". Messiaus on sieluentieteettikäsite, vähän kuin "Insinööri, tai "kuningas", tai Poliisi tms.
Ammattimäärite se kai ei silti ole, vaan sieluentiteetti tarkoittaa joskus vain SAMAN KANSAN jäseniä, tai peräti SAMAN YHTEISÖN; tai SAMASSA TALOSSA asuvien ihmisten entiteettiä? Mutta voiko ihminen kuulua useaan entiteettiin samanaikaisesti? Ilmeisesti ei. Mutta ihminen saatta kyetä vaihtamaan entiteettiään, ja silloin hänen fiiliksensä eli perustunteensa muuttuu... Sanoisin, että kovin juutalainen aloitus, sillä juutalaiset eivät tunusta Jeesusta Kristukseksi, vaan ennemmin Daavidin, tai milloin minkä, mutta ei koskaa Jeesusta.
Tarkemmin ajateltuna tällainen juutalaisuus ei edes ole oikeaa juutalaisuutta, sillä todelliseen juutalaisuuteen kuuluu Jeesus Kristus, kuten se kuului vaikkapa rakkaalle veljellemme Pietarille, ja muille pyhille Juutalaisille.- taastätäsamaa
Minä en ainakaan ole aloituksen tekijä.
"Tarkemmin ajateltuna tällainen juutalaisuus ei edes ole oikeaa juutalaisuutta, sillä todelliseen juutalaisuuteen kuuluu Jeesus Kristus..."
Hauska huomata kuinka sinä oletat voivasi määritellä mikä on oikeaa juutalaisuutta. Sääli vanhaa miestä mutta olet täysin sivullinen "Elä ja anna muidenkin elää" ja sillä tavalla eri ryhmiin kuuluvat pärjää keskenään.
Jos tässä jonkun pitää määritellä, mikä kuuluu juutalaisuuteen, niin näillä palkeilla nyt se olen minä, et sinä. Sanoiko Jeesus koskaan itse olevansa Jumala?
Samoiko Jeesus koskaan itse olevansa Messias?- taastätäsamaa
Jeesus ei ole juutalaisten Jumala eikä messias.
Kristinusko on toinen "uskonto"ja juutalaisuus toinen.
Tiedän kiristittyjen pitävän Jeesusta messiaana, mutta hän ei ole meidän messiaamme.
Siedetään toisemme eri ryhmiin kuuluvana mutta silti ihmisinä. - dikduk
Juutalaisuuteen kuulu ajatus messiaasta, mutta kuka se olisi, ei tiedetä koska ainoa tuntomerkki on, että henkilö kuuluu Daavidin sukuun. Toiminan seuraukset tiedetään: rauha kaikille, koko maailmassa, ja turvallisuus alituisen uhan alla eläneelle Israelin pikkukansalle omassa maassaan. Messias itse ei ole pääasia vaan hänen toimintansa tulokset, ei tule uutta jumala JHWH:n rinnalle tai tilalle, eikä tietenkään ketään ihmistä saa palvoa.
Messiajatus kuuluu aitoon juutalaisuuteen, on sieltä lähtöisinkin ja on alkuperäisessä mudossaan aidointa juutalaisuutta , kristinuskolla on hyvin erilainen messias kuin profeettojen lupaama ja siksi juuri kristinuskoiset ovat juutalaisia eniten vainonneet - ironista kyllä useimmiten juuri uskomansa messiaan nimissä... Se rauhasta.
- PasiToivonen
Juutalaisten "messias" lupaa tappaa kaikki kristityt. Tietääkseni kristityillä on oikeus puolustaa itseään.
- taastätäsamaa
kenestäköhän messiaasta puhut.
nuo merkit viittaavat palestiinalaisiin juutalaisiin joilla saattaa olla oma messias.
kysypä tarkemmin dogmatikokselta
ps kumma mikä viha tääällä aina hehkuu. johtuneeko kateudesta ja heikosta itsetunnosta, töpselinokka - dikduk
Ei lupaa, vaan lupaa rauhaa kaikille. Kristittyjä ei edes ollut kun messiasajatus syntyi , sinulla on kaikki väärin päin. Jeesus määräsi seuraajansa kääntämään toisen posken, mutta seuraajat eivät moisesta ohjeesta piitanneet.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868