Comma öljyt?

534534534

Onko kokemuksia? Motonet alkanut myymään ja käsittääkseni tuo on euroopassa aika tunnettu brittiläinen laatumerkki. Ainakin on hyvä valikoima ja löytyy tasan oikeat tuotteet. Kokeilin Comman öljysuositusta ja näytti tasan samaa mitä ohjekirjassa on ja mitä merkkihuollossa laittavat, usein ne suositukset näyttävät vähän mitä sattuu ja suosittelevat samaa yleisöljyä kaikkiin. Jäähdytysnesteissäkin oli hyvä vaikoima, ei muualta saa esim glysantin g48 lisäaineistettua nestettä mitä merkkihuollossa käyttävät mazdan alumiinikoneisiin.

Vilkaisin myös speksejä ja jähmepisteet olivat laatuöljyjen luokkaa ja esim ZDDP lisäaineistus kunnossa että varmasti suojaa kulumiselta, tais olla jopa 1200ppm ZDDP 5w-30 acea a5 öjyssä, eli enemmän kuin useimmissa laatuöljyissä.

30

30214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyleikitAlkaa

      PAO pelle rulaa

    • AnalOil

      Ei taida olla pao. Eikös se pitäisi olla sitä Anal 0w40, niin on parasta öljyä.

    • sgrgrsgsrg

      PAO pellen lisäksi palstalle on nyt ilmestynyt myös näitä pakkomielteisiä PAO pellen haukkijia jotka vaahtoavat joka keskustelun täyteen PAO pellen arvosteluja vaikkei aloituksessa mainita mitään PAOsta kuten tässäkin keskustelussa.

      Eli te pakkomielteiset PAO pellen haukkujat tarvitsissitte pakkomielteisiinne samaa lääkettä kuin PAO pelle.

      • En.käyttäisi

        Vain pao öljyt kelpaavat minun nissan sunnyn moottoriin. Comma öljyt ovat mineraaliöljyjä. Tuhoavat moottorin.


    • lypsyjakkara

      Comma on Brasilialainen yhtö.

    • oilman

      Comma on exxonoil ja taatusti laadukasta öljyä

    • analyysitulos

      100% krakkausöljyä. Ei sisällä synteettistä perusöljyä.
      Valitse Shell GTL PurePlus. Hakkaa kaikki mineraaliöljyt.

      • Anonyymi

        Moottorin karstottajaa Shellin öljyt täyttä paskaa tulee kovilla kierroksilla korkista harmaana vaahtona ja rikkoo moottorin.


    • Pepshukka

      Comma on tosiaan Brasialialainen öljy-yhtiö,paljon toimintaa UK:ssa jalostuksesta lähtien tuotekehittelyyn ja myy ympäri maailman öljyjään,siis muuallekkin kuin Suomeen=)
      Laatutavaraa kuten mikä muukin ja täyttää ne luokitukset mitkä purkin kyljestä löytyy,siis aivan kuten mikä muukin öljymerkki tahansa koska ei se öljy purkissa tiedä minkä merkkisenä se myydään vaan tavaran laatu luokituksiltaan ja raakaöljyhän jalostetaan pitkälle ennenkuin se purkitetaan ja öljy voi olla mistä tahansa kuin että öljynjalostamot myy perusöljyjään muille johon lissävät omia coctailejaan tai teettävät ne suoraan jalostamoilla omiin tarpeisiinsa eli ei joka merkillä toki ole omaa öljynjalostamoaan,lopputulos on että maailmalla on varmaan kymmeniä isoja tuotemerkkejä öljyissäkin ja satoja vähemmän isoja mutta tavara purkissa voi olla ihan samaa käyttötarkoitukseesi kunhan luokitus riittävä ja itse päätät viskositeetin kuin onko öljy täyssynteettinen,osasynteettinen vai mineraali,kaikille laaduille on kohteet,käyttäjät tarpeensa.

    • Pepshukka

      Lisätään vielä että lisäaineistuksissa on eroja niin että vaikkapa vaihteistoöljyt ei välttämättä passaa joka lootaan vaan lisäaineistus oltava oikeantyyppinen vaikka GL luokitus olisi oikea viskositeetin kera.
      Sillä ei ole tekemistä öljymerkin kanssa vaan öljyt erityyppisiä ja purkin kyljessä lukee autonvalmistajien suosituksia suositteleeko omiin vaihteistoihinsa mihin.
      Ei tunnetun öljyjättiläisen Mobilin vaihteisto tai joku muu erikoisöljy automaattisesti ole hyvä valinta joka kohteeseen vaan öljyn ominaisuksissa on rajattomasti koostumuksien mahdollisuuksia ja jos haetaan jotain keskivertoreseptistä poikkeavaa ominaisuutta jolloin vaikkapa Comman valikoimasta oikeantyyppinen löytyy tai jonkun muun,esim ELF:in passaa parhaiten Renaulteihin.
      Tämä on hyvin yleistä synkronoinnin lisäaineistuksissa ja peräöljyissä tai ihan moottoriöljyissäkin joihin kehitetään vaikkapa VW moottoreihin omansa lisäaineistus vaikka toki sillä muutkin voi ajaa mutta hienot nykymoottorit on hyvinkin tarkkoja öljyistään varsinkin long life ja hiukkassuodattimella olevat moottorit.

    • jd551

      Mellko paljon ajetussa CVT-vaihteistossa oli takertelua. Ölynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Vaihdoin tähän Comman vaihteistoöljyn joka vastasi valmistajan luokitusta. Tai itse asiassa vaihdoin kaksi kertaa. Ekan kerran öljymäärän tarkastusputken irroittamalla ja toisen kerran öljypohjan irroittamalla. Näin suurinpiirtein koko öljymäärä tuli vaihdettua ja sakatkin siivottua pohjalta. Öljynsuodatinta tässä ei ollut merkkihuollon mukaan enkä sellaista löytänytkään.
      Takertelu korjaantui eikä ongelmia ole ollut. Kokonaiskustannus oli satasen luokkaa.

    • Pepshukka

      ilmeisesti joku meinaa että esim Nesteellä on oma öljylähteensä siinä nurkalla ja Suomalaista öljyä alusta loppuun=)
      Neste kuten monet muutkin ostaa raakaöljynsä mistä ostaa ja jalostaa sitä enempi tai vähempi lopuksi sekoitetaan lisäaineet ja purkitetaan eri tarkoituksiin omaan sorttiaan.
      Sortin nimi tarkempinen tietoineen ja käyttökohteet lukee purkin kyljessä kuten myös mitkä kansainväliset luokitukset se täyttää ja mikäli oma ajopeli lukeutuu niihin luokituksiin niin öljy passaa siihen mutta niin passaa monen moni muukin eri valmistajien tuote kunhan valitset omasi ja jos joku öljy tuntuu silti toista paremmalta sinun autossasi se johtuu niistä lisäaineiden eri painotuksista mitä valmistaja öljyilleen hakenut täsmämähakuna joidenkin määrättyjen moottorimallien tai vaihteistojen toimivuudelle parhaiten.
      Kun mennään erikoisöljyihin niin erot luonnollisesti kasvaa kun käyttökohteet rajataan yhä suppeammalle alueelle,lopulta voidaan päätyä öljyyn joka tarkoitettu vain määrätyn valmistajan vaihteistoon tai moottoriin.
      Sitten löytyy näitä long life,hiukkassuodatinkoneiden ja eri päästöstandardien vähätuhkaisia öljyjä jne niitä taasen ei passaa lorottaa johonkin vanhaan bemariin tai ooppeliin jossa semmoisia ei suositella koska niiden valmistusaikana vaatimukset ihan erimoiset öljyille joita niissä käytettävä.

      Kun mennään vielä vanhempiin joissa mineraaliöljyt 10w-30 tai 10w-40 oli arkipäivää niin niihin jos laittaa synteettiset niin karkeasti yleistäen se ei tykkää niistä,yleensä pukkaa tiivisteiden välistä,pudottaa öljynpaineet alas koska ohutta öljyä ja isot välykset kuluttaa rutkasti mutta toki se toimii ja käy kunhan öljynpaineet pysyy riittävinä.
      Myös lisäaineiden ominaisuudet tyystin vääränlaiset tuon ajan moottorille ja minimaallisen ohut öljykalvo ei voitele kunnolla tai jopa pettää ikävin seurauksin.

    • whatever

      Voi olla että jotkut Comma-öljyt on laadukkaita, mutta itse en enää osta sitä, enkä suosittele!
      Ostin vuosi sitten kolme vuotta vanhan Volvo V70 D4:n (niille näsäviisaille jotka miettii että onko tänään kolme yötä jouluun kun se laski eilen, tarkennettakoon että auto oli kolme vuotta vanha vuosi sitten, eli on tätä kirjoittaessa neljä vuotta vanha). Ajettuani sillä n. 9000 km se pyysi lisäämään öljyä (puoli litraa), eikä siihen tietenkään mikä tahansa kelpaa vaan erityinen Volvolle hyväksytty VCC RBS0-2AE 0W-20 öljy, mitä ei useimmista paikoista löydy. No, marssin tietysti autoilevan ihmisen tavarataloon, ja sielläkin silloin ainoa sopiva öljy oli Comma-merkkistä. Sitä siis todellakin on muita merkkejä olemassa, mutta ei löytynyt muuta siihen hätään, enkäpä tuota silloin vielä edes osannut arvata että merkillä on niin suurta väliä kun se oli kerran virallisesti hyväksyttyä Volvo-öljyä.
      Parintuhannen kilometrin jälkeen tuli taas öljynlisäyspyyntö. Silloin oli kovat pakkaset ja ajoin lyhyitä kaupunkimatkoja niin ajattelin että ehkäpä se vaikuttaa asiaan. No, sama peli vain jatkui, aina parintuhannen kilometrin jälkeen piti lisätä öljyä. Kävin sitä huollossakin tutkituttamassa josko siinä olisi joku vika, mutta mitään ei tietenkään löytynyt, ja koska Volvon hyväksymä ”normaalikulutus” on yhtä älytön kuin muillakin nykyautoilla, eli 0.5 litraa/1000 km, ei mitään voinut tehdä, paitsi alkaa summassa vaihtelemaan osia, joka olisi epävarmaa ja kallista. Eli sovittiin että katsotaan uudestaan jos kulutus vielä kasvaa.
      Sitten tuli vuosihuollon aika, ja samalla öljynvaihto, Mobilia. Sen jälkeen olen ajanut 5000 km ja öljymittari näyttää vieläkin täyttä.
      Eli voihan se olla että Comman öljy on ”laadukasta”, mutta ainakin se Volvo-öljy on liian ohutta. Sitä mukaa kun sitä lisäsin, se tuli syödyksi.

      En yhtään osaa arvata että joku alkaa vinoilemaan että vika on Volvossa eikä öljyssä.
      Tai että olen trolli, tai tarkoituksellisesti haluan panetella Comma-öljyä.
      En vastaa mihinkään ärsytysyrityksiin.

      • efsa3

        Eniten ihmettelen kuinka 0,5 litraa voi tehdä noin suuren eron. Jos isoissa Volvoissa öljytilavuus 5l luokkaa niin sehän on vain 10% Commaa ja 90% alkuperäistä öljyä. Jos 10% Commaa vei 0,5l/2000km, miksei kolmen lisäyksen jälkeen sitten vienyt 1,5l/2000km jos Comma pysyy noin huonosti.

        Täytitkö ihan ylärajaan asti? Se asteikko ei usein ole lineaarinen vaan ylhäältä pinta laskee hitaammin ja alhaalta nopeammin, johtuen esim öljypohjan muodosta.

        Tehtiinkö huollossa muuta kuin perus öljynvaihto? Ettei putsattu mitään PCV venttiiliä tai vaihdettu ahtoputkien tiivisteitä jotka usein noissa vuotaa ulos huohottimesta tulevaa öljysumua. Oliko pelkkä ölljynvaihto vai huolto-ohjelman mukainen huolto tarkistuksineen ja mahdollisine putsauksineen?

        Lähes mahdotonta uskoa että tuo Comma öljystä johtuisi jos oli samaa luokitusta kuin alkuperäinen öljy.


      • Volvo-VEA

        Mulla myös Volvo uudella VEA koneella, VCC RBS0-2AE 0W-20 öljyt. Oli ihan järkyttävä öljynkulutus. Tankki täyteen dieseliä ja koneeseen 1-1,5 litraa öljyä. Selvisi lopulta, että teki hiukkassuodattimen polttoa aina kun moottori kuuma. Nykydieseleissähän menee sitten palamatonta dieseliä öljyn joukkoon. Näin sitten öljyt ohenee ja kone alkaa polttamaan öljyä. Sitten taas hiukkassuodatin tukkoon öljyn poltosta ja taas poltto päälle.

        Jeesaa kun vaihtaa öljyä tiheämmin kuin huolto-ohjelma ja pesettää tai vaihdattaa hiukkassuodattimen. Mulla nyt öljyn kulutus 0,5 litraa /8000km.

        Kaikki öljyt kului pahimmillaan samalla lailla, Castrol, Mobil ja Comma.


      • Commaisass

        Itsellä vähä sama ongelma Volvo omistajan kanssa. Käytin Audini 5vuotta vanha ad-ketjun huoltoliikkeessä jossa syötettiin ad:n omaa öljyä eli tätä Comma öljyä.

        Olen ajanut huollon jälkeen autolla 8000km ja oon lisännyt 3 litraa öljyä. Autohan ei syönyt öljyä ollenkaan ennen tätä edellistä huoltoa. Seuraavassa huollossa laitetaan sisään Castrolin öljyt (joidenkin mielestä kultaa moottoriin) ja katsotaan vieläkö syö öljyä.


    • Kansimeni

      Mä ainakin losotan öljyt sepeli pihaan, sitte uutta mobil super 10w 40 tilalle. Ei vaan kone pyöri 24 asteen pakkasessa 👉😁

    • Partikkeli

      Onko kellään kokemusta Motonetin spesial longlife öljyistä jonka pitäisi myös olla gomma öljyä ! Ja nimenomaan MB w204 partikkeli koneesta. Asiallisia kommentteja kiitos

      • MotoxKurax

        Kannattaa unohtaa ne motonetin halpakurat kuten motox ja se spesial. Käytä vain laatuöljyjä.


      • Partikkeli
        MotoxKurax kirjoitti:

        Kannattaa unohtaa ne motonetin halpakurat kuten motox ja se spesial. Käytä vain laatuöljyjä.

        Pystytkö perustelemaan mielipidettäsi


    • Anonyymi

      Täällä 1 kokemus Comma öljyistä. Mutta Getrag automaatti, (Focus 2014).
      Tuntuu toimivan kohtuullisesti kylmänä, mutta laatikko alkaa nykimään ainak kun lämpiää, eli n 20 km isompaa tietä. (Ei ole tullut ajettua kaupungissa tuommoista matkaa). Jäähdyttyään luisto/nykiminen häviää. Öljynvaihdosta nyt vajaa 1000km.
      Edessä siis taas öljynvaihto, mutta Comma litkut saa mennä vaikka polkupyörän ketjuihin. On vaihdettava ne pois, ennenkuin laatikko poikii.
      Moottoriin laitetaan meillä Castrolia, Comma öljyä en edes harkitse.

    • Anonyymi

      Pistin Comman öljyt viime keväänä mersun automaattilaatikkoon ja ei vielä ole tielle jättänyt.

    • Anonyymi

      Omaan Volvoon sopii 0W-30 A5/B5 öljyä 5,9ltr. Auto on V60 D6. Volvo suosittelee Castrolia. Neljän litran kannu maksaa muissa paikoissa 49,90eur, mutta Puuilosta saa kympin halvemmalla. Motonetissa tuo Comman 5ltr kannu on 39,90eur, joten pitäydyn siinä. Kuusi kannua riittää näppärästi viiteen öljynvaihtoon.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemuksia että comma öljy savuttaisi autossa? Itse bmwhen öljyt vaihdoin commaan 5w30 ja sen jälkeen auto on lyönyt sinikkaa niin perkeleen siististi tyhjäkäynniltä polkastessa leipää. Rvs ajettu öljyjen sekaan ja jännän äärellä seuraavaan öljyn vaihtoon 500km päästä..

      • Anonyymi

        Bemarin reuhkaaan ei taida auttaa kuin uusi moottori keulalle?😭😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarin reuhkaaan ei taida auttaa kuin uusi moottori keulalle?😭😂🤣

        Elähän nyt viitti eikait peli vielä ole pelattu😁kokemuksia tässä etsitään jossei muuta niin venavarren kumeilla selvitään. Taitaa olla aika tyypillistä näille laatuautoille🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elähän nyt viitti eikait peli vielä ole pelattu😁kokemuksia tässä etsitään jossei muuta niin venavarren kumeilla selvitään. Taitaa olla aika tyypillistä näille laatuautoille🤣

        Paskasta ei saa hyvää vaikka kuinka korjaisi.


    • Anonyymi

      Laitoin comma 5w-30 acea c1. 2002 235 tkm. Öljyn kulutus loppui kun ajettu noin 1000 km tarkistus 3000 km edelleen ylä rajassa. Comma on täys synteettinen jos purkissa lukee full syntetic.
      Ps. Suosittelen tietäjille tutustumaan aluksi acea standardiin ja luokitukseen ja ymmärtämään mitä se tarkoittaa. Älä tutustu jos et ymmärrä otto moottorin tai diesel moottorin toimintaa.

    • Anonyymi

      Ei koskaan enää Comma öljyä tai muitakaan tuotteita voisi sanoa kuraksi.

      1. Jo kunbkaadat huomaat ei ole laadukasta öljyä.
      2. Muuttuu liruksi nopeasti

      Pysykää laatu öljyissä ja unohtakaa nämä sotkut

    • Anonyymi

      varokaa comma voltech tuhoaa koneita

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3889
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3338
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1598
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1096
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe