Junaliikenne ja maailman meno

KamuS623

VR taas tiedotti, että äskettäin poistettuja junavuoroja ei palauteta, koska ne eivät tuota tarpeeksi suurta voittoa osakeyhtiölle. Täällä sitä sitten kärvistellään edelleen. Ei pääse junalla kotiin. Autolla pitää mennä. Pelasta siinä nyt maailma.
Kysymys kuuluu: meneekö yhteiskunta jo liikaa yksityisen bisneksen ehdoilla? Juna ei kulje muuten kuin silloin, kun se tuottaa yksityiselle yritykselle tarpeeksi. Ruohonjuuritason terveydenhuoltopalvelut vedetään minimiin ja alas, jotta tanskalaisomisteiset terveystalot tuottaisivat omistajilleen mahdollisimman paljon voittoa. Peruskoulut lopetetaan yksi toisensa jälkeen vain hölmöillä tulostoiveilla perustellen, ja pienet lapset saavat istua 4 h bussissa per päivä. Kirjastot? Plääh. Yhteiskunnan pyörittäminen? Yhyy.

17

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaja

      Hämeenlinnan päättäjien pitäisi ottaa yhteyttä elinkeinoministeriin, jos häntä kiinnostaa muu kun suomen pankin johtajan virka, lisäksi ympäristöasioista vastaavaa ministeriä luulisi kiinnostavan junavuorojen lakkauttaminen.
      Päättäjät puhuvat juhlapuheissaan julkisen liikenteen suosimisen puolesta, joten asia luulisi kiinnostavan.
      Hämeenlinnan seudulla monen yrityksen toiminta on vaikeutunut ja moni työmatkaaja on joutunut siirtymään oman auton käyttöön.
      VR:n johdon kanssa keskustelu on ajanhukkaa. Junat pitäisi myydä muutamalle eri yritykselle, jolloin syntyisi kilpailua.

    • RomanainenjaTuominen

      Turkinhihaan ja nussittava uudelleen kumpikin jotka ovat ei heteroita. Loppuu se silmien räpsyttely ja sössötäminen.

    • onnikalla

      Ei mikään ihme ja kumma?

    • MMertaMHeijariIC8mukaan

      VR tiedottajat Merta, Heijari, Tuominen ja Romani mukaan karjalan radan juunin että saa asiakapalautteen reaaliaikaisena paskavaipan vaihdosta kun mikään vesihana ei toimi. Em mainitut ei kyllä tiedä kukaan vaipanvaihdosta mitään.

      IC 8 -juna Helsingistä Joensuusta myöhästyi sunnuntaina neljä tuntia aikataulusta.

      Myöhästymisen syynä oli veturivika. Juna joutui peruuttamaan Taavettiin, jossa veturi vaihdettiin.

      - Siellä on ollut veturin kanssa ongelmia. Kun veturi on irti, ei toimi sähkö tai mikään mukaan, kertoo Marja Merta VR:n viestinnästä.


      Iltalehteen yhteyttä ottaneet matkustajat kuvailivat junamatkaa painajaiseksi. Veturiongelmien vuoksi junan vessat eivät toimineet, eikä ravintolavaunussa pystytty lämmittämään ruokaa.

      - Junassa on kuusi täyttä vaunua ja paljon pieniä itkeviä lapsia. Tuntuu että meitä matkustajia ei ole yritettykään "pelastaa". Vessat on suljettu ja ravintolavaunusta ei voi ostaa, kun sähköt ovat poikki, kertoo yksi matkustaja.

      Toisen matkustajan mukaan junamatka on ollut hyvin koetteleva.

      - Konduktöörin kuulutuksiakaan ei kuullut itkevien vauvojen takia. Tämä on ollut elämäni pisin, hirvein ja hermoja raastavin junamatka ikinä.

    • Voieikä

      Isotpa on murheet suomalaisilla. Kunnon kermaperseitä nämä nillittäjät.

    • Tinder-kuneityötäole
      • Helmitauluilija

        Ihmiset ovat nykyään kovin pilallepassattuja.
        En toivo, mutta joskus tulee ajatelleeksi, hyvin useinkin , kun katselee tätä niska kyttyrässä kulkevaa puhelintaan tuijottavaa kansaa joka ei enää itse mitään mieti, vaan lukee ja tottelee kaiken mitä sieltä tuutista tulee, että pieni sota tekis hyvää.


    • kusetukso

      Tosin herää vain kysymys miksi vr:n henkilöliikenne ei tuota, oisko syy et asemien ohi on vauhti yli.......

    • VastuuLivinaluepäällikkö

      http://www.liikennevirasto.fi/rataverkko/kunnossapito/tyonjako#.WNj1M2clHIU

      Ratojen kunnossapidon työnjako

      Aluetoiminta jakautuu Etelä-, Itä-, Länsi- ja Pohjois-Suomen alueille.

      Jokaiselle alueelle on nimetty rataisännöitsijät. Rataisännöitsijöiden toimenkuvaan kuuluvat

      kunnossapitotöiden ja rakentamistöiden valvominen,
      rataverkon hallintaan liittyvät lupa-asiat,
      maankäyttöasiat sekä
      töiden kilpailutusten valmisteleminen.

      Rataverkon hallinnasta, kunnossapidosta ja rakentamisesta vastaavat aluepäälliköt.

      Alueellinen liikennesuunnittelu kuuluu aluetoimintaan. Liikennesuunnittelijoihin ollaan yhteydessä, kun suunnitellaan töitä, jotka vaikuttavat rautatieliikenteeseen.

    • Eikönämäakathuilaa
    • kolmekovaaVille-Timo-Esa

      https://twitter.com/esakk62
      Skanskan lahja VRTrakkiin seitsemäksi vuodeksi koöme komijaa miestä. Nyt on kaikki irtisanottu. Kaikki hävitettiin ja hävittiin. Irtisanottiin ja tuhottiin 700 ihmisen elämä. Toteutettiin sovinismia kun otettiin Rata yritykseen 700 alipalkattua harjoittelijanaista tilalle eikä töitä opettanut heille kukaan. Kaikki johtaminenon siirretty alipalkatuille naisille.

    • Villeoliarmotonkölimies
    • EnttyökaverikehuuVillee

      Länsimetron liikenteen operoinnista vastaava Helsingin seudun liikenne (HSL) varautuu jo siihen, ettei länsimetro aloita liikennöintiä tänäkään kesänä.

      HSL:n hallitus valtuutti kokouksessaan tiistaina toimitusjohtaja Suvi Rihtniemen tekemään tarvittavat päätökset korvaavan liikenteen järjestämiseksi siinä tapauksessa, että metroa korvaavia linja-autovuoroja tarvittaisiin myös elokuun 13. päivän jälkeen.

      Varautuminen johtuu siitä, ettei länsimetroa rakennuttava Länsimetro oy ole vieläkään informoinut HSL:ää metron tarkasta valmistumisaikataulusta.

      ”Me olemme ilmoittaneet, että meidän pitää tietää ennen toukokuun puoltaväliä”, Rihtniemi sanoo.

      Aiemmin Länsimetro oy on ilmoittanut tavoitteekseen, että uusi metrolinja olisi teknisesti valmis avattavaksi viimeistään kesäkuussa.

      Metron pitää HSL:n mukaan aueta vähintään kaksi viikkoa ennen kuin linja-autovuoroja koskevat sopimukset päättyvät. Muuten muutos tulee matkustajille liian äkkinäisenä.

      Rihtniemellä on nyt valtuudet jatkaa suorien bussilinjojen sopimuksia vuoden 2018 kesään asti. Alunperin länsimetron piti aueta vuoden 2016 elokuussa.

      Länsimetro oy:n toimitusjohtaja Ville Saksi kertoo, ettei yhtiöllä ole tässä vaiheessa uutta kerrottavaa metron aukeamisaikataulusta.

      ”Länsimetron hallitus käsittelee aikataulua perjantaisessa kokouksessaan”, Saksi sanoo.

      Saksi kertoo, että aukeaminen riippuu viime kädessä siitä, kuinka nopeasti eri viranomaiset antavat kesän aikana hyväksyntänsä länsimetron rakennustöille.

      ”Meidän pitää saada esimerkiksi rakennusvalvonnalta useita satoja käyttöönottolupia. Näin isossa prosessissa tarvitaan hyvää yhteistyötä.”

      Saksi on toiminut Länsimetro oy:n toimitusjohtajana nyt puolen vuoden ajan. Hän kertoo yllättyneensä siitä, kuinka paljon työaikaa on mennyt metron ensimmäisen vaiheen ongelmien ratkaisemiseen.

      ”Ajattelin aluksi, että kakkosvaiheen uudelleenorganisointi olisi se päätyö”, Saksi sanoo.

    • Joukkoliikennefani

      85 % meistä matkustaa ylivoimaisen kätevästi omalla autolla ilman minkäänlaisia tukia. Miksi tämä pitäisi sosialisoida ja lopettaa.
      Ei taida vihervasuri edes aavistaa miten hänen kävisi, saattaisi leipä loppua pöydästä, ellei olisi autoilijaa kupattavana.

      • Kom-Mari

        Ei pääsisi leipä loppumaan. Aina löytyy kupattavaa kellä omaisuutta .
        Kun kaikki sosialisoitaisiin, riittäisi leipä tasaisesti kaikille ja runsaammin kuin nykytilanteessa.
        Sille kuppauksen kohteeksi joutuneelle porvarillekin.


      • Tätämieltätästä
        Kom-Mari kirjoitti:

        Ei pääsisi leipä loppumaan. Aina löytyy kupattavaa kellä omaisuutta .
        Kun kaikki sosialisoitaisiin, riittäisi leipä tasaisesti kaikille ja runsaammin kuin nykytilanteessa.
        Sille kuppauksen kohteeksi joutuneelle porvarillekin.

        Täyttä jaskaa Neuvostoliiton opit näkyvät vielä vuosikymmenten jälkeen itäblokin maissa kurjuutena.
        Kun kukaan ei yritä mitään on lopputulos konkurssi.


    • SDPdemokratiatuhoaaelämä

      Avain tavarajunaliikenteen ja sitä kautta liikennepaikan uuteen renessanssiin olisi VR-Yhtymän määräysvallan lopettaminen siirtämällä yhtiön strateginen omaisuus eli vaunut ja veturit kalustoyhtiöön kenen tahansa yksityisen liikennöitsijän hyödynnettäviksi. Mutta sitä vaihtoehtoa taas ay-liike ja vasemmistopuolueet karttavat kuin ruttoa. Ilmeisesti rautatieläisten ay-liikkeen tavoitteena on lopettaa tästä maasta rautatieliikenne, kun kaikki junat VR-Yhtymän hoitamina pikku hiljaa muuttuvat "kannattamattomiksi"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe