ELÄMÄN KIRJA

taivaankirjuri

Raamattu osoittaa selvästi, että jokaisen syntyvän ihmisen nimi on kirjoitettu taivaassa Elämän kirjaan. Tuota nimeä ei kirjoiteta sinne kastehetkellä, vaan Jumala on sen suuressa viisaudessaan kirjoittanut sinne jo ennen vauvan syntymää.
Vasta sitten, kun ihminen alkaa tekemään syntiä, hänen nimensä pyyhitään pois Elämän kirjasta:
Ilm 13:8
"Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä,
jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu
teurastetun Karitsan elämänkirjaan,
hamasta maailman perustamisesta."

Dan 12:1 " Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan."
Luuk.10: 20. Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

Daavidkin rukoili lankeemuksensa jälkeen: "Älä pyyhi minun nimeäni pois Elämän kirjasta"!
Valitettavasti useimmat ihmiset tekevät syntiä, kuten Raamattu ennustaa: "Kaikki ovat syntiä tehneet...", ja heidän nimensä poistetaan Elämän kirjasta, mutta se palautetaan silloin, kun ihminen tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen.Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä ja taivaan kirjaan tulee puhdas sivu.

Ps.69: 29. Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköön heidän nimeään merkittäkö vanhurskaiden joukkoon.
Eihän kenenkään nimeä voida pyyhkiä pois, ellei se ensin ole ollut Elämän kirjassa.

2.Moos.32: 32. Anna anteeksi heidän syntinsä. Mutta jos et anna, niin pyyhi minun nimeni kirjastasi."
2.Moos.32: 33. Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan."

Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."
Ihmiset tuomitaan SIIS TEKOJENSA MUKAAN, eikä sen perusteella, mitä vanhemmat ovat tehneet vauvalleen tai mihin kirkkoon hän kuuluu.

Siksi on Jumalan Sanan vastaista oppia väittää, että vauvat olisivat erossa Jumalasta ja syntisiä. He ovat Jumalan omia niin kauan, kunnes tietoisesti alkavat tekemään syntiä. Heidän nimensä on tukevasti Elämän kirjassa.

15

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäsvaannnäin

"Vasta sitten, kun ihminen alkaa tekemään syntiä, hänen nimensä pyyhitään pois Elämän kirjasta: "

Tuota kuulee aika usein, mutta en näe Raamatusta perusteita tälle.

"Valitettavasti useimmat ihmiset tekevät syntiä"

Jeesuksen mukaan kaikki tekevät syntiä.

Tässä ei nyt ole kysymys tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, vaan kaikilla on syntinen luonto, josta synnin tekeminen johtuu. Paavalikin puhuu syntisestä luonnosta. On Raamatun vastaista oppia väittää, että jollakin ihmisellä ei ole syntistä luontoa, kun se on kaikilla. Siispä kaikki ovat synnin tilassa ja tarvitsevat Jeesusta. Raamattu ei opeta, että tietoinen synnin tekeminen on ainoastaan syntiä. Me teemme paljon syntiä tiedostamatammekin ja nekin on Jeesus sovittanut.

Uudestikastajilla on siis kaksi pelastustietä:

1) Älä tee syntiä. Olet pelastuva.
      2) Jeesus

Raamatun mukaan meillä on vain yksi tie, Jeesus, jossa on iankaikkinen elämä. Jeesuksen sovitustyön piiriin pääsemme uskon ja kasteen kautta.

• mietisitä

Lukeeko sinun Raamatussasi:
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, SYNTYMISENSÄ mukaan."

• mietintätä
        mietisitä kirjoitti:

Lukeeko sinun Raamatussasi:
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, SYNTYMISENSÄ mukaan."

Ei kukaan syntymisensä mukaan pelastukaan, vaan uskon ja kasteen mukaan.

• Raamattu opettaa, että kaikki ovat kadottavaa syntiä tehneet Aadamissa (vauvakin kuolee, sekä hengellisesti, että ruumiillisesti) ja siksi osallisuus Jeesukseen pelastaa: "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-" (Room.5:12). "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän." (Room.5:18).

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3)

(Ps. 51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

"niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" (Room.3:10)

"Mikä lihasta on syntynyt on liha" (Joh.3:6). Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

• Siis kaikki ovat syntiä tehneet: "Synnin palkka on kuolema". Vauvakin kuolee, sekä hengellisesti, että ruumiillisesti:

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-" (Room.5:12)

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

• ikäväkyllä

On pakko uskoa, että Weha on ollut syntinen jo syntyessään ja hän jatkaa synnintekoa vääristelemällä Jumalan Sanaa ja kelaamalla noita samoja kohtia. Muutoin hän ei olisi noin pimeä.

Koska hän on vihan lapsi, niin hän vihaa Jumalan Sanaa ja siihen uskovia, ja riehuu täällä aamusta iltaan levittäen omaa harha-oppiaan.
        Hän halventaa Jeesuksen sovintotyön ja mitätöi Jeesuksen elämää esimerkkinä meille. Hän on niitä, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty. Itse hän ei mene sisälle taivasten valtakuntaan ja meneväisiäkin hän estää menemästä.
        Toisinsanoen, toivoton tapaus

• pelleseontuovedenpalvoja
        ikäväkyllä kirjoitti:

On pakko uskoa, että Weha on ollut syntinen jo syntyessään ja hän jatkaa synnintekoa vääristelemällä Jumalan Sanaa ja kelaamalla noita samoja kohtia. Muutoin hän ei olisi noin pimeä.

Koska hän on vihan lapsi, niin hän vihaa Jumalan Sanaa ja siihen uskovia, ja riehuu täällä aamusta iltaan levittäen omaa harha-oppiaan.
        Hän halventaa Jeesuksen sovintotyön ja mitätöi Jeesuksen elämää esimerkkinä meille. Hän on niitä, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty. Itse hän ei mene sisälle taivasten valtakuntaan ja meneväisiäkin hän estää menemästä.
        Toisinsanoen, toivoton tapaus

Kaikki oliva syntisiä jo syntyesään, niin weha kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -pellekin.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa mitätöi Jumalan Sanan väittäessään että ihminen on synnitön, ja että pelastua voi ilman uskoakin. Tuo on juuri sitä harhaa mitä uudestikastajat levittävät. Kastetta ei tarvi, uskoa ei tarvi, puhtaita ollaan.

Kaikilla ihmisillä on sama tie taivaaseen, eli Jeesuksen kautta. Uskolla Jeesus otetaan vastaan ja kasteessa saadan. Muuta tietä ei ole. Kukaan ei ole omana itsenään taivaskelpoinen.

Inttäjä-eksyttäjä vihaa Jumalan Sanaa ja kaikkia ihmisiä väittäessään näitä synnittömiksi. Se on juuri sitä valehtelemista. Tuollainn pelle ei mene taiasten valtakuntaan.

• Nimimerkki "taivaan kirjuri", kiellät Raamatun opetuksen synnistä. Taivaaseen ei mene yksikään valhehtelia, joka kieltää Raamatun sanan.

• Armonväline

Pyhä kaste on sellainen vesi, johon yhdistyy Jumalan sana eli Kristuksen asetus. Se ei ole siis pelkkää vettä, vaan siinä on itse Kristus, ihmiskunnan Vapahtaja, kaikkine armoinensa persoonallisesti läsnä. Sanotaanhan Raamatussa, että "kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette hänet päällenne pukeneet" (Gal. 3:27).

• samaamieltäveli

Juuri näin! Sana ja vesi tekevät kasteen, ei ihmisen usko.

• uusitieto

Täh:
        "Se ei ole siis pelkkää vettä, vaan siinä on itse Kristus, ihmiskunnan Vapahtaja, kaikkine armoinensa persoonallisesti läsnä"

Onko Kristus tullut jo alas taivaasta?Milloin?

• thewh
        uusitieto kirjoitti:

Täh:
        "Se ei ole siis pelkkää vettä, vaan siinä on itse Kristus, ihmiskunnan Vapahtaja, kaikkine armoinensa persoonallisesti läsnä"

Onko Kristus tullut jo alas taivaasta?Milloin?

"Onko Kristus tullut jo alas taivaasta?Milloin?"

Kyllä, Hän on luonamme konkreettisesti KASTEESSA JA EHTOOLLISESSA. Siksi niitä sakramenteiksi kutsutaankin. Kysele vaan vielä kristityiltä jos sinulla on kysyttävää.

• taisipaolla
        thewh kirjoitti:

Kyllä, Hän on luonamme konkreettisesti KASTEESSA JA EHTOOLLISESSA. Siksi niitä sakramenteiksi kutsutaankin. Kysele vaan vielä kristityiltä jos sinulla on kysyttävää.

niin te siellä luttereissa selitätte, mutta Raamattu ei vaan tubnne koko sakramenttiasiaa eikä kukaan Apostoli opeta siitä mitään!

Oliko yllätys?!

• uusitietoko
        thewh kirjoitti:

thewh:lla ei ole harmainta aavistustakaan siitä, mitä sana "konkreettisesti" merkitsee.
        Hän kuvittelee, että se tarkoittaa hänen mielikuvistushahmoaan.

Jeesus ei ole maan päällä konkreettisesti, vaan Hän on lähettänyt tänne Pyhän Hengen, Puolustajan ja Opettajan.
        Pyhä Henki ei mene veteen tai leipään, vaan toimii uskovien sydämessä ja meidän keskellämme.
        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia."

Jeesus tulee takaisin maan päälle vasta aikojen lopussa.

• vanhatieto
        uusitietoko kirjoitti:

thewh:lla ei ole harmainta aavistustakaan siitä, mitä sana "konkreettisesti" merkitsee.
        Hän kuvittelee, että se tarkoittaa hänen mielikuvistushahmoaan.

Jeesus ei ole maan päällä konkreettisesti, vaan Hän on lähettänyt tänne Pyhän Hengen, Puolustajan ja Opettajan.
        Pyhä Henki ei mene veteen tai leipään, vaan toimii uskovien sydämessä ja meidän keskellämme.
        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia."

Jeesus tulee takaisin maan päälle vasta aikojen lopussa.

Jeesus ei ole maan päällä konkreettisesti MUUTA KUIN KASTEESSA JA EHTOOLLISESSA. Pyhä Henki ei mene veteen vaan Sana menee veteen.

Jeesuksen paluu on eri asia, kuin hänen asettamansa sakramentit, jossa Hän on konkreettisesti läsnä. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla ei ole harmainta hajuakaan koko asiasta, koska Hän ei Jeesuksen sanoja (mm. "tämä ON minun ruumiini") usko!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3655
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3280
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3112
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2750
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2292
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1842
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1809
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1769
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1678
    Aihe