Mitä apostolit opettivat?

Eenokki12

Mikäli apostolit olisivat opettaneet uudestikastajien oppien mukaisesti, olisi se helposti luettavissa Raamatusta. Mutta asian laita ei näin ole vaan apostolit opettivat selvästi, jonka lapsikin voi ymmärtää, lutherilaisella tavalla, joka on luotettava, varma oppi kasteesta. Uudestikastajaliike ei tullut siihen aikaan kysymykseen, koska ihmisopeilla ei ollut sijaa sen ajan apostolisen seurakunnan vaikutuspiirissä, vaikka monta ryömijää yritti jo alussa tuhota opin ja elämänkin kautta apostolisen yhteyden. Miten me sanommekaan, että näytösluonteinen upotuskaste ei vakuuta edes kirkon piispoja, vaikka he ottavat vastaan paavin ja perkeleen, muslimit ja kirkollisveroilla hankitun viinalähetyksen, mutta lahkoriivatut eivät heille kelpaa. Uudestikastajat eivät saa viisaita ja ymmärtäväisiä looshiinsa koska he osaavat varoa, eikä se lahkojoukkio tee vaikutusta edes perkeleeseenkään koska ovat sellaisia köyhänpuoleisia....linttajalkoja.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

Eivät opettaneet helluntailaisten tavalla. Kuka apostoli vaati että kaste on ehdottomasti suoritettava upottamalla. Eivät sanoneet että kaste, sehän on pelkkää keittiövettä, ja esimerkki Jeesuksen mukaan ja kaste ei pelasta, mutta se kuuluu uskon vanhurskauteen jne...

• samaamieltäveli

Niinpä, kukaan apostolit ei opeta noita uudestikastajien hokemia.

• eiksjuu
        samaamieltäveli kirjoitti:

Niinpä, kukaan apostolit ei opeta noita uudestikastajien hokemia.

Aivan oikein.
        Apostolithan kastoivat vauvoja, kuten hoviherran tapaus osoittaa: Ap 8
        "36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        37. Niin Filippus sanoi: "Jos koko sydämestäsi uskot, että Jeesus on Herra, niin se sinulle tapahtukoon."
        38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
        39. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois"

Siinähän on selvä vauvakastetapahtuma!!!Kummit juoksivat vaunujen vieressä, mutta sitä ei valitettavasti mainita.

• gwgwrg
        eiksjuu kirjoitti:

Aivan oikein.
        Apostolithan kastoivat vauvoja, kuten hoviherran tapaus osoittaa: Ap 8
        "36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        37. Niin Filippus sanoi: "Jos koko sydämestäsi uskot, että Jeesus on Herra, niin se sinulle tapahtukoon."
        38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
        39. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois"

Siinähän on selvä vauvakastetapahtuma!!!Kummit juoksivat vaunujen vieressä, mutta sitä ei valitettavasti mainita.

Apostolit kastoivat vauvoja ja vaareja, koska Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja.

Kiva, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollikin myöntää tosiasiat.

• eivauvojakukaniinhulluol
        gwgwrg kirjoitti:

Apostolit kastoivat vauvoja ja vaareja, koska Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja.

Kiva, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollikin myöntää tosiasiat.

Apostolit kastoivat VAIN uskoontulleita, eli ei taatusti ainuttakaan vauvaa, vaareja kylläkin.

eli lopeta pascanpuhuminen saman tien.

• Eenokki12
        eivauvojakukaniinhulluol kirjoitti:

Apostolit kastoivat VAIN uskoontulleita, eli ei taatusti ainuttakaan vauvaa, vaareja kylläkin.

eli lopeta pascanpuhuminen saman tien.

Simon noita uskoi helluntailaisten tavalla, mutta Pietari hermostui ja kirosi simon noidan ja hänen rahansa. Uskoon tulevan tai uskoon tulleen usko voi olla simon noidan uskoa. Uudestikastetuilla se on samaan kategoriaan kuuluvaa uskoa, kuin simon noidalla. Simon noita katui, mutta uudestikastetut pysyvät itsepäisesti lahkoriivattuina.

• voimapuuttuupäijänteenve

Mitä merkitystä eenokille on ollut vauvakasteestaan?

kuinka se näkyy hänen kirjoitelmissaan, Jumalan Pyhä henkikö vaikuttaa kaiken tuon ilvehtimisen ja hullun lailla esiintymisen vai mikä se henki ja vaikutin mahtaa olla!?
      tosin lutterikin vaikuttui niin luulouskostaan että oli mieluusti hyväksymässä kaiken vainon ja tuhoamisen niin juutalaiselta kansalta kuin aikansa uskoviltaankin, joita lutetri ei ymmärtänyt mitenkään, ei sen enempää kuin tämån ajan eenokit ja muut vastaavat !

siis milloin vauvakaste alkaa vaikuttaa, onko se niinkuin burana pitkävaikutteinen peilikuvana eli vaikutus alkaa vasta lähempänä hautaa vai?

• Eenokki12

Pyhä Henki alkaa vaikuttamaan heti kun vauvaa siunataan ja rukoillaan ettei uudestikastetut perkeleet pääsisi koskaan viettelemään Jeesuksen sylissä olevaa vauvaa. Opetus on tarkoitettu vauvoille ja vielä silloinkin kun he ovat vahvassa uskossa. Ne jotka eivät usko heille julistetaan parannusta. Uudestikastetut tuomitaan Jumalan sanalla harhaoppisiksi ja helvettiin elleivät palaa kasteen armoon.

• juutalaiset elävät vanhaa liittoa ja Jeesus sanoo heitä Ilmestyskirjassa saatanan synagogaksi. He eivät tuossa uskossaan, eläessään vanhaa voi pelastua, vaan joutuvat iankaikkiseen vaivaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3655
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3280
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3112
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2750
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2292
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1842
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1809
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1769
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1678
    Aihe