Palstahan on ihan kulahtanut!

humpatirallallaa

Himmeäksi hulahtanut.
Pohjaan saakka pulahtanut.
Muuttunut maatuneeksi, kerralla kaatuneeksi ja tyhjäksi saatuneeksi.
Jurinaa, urinaa, murinaa ja kummallista kurinaa.
Juttusista tuli ruttusia.
Sekavia, suttusia.
Poissa kaikki aidot, happamaksi muuttui maidot.

28

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palsta toimii sujuvasti.
      Kirjoittajathan ovat ihmisiä.
      Hyytyy ja kiihtyy.
      Alas ja ylös.
      Odota rauhassa.-

H.

• Pashat kannata odottaa. Odottaminen on hukkaan heitettyä aikaa. Tee itse parempi palsta.

• "siilimuori4"

Näytelmä ei parane uusilla kulisseilla.
        Kaivo uudella ämpärillä.
        -
        EOC

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilimuori4"

Kaivo uudella ämpärillä.
        -
        EOC

H.

Niivvai jokainen voi vaikuttaa ite muullai ku moittimalla palstaa. Voisiko yrittää vaikka jottai positiivista. Negaatiot tympii.

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

Niivvai jokainen voi vaikuttaa ite muullai ku moittimalla palstaa. Voisiko yrittää vaikka jottai positiivista. Negaatiot tympii.

Negaatiot tympii? No, meitä on joka lähtöön. Minua on jo vuosia tympinyt se, ettei negaatioiden tarpeellisuutta ja arvoa haluta tai ymmärretä myöntää.

• bessie- kirjoitti:

Negaatiot tympii? No, meitä on joka lähtöön. Minua on jo vuosia tympinyt se, ettei negaatioiden tarpeellisuutta ja arvoa haluta tai ymmärretä myöntää.

Negaatioiden päällejääminen se tympii. Ja miksi aina pitää vaan välittää ja moittia?

• eppu2
        bessie- kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei valkoistakaan voisi tunnistaa, jos mustaa ei olisi?

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

Negaatioiden päällejääminen se tympii. Ja miksi aina pitää vaan välittää ja moittia?

"Päällejääneitä" negaatioita tarvitaan, myös tällä palstalla. Tuossa ensimmäisessä kommentissani en niinkään tarkoittanut tätä palstaa vaan ajattelin huomattavasti laajemmin.

Miksi ei? Minä kylläkään en löydä 60 ikäisille tarkoitetusta keskustelupalstasta ja siitä saamastani omasta valkoisesta kirjoitusalustasta mitään moitittavaa, päinvastoin, PALSTA on paitsi hyvä ja kiva idea, myös teknisesti toimiva.

• bessie-
        eppu2 kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei valkoistakaan voisi tunnistaa, jos mustaa ei olisi?

Olen sitä mieltä, ettei ilman negaatioita ole järjestystä ja dynamiikkaa.

• eppu2
        bessie- kirjoitti:

Nii, maailmamme on dualistinen.

• bessie- kirjoitti:

"Päällejääneitä" negaatioita tarvitaan, myös tällä palstalla. Tuossa ensimmäisessä kommentissani en niinkään tarkoittanut tätä palstaa vaan ajattelin huomattavasti laajemmin.

Miksi ei? Minä kylläkään en löydä 60 ikäisille tarkoitetusta keskustelupalstasta ja siitä saamastani omasta valkoisesta kirjoitusalustasta mitään moitittavaa, päinvastoin, PALSTA on paitsi hyvä ja kiva idea, myös teknisesti toimiva.

Ketä päällejjäneet negaatiot auttavat tai ilahduttavat. Eivät minua ainakaan ja pyrinkin niistä tietoisesti pois.

• bessie- kirjoitti:

Jatkuva ja pelkkä negaatioko järjestyksen ja dynamiikan saa aikaan.

• hunksz kirjoitti:

"siilimuori4"

Kaivo uudella ämpärillä.
        -
        EOC

H.

Onpas upeat kielikuvat...

"Näytelmä ei parane uusilla kulisseilla "
        "Kaivo uudella ämpärillä"

Vain jos näyttelijöitä vaihtaa.
        Vain jos koko kaivon tyhjentää.

• Palsta on paras Suomessa. OBS. Apinoita on myös Ruotsissa.

• apinoita

Teemalta tulee Apinan vuosi elokuva nyt.

• kurakorinaa

Hyvin sulautuu marraskuun säähän, ei ulkonakaan värikästä ole.

• Affo-rismia-kin

Palstahan on kuin papin aamen muutamalla hautajaisvieraalla kuorrutettuna.

• Sanan-lasku-koski

Palstahan on kuin hiivasieni hattaran hutussa.

• palsta on parempi nyt kuin aikoihin. Hyviä aloituksia, huumoria, kekseliäitä kommentteja.

• Men, totuus kaikessa mikä tahansa.

• bessie-

Palsta on ollut samanlainen jo jonkun aikaa. Muistelen, etteivät kaikki pitäneet viimeisimmästä uudistuksesta. Kirjoittajat eivät ole muuttuneet paremmiksi.

Aloitusten arvostelu ja luokittelu hyviin ja huonoihin ei ole koskaan parantanut, eikä koskaan tule parantamaan palstan luonnetta.

• bessie- kirjoitti:

Palsta on ollut samanlainen jo jonkun aikaa. Muistelen, etteivät kaikki pitäneet viimeisimmästä uudistuksesta. Kirjoittajat eivät ole muuttuneet paremmiksi.

Aloitusten arvostelu ja luokittelu hyviin ja huonoihin ei ole koskaan parantanut, eikä koskaan tule parantamaan palstan luonnetta.

Oleko juutalainen tai muu usko?

Kekkonen tai muu diktaattori, ihanne--

• bessie- kirjoitti:

Valitettavasti minulla ei ole minkäänlaista statistiikkaa näytettävänä, mutta uskon tämän palstan dynamiikan toimivan aika lailla muiden keskustelufoorumien tavalla: aika ajoin joukko ja osallistuminen pienenee (loma-aikoina, kesällä, jouluna, juhlapyhinä) ja tason laatu taas riippuu aloitusten tekijöiden kiinnostuksesta palstaa kohtaan ja heidän asenteestaan palstaan. Valitettavasti täällä on suhteellisen suuri varjobaletti ja osa kirjautuneistakin, jotka kohtelevat palstaa jonkinlaisena henkilökohtaisena kaatopaikkanaan; sinne saa käydä purkamassa pahaa tuultaan ja tekemässä aloituksia joissa ei ole muuta ideaa kuin saada joku tarttumaan lankaan ja aloittamaan sanaharkan, koska elämä on niin tylsää ja kiusaa se on pienikin kiusa.
        Tällä kertaa kun katsoin etusivua niin n. 75% aloituksista oli mielekkäitä, tolkun aloituksia, vaikka kaikki aiheet ei luonnollisestikaan jaksa kiinnostaa. Se on mielestäni merkki palstan piristymisestä.

• bessie-
        xx9 kirjoitti:

Oleko juutalainen tai muu usko?

Kekkonen tai muu diktaattori, ihanne--

Olen uskonnoton.

Ihanne? No, esimerkiksi se, että yhdenvertaisuuden ja oikeudenmukaisuuden toteutumisen näkökulmasta katsoen toimimista pidettäisiin itsestäänselvyytenä.

Kekkonen oli minulle yhdentelevä ainakin kahden ensimmäisen kautensa ajan (olin lapsi ja hyvin nuori silloin), aikuisempana en koskaan hänestä erityisemmin pitänyt.

Olen demokraattisen oikeus- ja hyvinvointivaltion vankkumaton kannattaja.

• Mättäitä

Voisitteko hieman konkretisoida tuota väitettänne negaatiosta?

Siihen muuten löytyy monta rimmaavaa sanaa.
      Kun luin tätä ketjua, tautologiaa pikemminkin.
      xx9 kieltä käyttäen, on kuin Zoo:ssa ja kun heittää apinahäkkiin pähkinän, mutta kas siellä on hetkessä papukaijalauma, sama laulu, aina vaan sama laulu.

Uusiutuminen jäänyt?

• Heikunkeikku

Saanko kävästä tässä aloituksessa laittamassa "jurinaa", pikkasen "urinaa", ehken kuitenkaan "murinaa", mut "kummallista kurinaa" voisin tällätä.
      En löytänyt yhtään otsikkoa, jossa olis näkynyt "kuivatut lehdet" tai oottekste kerännyt syksyn ihania lehtiä.
      Kaikkia on kyselty, mutta lehdistä ei halaistua sanaa.
      Noku, viime viikonloppuna löysin aivan suuremmoisen vaahteran. Osa lehdistä oli vielä puussa kiinni, mutta röykkiö oli tipahduttaneet itsensä maahan.
      Löysin Valtavia lehtiä ja NIIN ihanan värisiä, että en saa ees sanotuksi. Sitten oli ihan pikkuruisia lehtiä. Ne oli ryhdikkään aikuismaisia ololtaan, vaan ihan vauvoja vielä. Niin oli montaa väriä, kokoja moisia, että aloin maalaamaan mielessäni niistä taulun.
      .
      Keräsin ison kansan erikokoisia vaahteranlehtiä.
      Oon ne laittanut prässiin.
      Kun kuivatut lehdet liimaa mihin nyt sit liimaakin ja lopuksi lakkaspreillä tömähyttää kalvon niiden niskaan, niin näyttävät, kuin olis öljyväreillä maalattu taulu.
      Semmosta oon aateskellut tehdä.
      .
      Eellä kirjoitettu teksti voisi olla "Jurinaa"-aiheen alla.

• merkitnäkyivät

Juu.
      Latistunut on koko plantaasi.

• Kun lapsenlapsi poskea silittää, on helppo elämästään tilittää..Niimpä, huolehdi Jatkossakin näin..Emme ole ainoat täällä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      441
      5720
    2. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      10
      4096
    3. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      187
      3476
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      98
      2971
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      71
      2358
    6. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      45
      2324
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      56
      2287
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      92
      2027
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      13
      1730
    10. MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."

Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim
      Tv-sarjat
      17
      1593
    Aihe