Wanhan eläkeläisen kiireinen päivä

Päätin tänään vaihtaa talvirenkaat.

Lähtiessäni kohti autotallia huomasin postia eteisen pöydällä. Päätän selata postin läpi ennen kuin menen autotalliin. Huomasin pöydällä postiin lähtevät kirjeet.

Laitoin autonavaimet pöydälle ja heitin roskapostin roskakoriin. Silloin huomasin roskakorin olevan täynnä. Niinpä päätin laittaa kirjeet takaisin pöydälle ja käydä tyhjentämässä roskakorin.

Mutta sitten tajusin, että kun kerran olen viemässä roskia ulos ja roskalaatikko sattuu olemaan lähellä postinlaatikkoa, voin aivan hyvin laittaa kirjeisiin postimerkit ja viedä ne samalla laatikkoon. Postimerkkejä on pöytälaatikossa työhuoneessani, joten lähdin kohti työpöytääni, jonka päällä huomasin vajaan juomatölkin. Jotta en merkkejä etsiessäni kaataisi juomaa pitkin pöytää, siirsin sitä hieman syrjään. Huomasin, että juoma oli lämmennyt ja päätin viedä sen jääkaappiin.

Matkalla jääkapille huomasin ikkunalla kukan, joka kaipasi kastelua. Laskin tölkin ikkunalaudalle ja löysin lukulasini, joita olin etsinyt koko aamun.

Ajattelin, että on varminta viedä lukulasit työpöydälleni heti sen jälkeen kun olen kastellut kukan. Laskin lasit takaisin ikkunalaudalle ja menin täyttämään kastelukannua kun siinä samassa huomasin TV:n kaukosäätimen. Joku oli jättänyt sen keittiön pöydälle.

Tajusin, että illalla katsellessani telkkaria tarvitsen kaukosäädintä, mutta todennäköisesti en muista, että se on keittiön pöydällä, joten päätin viedä sen oikealle paikalleen, kunhan vain ensin kastelen kukat. Yritin kaataa vähän vettä kukalle, mutta suurin osa läiskyi lattialle. Joten, laitoin kaukosäätimen takaisin keittiön pöydälle ja hain pyyhkeitä, joilla kuivasin läikyttämäni veden. Matkalla liinavaatekaapille yritin muistaa mitä olin tekemässä.

Huomaan kiireisen päivän jälkeen illalla, että renkaita ei ole vaihdettu, kirjeitä ei ole postitettu, roskista ei ole tyhjennetty, lämmin juoma on edelleen ikkunalaudalla, kukkia ei ole kasteltu, postimerkit ovat laittamatta, en löydä television kaukosäädintä saatikka lasejani, enkä muista minne olen laittanut autonavaimet.

Miettiessäni, miksi mitään hommaa ei ole hoidettu tänään, olen todella hämmentynyt, sillä olen ollut kiireinen koko päivän kuten muinakin päivinä ja olen taas touhuamisesta väsynyt.

Lienee taas parasta paneutua S24 keskustelupalstan antiin.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelua

      Se on joskukus niinnii kiire, jotta ei kerkii mitää tekemään. Sittä, jos vielä vastustaa, niin jotta on lasit,avvaimet ja kaukosäätimet hävvessä, sillon on ukko ihmessään. Tuttu tilanne.

    • RollsRoyce

      Ei voi olla totta miten tuollainen ihminen on voinut olla töissä varmaan joku ö luokan työpaja sosssun rahoituksessa

      • neuvo-pomppijalle

        Koetahan rauhoittua pomppija! Käy hakemassa omat sossurahasi. Pitkä viikonloppu on edessäsi.


    • Olet kyky wanha. Kolumnistikin olisit helposti. Pakinan ja novellin taidat aloitus todisteenasi helposti. Viihdyin hetken eilen lukiessani kirjoittamaasi. Ei, en kehu sinua, osaan vain arvostaa luontaista taitoa olla kirkkaita ja huikeita kiteitä omaavan ihmismielen läsnä tässä hetkiemme ajatuksen mukavassa virrassa;) Taito on taitoa, tunnot tuntoja.

      Keskitynpä nyt taas suuriin lukuihin tauon jälkeen;) Onneksi löysin ajoissa toisetkin lukulasini.

      • Erehdyin, sorry. Hajamielisyyttäni kadottamaan miljoonan verran, onneksi vain toivoen hetken, aikaisempia ajatuksiani. No. Ei hätä, hoituu tehtäväni, omin tyylein kuten muillakin sattumukset sattumatta sitten voiman kautta kiihkottomuuteen...


    • Täytyy myöntää. Yksi kiireisimmistä illoista, monimutkaisinkin. Ei haittaa. Asennetta on oltava. Lupaus on pahempi velkaa. Suollan toisella tietsikallani matematiikan lepohuoneessani vastaustani pitkään numerosarjaan. Nyt puuttuu kohta enää muutamat tutuimmat;)

      Kirjastohuoneeni tietokoneella käyn susimaista metsästysihmismäistä, osasivuiltaan, tyydyttävää keskustelua.

      Sen suhteen olkaatte lohdullisia ja turhia huolia kantamatta. Poikasi/poikamme valveilla olevat tyttäremmekin valvoo. Minä ikäni kanssa myös:)

      Turhuuksien turhuus on toista solvata ilman, ettei ymmärrä omaa turhuuttaan!

      Tiistain vaali on oleva mielenkiintoinen!
      Laskeutukaa joskus omille näteille vaatteillenne!

      PS. Aloittajalta pyydän (lähes) anteeksi. Olen osa härkää. Lypsettävän ajatuksen seuramies kaartavan karkaava, kuitenkin tutun tuttuun tunkeva. Joskus opistanikin viihteelle karkaava kakara. Vekara. Saan olla.

    • tumppi.uuno

      Minulla oli niin kiire etten ehtinyt tehdä mitään.

    • Minullahi oli niin paljon töetä, jotta en kerinnä muuta kun suunitella mitkä jättäsin tekemätä.
      Onneksi oli aekkoo suunnitella ja piäjyn siihen, jotta jätän kaekki johonnii kiirreettömämppään päevvään asti tekemätä jos tien sittenkään.
      Otti niin voemille tuo mietintä, jotta nyt on mäntävä syömmään ja muata ötköttämmään.

    • Ja minun työt tehtiin hyvin pitkälti jaloilla, sitten kun autonavaimet jäi yhen "kävelyn"aikana kannon nokkaan ja huomattiin vasta autolla......niiin sitten käveltiin takaisin hakemaan:) nyt huvittaa silloin vähemmän.

    • syy.sekin

      Nyt tiedän uuden syyn laiskottelulle liikaa tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe