Paavi/ Ristin voitto-lehti

siskonen7

Onkohan ekumeniasta tulossa helluntaiherätyksessä eräänlainen "must", pakko, jonka edessä unohtuu kriittinen ajattelu? uskomme hyvää kaikesta, mikä siltä vähänkin näyttää. Ristin Voiton no. 42 antoi kokonaisuudessaan myönteisen kuvan paavi Franciscuksesta ja hänen ekumeniastaan. todellisuus paavista on kuitenkin toisenlainen. Tässä lyhyesti asioita,joita paavi ajaa ja joita emme voi millään hyväksyä koska ne ovat ristiriidassa meidän uskonnäkemyksemme kanssa. Kolmen viime vuoden aikana paavi Franciscus on väsymättä ajanut kohti "yhtä maailman uskontoa", jossa muslit, kristityt, juutalaiset, hindut ja muut ovat yhden yhteisen "jumalan" lapsia. Kuka tuo jumala on, sitä voime vain arvailla. Ettei se vain ole Antikristus? paavi pitää myös henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen vaarallisena. Hän käyttää ekumeenisissa kokoontumisissa avoimen okultistisia symboleita. Esimerkiksi käärme syö omaa häntäänsä, mikä syboloi lopun aikaa. Lisäksi paavi perustaa tekemisensä humanismiin ja sellaiseen käsitykseen ihmisestä, jonka mukaan esimerkiksi homoseksuaalisesti suuntautuvilla on erityisiä lahjoja, jotka voivat rikastuttaa kristillistä seurakuntaa. Suomalaisessa mediassa Franciscuksesta saa yleensä hyvin myönteisen kuvan. Internetistä löytyy kuitenkin lukuisia dokumentteja, jotka vahvistavat, että hänen pääpyrkimyksenään on luoda yksi maailman uskonto, joka toisi rauhan maailmaan. Emme kai ole mukana tämän kaltaisessa? Paavali kirjoittaa: "Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, nin että he uskovat valheen" 2, Tes. 2:11) Risto Hyttinen Ristin voitto Nro 44 3 marraskuuta 2016

18

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavin.sana.kohdallaan

Kyllä Paavilla on oikea ja selvä näkemys "yhteisestä jumalasta".
      Kun jokaisella on itsetehty jumalankuva, niin sehän on aivansama, että alttarit yhdistetään. Kun ja koska uskonnollisuus on sama - kuin ateistisuus, puuro maistuu samalta, puhuuko, veisaako, vai kapakassa hymistelty laulu, niin sama kaiku on askelten ja loppu kaikissa on sama.

• vierailijat

Näköjään muutkin alkavat puhua näistä asioista eikä vain adventistit.

• paavin_maailmanvalta

Ovathan nuo luterilaisetkin melko lailla Paaviin päin kallellaan. Uudessa katolisen kirkon ja luterilaisen kirkon ekumeenisen juhlavuoden juhlajulkaisussa Luther leimataan tietämättömäksi katolisen kirkon todellisista opeista ja vähätellään hänen uskonpuhdistuksen aikaisia vahvoja teologisia näkemyksiään. Ihan kuin Lutterin merkitystä uskonpuhdistajana haluttaisiin vähätellä ja samalla uskonpuhdistuksen sisältöä mitätöidä. Luterilainen kirkko todella haluaa katolisen kirkon kaveriksi.

Tästä julkaisusta voidaan myös hyvin helposti päätellä, että luterilaiset ovat vuosien saatossa hylänneet Lutterin ajatuksia ja kääntyneet katoliseen kirkkoon päin mm pyöristämällä armon merkitystä ja sovittamalla aneita osaksi omaa näkemystään. Ei suoraan mutta kierrellen kaarrellen. Samoin kirkon traditioiden asemaa on nyt nostettu lähemmäs katolisen kirkon teologiaa vaikka Lutter oli vahvasti kirkon traditioita vastaan. Lisäksi luterilaisen kirkon ehtoollisen leivän ja viinin muutosta todelliseksi lihaksi ja viiniksi on ruvettu viemään kohti katolisen kirkon leivän ja viinin muuttumista Kristuksen todelliseksi ruumiiksi ja vereksi. Yököttävää!! Ja niin Kristus tulee naulituksi yhä uudelleen ja uudelleen joka ehtoollisella.

Nämö selvät muutokset luterilaisen kirkon teologiassa ovat havaittavissa tuosta juhlajulkaisusta mutta asioiden käsittely tässä kirjassa on tehty niiin kierrellen ja kaarrellen, että jos niitä ei lue ajatuksella, asioita ei huomaa. Tämä on selvästikin tehty siksi, että tavallinen riviluterilainen ei ymmärtäisi, mistä asiassa on kyse, ja jos ymmärtäisikin, olisi papin helppo vääntää asiat päinvastaisiksi teologisilla selityksillään. Mutta adventistina nämä asiat on helppo huomata.

Tavallinen riviluterilainen tuskin ymmärtää, mitä tässä on tapahtumassa mutta jos vertaa luterilaista kirkkoa nyt ja Lutherin ajatuksia sola scriptura ja armo-asioista, on niissä selviä eroja ja niistä päätellen luterilainen kirkko on pikkuhiljaa ajautumassa kohti katolisen kirkon yhtä Jumalaa ja yhtä uskontoa.

On ekumeniaa ja ekumeniaa. Tässä jälkimmäinen näistä ei todellisuudessa ole mitään ekumeniaa vaan katolisen kirkon tapauksessa sen opit eivät ole muuttumassa mihinkään ja luterilaisen, metodistien ja helluntalaisten ym. teologiaa muutetaan askel askelelta kohti katolisen kirkon opetuksia.

• kulkijat

Hyvä kommenti asiasta!

• pyhpyhjapyh

Sanotaan suoraan, että katolinen kirkko ja luterilainen kirkko ovat samaa saatanan valtakuntaa maan päällä. Kumpikaan ei edusta Jumalaa.

• omalehmä
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

Sanotaan suoraan, että katolinen kirkko ja luterilainen kirkko ovat samaa saatanan valtakuntaa maan päällä. Kumpikaan ei edusta Jumalaa.

>>Sanotaan suoraan, että katolinen kirkko ja luterilainen kirkko ovat samaa saatanan valtakuntaa maan päällä. Kumpikaan ei edusta Jumalaa.>>

Mikähän se tämän nimimerkki "pyhpyhjapyh*in tekee noin kiukkuisen leppymättömäksi katolisia ja luterilaisia kohtaan?

• kerettiläinen-

>> Nämö selvät muutokset luterilaisen kirkon teologiassa ovat havaittavissa tuosta juhlajulkaisusta mutta asioiden käsittely tässä kirjassa on tehty niiin kierrellen ja kaarrellen, että jos niitä ei lue ajatuksella, asioita ei huomaa. Tämä on selvästikin tehty siksi, että tavallinen riviluterilainen ei ymmärtäisi, mistä asiassa on kyse, ja jos ymmärtäisikin, olisi papin helppo vääntää asiat päinvastaisiksi teologisilla selityksillään. Mutta adventistina nämä asiat on helppo huomata. <<

Yleensä aina ulkopuolisen on helpompi huomata toisten heikkoudet, kun taas omien suhteen on täysin sokea.

Johtuneeko siitä, että ihmiset ajattelevat usein niin, että se mikä miellyttää heitä itseään, on "oikein" ja "totta", ja muiden tavat ja mieltymykset ovat "väärin" ja "valhetta"...objektiivisuus kärsii, kun "omista" on kyse...

Tuo kuvauksesi katolilaisista ja luterilaisista sopii aivan yhtä hyvin adventisteihin tai mihin tahansa muuhun uskonnolliseen organisaatioon.

"Äiti Babylon" on narsistinen, suorastaan jopa psykopaatti, ja sellaiset manipuloivat ja pitävät uhrejaan koukussaan juuri kaksoisviestinnän avulla.

"Tyttäret" eli tytärorganisaatiot ovat perineet tämän viestimistavan "äidiltään".

Adventtikirkkokin harrastaa sellaista kaksoisviestintää, että se näyttäytyy ulkopuoliselle aivan käsittämättömänä, mutta riviadventisti ei huomaa tässä viestinnässä piileviä ristiriitaisuuksia...välillä ehkä voi olla hämillään, mutta "ei saa kiinni"siitä, mistä se johtuu ja "jos ymmärtäisikin, olisi papin helppo vääntää asiat päinvastaisiksi teologisilla selityksillään."

Mutta ulkopuolisena nämä asiat on helppo huomata.

• pyhpyhjapyh
        kerettiläinen- kirjoitti:

>> Nämö selvät muutokset luterilaisen kirkon teologiassa ovat havaittavissa tuosta juhlajulkaisusta mutta asioiden käsittely tässä kirjassa on tehty niiin kierrellen ja kaarrellen, että jos niitä ei lue ajatuksella, asioita ei huomaa. Tämä on selvästikin tehty siksi, että tavallinen riviluterilainen ei ymmärtäisi, mistä asiassa on kyse, ja jos ymmärtäisikin, olisi papin helppo vääntää asiat päinvastaisiksi teologisilla selityksillään. Mutta adventistina nämä asiat on helppo huomata. <<

Yleensä aina ulkopuolisen on helpompi huomata toisten heikkoudet, kun taas omien suhteen on täysin sokea.

Johtuneeko siitä, että ihmiset ajattelevat usein niin, että se mikä miellyttää heitä itseään, on "oikein" ja "totta", ja muiden tavat ja mieltymykset ovat "väärin" ja "valhetta"...objektiivisuus kärsii, kun "omista" on kyse...

Tuo kuvauksesi katolilaisista ja luterilaisista sopii aivan yhtä hyvin adventisteihin tai mihin tahansa muuhun uskonnolliseen organisaatioon.

"Äiti Babylon" on narsistinen, suorastaan jopa psykopaatti, ja sellaiset manipuloivat ja pitävät uhrejaan koukussaan juuri kaksoisviestinnän avulla.

"Tyttäret" eli tytärorganisaatiot ovat perineet tämän viestimistavan "äidiltään".

Adventtikirkkokin harrastaa sellaista kaksoisviestintää, että se näyttäytyy ulkopuoliselle aivan käsittämättömänä, mutta riviadventisti ei huomaa tässä viestinnässä piileviä ristiriitaisuuksia...välillä ehkä voi olla hämillään, mutta "ei saa kiinni"siitä, mistä se johtuu ja "jos ymmärtäisikin, olisi papin helppo vääntää asiat päinvastaisiksi teologisilla selityksillään."

Mutta ulkopuolisena nämä asiat on helppo huomata.

Olet valheen puolella totuutta vastaan. Adventtikirkko ei ole Babylon eikä sen tytär.

• pyhpyhjapyh
        omalehmä kirjoitti:

>>Sanotaan suoraan, että katolinen kirkko ja luterilainen kirkko ovat samaa saatanan valtakuntaa maan päällä. Kumpikaan ei edusta Jumalaa.>>

Mikähän se tämän nimimerkki "pyhpyhjapyh*in tekee noin kiukkuisen leppymättömäksi katolisia ja luterilaisia kohtaan?

Heidän harhaoppinsa ja valheensa.

• omalehmä
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

Heidän harhaoppinsa ja valheensa.

No, jos nämä, katolinen kirkko ja luterilaiset ovat harhaoppisia ja valehtelevat, niin itsehän he siitä vahingon saavat koska rangaistus heille on se että he ovat harhassa ja valehtelijoita. - Ja, kukapa nyt nauttisi tietäessään olevansa harhan ja valheen vallassa. Miksi siis kiukutella heitä vastaan?

• Näin.se.on

Islamilaisuus ja kristinusko ovat olleet napit vastakkain jo hyvin kauan. Katollinen kirkko ja kristitty maailma pelkää islamin nousemista koko kristikunnan ohi jäsenmäärässään ja se luonnollisesti huolestuttaa myös Paavia ja katollista kirkkoa sekä kristittyjä yleisesti.

Islamilainen maailma valtaa jo hyvää vauhtia eurooppaa ja kohteena on myös Venäjä. Putininkin pöksyt vapisevat. Venäjän ortodoksinen kirkko katselee islamin leviämistä pelolla.

• pyhpyhjapyh

Mitä väliä sillä on että helluntailaiset varoittavat paavista, kun itse ovat ihan samojen harhaoppien vallassa? Samaa Babylonin porttoa molemmat.

• Maallistuvassa maailmassa lienee täysin yhdentekevää että mitä paavit, paavot tai taavit tekevät kutistuvalla hiekkalaatikollaan. Vanhat taikauskot väistyvät ja tilalle tulee hengellisyyttä, joka ei kaipaa beduiinien, eikä muidenkaan taikauskoisten tietämättömien pölvästien opinkappeleita tuottaakseen ihmisille hengellisiä kokemuksia, joita jotkut kaipaavat.

• kerettiläinen-

>> Vanhat taikauskot väistyvät ja tilalle tulee hengellisyyttä <<

"Ei mitään uutta auringon alla" eli sitä samaa vanhaa "New Age - hengellisyyttä" käärittynä vain erilaisiin paketteihin...

• olet.järjetön

Eli rakkauden päämäärä ei ole tarpeen ja maailma voi hyvin lihanpäämäärien käsissä. Sitähän sinä tarkoitit.

No, näinhän se maailma elää, että uutiset voivat kertoa mädänhedelmän tuloksista. Kiitos sinun tahdollesi. Eikun sotimaan, Bushmanni huutaa ah - halleluja - olemme voittajia.

• vielä.päämääristä
        olet.järjetön kirjoitti:

Eli rakkauden päämäärä ei ole tarpeen ja maailma voi hyvin lihanpäämäärien käsissä. Sitähän sinä tarkoitit.

No, näinhän se maailma elää, että uutiset voivat kertoa mädänhedelmän tuloksista. Kiitos sinun tahdollesi. Eikun sotimaan, Bushmanni huutaa ah - halleluja - olemme voittajia.

Senverran lisään, ettei muotojumalisuus ole ateismia kummenpaa.

• kysyn7

Paavin ja Kristuksen opetuksia.
      Kristus: ”Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. (Matt.6:14-15)
      Paavi: ”Kirkko ei ole koskaan erehtynyt eikä koskaan tule erehtymään.” (Paavi Gregorius 1200)

Kristus: ”Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”( Matt.5:18)
      Paavi: "Minä voin lailla määrätä laista ja tehdä oikeaksi sen, mikä on väärää, korjaamalla ja muuttelemalla lakeja." "Jos siis ne työt, joita minä teen, sanotaan olevan Jumalan eikä ihmisten tekoja, niin kuinka voitte sanoa minua muuksi kuin Jumalaksi?..Ei siis ole mikään ihme, että minulla on valta muuttaa aikaa ja aikoja, muuttaa ja lakkauttaa lakeja sekä vapauttaa kaikesta, vieläpä Kristuksen käskyistäkin." (Deretals de transl. Epist.Cap.Quanto)

Kristus:” Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
      Paavi:."Kristus ei salli eroa muuta kuin huoruuden tähden - enkö minä, paavi Gregorius, kirjelmässäni Bonifaciukselle, salli että avioliittoa voidaan purkaa ruumiillisen heikkouden tähden"

Kristus: ”Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.' Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki; äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi; vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta. (Matt.5:33-36)
      Paavi: "Jos minä vapautan väärän valan perustuksella, on minun tuomioni laillinen. - Edelleen; kun Kristus käskee lainaaman odottamatta korvausta, enkö minä, paavi Martin vapauta tästä? - " Enkö minä vapauta kymmenyksistä , vastoin Vanhan Testamentin käskyä ja enkö vastoin uutta testamenttia määrää toisin mitä tulee vannomiseen?" (paavi) innocentius IV

Kristus: ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.” (Joh.8:44)
      Paavi: "Minun paavillinen majesteettini pysyy ainaisesti heikentymättömänä, ollen kaikkien ihmisten yläpuolella - ,jota ei kukaan ihminen saa tuomita eikä syyttää mistään rikoksesta, ei murhasta eikä huoruudesta, simoniasta eikä muusta sellaisesta." Mitä puhuisinkaan murhasta, kun minä sanon, ettei se ole murha eikä miestappo, kun surmaa pannaan julistetun"

Jeesus: ”Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.” (Mark.13:31)
      Paavi: ”Nyt on julkeus saavuttanut kirotun, äärimmäisyytensä, niin että pyydetään lupaa saada lukea Raamattua” Paavi Pius IX Se on myrkyllistä luettavaa jota tulee kammoten karttaa. Raamatun levittäjät jakajat ovat kirkon ja yhteiskunnan vihollisia” Jatkuu..

• kysyn7

"Sen tähden, kaikkein rakkaimmat veljet, on katolinen kirkko kironnut ja tulee aina kiroamaan semmoiset kirjat, ja siitä ovat myöskin alkuisin ne kiitettävät lait ja asetukset, joilla se kaikkina aikoina on kieltänyt lapsiaan lukemasta Raamattua taikka pitämästä sitä hallussaan, ja samasta syystä se on usein käskenyt, että Raamattu on heitettävä liekkeihin.." (Paavi Pius IX)
        Kristus: ”Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?” ”Kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.”
        Paavi: "Sillä kun Kristus käskee Pietaria pistämään miekkansa tuppeen ja kieltää oppilaitaan käyttämästä ulkonaista valtaa kostaaksensa - minä, paavi Nicolaus, kirjoittaessani Ranskan piispoille, kehoitan heitä tarttumaan miekkaansa vainotakseen vihollisiaan ja valloittaakseen takaisin heidän omaisuuttaan
        Kristus: ”Ja hän sanoi heille: "Sapatti (lauantai) on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra." (Mark.2:27)
        Paavi: ”Sunnuntai on Pyhä” (Paavi Fransicus)

Jeesus: ”Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.” Joh.19:30
        Paavi: ”Jeesus epäonnistui ristillä” (paavi Fransicus 2014)

Jeesus: ”Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi."Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? (Matt16:26 (Luuk.12:15)

Paavi: ”Kun minä nyt olen kylliksi puhunut vallastani maan päällä, taivaassa ja kiirastulessa, kuinka suuri se on ja mikä voima sillä on sitoa, päästää irti, käskeä sallia, valita, vahvistaa, erottaa, vapauttaa, panna voimaan ja tehdä tyhjäksi jne.. tahdon minä puhua hiukan suurista rikkauksistani ja suuresta omaisuudestani, niin että jokainen tuntisi mitä kaikkea minä nyt omistan ylellisyydessäni: Maksuja kymmenyksiä, veroja, silkkiä, purppuraa, hiippoja, kultaa , kruunuja, hopeaa, helmiä ja timantteja. Sillä minulle kuuluu ensinnäkin keisarillinen Rooman kaupunki, lateraanipalatsi, kunigaskunta Cisilia kuuluu minulle, Apulia ja Capua samaten. Ja kuningaskunta Englanti ja Irlanti, eivätkö ne ole taikka eikö niitten pitäisi olla minun alusmaitani. Näihin minä vielä liitän, paitsi muita maakuntia ja alusmaita sekä lännessä, että idässä jne.. Mutta mitä minä puhunkaan Saksasta, kun koko maailma on hiippakuntani, kuten minun kaniikkini sanovat ja kaikkien ihmisten on pakko uskoa, elleivät he tahdo luulotella, että on vain kaksi alkuvoimaa, mikä on väärä kerettiläinen oppi. Sen tähden niin kuin minä aloitin, niin minä lopetankin käskemällä, selittämällä ja lausumalla, että on autuutensa takia välttämätöntä jokaisen ihmisen olla minulle alamainen”. (Popery and protestantism. s.285) Lainauksia kirjasta Silmäys aikaamme, Erik Arnesen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5167
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3480
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2828
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      13
      1994
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      266
      1494
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe