Monille tietämättömille ihmisille kaatumiset kokouksissa on ollut valtava Jumalan voiman ilmentymä ihmisten keskuudessa. Kuitenkin todellinen totuus on kokonaan toinen. Tässä toiminnassa keskeisenä voimana on ollut suurkokouksen suggestiivinen ilmapiiri, joka on luonut pohjan näille kaatumisilmiöille. Ihmisillä on yleensä taipumus nähdä asiat sellaisina kuin he haluavat ne nähdä, ja joka palvelee joidenkin tahojen itsekkäitä pyrkimyksiä. Silloin kun jotain yliluonnollista ilmiötä tarvitaan jonkun uskonsuunnan tai herätysliikkeen markkinoimiseksi kaikelle kansalle, näitä yliluonnollisia ilmiöitä löydetään milloin mistäkin. Tai sitten aivan luonnollisetkin asiat pyritään sellaisiksi selittämään. Kun jossain suurkokouksessa luodaan joukkosuggestiivinen ilmapiiri, jota julkisen sanan ym. joukkotiedotusvälineiden avulla tehostetaan; ja käytetään tehosteena mm. näkyvällä paikalla olevaa paksua kirjepinoa niiltä, jotka ovat mielestään tämän voiman avulla parantuneet, niin tällä saadaan ihmiset altistumaan tulevan "voiman" kokemiseen. Ja ihmiset kokevat sen, minkä uskovat tai toivovat kokevansa.
Esimerkki:
Esille tuli eräs nuorehko naishenkilö, joka pyysi saada kokea Jumalan voimaa. "Okei", vastasin. "Rukoillaan". Laskin toisen käteni tämän nuoren naishenkilön olkapäälle ja kohotin toisen käteni suoraan ylös ja jatkoin: "Katso, Herra, tässä me olemme..." Ja tämän pitemmälle en ehtinyt kun kyseinen henkilö putosi polvilleen lattialle.
Tässä tapauksessa itse en kokenut mitään erikoista ja vaikuttikin siltä. että kyseinen henkilö oli niitä "ammattikaatujia, jolle oli jo muodostunut erittäin voimakas suggestioherkkyys. Tämä naishenkilö koki sen minkä etukäteen uskoi tai toivoi kokevansa. Samoin ne muutamat tapaukset, joissa olen sormillani toisen otsaan koskenut ja saanut näin heidät kaatumaan, kertovat omaa kieltään siitä, että näissä kaatumisissa toimitaan yksinomaan suggestiovaikutusten pohjalla. Jos olisin halunnut aikanaan jatkaa tällä tiellä, saattaisin olla hyvinkin "maankuulu Jumalan valtuusmies", mutta tähän ei omatuntoni suostunut. En voi lähteä vastoin parempaa tietoa levittämään ihmisten keskuuteen illuusioita tai epätodellisia fantasioita. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jumala ei ole Suomessa kaatanut ainuttakaan ihmistä eikä koskaan tule kaatamaankaan. Mielestäni minun on edustettava syvintä totuutta kaikissa asioissa sillä vain totuus voi tehdä meidät vapaiksi.
Pyhää Henkeä vai sielullista suggestiota?
3
<50
Vastaukset
- kiitos.siitä
Hyvä että ymmärsit lopettaa.
- pelleilyä
Ihmiset kaipaavat sirkushuveja. Siksi luterilaisissa kirkoissakin ei haluta olla huonompia kuin helluntailaiset. Turussa Martin kirkossa on joka tiistai-ilta kaatamisnäytöksiä Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimissä. Tuskinpa nämä ovat kuitenkaan siellä paikalla.
Kiitos kirjoituksestasi kaatajapappi. Hyvin tuot rehellisyyttäsi ja totuutta esille. Avasit useinpien lukijoiden silmät ja kirjoituksellasi kannustat heitä katsomaan kulissien taakse! Jatka samaan tyyliin. Tulet varmasti kiusatuksi, sillä monien uskontobisneksessä olevien maskit pyyhkiytyy pois. Evankelistat ovat jääneet kiinni rahanhuijaamisessaan myös muilla silmänkääntötempuilla. Miksi ihmisillä on halu uskoa mitä vain uskonnollisuuden nimissa näyteltyä dramatiikkaa. Miksi Jumala ei itsessään riitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868