Pyhää Henkeä vai sielullista suggestiota?

kaatajapappi

Monille tietämättömille ihmisille kaatumiset kokouksissa on ollut valtava Jumalan voiman ilmentymä ihmisten keskuudessa. Kuitenkin todellinen totuus on kokonaan toinen. Tässä toiminnassa keskeisenä voimana on ollut suurkokouksen suggestiivinen ilmapiiri, joka on luonut pohjan näille kaatumisilmiöille. Ihmisillä on yleensä taipumus nähdä asiat sellaisina kuin he haluavat ne nähdä, ja joka palvelee joidenkin tahojen itsekkäitä pyrkimyksiä. Silloin kun jotain yliluonnollista ilmiötä tarvitaan jonkun uskonsuunnan tai herätysliikkeen markkinoimiseksi kaikelle kansalle, näitä yliluonnollisia ilmiöitä löydetään milloin mistäkin. Tai sitten aivan luonnollisetkin asiat pyritään sellaisiksi selittämään. Kun jossain suurkokouksessa luodaan joukkosuggestiivinen ilmapiiri, jota julkisen sanan ym. joukkotiedotusvälineiden avulla tehostetaan; ja käytetään tehosteena mm. näkyvällä paikalla olevaa paksua kirjepinoa niiltä, jotka ovat mielestään tämän voiman avulla parantuneet, niin tällä saadaan ihmiset altistumaan tulevan "voiman" kokemiseen. Ja ihmiset kokevat sen, minkä uskovat tai toivovat kokevansa.

Esimerkki:
Esille tuli eräs nuorehko naishenkilö, joka pyysi saada kokea Jumalan voimaa. "Okei", vastasin. "Rukoillaan". Laskin toisen käteni tämän nuoren naishenkilön olkapäälle ja kohotin toisen käteni suoraan ylös ja jatkoin: "Katso, Herra, tässä me olemme..." Ja tämän pitemmälle en ehtinyt kun kyseinen henkilö putosi polvilleen lattialle.
Tässä tapauksessa itse en kokenut mitään erikoista ja vaikuttikin siltä. että kyseinen henkilö oli niitä "ammattikaatujia, jolle oli jo muodostunut erittäin voimakas suggestioherkkyys. Tämä naishenkilö koki sen minkä etukäteen uskoi tai toivoi kokevansa. Samoin ne muutamat tapaukset, joissa olen sormillani toisen otsaan koskenut ja saanut näin heidät kaatumaan, kertovat omaa kieltään siitä, että näissä kaatumisissa toimitaan yksinomaan suggestiovaikutusten pohjalla. Jos olisin halunnut aikanaan jatkaa tällä tiellä, saattaisin olla hyvinkin "maankuulu Jumalan valtuusmies", mutta tähän ei omatuntoni suostunut. En voi lähteä vastoin parempaa tietoa levittämään ihmisten keskuuteen illuusioita tai epätodellisia fantasioita. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jumala ei ole Suomessa kaatanut ainuttakaan ihmistä eikä koskaan tule kaatamaankaan. Mielestäni minun on edustettava syvintä totuutta kaikissa asioissa sillä vain totuus voi tehdä meidät vapaiksi.

3

68

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos.siitä

Hyvä että ymmärsit lopettaa.

• pelleilyä

Ihmiset kaipaavat sirkushuveja. Siksi luterilaisissa kirkoissakin ei haluta olla huonompia kuin helluntailaiset. Turussa Martin kirkossa on joka tiistai-ilta kaatamisnäytöksiä Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimissä. Tuskinpa nämä ovat kuitenkaan siellä paikalla.

• Kiitos kirjoituksestasi kaatajapappi. Hyvin tuot rehellisyyttäsi ja totuutta esille. Avasit useinpien lukijoiden silmät ja kirjoituksellasi kannustat heitä katsomaan kulissien taakse! Jatka samaan tyyliin. Tulet varmasti kiusatuksi, sillä monien uskontobisneksessä olevien maskit pyyhkiytyy pois. Evankelistat ovat jääneet kiinni rahanhuijaamisessaan myös muilla silmänkääntötempuilla. Miksi ihmisillä on halu uskoa mitä vain uskonnollisuuden nimissa näyteltyä dramatiikkaa. Miksi Jumala ei itsessään riitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      50
      969
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      953
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      805
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      119
      758
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      115
      735
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      663
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      646
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      22
      586
    11. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    12. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      38
      559
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      548
    14. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    15. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      506
    16. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      108
      500
    18. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      47
      495
    19. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      488
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      477
    Aihe