Suomen talvessa aurinkoenergia on neljän kuukauden ajan nollatasolla. Marras-helmikuun välisenä aikana aurinko ei juuri näyttäydy tässä karhujen ja susien luvatussa maassa. Talvellahan sitä lämpöenergiaa juuri tarvitaan meillä eniten.
Aurinkoenergian rinnalla on oltava aina rinnakkainen lämmitysjärjestelmä ja sehän tulee kalliiksi, kun pidettävä yllä kahta eri järjestelmää kaiken aikaa.
Miksi valtio tukee avokätisesti aurinkoenergiaa, vaikka se teho on Suomessa heikoimillaan juuri silloin, kun sitä tarvittaisiin eniten?
Aurinkoenergia nollatasolla 4 kuukautta
15
<50
Vastaukset
- SAKSASSA--LISÄÄ-KIVIHIIL
POHJOLAN PÖRSSISÄHKÖN HINTA NOUSI nyt 20 %
Kun ei ole vettä, eikä tuule.
VIHREÄ energia vaikeuksissa, ilman kivihiiltä ja turvetta.
Rehn ja Orpo ovat viherhörhöjä------Varokaa. - 423jl54
Aurinkorekkuloihin investoiminen on rahan haaskausta. Juuri tuon takia, kun tarvitaan joka tapauksessa oikeat voimalat sähköä tuottamaan.
Rekkulat säästää vain oikeiden voimaloiden polttoainekustannuksen, kun niitä ajetaan kesällä alemmalla teholla. Hiilisähkön polttoainekustannus on 15 e/MWh. Sen verran säästyy. Todellisuudessa vieläkin vähemmän.
Aurinkopaneelin kannattavuus lasketaan kotitaloussähkön hinnalla noin 120 e/MWh, johon sisältyy myös siirto ja verot. Tällä hinnalla rekkuloiden koroton takaisinmaksuaika on 15 vuoden luokkaa. Kansantalouden näkökulmasta takaisinmaksuaika on liki 10-kertainen.- v.eronmaksaja
Vain rikkaalla mutta velkaisella Suomella on varaa ylläpitää oikein konsulentteja tällaisen hölmöyden edistämiseksi.
- KesääOdotellaan
Sama on tilanne nytkin. Yhtenä päivänä aurinko näkyvissä muutaman minuutin.
- toivotonta.energiaa
Vertailun vuoksi Helsingissä auringon maksimikorkeus on melko tasan 2 kk päästä yhtä suuri eli vajaa 29 astetta kuin se on Madridissa tänään. Tänään Helsingissä 8,8 astetta.
- paistaataiei
Tällä hetkellä aurinkosähköä 0MW (fingrid), veikkaan että ei mikään uutinen.
- Tammikuu_2016
Tulos nolla vuodenaikana jolloin kysyntä on suurinta. Normaali tilanne sattumaenergialle. Ei kukaan enää ihmettele miksi tarvitaan muutakin energiatuotantoa.
- SeAvarakatseinen
Mutta nyt taivaalta putoavaa LUNTA riittää!
Ajatelkaas kaikki viherpiperöt ja ydinvoiman vastustajat, mikä valtava energia-määrä sisältyykään putoaviin luumihiutaleisiin!
Siinäpä tutkimista ja ajattelun aihetta, miten moinen määrä ilmaista energiaa talteenotetaan ja siirretään sähköverkkoon, jotta vihreä ja valistunut kuluttaja saa puhdasta energiasähköä .... siitä keltavihreästä valistuneille kansalaisille tarkoitetusta sähköjohdosta!
Vahvistus asiaan , kun käytte auttamasta talommiestä lumitöissä. Siinä tarvitaa ihan hirveä määrä energiaa, kun siirretään lumi pois, sille kuulumattomalle paikalta!- valmiinaverkossa
Se tosiaan on valtava määrä täysin ilmaista energiaa mikä satavasta lumesta saataisiin kunhan se vain ymmärrettäisiin ottaa käyttöön.
Parasta olisi yhdistää lumienergian tuotanto vaikka aurinkopaneeleihin, ne kun lumisateella eivät tuota mitään.
Asennettaisiin paneelien saranoihin dynamovivusto joka muuntaisi lumen alaspainavan liikkeen pörittämään generaattoreita, jotka ala-asennossa alkaisivat toimia sähkömoottoreina ja vääntäisivät paneelit pystyasentoon lumen poistamiseksi ja taas laskeutuisivat vinoon ottamaan vastaan uuden annoksen lumi energiaa. Liikkeisiin tarvittava sähkö olisi tietysti tuotettu akkuihin ilmaisella lumivoimalla.
Samoin tuulimyllyjä hiukan muuttamalla ne voisi käännettäviksi suoraan ylöspäin jolloin siivet saisivat voimaa satavasta lumesta toimien niinkuin lumilinko käänteisesti.
Näin saatu energia olisi täysin ilmaista ja päästötöntä.
Innovaatiot ovat vapaasti käytettävissä sekä valmistajille että poliittisten liikkeiden agendoihin.
- kyllä.lähtee
Laitetaan aurinkopanelit talveksi katuvalojen alle.
- ViisasTodellisuus
Aurinkokennoja ei kannata puhdistaa lumesta vaan jättää odottamaan kevään aurinkoa. Puhdistuskustannukset ovat suuremmat kuin vähäinen tuotto. Näin neuvoi paikallislehdessä kauppakeskuksen katolla aurinkokennot omistava yrittäjä.
- verosuunnittelua
Eikä muiden kun kauppakeskusten kannattaisi edes hankkia aurinkokennoja.
Nekin on asentavat niitä verotettavan tuloksen pienentämiseksi kiinteistön kuluilla.
Mitään rahallista säästöä ei niistä tule eikä edes odoteta. - hukkainvestointi
Kivikon paneelit nätisti lumipeitteen alla aurinkoisena päivänä, tuotto täysi pyöreä 0 kWh
https://www.helen.fi/aurinko/kodit/aurinkosahko/kivikko/ - se-vain-että
Lisäksi tietyt yritykset saavat aurinkokennoihinsa energiatukea, jonka maksumieheksi joutuu loputa ihan tavallinen veronmaksaja. Toisaalta tavallinen veronmaksaja joutuu kustantamaan omat aurinkosähköviritelmänsä omasta pussistaan. Businesta businesta...
https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/pk-ja-midcap-yritys/energiatuki/
- Aina.Kaksi.Puolta
Esimerkiksi lämpövoimalat ovat tänäpäivänä suurimmaksi osaksi CHP voimaloita (Combined Heat & Power) eli 1 kattila lämmön ja sähkön tuotantoon. Kustannustehokkain ratkaisu silloin kun asuntoja & muita rakennuksia lämmitetään, mutta entäs kesällä.
Tämmöinen voimala ei pysty tuottamaan sähköä tuottamatta lämpöä. Kesäkuukausina jokainen aurinkovoimalla tuotettu watti vähentää CHP voimaloiden kuormaa ja parantaa niiden hyötysuhdetta.
Kolikolla on kaksi puolta.
Olkiluoto ykkönen oli huollossa viime vuonna 40 päivää, onko ydinvoimala siis ajettava alas, koska se ei pysty tuottamaan sähköä edes 11 kuukautta vuodessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279