Verotulojen kasvu

Luin juuri Ålandstidningenista että Ahvenanmaan verotulot kasvoivat eniten koko maassa, 3,5 %. Ehkä tämä on perustelu korottaa klumpsummaa?

19

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fastlandsbo

      Det är nog så orättvist att duktiga,arbetsamma människor som ålänningarna bara skall bli skymfade och mobbade av folk som själva till största delen lever på samhället.
      Åtminstone har de tid att dygnet runt vakta här på forumet och skriva dynga om Åland.

    • Jerker45

      Snart skriver väl fennona att de ökade skatteintäkterna beror på ökade stöd från fastlandet!

      • ingenredaalls

        Fennona vet ju inget om Åland ,här påstår de att SFP har verksamhet på Åland för att Ålands riksdagsledamot i riksdagen sitter i samma grupp (antagligen bara ett praktiskt arrangemang för språkets skull )


    • förstårinte

      Ni borde få behålla era skattepengar och använda dem efter bästa förmåga.Varför skall de ta en omväg till fastlandet?

    • Palkkasveko-bimbo

      Mitä ihmettä!? Siis affenoiden tukia pitäisi LISÄTÄ, kun heidän tulot lisääntyvät??

      Tunnetusti Ahneidenmaa on saanut eniten tukia, vaikka on vaurain alue. Näköjään palkkaluopio Affenainen luulee, että niin pitää myös olla? ;-)

      • Åland får inte stöd de får tillbaka de skattepengar de själva drar in!


      • förhögtIQ
        twervig kirjoitti:

        Åland får inte stöd de får tillbaka de skattepengar de själva drar in!

        Det fattar inte de här intelligenta Pisamästarna.


      • Klumpsumma ei ole tuki, vaan maksamiemme verojen palautusta, jolla Ahvenanmaa hoitaa asiansa (maksaa jopa lapsilisänsä), joten jos maksamme enemmän veroja mantereelle, eikö meidän kuuluisi saada enemmän takaisin? Ja vielä kerran, valtio EI MAKSA TUKIA Ahvenanmaalle vaan PALAUTTAA MAKSETTUJA VEROJA.


      • östnyland
        ahvennainen kirjoitti:

        Klumpsumma ei ole tuki, vaan maksamiemme verojen palautusta, jolla Ahvenanmaa hoitaa asiansa (maksaa jopa lapsilisänsä), joten jos maksamme enemmän veroja mantereelle, eikö meidän kuuluisi saada enemmän takaisin? Ja vielä kerran, valtio EI MAKSA TUKIA Ahvenanmaalle vaan PALAUTTAA MAKSETTUJA VEROJA.

        Ni betalar ju mycket tjänster själva på Åland som staten sköter om på fastlandet.


      • TukeaLöytyy
        ahvennainen kirjoitti:

        Klumpsumma ei ole tuki, vaan maksamiemme verojen palautusta, jolla Ahvenanmaa hoitaa asiansa (maksaa jopa lapsilisänsä), joten jos maksamme enemmän veroja mantereelle, eikö meidän kuuluisi saada enemmän takaisin? Ja vielä kerran, valtio EI MAKSA TUKIA Ahvenanmaalle vaan PALAUTTAA MAKSETTUJA VEROJA.

        Voisitte aina itsenäistyä niin saisitte käyttää rahanne juuri niinkuin haluatte. Ottakaa vain se viimeinen askel.


      • kobbarochskär
        TukeaLöytyy kirjoitti:

        Voisitte aina itsenäistyä niin saisitte käyttää rahanne juuri niinkuin haluatte. Ottakaa vain se viimeinen askel.

        Säkert skulle många ålännigar gärna göra det ,men det tillåter inte Finland.


    • Peruskansalainen

      Ahvenanmaalta pitää periä kaikki kustannukset mitä esimerkiksi merivartiostolle koituu. Yle vero jokaiseen torppaan ja yrityksille.
      Suomen valtion ei pidä ylläpitää saaria. Puolustusvelvoite pitää antaa Ruotsille.

      • Varför skulle Åland betala YLEskaten då de har TVlicens för sin egen TV? Varför skulle de vara tvungen att betala dubbel avgift.


      • dkkfhlv
        twervig kirjoitti:

        Varför skulle Åland betala YLEskaten då de har TVlicens för sin egen TV? Varför skulle de vara tvungen att betala dubbel avgift.

        Det fennologik som bäst.


    • olisikoAika

      Itsenäisenä Ahvenanmaa saisi tehdä rahoillaan mitä haluaa, miksi ette siis rupeaisi itsenäiseksi?

      • skäribo

        Varför tillåter staten det inte ?


      • mannermaa1

        Jåå! Syökää sipsejä ja nuuskaa!

        HAHAHA!


      • HerrgårdsochBollinger
        mannermaa1 kirjoitti:

        Jåå! Syökää sipsejä ja nuuskaa!

        HAHAHA!

        På Åland äter man inte "sipsejä" utan chips. Lika litet tvättar man håret med "sampoo" istället för schampo. "Samppanjaa" dricks inte heller, för att nu inte tala om "samppakaljaa", men champagne är populärt.


      • ålandshav
        HerrgårdsochBollinger kirjoitti:

        På Åland äter man inte "sipsejä" utan chips. Lika litet tvättar man håret med "sampoo" istället för schampo. "Samppanjaa" dricks inte heller, för att nu inte tala om "samppakaljaa", men champagne är populärt.

        Kanske ålänningarna igen snart har värdefull gammal champagne i ett vrak som någon dykare hade hittade här under veckan ?Flaskor var där åtminstone.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      230
      1945
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1198
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      998
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      84
      990
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      93
      729
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      681
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      661
    Aihe