Mikä kirpputoreissa vituttaa?

V-kirpputori

Jos jokin vituttaa kirpputoreissa niin mikä? Onko se sotkuisuus, pienet pöydät, tympeä henkilökunta, ylihintaiset rojut vai mikä?

59

2909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sevituttaa

      Lapset,jotka sotkee myytäviä tuotteita,kun vanhemmat ei katso perään!Pöytään oi piirrelty kuulakärkikynällä,huulipunat oli hierretty hiusvahaan.tavaroita kuljetellaan vääriin pöytiin,ja kun tuee uus pöytänaapuri,hän viskoo kaikki lattialla olevat tuotteet pöydän alle...luulee omistavansa lähiympäristönkin kun vuokraa pöydän!

    • jkhjkhjk

      Tympeä henkilökunta. Mikähän siinä muuten on, että melkein kaikissa kirppareilla henkilökunta on törkeää?

      Trokarit ja joidenkin myyjien ylihinnoittelu ärsyttää myös.

      • Ostan_ja_myyn

        Ei henkilökunta kaikkialla ole tympeää. Toki sellaistakin näkee.

        Luultavasti ne tympeät haluaisivat olla töissä jossain muualla. Tai eivät töissä ollenkaan. Olen samaa mieltä kuin Ossi Nyman: annettaisiin ihmisten vetelehtiä. Mutta ihan toisella perusteella kuin hän. Kun vetelehtijät vetelehtisivät, niin me muut voisimme olla työelämässä vaikka 100-vuotiaaksi saakka, jos kunto kestää ja ammattitaito on ajan tasalla.


    • thinkpositive

      Pihlajiston varaakirppis.fi ei vituta mikään, ihana henkilökunta...

    • Miksi ketään ärsyttäisi ylihintainen romu? Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Itse ainakin kirpputoreilla käydessäni naureskelen mielessäni kaikille idiooteille, jotka ostavat ylihintaista ja likaista rihkamaa. Kerran esim. näin jonkun maksavan 10€ käytetyistä todella kuluneista kumisaappaista, joissa oli varmasti reikiä tai ainakin pian tulossa reikiä. Oli kyllä pakko pidätellä naurua siinä tilanteessa.

      Toinen omituinen ilmiö kirpputoreilla on vapaana rellestävät lapset. Olen monesti nähnyt kun lapsi ottaa jotain kirpputorin pöydältä ja saattaa pistää ottamansa esineen väärälle pöydälle. Miksi nykyvanhemmat ovat niin huonoja, että eivät osaa pitää lapsiaan minkäänlaisessa kurissa.

      • dfgdfgdf

        Kirppareilla olisi tarkoitus tehdä edullisia löytöjä, mutta silloin kun puolet pöydistä on täynnä ylihinnoiteltua roinaa, ei niitä löytöjä voi tehdä. Ja Paskat kirppislöydöt-blogi kyllä paljastaa tuon kuluneen sanonnan paikkansapitämättömyyden.


      • dfgdfgdf kirjoitti:

        Kirppareilla olisi tarkoitus tehdä edullisia löytöjä, mutta silloin kun puolet pöydistä on täynnä ylihinnoiteltua roinaa, ei niitä löytöjä voi tehdä. Ja Paskat kirppislöydöt-blogi kyllä paljastaa tuon kuluneen sanonnan paikkansapitämättömyyden.

        Myyn aina joskus itse tavaraa kirpputoreilla ja pistän aina kaiken aluksi selkeään ylihintaan myyntiin ja aina löytyy useampikin idiootti jotka maksavat ylihintaa ties mistä romusta. Lopuksi tavaroiden hintoja voi sitten käydä laskemassa, kun jäljellä olevat ylihintaiset romut eivät enää mene kaupaksi. Eli sanonta "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa" pitää hyvinkin paikkansa vaikka aika kulunut sanonta onkin.

        Onneksi maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä maksavansa ylihintaa turhasta romusta ja antavat rahansa minulle. Joka kerta olen saanut hyvät naurut ihmisten typeryydestä, kun olen pistänyt jotain myyntiin.


      • jhgjhgjh
        EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:

        Myyn aina joskus itse tavaraa kirpputoreilla ja pistän aina kaiken aluksi selkeään ylihintaan myyntiin ja aina löytyy useampikin idiootti jotka maksavat ylihintaa ties mistä romusta. Lopuksi tavaroiden hintoja voi sitten käydä laskemassa, kun jäljellä olevat ylihintaiset romut eivät enää mene kaupaksi. Eli sanonta "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa" pitää hyvinkin paikkansa vaikka aika kulunut sanonta onkin.

        Onneksi maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä maksavansa ylihintaa turhasta romusta ja antavat rahansa minulle. Joka kerta olen saanut hyvät naurut ihmisten typeryydestä, kun olen pistänyt jotain myyntiin.

        Mistä tiedät etteivät ne mielestäsi "ylihinnoitellut romut" ole toisen aarteita? Joku on voinut etsiä juuri sellaista esinettä vuosikausia, tai tarvitsee sitä johonkin. Ehkä jopa myy kalliimmalla jollekin keräilijälle.

        Ja kirppareilla käy kyllä varakkaitakin ihmisiä, joille se sinun 10 euroasi on taskunöyhtää.


      • jhgjhgjh kirjoitti:

        Mistä tiedät etteivät ne mielestäsi "ylihinnoitellut romut" ole toisen aarteita? Joku on voinut etsiä juuri sellaista esinettä vuosikausia, tai tarvitsee sitä johonkin. Ehkä jopa myy kalliimmalla jollekin keräilijälle.

        Ja kirppareilla käy kyllä varakkaitakin ihmisiä, joille se sinun 10 euroasi on taskunöyhtää.

        Otan kyllä selvää esineen arvosta ennen kuin laitan sen myyntiin. Ja mukavaahan se tietysti on jos ylihintainen romu saa jonkun hyvälle tuulelle, mutta saa se minutkin hyvälle tuulelle, jos joku maksaa minulle turhasta romusta aivan liikaa.

        Ja en kyllä ymmärrä miten tämä rikkaat ihmiset juttu nyt liittyy mitenkään mihinkään. On se 10€ kuluneista kumisaappaista rikkaallekkin turha kulu. Sitä paitsi laitan tavaraa kalliilla myyntiin enemmänkin harrastusmielessä ihan silkkaa kusipäisyyttäni, kuin rahanteko mielessä, vaikka toki tavaroiden kalliilla myymisestä aina jotain hiluja tienaa.


      • Ostan_ja_myyn
        EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:

        Myyn aina joskus itse tavaraa kirpputoreilla ja pistän aina kaiken aluksi selkeään ylihintaan myyntiin ja aina löytyy useampikin idiootti jotka maksavat ylihintaa ties mistä romusta. Lopuksi tavaroiden hintoja voi sitten käydä laskemassa, kun jäljellä olevat ylihintaiset romut eivät enää mene kaupaksi. Eli sanonta "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa" pitää hyvinkin paikkansa vaikka aika kulunut sanonta onkin.

        Onneksi maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä maksavansa ylihintaa turhasta romusta ja antavat rahansa minulle. Joka kerta olen saanut hyvät naurut ihmisten typeryydestä, kun olen pistänyt jotain myyntiin.

        Minulla ei moraali kestäisi myydä romuja kirpputorilla.

        Hinnoittelun tosin teen samoin kuin sinä, ensin kalliimmalla, sitten lasken hintoja lähes päivittäin. Mutta minä pikemminkin alihinnoittelen mitä myyn. Siten tavara kiertää ja saa enempi kaupaksi itselle tarpeetonta ja lopputulos kokonaisuutena on hyvä.

        Kumma miten ihmiset eivät tajua näin yksinkertaista asiaa. Samat tavarat samaan hintaan pöydässä koko myyntiajan.


    • Havukainen

      Eniten vituttaa ostoskärryjä työntelevät ja niillä käytävät blokkaavat ämmät ja huutavat ympäriinsä juoksentelevat kakarat.

    • Velaela

      Itkevät lapset ja käytäviä tukkivat mammat lastenrattaineen.

    • tfrlkoiu

      Valehtelevat vaki jopparit.itselleen ansainneet itse maineensa.VAUNUT JA RATTAAN KESKELL'Ä KÄYTÄVIÄ.

    • kijusewa

      Hyväntekeväisyyttä valehtelevat dokarit .

    • All_in__

      Lähinnä ne kaikki köyhät ja reppanat. Kaikki niin masentuneen näköisiä ja masentavia

    • nyhjänkölttä

      Otat kirppispöydän ja myynti on hitusen verran parempi kuin pöydän vuokra. Sitten jos vie jotain parempaa, mitä ei voi laittaa pöytään rikottavaksi tai varastettavaksi, niin sitten vitriinipaikasta menee provikat. Parempia ei kirppareille kannata viedä, vaan laittaa tori piste fiille ilmoitus.

    • Ostan_ja_myyn

      Kiljuminen ottaa päästä. Sekä lapset että niiden vanhemmat kiljuvat. Miksi kirpputori on vapauden valtakunta, jossa voi viskellä tavaroita minne tahtoo, tukkia käytävät panssarivaunun kokoisilla lastenvaunuilla ja lapsilaumalla tai omalla sataviisikymmentäkiloisella olemuksella?

      Jobbarit pakottavat pistämään tavaroille ylihintaa. Nyt viimeksi olen törmännyt kirjajobbariin. Kummallista, että sellaisia vielä on, mies osti lähinnä sotakirjoja ja ekalla viikolla heti alkuun lähti kaikki sotakirjat ennen kuin sain ne pöytään. No, seuraavan kerran kun täydensin, pistin ylihintaa eikä äijä ostanut ainuttakaan. Eikä kovin moni muukaan. En tuntenut äijää entuudestaan, oli varman joku eläkeläinen, joka käytti päivänsä ostelemalla kirjoja jonkun tuttavan antikvariaattiin pääkaupunkiseudulle. Lukevia ihmisiä löytyy vielä, kirjat on menneet ällistyttävän hyvin kaupaksi. No, minulla on muutakin kuin sitä iänikuista Varesta ja Remestä ja muuta kertaalleenluettavaa.

    • 7iu9

      Minua ei kyllä ota päähän, jos joku ostaa tavaraa sillä hinnalla, jonka olen siihen laittanut. Ihan sama, vaikka olisi seuraavana päivänä viereisessä loosissa myynnissä triplahinnalla, omallaan saa tehdä mitä tykkää.

    • faktat_esiin

      Se vituttaa että on samat paskat roinat vuodesta toiseen mynnissä ja hinnat ovat älyttömät sekä itse roina on monesti ihan täyttä paskaa jota en ottaisi edes ilmaiseksi mukaani.

      Varmaankin ovat kirppiksen pitäjän omia pöytiä koska eihän tuo voi olla kannattavaa mutta miksi pitää olla jopa kymmeniä paskan myyntipöytiä vuodesta toiseen?

      Näitä surkeita looseja on todellakin paljon ja se karsii kirppareilla kävijöitä.
      Ei mitään järkeä maksaa viikkovuokraa monta kymppiä, kirppishommatkin kusevat omaan mahdottomuuteensa ja ahneudella tuhotaan koko ajatus myydä halvalla tarpeeton roina pois.

      Vuosi vuodelta ovat käyntini harventunut ja sen näkee myös monen muunkin henkilön käyntihalukkuuden vähentymisenä.

      Kirpparit kuolevat kuten antikatkin omaan ahneuteensa.
      Torissa voi kaupata ilman välikäsiä ja kusettajat saavat laittaa vaikka hallinsa täyteen omia pöytiä, mutta kukaan ei niissä enää käy kuin korkeintaan naureskelemassa hinnoille ja paskan roinan paljoudelle.

      • kohtamennyttämaailmaa

        Kirppishomma menee nettiin niin kuin meni jo kaikki musiikki aikaa sitten. Vittuako kannattaa maksaa pöydistä, viedä tavaraa esim. 300 euron arvosta, josta myyntiä tulee olemaan joku pari kolmekymppiä, eli just sen verran mitä maksoi pöydän viikkovuokra. Saatanaallinen show siinä tavaran roudaamisessa eestaas, kun pitää särkyvät pakata niin vitun huolellisesti, etteivät kilahtele matkalla paskaksi. Sitten se kaikki helvetin vaiva niin vitun turhaan.
        Laittaa torille ilmoituksen, ei maksa mitään, eikä tee järjettömästi tappiota. On ihme, että kirpparit vielä hengissä pysyy. Eihän nykyään kukaan maksa cd-levystä reilua kahtakymppiä, kun voi älypuhelimella kuunnella musiikit ilmaiseksi. Siksei tuolla kaupoissa ole kunnon valikoimaa cd-levyjä, niin kuin oli ennen nettiä. Kohta muistellaan, että kun ennen oli hirveet määrät kirppareita, mutta kun nykyään porukka myy ja ostaa käytetyn kaman netissä.


    • 657657657

      Samaa mieltä kuin edellinen. Lisäisin vielä, että vituttaa, kun rikkinäistä paskaa yritetään tyrkyttää ihmisille. Milloinkahan ihmiset oppivat, että jätekeskus on eri kuin kirpputorikeskus. Jotkut ihan yrittävät huijata ja salaavat tuotteen rikkinäisyyden viimeiseen asti vippaskonsteilla.
      Myös ongelmajätteet kuskataan myyntiin, kuten elektroniikkaromut.

      • selkärangattomatmulkut

        Kerran ostin kirpparilta tietokonekaiuttimet 7 eurolla. Kotona sain todeta, että vasen kaiutin oli mykkänä. Vituttaa se, kun ihmiset vievät paskaa myyntiin. Ei sais viedä, mutta kun vievät. Itsellä ei moraali kyllä moiseen höltyisi. Jos jokin on hajalla, niin ei muuta kuin roskikseen.
        Näissä risoissa kaiuttimissa oli vielä se mielenkiintoinen homma, että kun revin pohjasta hintalapun pois, niin alta paljastui vanhempi hintalappu, missä luki 1,50 euroa. Siis joku oli ostanut kirpparilta puolellatoista eurolla paskat kaiuttimet ja kun oli todennut ne paskoiksi, niin oli vienyt kirppikselle myyntiin 7 eurolla. Ei vittu mitä touhua.


    • mnvbcrujolölop

      myyjät tekee duuniaan huonolla palkalla,eli henkilökunta.ei se aina naurata.ei mikään tulevaisuuden ammatti.

    • pirkanmaallaa

      Se jos mikä vituttaa kun kauppa ei käy, ei vain ole kävijöitä pienen paikkakunnan kirpparilla tai sit heil ei oo maksukykyä. HInnat ainaki on kohillaan, esim. sieniveitsi 0,50e, farkut 2e, ihan tuollaisia minihintoja mut kauppa vaan ei käy. tyhjään pöytäni suoraan roskakatokseen.

      • 509383747

        Laitoit esimerkiksi sieniveitsen. Vaikka saisin sen ilmaiseksi, en huolisi. En syö sieniä. Ne jotka harrastavat sienien keruuta, ovat varmasti jo omansa ostaneet. Ajankohtakaan joulukuussa ei ole suotuisa sieniveitsen myynnille.
        Sinänsä ei ole ihme, ettet ole saanut myydyksi mitään, jos tarjontasi on tätä luokkaa.
        Olen itse ostanut joskus paritkin farkut kirpparilta. Niiden pitää olla sellaista kokoa, joka on yleinen, ei siis jollekin lippusalon paksuiselle tarkoitetut tms. Oletan myös, että ovat ehjät ja puhtaat.
        Ylipäätään rättikauppa ei tuota tulosta pelkästään. Pöydässä pitäisi olla monenlaista tavaraa ajatuksella "jokaiselle jotakin". Itse olen ostellut käsityötarvikkeita, astioita, kirjoja, verhoja ym. Hiljattain ostin esim. Kerman saven suuren uunivuokan, jossa oli mukana metalliset paistotikut, jotka viritetään siihen päälle, jolloin samalla voi tehdä makkara-/kasvis- tms. tikkuja. Kulho oli uusi (paketissa), maksoin siitä 6 e. Yleensä en osta mitään kalliita tavaroita. Eilen ostin kauniin puisen, kannellisen jauhopurkin, hinta 2 e ja käsityötarvikkeita parilla eurolla.


      • pirkanmaallaa

        Kun et nyt takertuisi tuohon sieniveitseen, toki pöyässäni oli paljon muutakin keittiötarviketta, kauhaa ja sen sellaista kun itsellä on tarvikkeita useampi kappale ni laitoin liikoja kirppispöytään. Sama juttu mainitsemissani farkuissa, ei kovin erikoista kokoa; naisten 38-kokoisen ja ison miehen kokoa. Sanomattakin selvää ainakin itselleni että kaikki on oltava puhdasta ja ehjää ja niin olikin mutta kauppa vaan ei käy. Kokosin pöytään mielestäni hyvinkin kattavan valikoiman juurikin "jokaiselle jotain"-asenteella mutta eipä vaan kauppa käy. Kiitos hyvistä esimerkeistä omien ostostesi suhteen, näkyy olevan hyvin linjassa oman hintatajuni kanssa, ehkei tuolla nimenomaisella kirppiksellä jossa pöytää piän vain riitä sitten sitä asiakaskuntaa joka jotain ostaisikin, ovat vissiin vain katselemassa tai myymässä itsekin.


      • uimapukujatalvellaostava

        en tiedä muista mutta mun mielestäni ei sieniveitsi ole mikään sesonkituote jota ei tarvitseva ostaisi mihi vuodenaikaan tahansa jos aattelee vaik alottavansa sienestyksen seuraavana syksynä tai kuten minä; muistaisi veitten nähdessään että on omansa edellissyksynä hukannut.


      • NakkaanJuhannuskokkoon
        509383747 kirjoitti:

        Laitoit esimerkiksi sieniveitsen. Vaikka saisin sen ilmaiseksi, en huolisi. En syö sieniä. Ne jotka harrastavat sienien keruuta, ovat varmasti jo omansa ostaneet. Ajankohtakaan joulukuussa ei ole suotuisa sieniveitsen myynnille.
        Sinänsä ei ole ihme, ettet ole saanut myydyksi mitään, jos tarjontasi on tätä luokkaa.
        Olen itse ostanut joskus paritkin farkut kirpparilta. Niiden pitää olla sellaista kokoa, joka on yleinen, ei siis jollekin lippusalon paksuiselle tarkoitetut tms. Oletan myös, että ovat ehjät ja puhtaat.
        Ylipäätään rättikauppa ei tuota tulosta pelkästään. Pöydässä pitäisi olla monenlaista tavaraa ajatuksella "jokaiselle jotakin". Itse olen ostellut käsityötarvikkeita, astioita, kirjoja, verhoja ym. Hiljattain ostin esim. Kerman saven suuren uunivuokan, jossa oli mukana metalliset paistotikut, jotka viritetään siihen päälle, jolloin samalla voi tehdä makkara-/kasvis- tms. tikkuja. Kulho oli uusi (paketissa), maksoin siitä 6 e. Yleensä en osta mitään kalliita tavaroita. Eilen ostin kauniin puisen, kannellisen jauhopurkin, hinta 2 e ja käsityötarvikkeita parilla eurolla.

        Kirjoissa jos missä on se, että toiset kirjat myy, toiset ei mee kaupaksi ei sitten niin millään. Just myin kirpparilla luontokirjan. Sitten taas kirja nimeltä Elossa, niin käsiin jäi. Mariginaaliporukka, joka nykyään kirjoja ostaa. Sen pitää olla just noita luontokirjoja, jos meinaa kirjoja kaupaksi saada. Ihan mikä tahansa ei kelpaa. Näin vanhat merkit näyttää sanovan.
        Oon katsellut kirppareilla, että esim. MitäMissäMilloin-kirjat seisovat pöydissä pitkään. Eivät siis liiku. Niitä on itellä nippu, mutta en lähde niitä kirpparille roudaa, koska ne näkyy liikkuvan tosi helvetin huonosti. Ja kun ei niistä oikein voi mitään hintaakaan pyytää.
        Astioiden täytyis olla Arabiaa, ennen kuin menevät kaupaksi. Mitä tahansa kippoo ja kappoo ei kannata kirppispöytään raahata.
        Yleensäkään kotiin ei kannata ostaa mitään muuta kuin hyvää tavaraa, jos ideana on se, että tämän mä vielä jonain päivänä myyn kirpparilla.


    • mnbhgfkiu

      Niin se on syrjä kylillä.väki ei liiku,eikä ole väkeä.

      • hirttoköysiladossa

        Syrjäkylillä on muutenkin kaikki niin kuollutta. Eihän siellä kannata edes ruokakauppa, koska kellään ei ole töitäkään eikä siten ostovoimaa edes kunnon sapuskaan. On kuollut pankit, on kuollut postit, on kuollut vähän kaikki. Muuttoliike on ollut jo yli puolivuosisataa maalta kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin. Tänä päivänä ei saa taloaan myydyksi, jos se sijaitsee jossakin helvetin keskellä ei mitään. Jos ei edes järveä ole lähellä, niin tölli ei kiinnosta edes kesämökin ostajia. Miten sellaisissa kuolevissa kylissä voisi enää mikään kirpputorikaan kannattaa. Elämää oli ja se loppui.


    • pirkanmaallaa

      Asukkaita n.7000, paikkakunnalla 3 kirppistä. Leipäjonossa kymmeniä asiakkaita päivittäin mut kirppikselt ei tunnuta ostettavan mitn.

      • liikaa.tavaraa

        Kyllä ostetaan, kolme kirppistä vaan on liikaa jo tuonkin kokoiseen kylään. Ja nykypäivänä suurin osa käytetyn tavaran kaupasta tehdään verkossa, missä on jo ylitarjontaa ihan kaikesta. Siihen päälle vielä kiinakauppa, mistä saa sontaa mutta haIvaIIa.


    • jobbaritärsyttää

      Jobbarit ärsyttää. Näyttää lisääntyneen vaan tuo toiminta ainakin Lahden kirppareilla. Yhden ison kirpparin pöydistä varmaan kohta puolet jobbareiden/kirpparin henkilökunnan pöytiä, joissa pääosin myytävä tavara kotimaista lasia, lasten leluja ja suksia ja luistimia. Löytöjä ei juuri enää tee ellei jaksa kyynärpäätaktiikalla olla paikalla silloin kun on tavararoiden tuontiaika. Samat jobbarit paikalla joka kerta. Toinen mikä ärstyttää on se, että kirpputorilla asiakkaiden käytöstavat tuntuvan unohtuvan täysin. Jos vaatetta sovittaa ja sitä ei osta niin onko se niin vaikeaa viedä sitä oikeaan pöytään takaisin ja nimenomaan siihen tangolle roikkumaan eikä heitetä sitä myttyyn pöydälle toisten tavaroiden päälle. Tavaroita kuskataan minne sattuu ja lapset saa leikkiä toisten tavaroilla eikä ole edes tarkoitus niitä ostaa. Käytöstapoja kiitos!

      • sitteihmetellää

        Siellä mennään semmosessa helvetin sumussa ja humussa, ettei enää 20 sekunnin päästä muisteta, että mistä pöydästä on mikin kopattu matkaan. Otetaan vaan joku rätti sovitettavaksi ja unohdetaan katsoa, mikä oli pöydän numero.


    • juudasjoukossa

      Se vituttaa kaiken eniten kun omistaja nappaa halvalla parhaat päältä,ja kohta huomaat omia tekemiäsi tuotteita myynnissä paljon kalliimmalla kuin mitä itse myit...että vituttaa!

      • pirkanmaallaa

        Omistajat ne puuhaa kaikenlaista (tai jotkus vakiasikkaat tai omistajan kaverit, jotku jotka ovat omistajan erityiskohtelussa) muutakin. Mulle kävi niin että myymiäni kirjoja oli "myyty", näin niiden hintalaput kun kävin myyntejä seuraamassa. Myöhemmin tilitystä hakiessa, hintalaput olivat kadonneet purkista ja näin ollen siis ei näkynyt myynneissä ja kirjat olivat palautuneet pöytääni. Kirppis toimi siis myös kirjastona!


    • 6990

      Siis sinua vituttaa, että tavarasi käy kaupaksi.. Aika erikoista. Kyllä minun tavaroitani saa ostella vaikka joulupukki, ei minua haittaa.

      • ihmeellistälogiikkaa

        Mua taas vituttaa SE, kun tavara EI mene kaupaksi.


    • seonsejuju

      Siis ymmärsitkö mitä tarkoitin,että mitä tykkäisit jos se joulupukki möisi tavaroitasi puolet kalliimmalla kuin mitä itse möit?

    • Lusmuporukkaa

      Vituttaa koko kirppariporukka. Nihilistejä juoppoja kaikki.

      • hymh

        Sulla se sitten käy tuo yleistäminen ihan luonnostaan.


    • niinpähän

      Pöydistä suurimman osan rahallinen arvo kaikkiaan max 10 €. Jokaiselta meiltä löytyy kaapeista ja ullakolta vähintään tuo arvomäärä. No, tärkeintä kait, että viitsii rahteerata sen kirpparille. Ja laittaa aikaansa näin vähäiseen. Itsekin tätä harrastanut. Mutta sekin hämmästyttää, että näinkin vähäisillä arvoilla niin suuri merkitys tämänpäivän suomalaisessa elämässä. Ehkä kuitenkin vähävaraisten nuorten ja opiskelijoiden todellisuutta: "käytin jo itse, jatka siitä".

    • kkkkkk

      Euron tavara ja sekin pitää pölliä. Siis varastelu harmittaa!

    • niinjo
    • Useinmiten

      Kirppareilla myydään ylihintaisia tavaroita. Eli,vastaavan tavaran saa kaupasta edullisemmin. Entä sitten likaiset vaatteet, tai rikkinäiset? Ketä kiinnostaa ostaa niitä? Tai roskista kerättyjä romuja. Esim. 3 tyhjää keskiolut pulloa hintaan 1,50e. Tai kengät joista on pohjat irti, hien kellastuttamat rintsikat ym. Sitten joku älypää kysyy,mikä kirppareissa v...tuttaa

    • Ostan_ja_myyn

      Mitä enempi loppuun käytettyä roinaa tai ylihinnoiteltua tavaraa muiden pöydissä, sitä paremmin itsellä käy kauppa.

      Hyvä pöytä erottuu joukosta. Toki myös itse voi edistää myyntiä, jos sattuu olemaan järjestelemässä ja uudelleenhinnoittelemassa, kun potentiaalisia asiakkaita käy. Ei tyrkyttämällä eikä olemalla tuppisuu. Minusta on kummallista muutoinkin kuin kirpputoreilla, ettei ihmiset hallitse kepeää jutustelua.

      Onko vieraiden kanssa puhuminen vaarallista?

    • TääOnNiinTätä

      Tavara joko menee heti kaupaksi tai sitten sitä saa yrittää myydä vuosikausia. Se on joko tai. Oon sen hyvin huomannut, kun olen tota kirpparihommaa muutaman vuoden harrastelut. Ei niitä samoja kamoja kannata kahta kertaa enempää roudata kotoa kirppikselle, kun pöytävuokriin alkaa menee enemmän kuin mitä niistä tavaroista voit koskaan saada rahaa. Jos joku ei mee kirppiksellä kaupaksi, niin sitten laittaa ilmoituksen tori piste fiille. Ei maksa sentin sinttiä ja tavara löytää paremmin ostajansa. Sitten kun tuo kirpparihommakin on siis niin tuurista kiinni, että miten saat jonkun tavaran myytyä. Jää monesti siksi käsiin, kun se joka tavaran vois ostaa, niin kiertelee joillain ihan muilla kirppiksillä, millä itse on joutilaita tavaroitaan myymässä.
      Nytkin mulla on pöytä yhellä kirpparilla ja tänään on pöydän tyhjennys. Vajaat kolmekymppiä sieltä on tulossa, kun ei se perkeleen tavara näytä tällä kertaa liikkuvan mihinkään. Eilen kävin katsomassa tilanteen, niin eipä hääviltä näyttänyt. Jos ihme on tapahtunut, niin vielä jotain sieltä on eilisen käyntini jälkeen myyty. Kyllähän sieltä saa suurimman osan roudata takaisin varastokomeroon pölyyntymään.

    • Jvvvcf

      Kirppismyynti on niin totaalisen turhauttavaa puuhaa satunnaiselle harrastelijalle, ei vaan ole kannattavaa työn määrään nähden.

      • MäLopetan

        Komppaan.


    • 76757474747

      Minua vitutti kirpparilla eilen.
      Keuruun Vilikassa oli joku rahnannut pöydälle useita Finlandia-vodka -pulloja, normikokoisia. Etiketit oli revitty pois. Hinta 4 euroa/kpl. Mitä tuollaisen myyjän päässä liikkuu? Ylipäätään kirpparien hintataso on noussut aivan järjettömälle tasolle. Uutena saa samat tavarat huomattavasti halvemmalla.

      • aivoton.juttu

        No jos se myyjä on jo pidemmän aikaa, vuosikymmeniä, tyhjentänyt omatoimisesti niitä vodkapullojaan, niin tuskin sillä liikkuu päässä enää mitään järkevää. Jonkun sortin alkoholistin touhulta vaikuttaa. Vittu ketä kiinnostaa jotkut tyhjät viinapullot? Junttilan väen meininkiä.


    • wrfvg

      Sotkuisuus. Myy miten vanhaa tahansa, mutta älä likaisena!

    • ootiu99uh044

      Olen siirtynyt nettiin kokonaan sen jälkeen kun puolet tavaroista varastettiin.
      Mutta osataan sielläkin. Hinnoittelen kaiken alakanttiin eli en anna tinkivaraa. Kuitenkin tinkataan. Ja satutaan tuleen paikalle ei siihen kympin ostokseen ole edes viittä egeä. 20 e tavarasta.

      • PuhettaMaailmaanMahtuu

        Parempihan se on netissä myydä, niin ei tarvitse maksella pöytävuokria, eikä kantaa kamoja edestakaisin. Paska homma vaan, että kaikenlaiset pellet munaavat sitä nettimyyntihommaakin, kun ensin ollaan ostamassa ja sitten ei löydykään rahaa. Kuvittelevat, että porukalle on ihan okei lahjottaa tavaroita heille. Myyminen ja lahjoittaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Monelle varmaan turha hukkareissu, kun ensin sovitaan kaupat ja hinta ja sitten mennään paikalle tyyliin, että me sovittiin hinnaksi 10 ekee, mutta mulla ei olis kun muutama euro maksaa siitä. Vitun ääliöt, kun eivät pysty mitään puheitaan pitämään.


    • Ostan_ja_myyn

      Eikö nettimyynti ole vaivalloista? Itse en viitsisi nähä vaivaa laittaa kuvaa ja niin edelleen. Yksittäisiä tuotteita.

      Myyn pari kertaa vuodessa perinteisellä kirppiksellä ja aina on kannattanut. Sen lisäksi kierrätän muutoinkin, lahjoitan pois suuntaan jos toisenkin.

      • Kun.on.mitä.myydä

        Pitää olla paljon kysyttyä ja hyvää tavaraa, josta voi pyytää kunnon hintaakin, että päästään siihen tulokseen että homma kannattaa. Jos kaikki kama on risaa ja paskaa krääsää, hinnoiltaan 10-90 senttiä kappale, niin kirppismyynti ei kannata missään olosuhteissa.


    • RahallaSaa-

      Kyllä säästää paljon kun ostaa kirppareilta. Kesälomalla huomasin, että housut ei oikein pysy jalassa kaupungilla kävellessä. Poikkesin Fidan kirpparille ja ostin vyön; 4,50 €. Oikein siisti paikka ja ystävällinen henkilökunta. Suunnistaessa hopeinen ketju risti putosivat kaulasta. Fidan kirpparilta löysin vastaavat alle 10 eurolla. Kävin myös Karjalana Avun kirpparilla, ja ostin tyylikkään pyöräilykypärän, 2 €. Halpaa on.

    • Noorikki

      Sotkuisuus, ummehtunut haju, likaiset tuotteet, tympeä henkilökunta ja kalliit hinnat (kalliimmat kuin kaupassa uudet).

    • ahneetpaskat

      jopparit ne vasta surkean näköisiä,,kun juoksevat,ja kyttäävät,niin että silmät pullistelee päässä..että mihin hyökkää seuraavaksi.ahneus on vakava sairaus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe