Kirpputori ei myynyt asiakkaan tuotteita?

paskatlöydöt

Teinpä sitten tänään niin hyviä 'löytöjä' keskuskirpputorilla ettei niitä suostuttu minulle myymään.

Myyjä valikoi osan ostoksistani sivuun ja sanoi ettei myy niitä minulle (koska ne olivat hänen mielestään liian halpoja). Sain luvan kanssa ostaa muutaman lasin joista jokaisessa oli särö reunassa. Pari vaatetta minulle suostuttiin myymään sekä pari lelua.

Minulle ei myyty Arabiaa , Aaltoa eikä kolmatta design tuotetta.

Hiljattain ostin ko. paikasta naamiaisasun joka oli huolellisesti muoviin kääritty. Miksiköhän oli kääritty? Se oli täysin riekaleina ja maksoin siitä 8 euroa.
En mennyt itkemään että antakaa rahat takaisin koska tuskin olisin saanut.

Että se sen paikan 'löydöistä'.

17

3056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuullistaolisi

      Ehkä heidän pitäisi lisätä ohjesääntöihinsä, että jos katsomme että asiakas on hinnoitellut tavaran hinnan liian alas, niin me voimme pidättäytyä myymästä sitä.

      • paskatlöydöt

        Perustelut myymättömyydelle olivat

        - pöytä kuului hänen sukulaiselleen
        - myyjän (vanha rouva) 'oli pitänyt' neuvoa pöydän vuokraajaa tavaroiden hinnoittelussa
        - pöydän pitäjän sukulaiset suuttuvat jos tavaroita myydään liian halvalla

        Sanoin että jospa hän nyt myisi minulle nämä tavarat jotka olin ehtinyt kassalle tuoda ja hinnoittelisi itse loput tavarat mitä pöytään oli jäänyt sopivaksi katsomaansa hintaan, mutta hän siirsi tavarat tiskiltä ulottumattomiini eikä suostunut myymään. Seuraavaksi hän juoksi katsomaan mitä aarteita pöytään oli mahtanut vielä jäädä...

        Hyvitykseksi 'löytöjeni' viemisestä myyjä olisi tarjonnut minulle kupin kahvia mutta en ottanut sitä vastaan.


    • oohiiohoi

      Sanattomaksi vetää...

    • yhdenvertaisuus

      Olisiko tavara otettu ostajalta pois jos ostaja olisi ollut esim. Rojua rojua ohjelman Jouko Rekola.

    • Uskomatontatoimintaa

      Aloittaja: Kerro nyt ihmeessä mikä kirpputori ja millä paikkakunnalla on kyseessä, niin tiedämme olla menemättä moiseen paikkaan? Tuo on ihan täyttä kusetusta.

      • eimontaa

        Googleta keskuskirpputori...


      • törkeää

        Lohjan keskuskirpputori.

        Ala-arvoista asiakaspalvelua.


    • EiTietoaMistään

      Kertokaa nimeltä yksi rehellinen toiminnassa oleva kirpputori. Siis sellainen, jonka toiminta ei perustuisi suurelta osin varastettujen tavaroiden välittämiseen, asiakkaiden arvotavaroiden "varastamiseen" alehintaan, veronkiertoon jne...

    • julkista

      Facebook arvosteluissa lukee kyseisestä paikasta 'hyviä löytöjä', 'hyviä löytöjä', hyviä löytöjä'.

      Totuus: Sillä ei ole merkitystä, jos käytäntö on se, että 'hyvät löydöt' otetaan kassalla pois.

      Myöskin arvosteluissa lukee että 90 % pöydistä ylihinnoiteltuja, johon on vastattu että 'jokainen hinnoittelee itse omat tavaransa'.

      Totuus: Puolet tavaroista on hinnoiteltu samalla käsialalla.

    • 45454522

      Sillä kirpputorin pitäjällä eli kassahenkilöllä ei ole mitään oikeutta puuttua siihen, jos esim. itse panen Arabian astioita vaikkapa euron hintaan. Minä itse päätän, millä hinnalla haluan tuotteeni myydä. Jollakin muijalla ei siihen ole mitään sananvaltaa. Tuollaista kirpparia pitää boikotoida.

      • pomoonpomo

        Saat myydä halvalla mutta omistajat päättävät kenelle he tavarasi myyvät (vai pitävätkö ne itse).

        Tavaran tuojan ja ostajan on tähän nöyränä alistuttava.


    • llmanmuuta

      Kirpputorin pitäjiltä säästyy aikaa kun he laittavat ostajat tekemään löydöt ja poimivat näistä parhaat päältä itselleen. Palkatonta työvoimaa.

    • Lohjalla.käynyt

      On ihan tyypillistä toimintaa keskuskirpputorilla, että henkilökunta kerää arvotavarat ts löydöt hyllyistä ja laittavat ne omaan vitriiniinsä kovemmalla hinnalla myyntiin. Samoin on muillakin pslvelukirppiksillä. Nähty on ja se on yleistä toimintaa. Näin he itse poimivat rusinat pullista ja myyvät verottomasti tekaistuilla nimillä omiin nimiinsä. Ja verottaja nuolee näppejään.

    • 576576576

      Yleistä toimintaa? En ole vastaavaan törmännyt missään. Kyse ei ole siis siitä, että kirpparin pitäjät ratsaavat pöytiä ja keräävät tuotteita itselleen (tätä tapahtuu varmasti), vaan kysehän oli siitä, että asiakas löysi ostettavia tuotteita, meni maksamaan löytönsä, jolloin kirpparin pitäjä ei myynyt niitä hänelle.
      Mitäs tällainen "kassaneiti" tuumaisi, jos se tavaroiden omistaja seisoikin siinä kassajonossa seuraavana ja näkisi, miten hänen tavaroitaan kieltäydytään myymästä? Minä ainakin tavaroiden omistajana soittaisin poliisit paikalle, sillä tuohan ei ole laillista. Kirpputorin pitäjä on putiikkinsa pannut pystyyn MYYDÄKSEEN toisten tavaroita. Ei tehdäkseen näin pimeitä tuloja.

      • Härskiä.toimintaa

        On ihan yleinen käytäntö monilla itsepalvelukirpputoreilla, että paikan omistajat keräävät "arvotavarat" asiakkaiden pöydistä, maksaen sen pikku summan ja siirtävät omaan vitriiniinsä markkinahintaan. Lisäksi monet yrittäjät luovat valetilejä, joiden piikkiin nuo tavarat myydään hyvällä voitolla ja rahat tilitetään omaan taskuun. Lisäksi moni kirpputori myy myös provisiolla tavaroita, joten he pyrkivät mahdollisimman hyvään hintaan tavarat myymään. Keskuskirpputorilla on pitkän aikaa toimittu näin, samoin kuin parissa lähiseutujen kirpputoreissa. Kirpputorit ovat siis muuttuneet yrittäjiensä rahasammoiksi väärin keinoin. Toki, eihän siinä ole mitään väärää, jos itse ostaa halvat arvotavarat pois ja myy myöhemmin kallilla, kunhan yrittäjä tulouttaa verottajalle maksunsa. Näin ei aina ole. Sensijaan on väärin viedä asiakkaalta tavarat käsistä, jos hän on ne hyllyistä poiminut.. Kännykkä vaan esiin, kuva tavaroista hintoineen, ja myyjästä, joka ei myynyt ja poliisin juttusille. Siitä se lähtee.


    • hyvätietää

      Jos kirpputorin omistajarouva (tai sellaisena esiintyvä / käyttäytyvä) olisi todella ollut huolissaan pöydänvuokraajan kyvystä hinnoitella tavaransa, niin hän olisi soittanut tuossa kohtaa välittömästi tälle ja varmistanut onko hinta todella se mikä lapussa lukee. Sen jälkeen myynyt tuotteet ne 'löytäneelle' henkilölle.

      Nythän omistajarouva oli huolissaan vain siitä että asiakas ostaa tuotteet jotka hän halusi itselleen.

    • Huonotkokemukset

      Itsellänikin todella huonot kokemukset paikasta. Henkilökunta töykeää, ylimielistä, ei pitäydy sopimuksessa, asiakaspalvelu on täysin ala-arvoista kaikinpuolin. Asiakkaita haukutaan, asiakkaiden tavaroita haukutaan, mutta nähtävästi parhaat päältä viedään omaan pöytään.

      En ole vielä koskaan ennen törmännyt yhtä huonoon asiakaspalveluun.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe