Hyvää Pyhäinmiestenpäivää kaikille tasapuolisesti.
Aiottako käydä haudoilla edesmenneitä rakkaitanne muistamassa? Joko olette valoja sytytelleet pimeyden karkoittamiseksi?
Itse ajattelin laittaa jonkun ei niin jouluisen valon tuonne pihalle antamaan keinovaloa pimeyteen.
Pyhhäinmiestenpäivä
62
223
Vastaukset
- Ei-niin-vakavaa
Öh
Hunkzi teki avauksen muistaakseni v 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 ja 2015...
Tai ollaan raakoja. Hän on tehnyt avaukset 1917 - 2015
Noo pyhiä vitsejä pukkaa.............................................................
Itte olen pyhä mies, sammuttelen valoja, kämpästäni ja lähden työkeikalle. Vaan en kirkkoon enkä seurakuntiin eikä hautausmaatkaan osu reitin varrelle. Lähes kaikki ex läheiseni ovat haudattu muualle kuin pää-kaupunki-seudulle Pyhäinpäivä.
Muistelen kotona, ei sitä varten tarvitse hautuumaalle lähteä.
Valoja on siellä sun täällä ja öisin syttyy sellainen pistorasiaan tökättävä vekotin, kun hahmo kohilleen osuu.
Jos nyt joku sattuu öisin haahuiluretkilleen lähtemään, kuten usein käy.Ei tarvitse mutta saa jos halaa ja kokee sen mileuisaksi. Kynttilöin valaistulla hautuumaalla on aivan eri tunnelma kuin kotona.
- bessie-
Aamupäivää!
Olen lähdössä vapaaehtoistyöhön. Yhtään ei huvittaisi, mutta luvattu mikä luvattu.
Tänään on hautausmaille sellainen ruuhka etten lähtisi vaikka maksettaisiin. Ylimääräiset valotkin on laittamatta, lähempänä joulua laitan jos laitan.
Nyt on aamukahvi juotu ja varttia vaille on astuttava ovesta ulos, hyvää Pyhäinpäivää kaikille!hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Katsohan löydätkö Jessen.
Hänellä saattaa olla pelle-naamari.
H.hunksz
Kunhan ei sentään Jonseredia kantelisi.
:)- bessie-
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Katsohan löydätkö Jessen.
Hänellä saattaa olla pelle-naamari.
H.Katso itse vaan, minä en ole vähääkään kiinnostunut Jessestä.
bessie- kirjoitti:
Katso itse vaan, minä en ole vähääkään kiinnostunut Jessestä.
"bessie-"
Pitäisiköhän sinun kuitenkin?
Pyhäin-miesten-päivä ja minä olen mies... ;)
H.- bessie-
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Pitäisiköhän sinun kuitenkin?
Pyhäin-miesten-päivä ja minä olen mies... ;)
H.Pyhäinpäivällä ei ole henkilökohtaista merkitystä minulle.
Siis pitäisiköhän minun kuitenkin katsoa löydänkö Jessen, koska on Pyhäin-miesten-päivä ja sinä olet mies... ;) !?
Tuota tuota, en löydä punaista lankaa tai vitsiä tai päätä, vartaloa, häntää, älyvapaasta kommentistasi? Noinkohan pystyt itsekään selventämään hajatuksesi minulle?
Ja juu, varmaan muistitkin, etten ole koskaan uskonut sinun olevan mies. - soita.sääkin
bessie- kirjoitti:
Pyhäinpäivällä ei ole henkilökohtaista merkitystä minulle.
Siis pitäisiköhän minun kuitenkin katsoa löydänkö Jessen, koska on Pyhäin-miesten-päivä ja sinä olet mies... ;) !?
Tuota tuota, en löydä punaista lankaa tai vitsiä tai päätä, vartaloa, häntää, älyvapaasta kommentistasi? Noinkohan pystyt itsekään selventämään hajatuksesi minulle?
Ja juu, varmaan muistitkin, etten ole koskaan uskonut sinun olevan mies.Kyllä hän on mies, mä olen soittanut prepadiinsa ;))
- Vedätyksiä-on
Jospa sen kaveri on vastannut priipeittiin?
Puhuiko kuin tolkun mies vai oliko äänessä ja jutissa havaittavissa pientä huimausta? Silleen lääkitys-lisää :D Vedätyksiä-on kirjoitti:
Puhuiko kuin tolkun mies vai oliko äänessä ja jutissa havaittavissa pientä huimausta? Silleen lääkitys-lisää :DMinä en luottaisi kenenkään ääneen, naisillakin on hyvinkin miehekkäitä ääniä.
Nähdä pitäisi varmuuden saadakseen, mitata säkäkorkeus ja katsoa hampaat (hanpaat).Vedätyksiä-on kirjoitti:
Puhuiko kuin tolkun mies vai oliko äänessä ja jutissa havaittavissa pientä huimausta? Silleen lääkitys-lisää :DJoo näitä vedättäjiähän netistä löytyy pilvin pimein. Kaveriporkalla ilveillään ja järjestellään jos mitä kujeita ja sitten naureskellaan ;). En väitä et tässä tapauksessa mutta monissa muissa.
- Tavuviiva
Kiitos samoin. Meilläpäin on sellainen paikka, minne voi viedä kynttilän sellaisten läheisten muistomerkiksi, jotka on haudattu muualle.
Sinne aion illalla kävellä.
Se näyttää kauniilta, koska monet muutkin tuovat sinne tuikkunsa.- Tuikkumaalliseen
Mutta.
Muistakaa paloturvallisuus.
Ja ettei ole herkästi syttyviä keinokuituvaatteissa kulkevia lähistöllä.
Tuikut on sytytettävä oikeaoppisesti STUKESIN antamilla ohjeilla. - 1eero
Ikävää jos tulipalo hautuumaalla joutuvat asukkaat evakkoon.
Sama täällä, lähimmät on haudattu reilun sadan kilsan päähän joten muallanukkuvien hatakivi saa meiltä usein kynttilän juurelleen.
1eero kirjoitti:
Ikävää jos tulipalo hautuumaalla joutuvat asukkaat evakkoon.
Joskushan on sadat likiolevat hautakynttilät roihahtaneet palamaan liekkimerenä. Sen vuoksi jossain kirkossa siirrettiin muallanukkuvien hautakivi kauemmas kirkosta.
- TuikuttaaMuistaaJa
Tuikkumaalliseen kirjoitti:
Mutta.
Tuikut on sytytettävä oikeaoppisesti STUKESIN antamilla ohjeilla.Ei kai kukaan tuikkua haudalle vie, vai viekö? Haudoille voi viedä useita vuorokausia palavan hautakynttilän.
- Tavuviiva
No hautakynttiläpä tietenkin....
Tänään kun kaupat on auki, voi sieltä hakea vielä. Hyvin olivat esillä. - ent.siivoojaparka
siilimuori4 kirjoitti:
Joskushan on sadat likiolevat hautakynttilät roihahtaneet palamaan liekkimerenä. Sen vuoksi jossain kirkossa siirrettiin muallanukkuvien hautakivi kauemmas kirkosta.
Senkin olen päässyt näkemään ihan livenä.
Olin kerran tälleen kynttilöitten tuohustamisaikaan likan luona yötä. Silloin hän asui ihan hautausmaan vieressä. Keskellä yötä herätti minut katsomaan, kun hautausmaa palaa. Oli hän jo palokunnan kutsunut ja matkalla olivat.
Ei se siitä kivetyltä alueelta kauemmaksi levinnyt, mutta aika mukava roihu siitä näkyi.
Paljon näkyy olevan likennettä tuohon meidänkin hautausmaalle edestakaisin. Voin ehkä iltamyöhällä käydä katselemassa kynttilöitä, etteivät ihan turhasti niitä sytyttele. - Sanasta.miestä
Tuikkumaalliseen kirjoitti:
Mutta.
Tuikut on sytytettävä oikeaoppisesti STUKESIN antamilla ohjeilla.Siis ne Stukesin ohjeet sytytetään ensin ja sitten niillä se tuikku. Sitähän tarkoitit?
- Tuikkumaalliseen
Sitä juuri ellei ne Tukesin ohjeet ole painettu peltiläpyskään.
Tulikin mieleeni yksi juttu Jessestä.
Jesse on aina pitänyt lapsista, ainokakainen kun perheessään on.
Hän kertoi kysyneensä kerran faijaltaan, miksi se ei tehnyt enenpää.
- Ei olisi pitänyt kysyä, sanoi Jesse minulle.
Jesse on hyvin huumorin-tajuinen, mutta ei tuppaa kestää kiilto-kuvia enkeleistä.
Paraskin poika-mies...
Tai ehkä juuri siksi.
Joulu-Pukki kuulema kelpaa.
Oriit.
Sekä Sonnit kaukalolla.
Härät eivät, ovat kuulema niin koruttomia.
-
Joten, olkaapas koruttomia siellä haudoillanne.
H.- Tavuviiva
Ollaan koruttomia, mutta Renessanssi-näyttelyssä ihmetytti se puvustus, siis miten hienossa leningissä jne Maria oli maalattu...
Mikä oli J:n äidin sääty. Kaipa tätä on tutkittu eri maiden yliopistoissa.
- talvi.va
Kiitos samoin!
En mene haudoille tänään. Iltasella saunomisen jälkeen sytytän kynttilät.- Pieleen.meni.vaan.menköö
Päivällä kävin mielenosoituksessa. Piti lähteä kesken pois kun paleli niin halvatusti. Ostin kotiin mennessä muutaman kaljan, mutta ei ne lämmittäneet, piti sauna panna lämpiämään...
Piti käydä vielä katsomassa valonäytelmää koskella, mutta unohdin...
Nyt on "hiekkaa" silmissä. Onkohan se allergiaa, hometta vai mitä? - talvi.va
Pieleen.meni.vaan.menköö kirjoitti:
Päivällä kävin mielenosoituksessa. Piti lähteä kesken pois kun paleli niin halvatusti. Ostin kotiin mennessä muutaman kaljan, mutta ei ne lämmittäneet, piti sauna panna lämpiämään...
Piti käydä vielä katsomassa valonäytelmää koskella, mutta unohdin...
Nyt on "hiekkaa" silmissä. Onkohan se allergiaa, hometta vai mitä?Nukkumatin unihiekkaa lienee ollut tai kaihi kaikertaa :)
Huomenia Daalan alajuoksulta. Joki peilityyni, lunta ohut kerros maassa ja aurinkokin pilkistelee. Yläkerrassa kaikki nukkuvat vielä viimeöisten lattiatalkoiden väsyttäminä. Vain minä ja kymmenvuotias pikkukaveri olemme hereillä. Mutta ruokasalissa on nyt uusi lattia. Koko huusholli sekaisin vielä, mutta pikkuhiljaa tavarat ja huonekalutkin löytävät paikkansa. En viitsi alkaa vielä imuroimaan. Sytytin tuoksukynttilöitä poismenneiden muistolle. Katoin aamiaispäydän keittiöön. Nyt suihkuun saunalle.
Illansuussa on tarkoitus käväistä Lutusen poismenneen puolison haudalla viemässä seppele ja kynttilöitä samalla sytytämme kynttilöitä muistolehdossa muualle haudatuille. Eilen illalla puhuimme pitkään isovanhemmista tyttären ja pojan kanssa.
Pyhäinpäiväblogia.
Jessellä oli tietääkseni koko lauma sisaruksia. Ei mikään ainoa lapsi."Paloma.se.co"
Paloma, talo-remontin esi-nainen muistaa nyt että minun Jesseni ei välttämättä ole kaikkien Jesse.
Eikä oikeastaan olekaan ol-len-gan(Hector).
Minun Jesseni oli aikansa digi-malli.
Kuten Andy Serkis Klonkulle.
Minusta tekivät Gandalfin.
H.
God Alla Helgons Dag, kaikille tasapuolisesti.
Kyllä, perinteinen melkein tunnin ajelu haudoille ja takaisin, katselin just netistä koska aurinko laskee. Pitää olla siellä niin, että löytää kaikki 4 hautaa, mutta kuitenkin näkee hautausmaan loiston pimeässä.
Kynttilöitä taloon ja puutarhaan. Hyvää ruokaa. Takkaa, sukkien kutomista. Taidan tänään helliä mun jalat samalla. Jouluvalot ripustetaan ensimmäisenä adventtina. Joka vissiin osuu samaan viikonloppuun kuin itsepäisyyspäivä tänä vuonna?
Rauhan ja hyvien muistojen päivä. Jos ei telkkarista tule mitään, otan 1000 palan palapelin esille ja kuuntelen samalla musaa.
Mutta enstex pihalle ruokkimaan tiput ja laittamaan halkoja pinoon. Vajaan. Vinoon, taaksepäin, ettei käy kun viime vuonna...
Niin! Muuten. Lähtölaskenta jouluun alkaa kohta, joten tässä kuussa siivotaan kämppä katosta lattiaan ja kaapit myös. Vai mitä.Minäkin laitan tänään linnuille talviruokintapöntön, samalla kun peittein ison pihakuusen alusen pressulla kun tuo meidän pikkuriiviö rakastaa syösä neulasia. Viime yönäkin heräsin siihen klonkuttavaan ääneen kun örkki makkarin matolle napumössöä joka oli maustettu neulasila.
- Örkki.Pörkki
Siivoan sitten ensi kesänä. Jos satun sille päälle. Ei täällä kukaan käy kauhistelemassa kämpän siivoa.
Enkä ole koskaan haudoille mitään kyntteleitä vienyt. Eikä tuoda minunkaan haudalleni. Kun ei sitä tule olemaan... - Ei-yhden-päivän-tähden
Meinaat siis haihtua savuna ilmaan. Se on muuten paras tapa lähteä.
Jouluaattona klo 12.12 itsekin meinaan siivota, harja & rikkalapio ja roskat pois uuni/hellan edestä. Täysi remontti on sen verran tuore, ettei kaipaa lattioille, seiniin ja kattoon toimenpiteitä. Jotain jos sytytän, "nortin" leivinuunin edessä luukku auki. Muut palavat sytytän ulos, ehkä kynttilän ja pari tervaroihua saunapolun valaistukseksi. siilimuori4 kirjoitti:
Minäkin laitan tänään linnuille talviruokintapöntön, samalla kun peittein ison pihakuusen alusen pressulla kun tuo meidän pikkuriiviö rakastaa syösä neulasia. Viime yönäkin heräsin siihen klonkuttavaan ääneen kun örkki makkarin matolle napumössöä joka oli maustettu neulasila.
Jos hauvasi luulee olevansa muumi :)) ne syö havunneulasia ennen kuin menevät talviunille. Teillä ei ole lunta vielä?
Örkki.Pörkki kirjoitti:
Siivoan sitten ensi kesänä. Jos satun sille päälle. Ei täällä kukaan käy kauhistelemassa kämpän siivoa.
Enkä ole koskaan haudoille mitään kyntteleitä vienyt. Eikä tuoda minunkaan haudalleni. Kun ei sitä tule olemaan...Kerron sitten kun olet kuollut, niin laitan sullekin muistolehtoon kynttilän ♥
Hautausmaa oli ihan huikean kaunis. Olis voinut ottaa termospullon ja pepunalusen, ja vaan istua siellä ja nauttia.Ei-yhden-päivän-tähden kirjoitti:
Meinaat siis haihtua savuna ilmaan. Se on muuten paras tapa lähteä.
Jouluaattona klo 12.12 itsekin meinaan siivota, harja & rikkalapio ja roskat pois uuni/hellan edestä. Täysi remontti on sen verran tuore, ettei kaipaa lattioille, seiniin ja kattoon toimenpiteitä. Jotain jos sytytän, "nortin" leivinuunin edessä luukku auki. Muut palavat sytytän ulos, ehkä kynttilän ja pari tervaroihua saunapolun valaistukseksi.No kiirettä varmaan pitelee. Aina kun olen tekemättä mitään, iskee huono omatunto tekemättömistä töistä. Joten jouluksi pitää siivota niin ettei se fiilis pääse häiritsemään.
Kerran vuodessa riittää tämä suursiivous, mutta on kyl ollut tarpeen joka vuosi.hmp.f kirjoitti:
Jos hauvasi luulee olevansa muumi :)) ne syö havunneulasia ennen kuin menevät talviunille. Teillä ei ole lunta vielä?
On ohut lumikerros. tänä aamuna pakkasta 11.8. Pihassa suuri vanha kuusi, jonka alle lumi ei pääse. Siellä koirulin käpy-havunneula -aarteet, suu jauhaa ja kakka on piikikäs :)
hmp.f kirjoitti:
Kerron sitten kun olet kuollut, niin laitan sullekin muistolehtoon kynttilän ♥
Hautausmaa oli ihan huikean kaunis. Olis voinut ottaa termospullon ja pepunalusen, ja vaan istua siellä ja nauttia.Hmpfff!! "Kerron".... Kerro - piti olla!
- Heikunkeikku
Hyvää Pyhäinmiestenpäivää täältäkin.
Hautakiven sisällä palaa kynttilä. Hyppään hautausmaalla tämän tästä.
Se on jotenkin niin rauhaisa paikka.
Tänään en kuitenkaan hautausmaalle mene. Siellä on niin paljon ihmisiä ja koska kynttilä jo sielä palaa, niin menen hautausmaalle vasta huomenna.
Hautausmaa on todella kaunis silloin, kun sielä tuikkii satoja kynttilöitä.
Täällä kotona en vielä laita mitään valosarjoja, mutta kynttilöitä poltan lyhdyissä.Oli kyllä eilen hautausmaa niin kylmä paikka, ettei tehnyt mieli seisoskella.
Ilkeä tuuli järveltä.
Oli siellä kynttilöitä palamassa, mutta ei ketään muita kun minä.
Ulkovalot riittäköön, latistuu Joulun tunnelma, jos näin aikaisin jouluvaloja.
Hyvää pyhäinpäivää myös Sinulle.
Rauhallista Pyhäinpäivää kaikille ja tervehdys täältä keskisestä.
Auringon erikoinen kelmeä valo kajottaa pilvipeiton rakosista ja lunta sataa kevyesti.
Kävin kuvaamassa omenapuita, keltaiset isot omenat roikkuvat vielä oksissaan.
Illaksi ja yöksi laittelen kynttilät lyhtyihin.- sielläonkaunista
Aion viedä kynttilän hautausmaalle sellaiseen paikkaan mikä on tarkoitettu muualle haudatuille.
- mimmimum-..mi
Hyvää pyhäinpäivää... . ajattelin juuri kuinka nykyään on kaikki "pyhät" asiat hämärtyneet ja poistuneet kuvioista miltei kokonaan.....kaupat ...tavarataivaat on auki yötä myöden.... joku meni piiskaamaan mattoja ulos....ei päivillä ole mitään eroja ... aika murheellista jotenkin.... No......minä saan pikkumiehen kohta päivääni piristämään....
- Lähikoulu_rulettaa
Äitini kuoli kesäkuussa. Heinäkuussa oli siunaustilaisuus ja syyskuussa laskimme tuhkauurnan hautaan. Tänään on kaverini luvannut käydä sytyttämässä kynttilän vajaan tuhannen kilometrin päässä sijaitsevalle haudalle.
Jätin itselleni vain pienen kynttilänpätkän siltä varalta, ettei pala koko huusholli, jos satun suremaan ja nauttimaan viiniä yli kestokykyni. Juuri nyt on lohi uunissa ja odottelen nuorempaa sukupolvea ruokailemaan.
Lähikoulussa on paikallisen liikuntaseuran järjestämä Halloween-tapahtuma, jonne nuoriso meni käymään ennen yhteistä ateriaamme. Koulu on siis edelleen kylän sykkivä sydän.
Täällä on mitä parhain aurinkoinen ulkoiluilma. Kiittäkäämme siitäkin.- Lähikoulu_rulettaa
Nyt kun nuoriso lähti, niin itse asiassa ei ole lainkaan niin ahdistunut tunnelma kuin olisin odottanut. Minulle jopa soitettiin sieltä kaukaa, että olisivat vieneet kynttilän vanhempieni haudalle, mutta siellä näytti jo olevan sellainen lyhdyssä.
Tuo polttohautaus kaikkinensa oli tavattoman raskas j kuukausia kestänyt prosessi paikkakunnalla, jossa lähin krematorio on yli kolmensadan kilometrin päässä, ja me kaikki omaiset asumme täällä lähes tuhannen kilometrin päässä.
Tuntuukin helpotukselta, että itse asun nyt paikkakunnalla, jossa polttohautaus on yleisin ja siten myös edullisin tapa. Haluan, että tuhkani sirotellaan sirottelualueelle. Sinne sitten tulee kynttilöitä ja kukkia - halusipa tai ei.
- eppu2
Pitkä matka on läheisten haudoille, joten enpä siellä näin käy.
Kynttilän laitan tuonne parvekkeen lyhtyyn.
Taivas on sees ja ohut lumikerros maassa, ihan valoisaa vielä.
Noita jouluun liittyviä valoja laitan vasta lähempänä joulua.
Eilen jo näytti olevan vastapäisen kerrostalon tyhdellä ikkunalla. - hytinäx1
En mene haudoille, saisi useampi seurakunta ottaa tuon virtuaalikynttilän sytyttämis mahdollisuuden käyttöönsä.
- reppuriika
Ei ne taida kynttilöistämme enää kylkiään kääntää, mutta haudoille vain jos niin hyväksi kokee. Kävin seurakunnan tilaisuudessa ja se haudalla käynti jälleen jää.
Vielä tässä reippailtiin sisaren kanssa raikkaassa aurinkoisessa säässä, kahdella hautuumaalla. Kynttilät sytytettiin ja melkoiset lenkit kierreltiin kun katseltiin tuttujen hautapaikkoja. Tulipa muisteltua perusteellisesti niitä, jotka ovat päässeet rauhaan maailman myrskyistä. Todella paljon on tuttuja sekä läheisiä kuollut, no enhän minäkään mikään eilisenteerenpoika ole, joten luonnollista on että rivi harvenee. Kotiseudun hautuumaalla enemmän, kun elossa, koulukavereita. Kaikilla oma tarinansa ja vaivansa mikä johtanut elon päättymiseen.
Eikös nyt ole se kekrikin...- Ei.aina.haudalle.jouda
Hain halvalla tori.fissä myydyn keinojoulukuusen ja rupesin sitä tuossa oikomaan ja kynttilöitä kokeilemaan. Siinä nyt palaa, voi että on jouluinen olo. Kun vielä maitoa meni pilalle ja paistoin lettuja, ne syötiin luumuhillon kanssa, mukavasti tortutti.
Onneksi saa tässä iässä viettää joulua milloin lystää.- Juu-elettävä-omin-päin
Juhannuksena ylijääneet makkarat pistin pakastimeen, osa valmiiksi grillattuna. Ne on helppo latoa joulupöytään vaikka nyt marraskuussa. Eihän sen joulun pidä olla niin kirjaimellinen, etteikö siitä olisi tinkimisen varaa.
Voi Vide, SanaNvapaus VaarassA..
- ent.siivoojaparka
Nonnih!
Terveisiä hautuumaalta. Mitä siellä näkyi, niin paljon kynttilöitä, kaksi vielä elossa olevaa tuttua menneisyydestä miestensä haudoilla ja mörkö.
Mitä se mörkö siellä teki, sitä en tiedä. Seisoi hautuumaan reunassa siellä missä ei ole vielä hautojakaan ja livahti seisomaan puun taakse piiloon, eikä tullut pois. Ei ollut harhaa, koska toinen niistä naisista ehti sen huomata myös. Ei paljon huvittanut jäädä sinne sitten enää yksin kiertelemään ja katselemaan. Johan näin mitä tarvitsikin. Tai joku yksinäinen etsimässä seuraa toisesta yksinäisestä? Hautausmaadeitti?
Kävimme Lutusen ja hänen poikansa kanssa pojan äidinhaudalla, Tukholman ulkopuolella, sellainen kolmen tunnin ajomatka (edestakaisin) Oli tosi paljon väkeä. parkkipaikkaa piti oikein etsiä ja koko hautausmaa yhtenä valomerenä. Sytytimme hautakynttilöitä, asetimme havuseppeleem hänen haudalleen. Omenapuu joka kasvaa aivan haudan vieressä oli täynnä terveitä, hyvännäköisiä, punaisia omppuja ja siinä oli vielä jopa vihreät lehdet. Mälarenilta tuli jäätävä tuuli ja ilmassa tanssi muutama lumihiutale.Korvessa oli kaunis sää, aurinko paistoi, taivas ja pilvet sekä aurinko pilvien välissä olivat kuin niissä maalauksissa, joita liitit Kaipuu ketjuuni. Ihanan mystinen sää.
Napsin kuvia, kauneimman kuvan mielestäni sain vanhempieni haudalla Kaupungin vanhalla hautuumaalla. Kyykistyin maahan ja sain kuin sainkin auringon säteet osumaan hautakiven kulmaan.
Kävin myös Paltaniemen hautuumaalla appiukon ja eks-mieheni veljen haudalla sytyttämässä kynttilät.
Illalla oli joen rannalla kekripukin poltto, jonka missasin kun muistin väärin polttoajan. Saapuessani paikalle iso savupilvi oli joen yllä ja linnanraunioilla soi diskomusa. No, kierros savunhajuisilla kirkonkylän raitilla ja torttukahville kotiin kuopuksen ja Petzen kanssa.- eppu2
korpikirjailija kirjoitti:
Korvessa oli kaunis sää, aurinko paistoi, taivas ja pilvet sekä aurinko pilvien välissä olivat kuin niissä maalauksissa, joita liitit Kaipuu ketjuuni. Ihanan mystinen sää.
Napsin kuvia, kauneimman kuvan mielestäni sain vanhempieni haudalla Kaupungin vanhalla hautuumaalla. Kyykistyin maahan ja sain kuin sainkin auringon säteet osumaan hautakiven kulmaan.
Kävin myös Paltaniemen hautuumaalla appiukon ja eks-mieheni veljen haudalla sytyttämässä kynttilät.
Illalla oli joen rannalla kekripukin poltto, jonka missasin kun muistin väärin polttoajan. Saapuessani paikalle iso savupilvi oli joen yllä ja linnanraunioilla soi diskomusa. No, kierros savunhajuisilla kirkonkylän raitilla ja torttukahville kotiin kuopuksen ja Petzen kanssa.Päästetäänkös siellä henget ensin saunaan ja ruokapöytään, vai onko perinne jo kadonnut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4425897Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.104686Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1873626Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-202135751053120- 762532
- 452484
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!582459- 922157
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei131880MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim171743