Kysymys ylöstempauksesta

HukassaOlevana

Onko tuo eksytystä? Toiset sanoo, että on, toiset vastaa ei.

22

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hännätön_Pena

      No vittuko viakrat on loppu, niimmilläs tempaset?

    • punttikalle

      Tempauksessa painot tempaastaan suoraan ylös
      suorille käsille.
      Työnnössä painot otetaan ensin rinnalle josta työnnetään ylös suorille käsille.
      Mikä tässä oli ongelma?

    • kuusi.mittaa.ryynejä

      Kyllä uskovat järjestävät aina välillä näitä omia tempauksiaan. Kerran joku känninen oli sammahtanut tällaisessa tapahtumassa, niin joku saarnamies oli sen käynyt tempaamassa ylös. Oli välttänyt kaveri poliisin, putkan ja pääsi nukkumaan tämän herran kotiin.

    • Raamatun Sana sanoo selvästi (1933/38 käännös):

      "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. "

      Tämä katkelma on vanhimmasta Uuden Testamentin kirjasta, Paavalin 1. kirjeestä Tessalonikalaisille (4:16-17)

      • löytyysieltä

        Tiedemaailma tuntee 11 ulottuvuuttaa, ja älyn ja ymmärryksen lisääntyessä ihminen saa käyttöönsä enemmän juuri sitä käyttämätöntä aivokapasiteettia - eikä muidenkaan ulottuvuuksien aukeaminen ihmisen aivolle ole mahdotonta.

        Tämä kuvaa viidennen ulottuvuuden akeamista aivoissa.

        http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/tiede_rajatieto_skeptismi_1.html

        Nyt sitten pitäisi vielä ymmärtää tämä tieteellinen selitys, josta se löytyy.


      • Aamen. Myös:
        Jesaja 57:1
        "Vanhurskas katoaa, eikä kukaan sitä huomaa. Hurskaat miehet otetaan pois, eikä kukaan sitä ymmärrä, sillä vanhurskas otetaan pois onnettomuuden alta."

        Ylöstempaus on tosi. Toinen asia on sitten milloin se tapahtuu. "Herraa vastaan" tarkoittanee hieman ennen kuin Herra palaa tai Herran palatessa. Toisin sanoen ahdistuksen aikana tai ahdistuksen ajan lopulla. Itse uskon että uskovat joutuvat ahdistukseen mutta eivät viimeisiin tuomioihin. Toiset uskovat että uskovat otetaan pois jo ahdistuksen ajan alkaessa. Tässäpä ne raamatulliset vaihtoehdot taitavat olla. Ylöstempaus on todella myös lohdutuksen sana Jeesuksen omille:

        1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18
        "Tämän me sanomme teille Herran sanana: Me, jotka olemme elossa ja jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi poisnukkuneiden edelle, sillä itse Herra on tuleva alas tai- vaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kris- tuksessa kuolleet nousevat ylös ensin. Sitten meidät, jotka olemme elossa ja olemme vielä täällä, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin saamme aina olla Herran kanssa. Lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."


    • Tempaus on uskovaisten satu.

      • saviseutulainen

        Niin sinä asialinjalla olevasi kuvitteleva kuin muutkin rienaajat vapisette kuin perkele Herran Jeesuksen edessä rähmällänne maassa, kun Hän palaa. Katumukseen ja parannukseen on teillä vielä aikaa - kuinka kauan, sen tietää vain Jumala. Emmehän saata itse päiviemme ja hetkiemme määrää tietää.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Niin sinä asialinjalla olevasi kuvitteleva kuin muutkin rienaajat vapisette kuin perkele Herran Jeesuksen edessä rähmällänne maassa, kun Hän palaa. Katumukseen ja parannukseen on teillä vielä aikaa - kuinka kauan, sen tietää vain Jumala. Emmehän saata itse päiviemme ja hetkiemme määrää tietää.

        Koko tempauksesta puhutaan Raamatussa lähinnä sivulauseen tasolla. Jos kyseessä olisi varma ja merkittävä asia, sitä olisi käsitelty eri laajuudessa. Käytännössä tekstin kirjoittaja satuili omiaan.


      • Tällä asenteella saa suuren osan Raamatun totuuksista poljettua lokaan.


      • Tipale kirjoitti:

        Tällä asenteella saa suuren osan Raamatun totuuksista poljettua lokaan.

        Siitä pitäisi sinunkin vetää johtopäätökset! Onko jokainen Raamatun sivulausekin juuri niin iso juttu kuin te uskovaiset haluatte väittää?

        Onko löydettävissä jokin kokonaisuus VAI onko kyse siitä, että suuria ihmisjoukkoja ohjataan ja manipuloidaan sivulaiseiden voimalla?


    • Mitä.seinän.takana.on

      Minkälaiseksi luulet taivaan ?
      Tämä perustuu uskoon sen takia emme voi olla varmoja.

      • KiitosKaikilleVastauks

        Raamatussa on kuvattu taivasta, en osaa oikein ajatella sitä silti minkäänlaiseksi.
        Kaksi kertaa olen nähnyt unta taivaasta ja unessani tunsin vain suunnatonta helpotusta enimmäkseen. Niin suurta helpotusta, että menin polvilleni maahan kiitollisuudesta ja ylistin Jumalaa.
        Minusta tuntui unessani, että hän oli kaikkialla, myös minussa ja tunsin äärettömän rakkauden. En osaa kuvailla sitä.
        Kuin kaikki paino olisi poissa, Hirveän hankala kuvailla sitä tunnetta. Ei oikein mikään riitä kuvaamaan sitä olotilaani.
        Noiden unien jälkeen minulle on tullut selainen kuva, että taivas on juuri tuota olotilaa.
        Mutta tuo oli vain uni. Varmasti taivaassa on vielä ihanampaa, vaikka vaikeaa kuviyella mitään ihanammaksi, kuin mitä unessani tunsin.
        Noiden unien jälkeen minulle on jäänyt kaipaus Isän yhteyteen ja Jeesuksen.


    • Ymmärtämisen.oivallisuus

      Universiumin ja kaikki mitä havainnoimme, miksi siihen tarvittiin jumala.

    • isoo_Antti

      Aloottaja kysyy voimannostosta ja täällä jauhetaan
      jotain raamatun keksittyjä viisauksia.
      Lyökö iso rataas tyhjää?

    • 1234567891

      Kyllä raamattu puhuu moneenkin kertaan asiasta.
      Mutta ketkä mukaan pääset, onkin sitten toinen juttu.

      1. Moos. 5:24

      Ja kun Hanok (Enok) oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.

      Heb. 11:5
      Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.


      2. Elia

      2. Kun. 2:1, 11
      Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.

      Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.


      3. Jeesus

      Mark. 16:19
      Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

      Apt. 1:9-11
      Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
      Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
      ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


      Ilm. 12:5
      Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.


      4. Pietari

      Apt. 8:39
      Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.


      5. Paavali

      2 Kor. 12:2-4
      Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
      temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.


      6. Kristuksen ruumis

      1 Tess.4:17
      sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


      7. Johannes

      Ilm. 4:1
      Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".


      Kun ilmestyskirjassa puhutaan kahdesta todistajasta, voisivatko ne olla Enok ja ELia?
      Kuka tietää, sillä kumpikaan ei kuollut, vaan heidät temmattiin ylös.
      Raamattu sanoo näinkin: sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.

      • kuolleetelävät

        Kuka on kuollut ja kuka on elävä. Ei Aabrahamia,Iisakia ja Jaakobia temmattu.
        Mark.12:
        26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
        27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."


    • karmea.hetki

      Minut temmatin ylös kesken helluntaikokouksen.
      Onneks oli laskuvarjo repussa että pääsin turvallisesti takas alas.

    • VesaNasareth
    • peleekoseenkomee

      Kyllä on saatana lapsellista touhua.
      Jokaasella armeijan käyneellä miehellä on raamattu ja jokaanen voi sitä tykönääsä
      lukoo jos kokee tarveta.
      Täällä sitä on ihan turhaa siteerata kun väärää kohtaa tulee joka tapaauksees.

    • ajatuksia.aamuun

      Minulla tulee aina tällaisten kirjoitusten jälkeen aivan sydämen salatuimmasta pohjasta asti valtava rakkaus Saatanaa kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe