Takerru itsepintaisesti kiinni Raamatun "totuuksiin" kuvitellen, että omaat jumalallisen auktoriteetin toteuttaa "Jumalan tahtoa" antamatta piiruakaan periksi millekään mikä uhkaa kyseenalaistaa tuon omaan mielikuvitukseesi perustuvan aseman. Ole luja uskossasi, äläkä anna minkään horjuttaa uskon- tai pelastusvarmuuttasi vaikka kaikki muu ympärilläsi huutaisi sitä vastaan. Kunhan vain pysyt tarpeeksi sitkeänä loppuun saakka, palkitaan kuuliainen tottelevaisuutesi varmalla tuholla ja kaaoksella. Älä ota mistään selvää, hukuttaudu tietämättömyyden ihanaan autuuteen, älä usko ketään saati mitään mitä ympärilläsi todellisuudessa tapahtuu. Usko ainoastaan siihen, että juuri sinä olet aivan erityinen Jumalan valittu Hänen suuriin suunnitelmiinsa. Tosimies jaksaa siinä missä muut antavat periksi ja on mieluummin vaikka työtön, sairas, alkoholisoitunut, yksinäinen ja köyhä kuin tinkii periaatteistaan. On PAKKO jaksaa, vaihtoehtoja EI ole. Sillä kun kerran jotain päättää, niin siinä pysytään. Lottovoitto voi tulla minä hetkenä hyvänsä.
Tahdotko pilata omasi ja lastesi elämän?
8
<50
Vastaukset
- SiivetSaanut
Tässä eräs, jonka elämän narsistiset fundisvanhemmat melkein pilasivat. Turhaa puhetta, että Jumala sitä ja tätä. Oikeasti se Jumalan puhe oli vanhempieni omaa itseriittoista hallitsemisen ja kontrolloimisen tarvetta. Mitään heidän sanomisiaan tai tekemisiään ei saanut kyseenalaistaa. Valitsivat mulle niin ammatin, puolison kuin oikeanlaisen elämäntavan. Sittemmin erosin, kouluttauduin uudelleen ja tulin kaapista ulos homouteni hyväksyen. Ensimmäistä kertaa elän omaa elämääni ja olen aidosti onnellinen! Muita sisaruksia katsoessani näen heidät ainoastaan vanhempieni jatkeina. Sätkynukkeina, joiden tehtävänä on onnistua täyttämään vanhempiensa toteutumattomat unelmat ja vajavaisuudet. Välit menivät kaikkiin, sillä ei heistä kukaan ymmärtänyt irtiottoani. Pitävät todennäköisesti mielenvikaisena mutta ei haittaa.
Tämä kirja mm. auttoi avaamaan silmät:
http://www.tuimakka.fi/narsistin-lapsena- narsistin.lapsi
http://www.tuimakka.fi/narsistin-lapsena
Kiitoksia kirjavinkistä. Tämän tulisi jokaisen vanhemmn lukea.
.
- multinikki.evl.tille
Tässä sama paskanjauhaja.
Juu, mutta aina silloin tällöin hiipii tajuntaan tunne, että minua rakastava Jumala voi sittenkin olla olemassa. Miten tukahdutan tämän tunteen?
- Simppulisti
Lueskelet vaan ahkerasti täkäläisten vaahtosuden juttuja. Sillä se lähtee...
- jkldjgldö
Painavaa asiaa painavasta aiheesta ja monen arkielämää. Valitettavasti.
- vatupassissa
Minä olen uskovainen ja seuraan aktiivisesti yhteiskunnan, maailman ja luomakunnan tapahtumia. Tutkin jokaisen väitteen Jumalan sanan valossa ja joko oten sen tai hylkään. Olen utelias ja ajan hermoilla. Ja uskossa.
Ikävää aloittaja, jos sinulla on huonoja kokemuksia.- UskossaOleva
Aavistan, että huonot kokemukset ovat peräisin jostain muualta kuin luterilaisuudesta. Nykyään on liikkeellä ties mitä valheapostoleja ja vääriä profeettoja. Sellainen "hengellisyys" näivettää kaiken samaan tapaan kuin Muumilaakson Mörkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1476999
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505906- 1255086
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444627Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554028- 673198
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553120Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252822- 422384
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162313