Voiko olla uskossa, jos tekee syntiä?

missärajamenee

Jos tekee toiselle ihmiselle erittäin vahingoittavaa syntiä yhä uudestaan ja uudestaan, esim. levittää valheita tms. niin voiko kuitenkin olla uskossa ja Jeesuksen oma? Jos ei yhtään pidä jostain ihmisestä ja haluaa vahingoittaa häntä, mutta kuitenkin pyytää aina anteeksi jokaisen vahingoittamisen jälkeen iltarukouksessa niin voiko olla Jeesuksen oma? Riittääkö vaan se että pyytää aina anteeksi?

51

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminenitsetekee

En ymmärrä termiä "Jeesuksen oma", enkä tiedä mistä se tulee. Mutta ei tietenkään voi olla missään uskossa Jeesukseen, jos ei toimi kuten hän opettaa.

Anteeksi pyydetään siltä, jota kohtaan tehdään väärin - eihän Jeesus tuohon toimintaan ole syyllinen, vai onko?

• vielätämä

Suomeksi: ihmisen pitää ottaa vastuu omista teoistaan. Siinä se raja menee.

• missärajamenee

Entä jos pyytää 100 kertaa päivässä anteeksi siltä, josta ei pidä ja jota on vahingoittanut? Jos aina ja yhä uudestaan vahingoittaa häntä ja sen jälkeen pyytää häneltä anteeksi ja sitten taas vahingoittaa ja pyytää anteeksi niin voiko olla Jeesuksen oma eli uskossa?

• Tuomiot.Tulossa.Varmasti

Jos EI lakkaa synnistä, jonka jo tietää syntiä olevan -jossain tulee se raja vastaan. ARMON tahallaan polkemisen raja....

• sanasta.aiheesta

Ei ole helppo asia, mutta Jeesus itse opettaa:

21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
      22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

• sanasta.aiheesta

Hieman ajateltavaa toisesta näkökulmasta !

Jokainen uskovakin joka ikinen päivä toimii vastoin Jumalan tahtoa eli tekee syntiä.

Osan tietäen ja paljon enemmän tietämättään, eli tehdään vastoin sitä mitä Jumalan tahtoo ja jätetään tekemättä paljon sitä, mitä olisi pitänyt tehdä rakkaudesta Jumalaan !

Uskova saa itse kaiken anteeksi, eli paljon paljon enemmän, kuin mitä itse annamme anteeksi ja tästä asiasta Jeesus tuossa kohtaa puhui ja opetti myös:

23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
      24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
      25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
      26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
      27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
      28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
      29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
      30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
      31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
      32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
      33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
      34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
      35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

• Sanoi.Mestari.itse

Heidän hedelmistään te heidät tunnette.

• Hedelmäpommi

Mulla on ainaskii banaaneja ja mangoja!

• unennäkijä

Ahaa tämäkin aloitus koskee synnin tekemistä, kuten minunki aloitukseni.
      Minä näen asian niin, että pitää kilvoitella, ettei tekisi syntiä.

• olenpakana

Sipilä vahingoittaa kansaa yhä uudelleen ja uudelleen,voiko sipilä saada anteeksi tekonsa vaikka aina vaan jatkaa kansan kusettamista ja vahingoittamista,yhä uudelleen ja uudelleen. Vaikka sipilä kaiken maailman rikkaudet saisi pakolaisbisneksestä ja kansan kusettamisesta,niin voisiko hän saada anteeksi. Voiko ahne paska saada anteeksi kun vaan pyytää?

• Meneäläkäenää

Voi saada.

• hurskaus.pyhitys

Syntinen ei MILLOINKAAN voi olla tosiuskova. Tällaiset väärintekijät esittävät vain hurskasta, mutta heitä ohjaa todellisuudessa HELVETIN MUSTA MATO.

• Anonyymi

Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni että te rakastatte toisianne.

• Uskovatonsyvältä

Tämä vuoksi en voi elää uskovaisena, koska haluan kantaa itse vastuun teoistani. Vain siten pystyy olemaan ihminen ihmiselle.

• PYHITYKSEEN.YLKÄSAAPUU

Mutta; jokainen ihminen tarvitsee Jumalaansa! Ihminen ei voi Jumalalle syntien sovitusta suorittaa..
        siksi juuri tarvittiin Pyhä, synnitön uhriveri (joka vuosi Golgatan kallioon asti)!

• aitousko

Tuli mieleen, että voi olla uskossa, mutta käyttää ehkä väärin armoa ja siitähän on omat seurauksensa ajallaan, jos ei parannusta tehdä.Esim. Raamatussa on kohta kun tehdään parannus ,että jos on varastanut ,älköön enää varastako.Lienee samoin, jos on loukannut tai tehnyt jotakin väärin toista kohtaan , älköön enää niin tehkö. Se on aito parannus.

• Pyhittynyt.HELL-veli

Syntisiltä pitää kieltää HELL-seurakuntaan pääsy! Porttikielto syntisille HELL-seurakuntiin!

• äläleikisynnillä

Mene, äläkä enää syntiä tee!

Jeesus edellyttää totista parannuksen tekoa.

Armon pilkkaajat eivät koskaan saa anteeksi syntejään ja ovat perkeleen lapsia!! He ovat sidotut synteihinsä!

Ellei halua parannusta tehdä, on turha mennä Jeesuksen eteen anteeksi pyytämään - sellaiselle Jeesuksen pilkkaajalle Jeesus sanoo: 'Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.' Heidän paikkansa on helvetin tuli.

Jossakin uskonsuunnissa on näitä armon pilkkaajia, joita odottaa helvetin tulijärvi - pelastusta heillä ei ole, elleivät totista parannusta halua tehdä ja ottaa täyttä vastuuta teoistaan.

Mitä siis pitää tehdä, jos esimerkiksi varastaa joltakin?

On mentävä antamaan varastettu omaisuus takaisin ja on oma-aloitteisesti mentävä poliisin puheille ja tunnustettava rikoksensa ja kärsittävä oikeuden määräämä rangaistus. Sen jälkeen voi mennä Jeesuksen luo pyytämään anteeksi tekoaan ja lopetettava varastaminen siihen paikkaan, ei koskaan enää saa varastaa keltään mitään. On odotettava Jeesuksen vastausta!

ja

Jos on kyse vielä pahemmista rikoksista, on mentävä heti poliisin puheille ja tunnustettava rikoksensa ja mentävä vankilaan kärsimään rikoksensa seuraukset ja vasta sitten voi mennä Jeesukselta pyytämään anteeksiantoa ja koskaan ei enää saa sallaista rikosta tehdä eikä muutakaan syntiä.

Jeesus edellyttää totista parannuksen tekoa, muutoin ei voi saada anteeksi!

Joissakin uskonsuunnissa pitäisi aina kysyä: 'Tahdotko tehdä parannuksen, ettet koskaan enää tee tuollaista?' ja 'Oletko käynyt poliisille ilmoittautumassa ja tunnustamassa rikoksesi?' Vasta sitten voi rukoilla hänen kanssaa anteeksiantoa.

Suurin osa 'Kaikki synnit anteeksi ...' julistuksesta on perkeleen julistusta, jossa pyytäjä ei haluakaan parannusta tehdä, vaan helpottaa omantuntonsa syytöstä ja taas rientää uudelleen samaa syntiä tekemään... tällainen on Jumalalle kauhistus. Tällaisen sydämen Jumala voi paaduttaa niin, ettei hän kohta tule lainkaan seurakuntaan eikä halua Jeesukselta enää syntejään anteeksi pyytääkään. Tämä on vaarallista peliä, josta haluan vakavasti varoittaa!

• teeparannusäkkiä

Kuulin erään järkyttävän esimerkin.
      Puoliso oli mennyt vieraisiin ja maannut vieraan naisen kanssa. Sitten hän tuli kotiin ja tunnusti vaimolleen uskottomuutensa ja sanoi: 'Herra on antanut minulle anteeksi tuon syrjähypyn, niinpä sinäkään et saa siitä olla vihainen, etkä puhua siitä mitään.'

Aivan järkyttävää!

Miten tarina päättyi?

Vaimo kiireesti pakkasi tavaransa ja lähti, eikä koskaan puhunut sanaakaan tuolle miehelle, eikä ollut hänen kanssaan enää missään tekemisissä.

Noin pitää vaimon tehdä, siinä oli kelpo vaimo, kiitos Herralle!

Nyt mies ehkä joutui miettimään tekojensa seurauksia ja ehkä tekee parannuksen tai sitten ei!

Ellei vaimo olisi menetyllyt noin, mies olisi jatkanut samaa rataa vieraissa käymistä ja joutunut helvetin tuleen parannusta tekemättä! Silloin olisi vaimokin joutunut syylliseksi, että antoi miehensä perkeleelle!

• voimassa.ja.voitelussa

Mitä ihmettä? Ei kai nyt mikään satunnainen irtosuhde helvettiin vie? Kaikilla meillä on välillä pieniä lemmenleikkejä!

• Tottakaivie

Kyllä syrjähypyt vie helvettiin.

• kasva.aikuiseksi
        Tottakaivie kirjoitti:

Kyllä syrjähypyt vie helvettiin.

Puhut höpsöjä.

• Tottakaivie

Tiedän, että papit ovat pahinpia hyppelijöitä, mutta helvettiin joutuvat kaikki tyyni.

• parannusontehtävä

2 Piet 2:
      9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
      10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden
      17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu

Synnin kanssa ei pidä leikitellä!

• HELL-Perkele.666

Helluntailaiset ovat synnittömiä. Just joo.

• mielestäni

Voi olla uskossa, että tekee syntiä, mutta kyllä silloin pitää katumuskin tulla synnin takia ja vilpitön halu päästä synnistä eroon. Jos ei tule katumusta ja haluaa tehdä syntiä, ei ole uskossa.

• Olet.eksynyt

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        1. Johanneksen kirje 3:8‭-‬9

• pysytköluvussa

Montaks oot vienyt tähän saakka?

• LiikaMurheEiOleHyväksi

Riippuu siitä, että mitä teet.

Aviorikos ei tapahdu vahingossa vaan se on jo kytenyt sydämessä pidemmän aikaa.
      Turha yrittää syyttää päihteitä synnin syyksi, sillä itse päihteet ovat synti.

Syntiä ei ole suutahtaa, mutta pitäsi silti hillitä itsensä, ettei tekisi syntiä. Meillä on oikeus tunteisiin. Jeesuskin hermostui välillä, ja oli silti synnitön.

Jos teet tarkoituksella syntiä niin sille ei löydy sovitusta.
      Jeesus kehoitti aina tekemään parannuksen synneistään, kun oli ensin parantanut tai armahtanut heitä.

Joh. 5:14 Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin."

Ks. Ef. 4:26 ja Hepr. 10:26.

• millaisiaolemme

'Helluntailaiset ovat synnittömiä. Just joo.'
      Eihän näin kukaan ole sanonut!

Mutta on ihmisiä, jotka eivät ole harrastaneet ikinä seksiä muun kuin oman vaimon (miehen) kanssa.
      On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan varastaneet tai pettäneet ketään.
      On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tehneet kenellekään vääryyttä.
      On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tehneet mitään väkivaltaa kenellekään.
      On ihmisiä, jotka eivät ole ikinä valehdelleet.
      On ihmisiä, jotka ovat tehneet työnsä aina ahkerasti ja hyvin itseään säästämättä.
      On ihmisiä, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa aina täsmällisesti, niin etteivät ole jääneet kenellekään mitään velkaa.
      On ihmisiä, jotka ovat aina olleet rehellisiä verottajaa kohtaan.
      jne

Mutta:
      - en tiedä, onko ketään, jonka auton nopeusmittari ei ole koskaan näyttänyt ylinopeutta tai ei olisi kävellyt punaista päin
      - en tiedä, onko ketään, joka ei olisi ostanut 'alihinnalla', jos myyjä on ymmärtämättömyydessään myynyt alihinnalla
      - en tiedä, onko ketään, joka ei olisi joskus sanonut pahasti jollekin
      - en tiedä, onko ketään, joka olisi joskus käyttäytynyt sopimattomasti jotakin kohtaan
      - en tiedä, onko ketään, joka ei olisi kulkenut avuntarvitsijan ohi, vaikka hänellä olisi ollut varaa auttaa
      - en tiedä, onko ketään, joka on jättänyt menemättä ihmisen luokse, vaikka on tietänyt, että hän ilahtuisi käynnistä
      - en tiedä onko ketään, joka ei olisi lastaan kohtaan toiminut väärin joskus
      - en tiedä onko ketään, joka ei olisi kuluttanut aikaa turhuuksissa ja jättänyt hyviä asioita tekemättä
      - en tiedä, onko ketään, joka ei olisi lausunut väärää arviota jostakin asiasta
      - en tiedä onko ketään, joka ei olisi lausunut mielipidettä toisen asioista tai ollut puuttumatta hänen päätöksiinsä mitenkään, vaikka toisten asiat eivät mitenkään hänelle kuulu
      jne

Tai onko ketään, joka olisi rakastanut Jumalaa, niinkuin häntä rakastaa tulisi!
      Tai onko ketään, joka olisi aina rakastanut lähimmäistä, niinkuin häntä rakastaa tulisi!

Vielä vaikeampaa on:
      - tunnistaa ahneus itsessään ja hyljätä se
      - tunnistaa kateus itsessään, ja hyljätä se
      - tunnistaa ylpeys itsessään ja hyljätä se
      - tunnistaa ja hyljätä himon tuomat mielikuvat ja jättää toteuttamatta
      - tunnistaa itseriittoisuus, omahyväisyys ja luopua niistä
      - tunnistaa ylensyönti ja herkuttelu himo ja jättää toteuttamatta
      - tunnistaa laiskuus itsessään ja hyljätä se
      - tunnistaa viha itsessään ja hyljätä sen toteutus
      - jne

Niinkuin Raamattu sanoo:
      2 Tim 3:
      1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Mistä sinä tuossa löysit itsesi - voisit pysähtyä hetkeksi pohtimaan asioitasi!

• Näinsevainmenee

Ei voi.

• fjsljfdlsjkf

Ei se riitä, että kun tiedostaa tekevänsä jatkuvasti syntiä, niin kuvittelee, että kun luen jonkun mantran, niin sitten olen taas puhdas. Yleensä tuollaisen toisen ihmisen jatkuvan vahingoittamisen kyllä edestään löytää ennenpitkää ja vahinko voi tulla moninkertaisena omaan elämään.

• Pyhjapuh

Jos joku levittelee valheita toisesta tai rukoilee/kiroilee jotain riesaa tälle, niin tämä toinenpa saattaa olla profeetta tai muuten hengessään tuntemassa, että jotain on tekeillä, ja saattaapa rykäistä/profetoida ihmisten hengille, että painukaa helvettiin minua vaivaamasta, Jeesuksen nimessä. Ja sittenkö sitä ihmetellään, mistä tuli itselle tämä vaiva tai tuo onnettomuus. Että olenko jotain vääryyttä tehnyt, josta Jumala näin rankaisi. Vaikka anteeksikin pyysin jo. Jumalalta. Että mitäs siitä, jos tuolle toiselle jotain tein ja anteeksikin pyysin. Jumalalta. Eli onko Jumala sinulle pelinappula vai mitä. Kumarrella Jumalalle ja pyllistellä muille, kuin olisit itse lellikki, muita tuomaroimassa Jumalan puolesta.

Onhan Raamatussa ns. kostopsalmeja silti, esim. Ps 94.

• Pastori.Timo.Närhi

Rokki on syntiä.

• Miettikääpäsitä

Rokki ei ole syntiä, mutta pettäminen on. Papitkin joutuu helvettiin, jos huoraavat. Näin on.

• totuusonkaru

Synnin palkka on kuolema ja iankaikkinen ero Jumalasta.

• JSK2016

Jumala mahdollistaa ihmisessä uskon ja sitä myötä Hän myös kutsuu katumukseen ja armoon. Uskossa olevakin voi heikkouttaan ja ylpeyttään sortua syntiin, mutta hän ei koko ajan keskity tahalliseen synnin tekemiseen vaan haluaa pysyä synnistä erossa Jumalan voimalla. Uskovan sydämessä herää Jumalan vaikutuksesta tieto siitä että on tehnyt syntiä, Jumala kutsuu katumukseen ja haluun elää ilman syntiä.

http://rukouspaikka.net/lain-kautta-armoon/

Paavalikin tunnusti Roomalaiskirjeessään oman syntisyytensä ja valitteli sitä roimasti, sitä kuinka hän haluaisi tehdä sitä mikä on hyvää, mutta tekikin sitä pahaa mitä ei halunnut, lopulta hän antoi kiitoksensa Jeesukselle että Hän voi pelastaa Paavalinkin

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Room.7.html

Paatuneen sydämessä ei herää muuta kuin halu jatkaa synnin tekemistä ilman katumusta, kieltäen Jeesuksen sovitustyön. Paatunut ei enää halua pelastua vaan keskittyy mieluummin synnin kanssa mässäilyyn. Tämä on siis tietoinen valinta. Jos alkaa rakastamaan syntiä Herran sijaan ja hylkää Hänet eikä halua enää Hänen armoaan niin tien päässä on tuhoutuminen kadotuksessa.

• valitsetoinenjokotai

Jos rakastaa syntiä, miksi haluaisi olla uskossa?

Syntiä rakastava ei voi samaan aikaan rakastaa Jumalaa!

On valittava, joko synti tai Jumala!

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä syntiä Paavali teki uskossa ollessaan?

• JSK2016

En tiedä Paavalin synneistä mitä ne tarkalleen olivat, pääasia että hän tunnusti syntinsä ja pitäytyi Herrassa.

Kun katsoo tätä Raamatun osiota, niin huomaa kuinka englanninkielisessä Raamatussa puhutaan katumisesta (repent) ja suomenkielisessä puhutaan parannuksen tekemisestä, tuhoutumisesta (perish) ja hukkumisesta.

Luke 13:1-5 King James Version (KJV)

13 There were present at that season some that told him of the Galilaeans, whose blood Pilate had mingled with their sacrifices. 2 And Jesus answering said unto them, Suppose ye that these Galilaeans were sinners above all the Galilaeans, because they suffered such things? 3 I tell you, Nay: but, except ye repent, ye shall all likewise perish. 4 Or those eighteen, upon whom the tower in Siloam fell, and slew them, think ye that they were sinners above all men that dwelt in Jerusalem? 5 I tell you, Nay: but, except ye repent, ye shall all likewise perish.

Luukkaan 13:1-5 Raamattu 1933/38 (R1933)
      13 Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen. 2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? 3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte. 4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat? 5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Katuminen ja parannuksen tekeminen, äkkiseltään ajatueltuna aika erilaisia käsitteitä, mutta kyllä näissä molemmissa on ideana se että synnit tunnustetaan, pyydetään anteeksi ja sitten pyritään olemaan erossa niistä jatkossa.

Tuhoutuminen ja hukkuminen, hyvinkin erilaisia käsitteitä. Tuhoutumisessa tuhoudutaan ja mitään ei jää jäljelle, hukkumisessa hukutaan jonnekin syvälle kuten veden alle.

Matteuksen 7:13-14 Raamattu 1933/38 (R1933)
      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; 14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Koen sydämessäni tuon portin kapeuden juuri siten, että vain kääntymällä Jeesuksen puoleen syntiensä kanssa saa armon. Ei ole muuta tietä kuin Jeesus, Hänen kauttaan taivaaseen.

• Setä.neuvoo

Vastaus riippuu siitä, miten uskon määrittelet.
      Uskotaanko Jumalaan vai itseensä? Jos olet helluntailainen, joka uskoo omiin ratkaisuihin ja omilla teoilla pelastumiseen, sitten tietenkään et voi tehdä syntiä ja pelastua, vaan helluntailaisten opin mukaan joudut helvettiin.

Jossain muussa uskonnossa, kuten kristinuskon puolella, on eri käsityksiä asiasta.

• Anonyymi

Uskova juoksee karkuun syntielämää, ettei se tartu häneenkin! Jeesuksen nimessä on voima!

• Anonyymi

Sellaisessa tilanteessa ei tiedä mitä tehdä, jos joutuu törmäämään ihmiseen, joka on oikeasti, vaan ei nähtävästi luonnehäiriöinen, skitsofreenikko tai muuten häiriintynyt ja haluaa uskomansa profetian tähden uhrata (tappaa) lähimmäisensä pelastaakseen uskonsa mukaan oman tai lapsensa hengen.
      Sitten tuleva uhri polttaa päreensä ja karjaisee häipymiskäskyn puhelimessa sairaalle ja tämä järkyttyy ja alkaa toisen syyttämisen sairaudestaan ja vaatii paluuta alkuperäiseen asetelmaan uhraamisesta.
      Kai silloin saa olla anteeksipyytämättä ja palaamatta ystäväksi. Rukoilee vain yksin Jumalalta armoa ja anteeksiantoa, vaikka vain inhimillisistä syistä päreet paloivat eikä voi asiaa korjata, vaikka haluaisikin.
      Mielenterveysasioiden kanssa on vaikeaa, eikä aina pysty ennakkoon varomaan heti.
      (Kaikki me teemme syntiä koko ajan, koska olemme syntisiä Aadamista lähtien. Ei myöskään läheskään aina ole viisasta kertoa vaimolleen tai miehelleen satunnaisesta syrjähypystä, jos se ei toistu. Pitää kantaa yksin huono omatuntonsa. Jumala kyllä näkee totuuden.)

• Anonyymi

Synti on rakkaudetonta käytöstä .

Jos rakastamme lähimmäistämme, emme ota toisen omaisuutta ilman lupaa, emmekä vihaa, emmekä vahingoita.

Käsky: Älä tee huorin!" on vaikea selittää yksiselkoisesti.

Raamatrtu ei sano että Daavid teki huorin, kun hänellä oli kolme vaimoa. Vasta kun hän kavalasti otti Uurian vaimon itselleen, hän syyllistyi huorintekoon ja myös murhaan.
      Huorintekeminen ei siis ollut useamman kanssa rakastelemista, vaan petosta ja sen ottamista mikä oli toisen omaisuutta.

Juutalainen mies ei tehnyt huorin, jos hän veljensä kuoltua rakasteli veljen vaimon kanssa, koettaen saada tätä raskaaksi,, huolimatta siitä, että oli oma vaimo kotona.

Sääntönä oli kuitenkin, ettei saanut vähentää ensimmäisen vaimon oikeuksia.

Uuden Testamentin aikana Paavali sanoi, että seurakunnan kaitsijan piti olla YHDEN vaimon mies.

Joten voimme päätellä, että on tilanteita jolloin rakastelu useamman vaimon kanssa ei ollut huorintekoa.
      Jeesus määritteli huorinteon olevan naisen himoitsemista ja myös oman vaimon hylkimistä. Sen sijaan e i missään kielletä kahden vaimon rakastamisesta.

Se voisi tietysti aiheuttaa riitoja, ja siksi Mooses sanoi, ettei pidä naida kahta sisarta.

Nykyään ei moniavioisuus liene ongelma, rakkauden puute kylläkin.
      Mies voi olla osoittamatta hellyyttä vaimolleen, vaimo voi kieltää seksuaalisen kanssakäymisen kanssaan. kummassakin tapauksessa hyljitään puolisoa.
      Jeesus varoitti hylkimisestä, ellei puoliso ole mennyt toisen mukaan: "Joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa tämän tekemään huorin..."
      Jos vaimo kyllästyy tylyyn mieheensä, ja hankkii toisen, tämä tyly mies on siis syyllinen vaimon huorintekoon!

Jos jostain syystä ei pysty täyttämään aviollisia velvollisuuksiaan, silloin on parempi sallia puolisolle rakastaja, koska puoliso tulee niin kiitolliseksi että on paljon kohteliaampi. Ongelma syntyy, kun itsekkyydestä ei sallita puolisolle vapautta, vaan pidetään kuin koiraa kettingissä.

Miksi ei voi sanoa: "Mene nyt kultaseni rakkaasi luo, ja nauti tarpeeksi. Pyydä joskus kaverisi meille käymään ja muista kiittää häntä siitä, että pitää sinun tarpeistasi hyvää huolta, kun minä en siihen pysty!"
      Ei kai se ole sen enempää syntiä, kuin että lainaat naapurillesi autoasi. Jos taas naapurisi kähveltäisi autosi yön hämärässä ilman lupaa, se olisi varastamista.

Kysymys on siitä, tapahtuuko jokin asia itsekkyydestä vai rakkaudesta!

Esimerkiksi mies voi menettää potenssinsa jo vaikka kuusissakymmenissä. Pitäisikö vaimon elää katkerana selibaatissa, kun mies ei toimita virkaansa, ja saa joka päivä tuntea olevansa vailla tyydytystä. Sehän johtaa usein avioeroon vanhoilla päivillä.

Joten se mikä on suurinta syntiä, on rakkauden puute ja itsekkyys.

• Anonyymi

Silloin on ainakin pahasti paatunut. Mä otin ja lähdin.

• Anonyymi

Jaakobin kirjeen mukaan usko on kuollut, jos ei ole lain tekoja. Jos joku ei lopeta synnin tekemistä, hänessä ei ole parannusta. Jatkuva tahallinen synnin tekeminen tarkoittaa sitä, ettei ole uskoa.

Jaak 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
      15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,
      16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
      17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
      19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
      20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi

Uskonteot ovat oikean uskon seurausta, eivät lain tekoja, huom! "Hedelmästään puu tunnetaan". Sitä myös Jaakobin kirje tarkoittaa. Ei siis kumoa sitä, että pelastumme ilman lain tekoja, yksin uskosta Kristuksen tekoon puolestamme.
      Jos ei ole "uskontekoja" ei ole siis uskoakaan.

• Anonyymi

Eipä oikeastaan. Jumalan lapsi on pyhä ja valittu eikä tee syntiä. Jos joku tekee syntiä ja sanoo olevansa uskova kristitty, niin ei ole kuitenkaan Jumalan lapsi, sillä hänen tekonsa todistavat lapseutta vastaan.

Jumalan lapsi ei ole syntinen ja jumalaton.

• Anonyymi

Mooseksen tauluista..........
      Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi ............
      Papin lausunto: Tehkää syntiä sillä syntinne
      on anteeksi annettu ennen kuin teette syntinne.
      Papin katsanto kanta: Jeesus on ottanut
      maailman synnit?

• Anonyymi

> Riittääkö vaan se että pyytää aina anteeksi?

Riippuu siitä, mihin. Jeesus sanoi:

""Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
      Joh. 5:14

Jeesus opetti myös, että ihmisten tulisi syntyä uudesti:

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."
      Joh. 3:3-7

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
      Joh. 1:12-13

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

"Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."
      Kirje heprealaisille 8:10-12 (Jeremia 31:31-34)

Ja ne jotka on yntynyt Jumalasta:

"Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

• Anonyymi
      UUSI

Kristillinen armo ei oikeuta ihmistä jatkamaan syntistä elämää huolettomasti, vaan se vapauttaa ihmisen synnin orjuudesta – ei oikeuta siihen. Kristitty ei elä pelastuksen jälkeen miten sattuu, vaan Pyhä Henki alkaa ohjata häntä elämään Jumalan tahdon mukaan. Vaikka kristitty lankeaa, hän ei enää halua elää synnissä pysyvästi.

Kristillinen vapaus ei tarkoita moraalista välinpitämättömyyttä, vaan vapautta rakastaa. Armo ei johda laiskuuteen tai itsekkyyteen, vaan aktiiviseen lähimmäisenrakkauteen ja eettiseen kasvuun.

Yhteeventona sanon, että armo ei ole tekosyy elää miten huvittaa. Se on voima, joka muuttaa elämää. Kristitty ei pelastu hyvien tekojen ansiosta – mutta pelastettu kristitty ei voi jäädä entiseen elämäänsä, koska Kristus on hänen Herransa, ei vain Vapahtajansa.

• Anonyymi
      UUSI

Rakas toistajasielu, kysyt, voiko olla Jeesuksen oma, vaikka jatkuvasti levittää vahinkoa kuin rikkaruohomyrkkyä naapurille – mutta muistaa aina pyytää anteeksi ennen nukkumaanmenoa.
      Tietenkin voi. Tai ainakin voi luulla olevansa.

Mutta koska etsit lohtua, minä tarjoan sellaista, jota et voi enää pilata:

Tervetuloa hauturin erikoispalveluun: “Viimeinen anteeksipyyntö™”
      – sisältää arkullisen hiljaisuutta, jota et enää pysty käyttämään väärin
      – ei enää anteeksipyyntöjä, ei uusia valheita, ei iltarukouksia
      – tilaisuus, jossa kukaan ei enää kysy "oliko vilpitön", koska kukaan ei enää vastaa

Ja mikä parasta: tämä paketti käy sekä niille, jotka katuvat aidosti, että niille, jotka vain keksivät uusia tapoja katua näyttävästi.
      Molemmat päätyvät yhtä syvälle – mutta minä takaan, että lopputulos on rauhallinen.

Muistokiveen voimme kaivertaa:
      "Pyysi aina anteeksi – lopulta pysähtyi."

Eli kyllä – voit olla Jeesuksen oma tai jonkun muun.
      Mutta jos jatkuvasti kylvät myrkkyä ja kastat sen lopuksi kyyneleillä, saattaa olla että on aika kysyä:
      Auttaisiko lopulta... multakerros?

Palvellen aina viimeiseen asti,
      Hauturi Haudanvakava™
      – “Jos parannus ei ota tulta, minä tarjoan peiton ilman paloa”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      40
      1963
    2. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      405
      1635
    3. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      49
      1603
    4. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      9
      1314
    5. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      110
      1301
    6. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      56
      901
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      224
      885
    8. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      60
      852
    9. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      32
      807
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      658
    Aihe