Nykyinen Hämeensilta ei kestä ratikkaa ja sen tilalle on tehtävä uusi. Koska aikataulu on kireä, niin sillan uusiminen pitäisikin aloittaa mahdollisimman nopeasti.
Vuonna 2019 pitäisi olla jo prototyyppivaunu (?) liikenteessä, joten sillalla on jonkunlainen kiire, koska sen pitää olla valmiina hyvissä ajoin ennen kiskoinfran asennusta.
Milloinkohan vanhan sillan purkaminen aloitetaan, joko tänä talvena?
Rakennetaanko uusi Hämeensilta jo tänä talvena?
30
99
Vastaukset
- KohtaAlkaaPaukkua
Korian pioneerit ovat jo matkalla mukanaan pari tonnia TNT:tä...
- kjhgfcdxsz
Helsingin toistasataa vuotta vanha Pitkäsilta kestää spårat ja autot ym. Miksi se Tampereen silta ei kestäisi.
- ei.vaan.mahdu
Pyöräilijät ja muut hattivatit eivät talvipakkasilla mahdu ratikkojen kanssa yhtäaikaa sillalle, pitää levittää
- se.ei.vaan.kestä
Hesalaisten 27 metriä pitkän Skodan kokonaispaino on n. 55000 kg, eli noin 2 tonnia per metri. Mansesteriin tulee 37 metriä pitkä Skoda, jonka kokonaispaino tulee olemaan siten suuruusluokkaa 75000 kg.
Hämeensillalla taitaa olla 60 tonnin painoraja. Ellei Tampereen Skodaa rakenneta alumiinista ja hiilikuidusta, niin matkustajien kanssa nykyiselle Hämeensillalle ei ole asiaa. Voidaanhan matkustajat toki pyytää nousemaan kyydistä ennen siltaa. - miten.on
se.ei.vaan.kestä kirjoitti:
Hesalaisten 27 metriä pitkän Skodan kokonaispaino on n. 55000 kg, eli noin 2 tonnia per metri. Mansesteriin tulee 37 metriä pitkä Skoda, jonka kokonaispaino tulee olemaan siten suuruusluokkaa 75000 kg.
Hämeensillalla taitaa olla 60 tonnin painoraja. Ellei Tampereen Skodaa rakenneta alumiinista ja hiilikuidusta, niin matkustajien kanssa nykyiselle Hämeensillalle ei ole asiaa. Voidaanhan matkustajat toki pyytää nousemaan kyydistä ennen siltaa.En muista nähneeni sillalla painorajoitusmerkkiä. Onhan sitä ajanut panssarivaunujakin tavallisella marssietäisyydellään.
- Ehkä.2018
Sitä ei kai ole vielä päätetty, mutta jossain näin vuosiluvun 2018 asiaan liittyen. Ensin pitää päättää, tehdäänkö remontti (pitää uusia 15-20 vuoden välein) vai uusi silta. Jompi kumpi pitää tehdä joka tapauksessa, eli ei ole ratikasta johtuva tarve vaan sillan iästä ja kunnosta johtuva, mutta nyt kun ratikka tehdään niin silta kannattaa laittaa samassa yhteydessä kuntoon.
- maksa.pois
Kannattaa laittaa "samassa yhteydessä" paljon muutakin. Ratikkakusetus nro 0543 - 7349
- pidän.maksastani
maksa.pois kirjoitti:
Kannattaa laittaa "samassa yhteydessä" paljon muutakin. Ratikkakusetus nro 0543 - 7349
Juuri näin. Synergiaetuja kannattaa käyttää aina kuin mahdollista, niin ei tarvitse tehdä montaa peräkkäistä työmaata.
- maksat.pois
pidän.maksastani kirjoitti:
Juuri näin. Synergiaetuja kannattaa käyttää aina kuin mahdollista, niin ei tarvitse tehdä montaa peräkkäistä työmaata.
Ja sopivasti hajauttaa ratukasta aiheutuvia menoja muille kohteille
- Mietisny
Mikä järki tuossa olisi? Allianssi tekisi urakan ulkopuolisia töitä omalla riskillä? Joku raja noihin vainoharhoihin...
- maksat.pois
Mietisny kirjoitti:
Mikä järki tuossa olisi? Allianssi tekisi urakan ulkopuolisia töitä omalla riskillä? Joku raja noihin vainoharhoihin...
Millä riskillä? Kaikki riskit ovat vanhingot kärsineillä ja veronmaksajilla
- wastaussta
kun Hämeensilta menee poikki muutamaksi vuodeksi, niin se hankaloittaa aika paljon liikkumista, tuleeko jokin lossi tms. edes tilalle
- hfdcrre
Kysy valtuuston ratikkaa äänestäneiltä, kun sellaisen näet. Ei todennäköisesti jää juttelemaan
- arvaa_kuka_
Kunnon paukut vaan ja antaa mennä taivaan tuuliin. Ja ei sen uusiminen mitenkään ratikkaan liity. Vanha silta pitää uusia muista syistä. Kansliapäällikkö siellä kaupunginkansliassa lisää vain uuden sillan hinnan johonkin liikenteen yleisiin menoihin. Joku maksaa.
- vaarallinen.matka
Suunnitelman kuvia kun katselee, niin niistä näkyy selvästi, että pyörätiet rakennetaan aivan ratikkakiskojen viereen molemmille puolin sekä Hämeensillalla että Hämeenkadulla. Turvallistako? Ajatelkaas kun pienet lapset siinä kulkevat pyörällä vähän niin ja näin reunasta reunaan ja ratikka tulee takaa ja sujahtaa vauhdilla ohi. Pieni horjahdus väärällä hetkellä ja pappi saa taas kahvia juodakseen. Missä suunnittelijoiden äly?
- jatkoa.tulee
Juna män justiinsa. Nyt on myöhäistä rutista. Avoin valtakirja on annettu. Se käytetään
- pois.alta
Kyllä työmatkaansa kelloa vastaan ajavat kamikaze-pyöräilijät ajavat kovempaa kuin mikään ratikka. Lapset ja humalaiset ovat kuten sanoit hengenvaarassa.
- Suzuki_1300
pois.alta kirjoitti:
Kyllä työmatkaansa kelloa vastaan ajavat kamikaze-pyöräilijät ajavat kovempaa kuin mikään ratikka. Lapset ja humalaiset ovat kuten sanoit hengenvaarassa.
Hyvä motoristien testipätkähän siitä tulee. Rautatieasemalla kaasu pohjaan ja menoksi. Sillan jälkeen voi jo vähän hellittää. Kahdet kiskot, joten voivat harrastaa parilähtöjä suviyössä.
Juuri noin sen pitää mennäkin. Koska on todettu, että varsinkin kaupunkikeskustojen alueella on parasta, että pyörätiet otetaan ennen yksityisautoilulle varatuista reiteistä. Koska tällöin saadaan esim. talvipyöräilylle vaadittava reitistö kuntoon samalla aurauskalustolla, jolla pidetään palo ja pelastustoimen, sekä hyötyliikenteen reitistöjä operoitavassa kunnossa.
Kuten asia on monesti todettu, ei Tampere ole mikään Las Vegas, Monte Carlo tai Monaco, vaikka Tampereelle Casino tuleekin, joissa ihmisten kulkeminen on varaa laskea yksityisautoilun varaan. Sen sijaan Tampereelle on rakennettu erinomaiset parkkitilat yksityisautoilun tarpeita varten. Joista ihmiset voivat vapautua kaupunkitilaan. Mutta kuitenkin joukkoliikenteen runko tulee olla kaikkien tavoitettavissa.
Tosin on niin, että Tampereelle tulisi rakentaa pk-seudun esimerkin mukaisesti asukaspuistoja tai kansalaistoiminnan alueita, keskustan elämään vilkastuttavien suuren rahan miljoonahankkeiden lisäksi. On arvioitu, että asukaspuistoja voisi olla n. 1kpl/10 000 asukasta. Eli Tampereella n. 20-25kpl.
Eräs hyvä esimerkki asukaspuistomallista, joka soveltuisi Tampereellakin käyttöön otettavaksi voisi olla Espoon Suvelassa oleva aika uusi asukaspuisto. Johon tulisi vielä lisätä mm. miehiä palvelevat modernit ulkokuntoilulaitteet. Eli paikka, jossa on ulko ja sisätilat alueiden ihmisten yhteiselle toiminnalle ja myös erilaisten orgaanien kohtaamiselle ja yhteistoiminnalle. https://fi.yelp.fi/biz/suvelan-asukaspuisto-espoo
Lisäksi Tampereen puistot ja luontoalueet yhdistävät kevyenliikenteen väylästöt ja kokonaisvaltaisesti kattavat viherväylästöt tulisi ottaa mitä pikimmin päätöksen ja työn alle,
Vaikka Tampereen tulevaisuus onkin nyt tehtyjen päätösten johdosta saanutkin positiivista valoa, joka antaa sitä tulevaisuuden uskoa, jota juuri nyt ja tällä hetkellä tarvitaan.- Viherhippihaihattelua
Greenway kirjoitti:
Juuri noin sen pitää mennäkin. Koska on todettu, että varsinkin kaupunkikeskustojen alueella on parasta, että pyörätiet otetaan ennen yksityisautoilulle varatuista reiteistä. Koska tällöin saadaan esim. talvipyöräilylle vaadittava reitistö kuntoon samalla aurauskalustolla, jolla pidetään palo ja pelastustoimen, sekä hyötyliikenteen reitistöjä operoitavassa kunnossa.
Kuten asia on monesti todettu, ei Tampere ole mikään Las Vegas, Monte Carlo tai Monaco, vaikka Tampereelle Casino tuleekin, joissa ihmisten kulkeminen on varaa laskea yksityisautoilun varaan. Sen sijaan Tampereelle on rakennettu erinomaiset parkkitilat yksityisautoilun tarpeita varten. Joista ihmiset voivat vapautua kaupunkitilaan. Mutta kuitenkin joukkoliikenteen runko tulee olla kaikkien tavoitettavissa.
Tosin on niin, että Tampereelle tulisi rakentaa pk-seudun esimerkin mukaisesti asukaspuistoja tai kansalaistoiminnan alueita, keskustan elämään vilkastuttavien suuren rahan miljoonahankkeiden lisäksi. On arvioitu, että asukaspuistoja voisi olla n. 1kpl/10 000 asukasta. Eli Tampereella n. 20-25kpl.
Eräs hyvä esimerkki asukaspuistomallista, joka soveltuisi Tampereellakin käyttöön otettavaksi voisi olla Espoon Suvelassa oleva aika uusi asukaspuisto. Johon tulisi vielä lisätä mm. miehiä palvelevat modernit ulkokuntoilulaitteet. Eli paikka, jossa on ulko ja sisätilat alueiden ihmisten yhteiselle toiminnalle ja myös erilaisten orgaanien kohtaamiselle ja yhteistoiminnalle. https://fi.yelp.fi/biz/suvelan-asukaspuisto-espoo
Lisäksi Tampereen puistot ja luontoalueet yhdistävät kevyenliikenteen väylästöt ja kokonaisvaltaisesti kattavat viherväylästöt tulisi ottaa mitä pikimmin päätöksen ja työn alle,
Vaikka Tampereen tulevaisuus onkin nyt tehtyjen päätösten johdosta saanutkin positiivista valoa, joka antaa sitä tulevaisuuden uskoa, jota juuri nyt ja tällä hetkellä tarvitaan.Älä tommosta liirumlaarumia, eihän tuollaista kukaan jaksa lukea!
- Viherhippihaihattelua
Greenway kirjoitti:
Juuri noin sen pitää mennäkin. Koska on todettu, että varsinkin kaupunkikeskustojen alueella on parasta, että pyörätiet otetaan ennen yksityisautoilulle varatuista reiteistä. Koska tällöin saadaan esim. talvipyöräilylle vaadittava reitistö kuntoon samalla aurauskalustolla, jolla pidetään palo ja pelastustoimen, sekä hyötyliikenteen reitistöjä operoitavassa kunnossa.
Kuten asia on monesti todettu, ei Tampere ole mikään Las Vegas, Monte Carlo tai Monaco, vaikka Tampereelle Casino tuleekin, joissa ihmisten kulkeminen on varaa laskea yksityisautoilun varaan. Sen sijaan Tampereelle on rakennettu erinomaiset parkkitilat yksityisautoilun tarpeita varten. Joista ihmiset voivat vapautua kaupunkitilaan. Mutta kuitenkin joukkoliikenteen runko tulee olla kaikkien tavoitettavissa.
Tosin on niin, että Tampereelle tulisi rakentaa pk-seudun esimerkin mukaisesti asukaspuistoja tai kansalaistoiminnan alueita, keskustan elämään vilkastuttavien suuren rahan miljoonahankkeiden lisäksi. On arvioitu, että asukaspuistoja voisi olla n. 1kpl/10 000 asukasta. Eli Tampereella n. 20-25kpl.
Eräs hyvä esimerkki asukaspuistomallista, joka soveltuisi Tampereellakin käyttöön otettavaksi voisi olla Espoon Suvelassa oleva aika uusi asukaspuisto. Johon tulisi vielä lisätä mm. miehiä palvelevat modernit ulkokuntoilulaitteet. Eli paikka, jossa on ulko ja sisätilat alueiden ihmisten yhteiselle toiminnalle ja myös erilaisten orgaanien kohtaamiselle ja yhteistoiminnalle. https://fi.yelp.fi/biz/suvelan-asukaspuisto-espoo
Lisäksi Tampereen puistot ja luontoalueet yhdistävät kevyenliikenteen väylästöt ja kokonaisvaltaisesti kattavat viherväylästöt tulisi ottaa mitä pikimmin päätöksen ja työn alle,
Vaikka Tampereen tulevaisuus onkin nyt tehtyjen päätösten johdosta saanutkin positiivista valoa, joka antaa sitä tulevaisuuden uskoa, jota juuri nyt ja tällä hetkellä tarvitaan.Hitto kun harmittaa kun kirjoitat ärsyttävästi mutta mä en osaa väittää vastaan!
- Ennakoitu.Romahdus
Turkulaiset purki ja rakensi uudestaan sen Aurajokeen romahtamassa olleen sillan tosi nopeasti. Melko lailla pitkä silta vieläpä. Se mitoitettiin kestämään mahdollisen tulevan raitioliikenteen paino.
- realismia.please
Turkulaiset ovatkin niissä asioissa tehokkaampia. Tampereella valtaa pitää naiskaksikko, joten hommat on hakusessa.
- kyl.määki.turuus
Niin, turkulaiset päättävät ratikasta vasta ensi kesänä.
- mjnbvcx
kyl.määki.turuus kirjoitti:
Niin, turkulaiset päättävät ratikasta vasta ensi kesänä.
Turkulaiset purkivat spåransa aikoinaan eivätkä uutta verkkoa enää rakenna.
- nypläystä
mjnbvcx kirjoitti:
Turkulaiset purkivat spåransa aikoinaan eivätkä uutta verkkoa enää rakenna.
Kaupunkikehityksen esikuvina Rauma ja Naantali.
- talvi.myös.huomioitava
Unohtaa ei pidä sitäkään, että ratikka kerää sopivassa lumituiskussa tuhansia kiloja nuoskantunutta lunta alustaansa. Täydellä kuormalla ratikan paino voi olla hyvinkin 80000 kiloa.
- graniitti.ei.kestä
Kai uusi silta pitää tehdä marmorista, kun graniitti ei kestä aikaa !!!
- sietää.varoa
Juu. Graniitti on lujuusominaisuutensa hyvin kätevästi poliittisista syistä menettävä rakennusmateriaali
- VähänFaktaaVäliin
sietää.varoa kirjoitti:
Juu. Graniitti on lujuusominaisuutensa hyvin kätevästi poliittisista syistä menettävä rakennusmateriaali
Hämeensilta on tehty teräksellä vahvistetusta betonista. Graniitti on vain pinnoitusmateriaalina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452937Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen462844Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242629Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3381694- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43722