eutanasia nimikeräys.

lemmymenipilveen

58

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannatan.noilla.ehdoilla

      Kävin laittamassa nimeni.

    • hauska.tappa

      Eutanasia? Tarkoittaako se sitä, että voin ihan laillisesti tappaa, jos joku pyytää minun ampua hänet? Niin pojat puhu baarissa. Riittäiskö jos sanois, että pelaa venäläistä rulettia?

    • omaonvalintanne

      No sitten joku ateistilääkäri töihin ja ateistit tekmään joukkoitsemurha ja pääsette ennenaikaisesti helvettiin.

      • haahhahahaaahhahhaa

        Sinä kuolet kuollessasi. Se siitä taivaasta.


    • lemmymenipilveen

      Noista kommenteista muistukin mieleen, miksi en enää seuraa tätä saittia.
      Hyvää jatkoa teille kaikille

    • MunMielestä

      Allekirjoitettu ja linkki jaettu eteenpäin. Hienoa, että pian kuolemansairaiden ei enää tarvitse kitua ennen vääjämätöntä loppua.

      Näille palstan trolleille: kituvat eläimetkin päästetään tuskistaan. Vaimoni äiti sairasti aggressiivisen syövän, joka tappoi hänet muutamassa viikossa diagnoosin jälkeen. Tuskat olivat niin kovat, ettei hän kestänyt edes käden silittämistä. Jatkuvaa 24/7 piinaa viimeiset päivät. Ehkä te ymmärrätte tämän sitten, kun joku teille rakas ihminen kärsii niin kovista tuskista, että rukoilee lopettamaan ne.

      Hyvää jatkoa aloittajalle. Tärkeä asia.

      • Allekirjoitin myös luettuani ensin ehdotuksen. Pidin perusteluja kriteereineen riittävinä.
        Miksi ihmisen tulisi kitua turhaan, kun toivoa ei enää ole? Arvokas lähtö on ihmisoikeus.


      • uskonpasko

        Kuten todettua, niin arvokas lähtö ilman turhaa ja tarpeetonta kitumista on ihmisoikeus. Ja jälleen kerran ihmisoikeuksien toteutumista vastustavat uskovat, joiden mielestä ihmisen tulee kitua ja kärsiä mahdollisimman paljon ja mahdollisimman pitkään.

        Kävin allekirjoittamassa aloitteen jo senkin vuoksi, mitä uskovat idiootit ovat tähänkin ketjuun aivopierreet. En tiedä tekeekö usko idiootiksi vai tulevatko vain idiootit uskoon, mutta jälki on todellakin tyrmäävää. Niin vastenmielistä ääliömäisyyttä etteivät sanat riitä sitä kuvaamaan. Mutta sitähän se usko on ja teettää.


      • Nimiallevaan

        Eikös ne hengenviisaat jumalan parhaat kaverit parisataa vuotta sitten vielä. Polttanu punatukkaisia naisia roviolla ? Meinasivat porukassa et se olisi näille noidille, sopivan armollinen kuolema.


    • eutanasia_rakkautta

      Toivottavasti eutanasiasta saadaan laki Suomeen.
      Eutanasia on ihmisen lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan väistämättömän kuoleman edessä.
      Käykää kannattamasa ko.aloitetta,itse jo kävin.

      • MääräAinakinTäyttyy

        Melkoinen vauhti. Katsoin 17,25 tilanteen ja uudelleen 18,20. Viidessäkymmenessä viidessä minuutissa noin 750 allekirjoittajaa. Nyt allekirjoittajia on jo yli 10 000 ja vasta toinen kertäyspäivä menossa.
        Saavat kristilliset ja persut taas uuden jankutuksenaiheen eduskuntaan AA kerhon lisäksi. Gallupin mukaan n. 85 % suomalaisista sallisi eutanasian.


    • Hyvät oli perusteet. Allekirjoitin. Varttitunnissa tuli satakunta ääntä. Saldo on nyt 11 404 allekirjoitusta. Aika hyvin yhdessä päivässä. Mopon huippunopeuden nostaminen on saanut 567 allekirjoittajaa elokuusta asti.

      • a-----a

        Kansalaisaloitepalvelussa on ollut muistaakseni kaksikin eri nimikeräystä peruskoulun opetuksen muuttamisesta raamatunmukaiseksi. Kuolivat pois alle tuon mopokeräyksen äänimäärillä. Eiköhän tuonkin pitäisi jotain kertoa.


    • tässäkinnäkyy

      Ateistit rakastavat kuolemaa. Elämällänne ei ole tarjoitusta.

      • a-----a

        Allekirjoitin, mutta vasta luettuani typerän kommenttisi. Kiitos siitä että lopullisesti vakuutit minut.


    • 12___13

      Tästä voisi päätellä, ettei ihmiset pidä kuolemaa pahana, joten jos Jumala päättäisi tappaa armollisesti epävanhurskaat, se ei olisi ongelma tai paha?

      • 23___24

        Jospa nyt lukisit sen aloitteen sisällön.


    • uskova-aune

      Jumala on luonut meidät kärsimään. Vasta sitten on kivaa, kun on oikein vaikeaa.

    • kuoleva

      En halua kuolla liian aikaisin, sillä on mahrottoman mukavaa maata hoitokodissa lämpöiset ruikkupaskat haalareissa, ihanat paskanhöyryt seuranani.
      Samoin, nuo huumepiikit silloin tällöin sulostuttavat elämääni joka toinen päivä.

      • Vaan kun tuolla perusteella ei esityksen mukaan eutanasiaa saisikaan.


    • tunnustaaa

      37000. kylläpä aloite kerää nimiä !

    • Miksi haluatte tappaa itsenne ?

      • asfgasdfgasdf

        Miksi sinä kyselet typeriä?


      • Jos näet lemmikkieläimesi kituvan ennen kuolemaansa, etkä vie sitä eläinlääkärille lopetettavaksi, saat syytteen eläinrääkkäyksestä. Ei ole kyse siitä, haluatko nähdä lemmikkisi kuolevan.
        Onko eläimen kivuton ja arvokas kuolema ihmisen kivutonta ja arvokasta kuolemaa tärkeämpi?


      • asfgasdfgasdf kirjoitti:

        Miksi sinä kyselet typeriä?

        No miksi sinä haluat tappaa itsesi vai kannatatko tätä asiaa ?


      • agnoskepo kirjoitti:

        Jos näet lemmikkieläimesi kituvan ennen kuolemaansa, etkä vie sitä eläinlääkärille lopetettavaksi, saat syytteen eläinrääkkäyksestä. Ei ole kyse siitä, haluatko nähdä lemmikkisi kuolevan.
        Onko eläimen kivuton ja arvokas kuolema ihmisen kivutonta ja arvokasta kuolemaa tärkeämpi?

        Kysyin ; Miksi haluat tappaa itsesi ?


      • asdfasdfasdfsdfs
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Kysyin ; Miksi haluat tappaa itsesi ?

        Ei tuo typerä kysymys fiksummaksi toistamisella muutu.


      • TämmöstTääOn kirjoitti:

        Kysyin ; Miksi haluat tappaa itsesi ?

        Jos loppuelämällä ei ole enää muuta annettavaa kuin kipua, lähden ihan mielelläni lääkärin avustamana silloin kun itse päätän. Sen pitäisi olla jokaisen ihmisen oikeus.
        Olen elänyt jo tähänkin mennessä hyvän rikkaan elämän. Jos edes siedettävään elämään ei ole enää mitään mahdollisuutta, miksi ei ihminen saisi kuolla arvokkaasti?


      • asdfasdfasdfsdfs kirjoitti:

        Ei tuo typerä kysymys fiksummaksi toistamisella muutu.

        No minkä takia sinä et kykene siihen vastaamaan ? Puolustat asiaa ja et kykene perustelemaan omalta kohdaltasi sitä .


      • agnoskepo kirjoitti:

        Jos loppuelämällä ei ole enää muuta annettavaa kuin kipua, lähden ihan mielelläni lääkärin avustamana silloin kun itse päätän. Sen pitäisi olla jokaisen ihmisen oikeus.
        Olen elänyt jo tähänkin mennessä hyvän rikkaan elämän. Jos edes siedettävään elämään ei ole enää mitään mahdollisuutta, miksi ei ihminen saisi kuolla arvokkaasti?

        Eikö kipua muka saa pois nykypäivänä ? Kun päätät itse sen se on itsemurha ja olen monien ihmisten kanssa jutellut ketkä ovat yrittäneet että ei olisi ollut mitään järkeä kuulemma kun myöhemmin ollaan asiasta juteltu ... pienet ovat yleensä syyt siis todellisuudessa . Onko itsemurha arvokas ? Kyllä se on pakenemista .


      • logiikka
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Eikö kipua muka saa pois nykypäivänä ? Kun päätät itse sen se on itsemurha ja olen monien ihmisten kanssa jutellut ketkä ovat yrittäneet että ei olisi ollut mitään järkeä kuulemma kun myöhemmin ollaan asiasta juteltu ... pienet ovat yleensä syyt siis todellisuudessa . Onko itsemurha arvokas ? Kyllä se on pakenemista .

        Ystävä hyvä, sotketko sinä asioita tahallasi vai tietämättömyyttäsi? Eutanasiahan toki on pohjimmiltaan avustettu itsemurhan muoto, mutta vahvat perusteet omaava sellainen. Moni voi jälkeenpäin olla tyytyväinen siihen, ettei itsemurha onnistunut, mutta yleensä tähän liittyy asioiden kääntyminen parempaan suuntaan. Eutanasia tulee kyseeseen nimenomaan silloin, kuin odotettavissa on vain kipua ja kurjuutta vailla toivoa paremmasta. Ja ei, kipua ei aina saada pois, ei edes nykypäivänä. Minä olen tuntenut ihmisiä, joiden kroonisiin kipuihin kokeillut lääkkeet joko eivät ole tehonneet tai joille mahdollisesti tehokkaat lääkkeet eivät muiden sairauksien tai muun lääkityksen takia ole sopineet. Nämä ihmiset eivät olleet suinkaan pahimmasta päästä kipujensa suhteen, mutta kyllä kuoleman kaipuu oli heidänkin mielessään käynyt.


      • TämmöstTääOn kirjoitti:

        Eikö kipua muka saa pois nykypäivänä ? Kun päätät itse sen se on itsemurha ja olen monien ihmisten kanssa jutellut ketkä ovat yrittäneet että ei olisi ollut mitään järkeä kuulemma kun myöhemmin ollaan asiasta juteltu ... pienet ovat yleensä syyt siis todellisuudessa . Onko itsemurha arvokas ? Kyllä se on pakenemista .

        Ei aina saa.
        On aivan sama miksi sinä haluat kutsua eutanasiaa. Jos sinun mielstäsi on itsemurha ja pakenemista, että haluaa jouduttaa kuolemaa siinä vaiheessa, kun elämällä on enää pelkkää kipua ja kärsimystä annettavana, niin se on ihan sinun henkilökohtainen näkemyksesi. Mutta miksi haluat kieltää sen muilta?
        Enkä edes ole vakuuttunut siitäkään, ettet itsekin toivoisi eutanasiaa, jos kivut olisivat riittävän kovat ja toivoa paremmasta ei enää olisi.


      • logiikka kirjoitti:

        Ystävä hyvä, sotketko sinä asioita tahallasi vai tietämättömyyttäsi? Eutanasiahan toki on pohjimmiltaan avustettu itsemurhan muoto, mutta vahvat perusteet omaava sellainen. Moni voi jälkeenpäin olla tyytyväinen siihen, ettei itsemurha onnistunut, mutta yleensä tähän liittyy asioiden kääntyminen parempaan suuntaan. Eutanasia tulee kyseeseen nimenomaan silloin, kuin odotettavissa on vain kipua ja kurjuutta vailla toivoa paremmasta. Ja ei, kipua ei aina saada pois, ei edes nykypäivänä. Minä olen tuntenut ihmisiä, joiden kroonisiin kipuihin kokeillut lääkkeet joko eivät ole tehonneet tai joille mahdollisesti tehokkaat lääkkeet eivät muiden sairauksien tai muun lääkityksen takia ole sopineet. Nämä ihmiset eivät olleet suinkaan pahimmasta päästä kipujensa suhteen, mutta kyllä kuoleman kaipuu oli heidänkin mielessään käynyt.

        Itsemurha eli silloin ihminen haluaa kuolla . Lääkkeet kipuun löytyy , kaikki löytyy luonnosta ja omasta päästä .


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ei aina saa.
        On aivan sama miksi sinä haluat kutsua eutanasiaa. Jos sinun mielstäsi on itsemurha ja pakenemista, että haluaa jouduttaa kuolemaa siinä vaiheessa, kun elämällä on enää pelkkää kipua ja kärsimystä annettavana, niin se on ihan sinun henkilökohtainen näkemyksesi. Mutta miksi haluat kieltää sen muilta?
        Enkä edes ole vakuuttunut siitäkään, ettet itsekin toivoisi eutanasiaa, jos kivut olisivat riittävän kovat ja toivoa paremmasta ei enää olisi.

        Se on itsemurha .. ei se ole vain minun kutsumani nimitys sille vaan sitä se on . Toki ihminen saa tehdä mitä haluaa mutta lääke kipuun varmasti löytyy ja loput onkin kiinni siitä omasta päästä . On se myös elämästä pakenemista mutta ihan sama...en jaksa väitellä enempää tästä ... eiköhän asiani tullut esille jo .


      • logiikka
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Itsemurha eli silloin ihminen haluaa kuolla . Lääkkeet kipuun löytyy , kaikki löytyy luonnosta ja omasta päästä .

        Ei, ei löydy. Jos haluat mennä kertomaan jollekulle jatkuvista kivuista kärsivälle saattohoitopotilaalle, että hänen pitäisi nyt ryhdistäytyä ja löytää omasta päästä ja/tai luonnosta lääkkeet kipuun, niin siitä vain. Tuskin saisit kovin hyvää vastaanottoa. Valitettavasti nykylääketiede ei kykene kaikkeen, joskus kipuun yksinkertaisesti vain ei löydy toimivaa hoitoa, ja päinvastaisen perusteeton väittäminen ei edes toiston kautta muuta todellisuutta miksikään.


      • lkjljlkjljlkjlk
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Se on itsemurha .. ei se ole vain minun kutsumani nimitys sille vaan sitä se on . Toki ihminen saa tehdä mitä haluaa mutta lääke kipuun varmasti löytyy ja loput onkin kiinni siitä omasta päästä . On se myös elämästä pakenemista mutta ihan sama...en jaksa väitellä enempää tästä ... eiköhän asiani tullut esille jo .

        "eiköhän asiani tullut esille jo"
        Tietämättömyytesi ja tekopyhyytesi tuli varsin hyvin esiin. Edes Esayah ei lääkärinä yrittänyt väittää, että kaikkia kipuja voitaisiin lääkinnällä helpottaa. Hän tietää tosiasiat toisin kuin sinä. Sama tekopyhyys toki hänelläkin on jutuissaan. Ihmistä ei saa auttaa kuolemaan, koska Jumala.... Muu on sanahelinää.

        Miksi jumalattomienkin pitäisi noudattaa kristittyjen moraalikoodeja?


      • logiikka kirjoitti:

        Ei, ei löydy. Jos haluat mennä kertomaan jollekulle jatkuvista kivuista kärsivälle saattohoitopotilaalle, että hänen pitäisi nyt ryhdistäytyä ja löytää omasta päästä ja/tai luonnosta lääkkeet kipuun, niin siitä vain. Tuskin saisit kovin hyvää vastaanottoa. Valitettavasti nykylääketiede ei kykene kaikkeen, joskus kipuun yksinkertaisesti vain ei löydy toimivaa hoitoa, ja päinvastaisen perusteeton väittäminen ei edes toiston kautta muuta todellisuutta miksikään.

        Kannabis on lääkekäytössä myös Suomessa ja se toimii


      • lkjljlkjljlkjlk kirjoitti:

        "eiköhän asiani tullut esille jo"
        Tietämättömyytesi ja tekopyhyytesi tuli varsin hyvin esiin. Edes Esayah ei lääkärinä yrittänyt väittää, että kaikkia kipuja voitaisiin lääkinnällä helpottaa. Hän tietää tosiasiat toisin kuin sinä. Sama tekopyhyys toki hänelläkin on jutuissaan. Ihmistä ei saa auttaa kuolemaan, koska Jumala.... Muu on sanahelinää.

        Miksi jumalattomienkin pitäisi noudattaa kristittyjen moraalikoodeja?

        Kannabis auttaa ja on lääkekäytössä ... turhaa minua haukut jos itse puolustat itsemurhaa .


      • logiikka
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Kannabis auttaa ja on lääkekäytössä ... turhaa minua haukut jos itse puolustat itsemurhaa .

        Kannabis ei ole mikään maaginen ihmelääke. Se auttaa monia ihmisiä. Se ei auta kaikkia ihmisiä, eikä kaikkiin vaivoihin. Kannabis ei myöskään ilmeisesti poista kipua täysin - sanon ilmeisesti, koska en ole itse sitä kokeillut, lääkekäyttöön kun ei ole perusteita ja viihdekäyttö ei kiinnosta. Se voi auttaa suhteellisen lievään krooniseen kipuun, mutta ei se todella voimakasta kipua siedettäväksi tee.


      • logiikka kirjoitti:

        Kannabis ei ole mikään maaginen ihmelääke. Se auttaa monia ihmisiä. Se ei auta kaikkia ihmisiä, eikä kaikkiin vaivoihin. Kannabis ei myöskään ilmeisesti poista kipua täysin - sanon ilmeisesti, koska en ole itse sitä kokeillut, lääkekäyttöön kun ei ole perusteita ja viihdekäyttö ei kiinnosta. Se voi auttaa suhteellisen lievään krooniseen kipuun, mutta ei se todella voimakasta kipua siedettäväksi tee.

        Ei tietenkään ole mutta sitä kannattaisi kokeilla tällaisiin tapauksiin mielestäni...kaikkea kannattaisi kokeilla ennen itsemurhaa mutta jos kokee kokeneensa kaiken ja on valmis luovuttamaan niin ihminenhän saa tehdä mitä haluaa mutta en kannata ajatusta .


      • logiikka
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Ei tietenkään ole mutta sitä kannattaisi kokeilla tällaisiin tapauksiin mielestäni...kaikkea kannattaisi kokeilla ennen itsemurhaa mutta jos kokee kokeneensa kaiken ja on valmis luovuttamaan niin ihminenhän saa tehdä mitä haluaa mutta en kannata ajatusta .

        Mikähän ihme sinut saa kuvittelemaan, että eutanasia otettaisiin edes esille vaihtoehtona enne kuin kaikkea on kokeiltu?


      • logiikka kirjoitti:

        Mikähän ihme sinut saa kuvittelemaan, että eutanasia otettaisiin edes esille vaihtoehtona enne kuin kaikkea on kokeiltu?

        Miksi se sitten on täällä esillä ?


      • logiikka
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Miksi se sitten on täällä esillä ?

        Jahas, vissiin olen ihan turhaan kirjoitellut edelliset viestini, niistä kun ei näytä mitään menneen perille. Toistetaan nyt kuitenkin vielä: joskus kaikkea on kokeiltu, ja mikään ei ole auttanut. Eutanasia on esille siksi, että näissä tilanteissa ihmisillä olisi niin halutessaan mahdollisuus valita toinen vaihtoehto hitaan, kurjan ja kivuliaan kuoleman sijaan.


      • logiikka kirjoitti:

        Jahas, vissiin olen ihan turhaan kirjoitellut edelliset viestini, niistä kun ei näytä mitään menneen perille. Toistetaan nyt kuitenkin vielä: joskus kaikkea on kokeiltu, ja mikään ei ole auttanut. Eutanasia on esille siksi, että näissä tilanteissa ihmisillä olisi niin halutessaan mahdollisuus valita toinen vaihtoehto hitaan, kurjan ja kivuliaan kuoleman sijaan.

        Eli tuolloin on jo päätetty että tulevaisuus on kurjaakin kurjempaa ? Eli joku näkee tulevaisuuteen ! Kuka ?


      • a-----a
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Eli tuolloin on jo päätetty että tulevaisuus on kurjaakin kurjempaa ? Eli joku näkee tulevaisuuteen ! Kuka ?

        Synnyitkö idiootiksi vai pitikö harjoitella? Etkö sinä ymmärrä sanaakaan siitä mitä sinulle on jo vastattu?


      • a-----a kirjoitti:

        Synnyitkö idiootiksi vai pitikö harjoitella? Etkö sinä ymmärrä sanaakaan siitä mitä sinulle on jo vastattu?

        No jos minulla on paska olo niin se ei tarkoita että minulla huomenna on . Jos sitten vaan jättäisi ne aiemmatkin lääkkeet pois niin eiköhän asia hoidu IHAN LUONNOSTAAN . Itsemurha on väärä tie ... väitän näin . Kiitos ja hei hei :)


    • eutanasiaako15

      ei eutanasille.. kukaan eikä mikään saa pakottaa lääkäreitä - jotka ovat lääkäreiksi lukeneet pelastaakseen ihmishenkiä - tappamaan potilaitaan näiden omaisten ' henkisten kärsimysten' vuoksi.. Varmaan katsoitte Eino-pojan äidin haastattelua.. hän puhui poikansa kärsimysten lopettamisesta.. jos poika oli aivokuollut, niin ei kärsinyt millään lailla - äitinsä kärsi.. ja sen vuoksi toivoi pojan lopullista kuolemaa..Se kuolema korjaa ihmisen takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin. Tänä päivänä ei tarvitse kärsiä kivuista. Saattohoito on hyvää. Aivokuolema - jos vieläkään ei tiedetä, miksi aspiriini vaikuttaa miten vaikuttaa aivoihin, niin jo aivokuolemakin on mysteeri - sitä mitataan laitteilla ja tietyillä pisteytyksillä, mutta on tapauksia, joissa pitkään esimerkiksi koomassa olleet ovat heränneet vuosien jälkeen.. emme me tiedä kaikkea.. Se, että muualla eutanasiaa harrastetaan jopa pienten lasten ja masentuneiden kanssa on täysin anteeksiantamatonta. Masentunut ihminen voi haluta hetkellisesti kuolla ( koska nyt masentaa koko elämä), mutta jos aivojen kemiat saa takaisin niin elämähän on ihan ok. Kuolemansairaat ihmiset haluavat elämänsä lopetettavan, mutta kyllä se kuolema tulee ilman aktiivista avustamistakin.

      • Yhtä kömpelöä kuin Esayahin eiliset argumentit. Vaikka arvostankin Saria paljon enemmän kuin edellistä KD:n puheenjohtajaa, Esayahin esiintyminen satoi nyt suoraan eutanasiaa kannattavien laariin. Ei tunteisiin vetoavilla ääriesimerkeillä pelottelulla pitäisi argumentoida näin tärkeässä asiassa, mutta kun parempaakaan ei ole. Sarikin tietää, ettei voi sanoa vastustavansa koska Raamatussa sanotaan...

        Lääkäreistä aivan riittävä määrä on valmis eutanasiaan. Vetoaminen lääkäriliiton viralliseen kantaan tai yksittäisten lääkärien mielipiteeseen ei ole kestävä argumentti.
        Kyse on nimen omaan uhrien kärsimyksistä, ei omaisten. Vaikka saattohoito onkin hyvää, niin joissain sairauksissa ei lopussa enää mikään kivunlievitys auta, vaan ihmisen loppu on sietämätön.
        On eritäin harvinaista, että pitkään koomassa ollut heräisi vuosien jälkeen. Tappavan syövän terminaalivaiheesta ei toivu kukaan.
        Jos aivokuolema on niin heikosti tunnettu kuin väitit, miten voit tietää, ettei Eino kärsinyt?
        Kuolemansairas kovista kivuista kärsivä koira tai kissakin kuolee varmasti omia aikojaan ja voihan sitä jouduttaa lopettamalla ruokkimisen ja vedenannon. Siitä saa vaan Suomen lain mukaan syytteen eläinsuojelurikoksesta.
        Kristittykin amahtaa eläimen, mutta kuolemansairasta ihmistä hän ei halua armahtaa. Kärsiköön. Saahan esimakua ikuisesta kidutuksesta helvetissä. Niinkö?


      • tunnustaaa

        Luitko aloitteen? Vaikuttaa ettet lukenut tai sitten et ymmärtänyt.

        Toivon että luet aloitteen ennen kuin kommentoit sitä. Vaikutat hölmöltä kun kommentoit asioita joita aloitteessa ei ole tai aloitteessa on rajattu pois.

        Esimerkiksi juuri masennus ja eutanasia. Masentuneilta eutanasia on rajattu pois. Pitää olla täysissä mielen ja ymmärryksen voimissa. MAsentunut tunetusti ei ole vaan on mieleltään sairastunut.

        Kivuista. Et taida tietää tämän päivän kivuista ja kivunlievityksestä. Ystäväni sairastui parantumattomaan agressiiviseen syöpään 30-vuotiaana. Kahden vuoden päästä kivut olivat kaikesta mahdollisesta hoidosta (HYKS:ssä) huolimatta sietämättömiä.

        Näin siis tänä päivänä. Toivon sinun tarkistavan tietosi ennen kuin kirjoittelet täällä satuja.


      • Haudankaivaja

        Minä ainakin kannatan.Allekirjoitin adressin.


    • Annoin tukeni.

    • näinsevaanmenee

      Uskovaisilla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia toistensa ja muiden tappamisen kanssa. Ovat tehneet sitä jo vuosituhansia ja syyksi on riittänyt mikä vaan. Ainoastaan armosta ei saa päästää toista kuolemaan missään nimessä vaan kuolemaa pitää pitkittää kaikilla mahdollisilla keinoilla toisen tuskista ja arvokkuudesta mitään välittämättä.

    • trivia

      Tuen aloitetta.

    • Nimiäalleevaan

      Tämäkin aihe tekee selväksi jälleen sen tosiasian miksi valtion pitäisi erota kirkosta ja uskonlahkoista.
      Valtio valtiona ja satukerhot satukerhoina.

    • Ei, en vetoa tiedemiehen auktoriteetteihin mutta Valtaojan kertomus vaimonsa menehtymisestä antaa runsaasti ajateltavaa ja toivottavasti myös avointa arvokeskustelua eutanasiasta.. Kannatin em. aloitetta.
      Tuubissa. https://www.youtube.com/watch?v=ogCsERk9joo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2678
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2245
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1555
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1441
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1433
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1350
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1122
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1118
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1059
    Aihe