Annatko rahaa tai allekirjoitatko vetoomuksia tms?

HyvääTekevätKaik

Lahjoitatko sinä rahaa hyväntekeväisyyteen? Minne?

Oletko allekirjoittanut kannanottoja tai vetoomuksia joidenkin asioiden puolesta? Millaisten?

Tämän linkin ehdotus tuli minulle sähköpostissa tänään. https://www.amnesty.fi/kirjeita-vapaudelle/henkilot/sankari-ei-petturi/

Olen sitä mieltä, että näitä on mielenkiintoista lukea riipumatta siitä allekirjoitanko vai en. Useita allekirjoituksia olen ehtinyt jo tehdä ja joskus olen kerännytkin nimiä jonkin hyvän asian ajamiseksi.

SPR, Unicef, Pelastakaa lapset ja joskus pari muutakin järjestöä sai kuukausittaiset tukimaksut tililtäni, kun olin töissä ja omat raha-asiani olivat kunnossa.

kertoisitko, miten sinä suhtaudut e.m. toimiin, tuetko vai vastustatko?.

7

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyrin kiillottamaan tiski-pöytäni.

H.

• Ai niin, mitä aineita sinä käytät?

H.

• poliisi-saa-kirjeet-tutk

EI tulis mieleenkää antaa rahaa yhtää ainoaankaan kerjuukirjeeseen,
      ei näihin joulukortti kirjeisiinkää, ei ikinä,
      on todettu ettei hyväntekeväisyyttä oikeesti olekkaan,
      on vaan henkilö joka kerjää rajaa vain itseleen omaan taskuunsa
      kauniilla ruikutuksella, tunteisiin vedoten,
      mun kohdalla ei onnistu YKSIKÄÄ kerjuukirjeen laittaja EI YKSIKÄÄ,

pahimmassa tapauksessa vien kijeet poliisille tutkittavaksi
      kuka on kirjeen laittaja
      ja kenen taskuun rahat oikeesti menee,

• tööttt

Muistan vammaistaiteilijoita, jotka maalaavat kortteja pitäen sivellintä varpaissaan tai suussaan ynnä näkövammaisia jollain summalla
      - vaikka olen puolisokea itsekin, minulla on terveet kädet ja toimivat jalat
      - niistäkin vielä apua arjessa selviytymisessä.

• Mä annan rahaa joskus kun tulevat ovelta pyytämään. Esimerkiksi sotaveteraaneille kun sotilaat keräävät ja sitten siihen yhteisvastuukeräykseen olen antanut jos sattuu kolikoita olemaan.
      Joskus käy noita kiertäviä kun kauppaavat jotain pientä, kerran yksi yritti myydä kahdellakympillä semmoista vilkkuvaa lumiukkoa, ensin tingin sen kymppiin ja sitten kurkistelin alvariinsa tyhjään pussiini ja sieltä sitten kaikki kolikot hepulle annoin ja käskin myydä lumiukon seuraavaan taloon, ettei mun rahat riitä siihen.
      Sitten kun menin ulos seuraavan kerran niin huomasin, että oli sen lumiukon jättänyt rapulleni.

Enpä ole paljon muille antanut ja vetoomuksia en pahemmin noteeraa, harvoin niitä kyllä sähköpostiini tuleekaan, joskus joku tuttu yrittää houkutella, silloin tulee asia edes läpiluettua.

• ö-Öö

En juurikaan

Veteraanikeräyksiin olen osallistunut, noin periaatteessa en muihin. Rehelliselle kaljarahan pummaajalle saatan kolikon antaa, joskus katusoittajalle. Kerran pikkutytöt möi jonkin taitoluisteluseuran tarpeisiin karkkeja, niin ostin, kun ei ilennyt olla ostamattakaan. Ihan hyviä karkkeja.

Nyt pitäis osallistua tohon eutanasia-kansalaisaloitteeseen.

Siinäpä net suurin poortein taitaa ollakin. Veteraanikeräykset taidan lopettaa, kun sotien veteraanit on kaikki haudassa. Ne jatkuu kyllä, en vaan tiedä, viitsinkö rauhan turvaajia enää rahoittaa.

=DW=

• Siksikö-olen.p.a.köyhä

Minulla on vuosibudjetti. 3000 - 5000 euroa, josta lohkaisen rahana, ostokortteina, tavarana, vaatteina, suoraan ilman välikäsiä, sellaisille jotka ovat todella pulassa. Yleensä lapsiperheet, sukulaisiakin, ja mielellään lähenpänä joulua. Toki läpi vuodenkin.
      Kenellekään muille, edes veteraaneille ei tipu hiluakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      11
      5624
    2. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      87
      2956
    3. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      46
      2832
    4. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      50
      2278
    5. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      25
      2251
    6. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      45
      2198
    7. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      13
      2180
    8. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      12
      1973
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta

Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää
      Tv-sarjat
      7
      1923
    10. Lähtisitkö Erikoisjoukot-leirille? Yksi kokelas paljastaa karun totuuden kulissien takaa

Erikoisjoukot realityssä kokelaat kohtaavat omat henkiset ja fyysiset rajansa. Nyt yksi kokelas paljastaa karun totuuden
      Tv-sarjat
      18
      1846
    Aihe