Här mår ni bara bra ser jag.

seniorita10

Jag har inte vågat besöka den här spalten på flera år. Det är så tråkigt att bli kalllad "vitun hurri " och andra skällsord,
Jag önskar er allt gott,snart är det jul igen,

35

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Är du den där stockholmstjejen som gillar att fotografera?

• ent.siivoojaparka

Man kallas vad man är

• kuuluu

ämpar trots att ni kanske inte förstår varför ni mår som ni mår eller vad ni kan göra åt det. ... Jag känner att jag bara måste skriva det här, även om det blir långt. ... “Du är frisk som en nötkärna, både blodprov och EKG ser jättebra ut! ... sorger och en okunskap om hur jag skulle leva mitt liv för att må bra.

• Det där stämmer inte städgumman.
      Du kallas för städerskan fast du egentligen ser dig själv som något helt annat.
      Mig kallar dom expimot eller xx9 eller ibland svarthyad eller nästan vad som helst och det är bara skrattretande. Någon har påstått att jag har lagt upp en bild av någon annan i min profil (i över tio år samma kvinna i profilen , men det måste vara någon annan, eftersom kvinnan i min profil liknar alldelese för mycket en helt vanlig finsk kvinna i min ålder)

• ent.siivoojaparka

Ingen har kallat mig så på flera år. Inte ens jag själv (och det märks när man ser sig omkring hemma hos mig).
        Vad yrar du n...er?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ingen har kallat mig så på flera år. Inte ens jag själv (och det märks när man ser sig omkring hemma hos mig).
        Vad yrar du n...er?

skulle det göra för mycket ont att säga något snällt någon gång?

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

skulle det göra för mycket ont att säga något snällt någon gång?

Du kan väl alltid försöka ...

• ö,ö, hö-ö, hö-ö´s mö

• häh? mää kö sääkö vai hyö myö täh?

• Ja kan förstå din bedrövelse,
      och jag kan skriva svenska bara:
      "Tre små troll, de leker med en boll..."
      så som vi gör här...jag tror att kanske följande år okså.
      jag hoppas att du kommer här ofta
      (så jag kan lära svenska mer)
      tack och vi ses snart....

• ent.siivoojaparka

Lära eller lära dig?

• bessie-

No jaa, en minä ainakaan sinua "vitun hurriksi" sanoisi, vitun tyhmäksi voisin ehkä sanoakin.

Ymmärtääkseni tällä palstalla on tarkoitus kirjoittaa suomeksi?

Kaikkea hyvää sinullekin.

• mölömölötystä

Ja ruotsin kieli on 😈 rumaa.

• bessie-
        mölömölötystä kirjoitti:

Rumana en pidä yhtäkään kieltä, mutta esim. jotkut kaukoidän kielet eivät välttämättä miellytä korvaani, etenkään jos on kimeää nenä-ääntä ja volyymia yli tarpeen. Pidän ruotsinruotsista (ja Ruotsista ja ruotsalaisista), mutta vielä enemmän korvaani miellyttää suomenruotsi.

• samasuomeksi

Det är annars tillåtet att skriva på finska eller svenska på suomi24s forum.

• bessie-

Kyllä vain, mutta varmaankin suurin osa palstalle kirjoittavista on suomenkielisiä ja ehkä eivät osaa ruotsia.
        Tai no, suurin ja suurin, sanotaan että näin voisi ajatella asian olevan. Voihan tietysti olla, että tänne kirjoittaa vain viisi ihmistä ja täysin kaksikielisiä hekin, mutta lähtökohtaisesti tämä kuitenkin on suomenkielinen palsta ja useimmat ruotsinkieliset suomalaiset osaavat suomea. Aika tyhmää mielestäni käyttää keskustelupalstalla kieltä jota suurin osa lukijoista aika todennäköisesti ei ymmärrä kovin hyvin tai ollenkaan.

• äijä-
        mölömölötystä kirjoitti:

"ruotsin kieli on rumaa"
        -attitydsproblem är ful, språket inte.

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

Kyllä vain, mutta varmaankin suurin osa palstalle kirjoittavista on suomenkielisiä ja ehkä eivät osaa ruotsia.
        Tai no, suurin ja suurin, sanotaan että näin voisi ajatella asian olevan. Voihan tietysti olla, että tänne kirjoittaa vain viisi ihmistä ja täysin kaksikielisiä hekin, mutta lähtökohtaisesti tämä kuitenkin on suomenkielinen palsta ja useimmat ruotsinkieliset suomalaiset osaavat suomea. Aika tyhmää mielestäni käyttää keskustelupalstalla kieltä jota suurin osa lukijoista aika todennäköisesti ei ymmärrä kovin hyvin tai ollenkaan.

Muilla palstoilla saa sääntöjen mukaan kirjoittaa kummallakin kotimaisella kielellä, mutta suomenruotsalaisten palstoilla saa kirjoittaa vain pelkästään ruotsiksi.
        Se poikkeus säännöistä lukee niitten palstojen yläreunoissa.

• Kaikki ei pelaa samoilla säännöillä
      epäkohteliaaksi minua mainittiin
      murre väännöillä
      varmaan on kielenä ruotti fiini
      mulla vaan jää kurkkuun kiinni

• Kaikki ei pelaa samoilla säännöillä
      epäkohteliaaksi minua mainittiin
      murre väännöillä
      varmaan on kielenä ruotti fiini
      mulla vaan jää kurkkuun kiinni

• satansnamma

Är du nån svenskatalande Pippi Långstrumppan, va?
      Hehee!
      Tulla tänne ja nuolla vähän kiilto mun saapakseen!
      Hopi, hopi, lievä mopo!

• PSPekkaTKontulasta

Hej! Det finns sa ofta fordomar pga av privata omstandigheter. Finskan var till 1920-1930 talet spraket I koket men opassande I salongen. Tiden har forandrat.
      Det finns manga finsksprakiga vilka garna talar svenska. Jag kanner flera SF( dvs. Perussuomalainen, PS) vilka talar svenska med svensksrakiga och utnyttjar svenska kultur.M.v.h. PT

• Jag hade massor av fördomar tidigare, men nu, efter all dessa år, det spelar ingen roll.
      Det är tillåtet att skriva på svenska här.
      Men bara på finlandssvenska. Kiva.

• bessie-

Tietenkin on sallittua kirjoittaa ruotsiksi, toinen juttu sitten, että onko se kovin yhteisöllistä ja kohteliasta.

Jos tuo "Men bara på findlanssvenska. Kiva." oli tarkoitettu piikitteleväksi heitoksi minun suuntaani niin ohi meni. Kirjoitinhan: "Vielä enemmän KORVAANI MIELLYTTÄÄ". Suomenruotsi miellyttää muuten monien ruotsalaistenkin korvaa, tunnen yhden joka sanoo suorastaan rakastavansa kuunnella suomenruotsia.

• bessie- kirjoitti:

Tietenkin on sallittua kirjoittaa ruotsiksi, toinen juttu sitten, että onko se kovin yhteisöllistä ja kohteliasta.

Jos tuo "Men bara på findlanssvenska. Kiva." oli tarkoitettu piikitteleväksi heitoksi minun suuntaani niin ohi meni. Kirjoitinhan: "Vielä enemmän KORVAANI MIELLYTTÄÄ". Suomenruotsi miellyttää muuten monien ruotsalaistenkin korvaa, tunnen yhden joka sanoo suorastaan rakastavansa kuunnella suomenruotsia.

Ei ollut sinulle tarkoitettu, vaan ihan yleisesti. Ajatellen että suomenruotsi on se tavallisempi ruotsi Suomessa ja toinen virallinen kieli. Minä edes osaa suomenruotsia :)
        Ai niin, kirjoitin tähän ketjuun ruotsiksi kohteliaisuudesta ketjun aloittajaa kohtaan. Jospa hän ei osaa suomea?

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei ollut sinulle tarkoitettu, vaan ihan yleisesti. Ajatellen että suomenruotsi on se tavallisempi ruotsi Suomessa ja toinen virallinen kieli. Minä edes osaa suomenruotsia :)
        Ai niin, kirjoitin tähän ketjuun ruotsiksi kohteliaisuudesta ketjun aloittajaa kohtaan. Jospa hän ei osaa suomea?

Osasithan sinä ainakin yhden sanan.

• Suomen ruotsia en voi kuunnella TV, mutta tavallinen kansa puhuu hyvää ruotsia ainakin lähellä itä-rajaa.

Ruotsiksi kirjoitin hyvin noin 35 vuotta sitten, yleensä teen paljon vikoja kirjoittaessa, luulen kuitenkin osaan paremmin ruotsin kieliopin kuin ruotsalaiset.

Suomea puhun arvoin kuitenkin tänään oli yksi terveyskeskuksessa infulensarokotuksessa--joukko rokotus kuin liinalla maksoin 10 euroa (100kr) samalla otin lääkkeitä arvo 150euroa 1500kr ei maksanut mitään koska katto 2200kr oli täysi tämä voimassa 2017-01-18 siis sama vielä kerran.

• ent.siivoojaparka

Jouduit maksamaan influenssarokotuksesta?

Minulle tuli tänään Tukholman läänin Landstingiltä ilmoitus, että kaikille ennen vuotta 1951 syntyneille tarjotaan ilmainen influenssarokotus.
        En ole vielä päättänyt kuinka teen.
        En ole ottanut sitä pariinkymmeneen vuoteen, mutta en ole sairastunutkaan.
        Aikaisempi työnantajani (viime vuosituhannella) rokotutti varalta kaikki päästäkseen maksamasta sairaspäivärahaa influenssan takia.

• Skånepåg

Frugan fick också en inbjudan, men vi avböjer.- Tycker inte man ska spruta in en massa skit i kroppen om man inte absolut behöver.-

• Minulle tuli myös tarjous ilmaisesta rokotuksesta, mutta en ole vielä päättänyt.

• honvaihöö

Suomenruotsi on useimmin selvää lausumaltaan verrattuna Ruotsissa puhuttavaan, josta on vaikea erottaa edes sanoja toisistaan, ja tuntuu menevän yhä epäselvemmäksi. Zlatanin puhuma kieli on kyllä erikoista. Puhuneeko tahallaan niin siis korostus?

• äijä-

-maahanmuuttajan poikana ja skoonelaisena Zlatanin kielessä on nämä vaikutteet, Skånehan on ollut aikoinaan osa Tanskaa ja kielikin muistuttaa yhä tanskaa...

• Jeg känner mig norsk og stolt.

• hemohessi

Oletko myös ylpeä norski astmahiihtäjistä kuten Sundby ja Johaug?

• Olen. Norjalla on parhaat doopit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3880
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3466
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3078
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2920
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1914
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1908
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1749
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1693
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1691
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1644
    Aihe