Persujen alamäki: 19,1% - 8.5%

SeSuvakkinaPysynyt

PS eduskuntavaalit 2011: 19,1% ("Jytky")

PS eduskuntavaalit 2015: 17,7%

PS kannatus 2016 (Yle): 8,5%

Tuhnu tulossa? Kannatus huvennut alle puoleen huipusta.

Perivihollisiksi valitut Vasemmistoliitto ja Vihreät menneet molemmat kannatuksessa PS:n ohi.

Kuinka käy Yhdysvaltain "trumpismille"?
Kulahtava kannatus tuppaa olemaan aina katteettoman populistin kohtalona. Suomi on kehityksen jo nähnyt. USA tulee perässä.

12

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persut-pettää-AINA

      Ennen valheita sanottiin reilusti valheiksi. Nyt valheita sanotaan hienostellen populismiksi.

      • JanitskininPravda

        Nyt valheita kutsutaan "totuudeksi, jonka valtamedia yrittää kansalta peittää".

        Tietenkin siinä uskossa, ettei kansa enää muistaisi populistin lupauksia.


      • Toisaalta Soini sanoi, et se on median tehtävä paljastaa populistien valheet. Samalla hän oikeutti poliitikkojen valehtelemisen. Sellanen kansanmies meillä täällä Suomessa...


    • onkositäkään

      Virhemarginalin mukaan persut alle 3%..

      • ulaanival

        niin munkin mielesta siella ei enaan kotona mies/vaimokaan kannata enaan mulkeroa anteeks perssua.. 😕


    • eipäshättäillä

      Mites lukemat 2019 eduskuntavaaleissa?
      Nuo gallupithan eivät ole verrattavissa vaalituloksiin.
      Odotelkaa rauhassa, kyllä se kannatus ps:lla nousee riittävästi jytkyyn vaaleissa:)

      • Hulluaho

        Silloin persujen lukema on jo negatiivisen puolella...


    • Hallaahon.äänestäjä45

      Trump calls Obama
      a very good man

      after MEETING HIM IN White House

      https://www.youtube.com/watch?v=sIOYE3SgFNQ



      EI KANNATA LUKEA YLEN KANNATUSARVAUKSIA JONKA MUKAAN BREXIT EI OLE MAHDOLLINEN EIKÄ TRUMPIN VALINTA

      ei voida uskoa että Ylen tilaama galluptutkimus 8,5 prosenttia olisi oikea

      olisi aivan kummallista jos PS kannatus olisi oleellisesti yli viisi prosenttia ja erityisen heikkoa sen pitää olla Helsingissä

      jossa

      Soini on tukenut maalaisliiton politiikkaa ja Kempele-Sipilää ja
      mainostanut jeesusmarssia ja vetänyt perässään Kankaanniemeä ja muita
      uskovaisia

      ja Soini on jakamassa vuokra-asunnot matuille

      Nämä eivät ole HELSINKILÄISTEN KANNATTAMIA ASIOITA HE EIVÄT KUULU EDES KIRKKOON

      olen seurannut poikkeuksellisen paljon CNN-kanavaa vaalien takia yleensä enemmän saksan kanavaa zdf tai 3sat ja bbc on uutiskanavia koko ajan

      CNN-TOIMITTAJA KÄVI HELSINGISSÄ

      http://edition.cnn.com/2016/11/10/travel/helsinki-finnish-sauna-guide/index.html

    • Hallaahon.äänestäjä45
    • Tauno.Turuust

      Kylmää on kyyti persuilla. Niin oikke.

    • nuhjunuhju

      Seuraavaksi petosSuomalaisten kannatus laskee 8.5%-2.5% ! Jytkyä odotellessa ostakaa sinne puoluetoimistolle tarpeeksi paperia sillä ainut jytky joka noille luusereille tulee se tulee housuun,siis jos teillä on enää puoluetoimistoa vai myydäänkö se vasta myöhemmin kun tuollaiselle pikkuriikkiselle kansanpettäjä puolueelle riittää koiran koppikin ja sopii persujen imagoonkin paremmin kun eivät osaa muuta kuin räksyttää ja nuolla isäntiäänsä(kokoomus ja maalaisliitto) Kyllä oli äkkiä petosSuomalaisten mäki laskettu hohohohohohohoooooo

    • Hehheh_hehheh

      Seuraavien vaalien jälkeen persuista on vain muisto jäljellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe