Jeesus ja menestysteologia

Jeesuseiluvannut

Jeesus löi korville menesteoligian opettajia. Miten hän sen teki?

Menesteologian mukaan taivaallisiin päässyt uudestisyntynut ihminen voi elää onnellista elämää aina, hänellä ei ole rahhuolia ainakaan rahanpuutteen vuoksi ja hän ei koskaan sairastu, vaan saa nauttia täydellistä autuutta ja onnea jo täällä ajassa.

Heidän mukaan Jeesus, joka oli täydellisesti synnitön ja eli koko elämänsä Jumalan mielen mukaan olisi pitänyt olla:

- maailman rikkain ja menestynein mies

- maailman arvostetuin ihminen

- maailman suurimman valtion johtaja/kuningas

Mitä Jeesus sitten oli:

- perunkirjoituksessa ei ollut mitään omaisuutta, hänen vaatteensakin olivat varkaat varastaneet ja heittivät niistä arpaa, mitä kukin varas sai

- hänellä ei ollut kotia lainkaan

- hänellä ei ollut minkäänlaista kulkuneuvoa

- hänellä ei ollut edes rahakukkaroa, puhumattakaan sijoituksista ja pankkitalletuksista

- hänellä ei ollut arvostusta

- hän ei päässyt minkäänlaiseen korkeaan virkaan

- hänellä oli välillä nälkä
- hänellä oli välillä jano
- Jeesus itki joskus
- kaipasi yksinäisyyttä ja lepoa
- Jeesus oli pilkan kohde

- Jeesus pahoinpideltiin ja tapettiin

Mitä Jeesus lupasi seuraajilleen:
25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen

Siinä siis Jeesuksen antama lupaus niille, jotka häntä seuraavat!

Jeesuksen antamat siunaukset eivät ole tästä maailmasta, vaan ne ovat taivaallisia siunauksia. Jos siis haluat runsaasti nauttia tämän maailman hyvyyttä, olet turhaan tullut Jeesuksen tykö - hän ei jaa tämän maailman rikkautta ja kunniaa

Paavalikin ymmärsi, mitä todellinen usko antaa:
Fil 3:
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta

Pekka

4

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen!

    • nisunjyvä

      Pekka olet ymmärtänyt asian ytimen. Harva sitä tajuaa..

      Jeesuksen seuraaminen ei ole hohdokasta, ei maailmaasyleilevää, ei siitä saa ansiomerkkejä. Ei glooriaa päänpäälle.
      Niin miksi taas tulin nöyryytetyksi, poljetuksi mutaan vaikka parhaani yritin. Niin miksi ?

      Kiitos Pekka sinä kerroit MIKSI.

    • mnaat

      Amen!
      Kavahtakaa kaikkia jotka eksyttävät menestysteologialla.
      1 Tim. 6:8. "Kun teillä on elatus ja vaatteet tyytykää siihen."
      No, miksi joillakin on sitten kaikenlaista "lisuketta"?
      Se ei johdu millään muodoin Jumalasta. Korkeintaan, sitä on jollain Jumalan sallinnalla.
      Maallista mammonaahan on myös ei uskovalla, jopa ateistilla.
      Jumalan on luvannut pitää huolen siitä että meillä on elämän välttämättömyydet. Ei muuta.

    • pelastua

      Mahdollisuus pelastua on kaikkien ulottuvilla - luostareissa ja maailmassa. Näin yksinkertaista se on: Rukous (Herra Jeesus Kristus, armahda minua) joka lausutaan. Nöyryys. Synnintunnustuksella käynti ja osallistuminen Kirkon muihinkin mysteereihin. Näin vähän meiltä vaaditaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe