Maarit Feldt-Ranta kirjoittaa siitä innokkuudesta, millä tavalla ihmiset ovat mukana perustamassa leikkipuistoja ja ajamassa lähikoulujen säilyttämistä.
"Koko perusidea kunnallisdemokratiassa on siinä, että ihmiset, jotka asuvat ja elävät kunnassa, päättävät yhdessä, miten päivähoito, koulu, vanhustenhuolto ja vapaa-ajanaktiviteetit järjestetään." Näin sanoen Feldt-Ranta on niin oikeassa, mutta sitten tulee suuri virhe. Pitäisi ottaa yhteyttä puolueeseen. Sama virhe, jonka hän itse on tehnyt parikymmentä vuotta sitten.
Lukekaa Tapio W:n e-kirja, kuinka poliittiset puolueet häpäisevät demokratian. Siinä on yksi esimerkki, jossa oli kyse lähikoulusta ja siitä, mitä puolue vastahankaan äänestäjille teki. Emme tarvitse Lindtmanin tyylistä sananvapauden rajoittamista. Paikallisdemokratian pilaajia ovat puolueiden ideologiat, ryhmään kuuluvien ohjeistus ja lojaaliteetin vaatiminen.
Lähidemokratia pitää olla päättämistä yhdessä, ei puolueiden välisiä lehmänkauppoja kabineteissa. Tämän takia pitää vaaleihin perustaa sitoutumattomien lista, johon kaikki asioiden hoitamiseen uskovat voivat osallistua. Populismin aika on ohi!
Feldt-Ranta voi olla väärässä
kotoutuminenalkaanyt
0
109
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774662- 1801967
- 1271661
- 1481265
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161151- 351066
- 78963
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4858