Maarit Feldt-Ranta kirjoittaa siitä innokkuudesta, millä tavalla ihmiset ovat mukana perustamassa leikkipuistoja ja ajamassa lähikoulujen säilyttämistä.
"Koko perusidea kunnallisdemokratiassa on siinä, että ihmiset, jotka asuvat ja elävät kunnassa, päättävät yhdessä, miten päivähoito, koulu, vanhustenhuolto ja vapaa-ajanaktiviteetit järjestetään." Näin sanoen Feldt-Ranta on niin oikeassa, mutta sitten tulee suuri virhe. Pitäisi ottaa yhteyttä puolueeseen. Sama virhe, jonka hän itse on tehnyt parikymmentä vuotta sitten.
Lukekaa Tapio W:n e-kirja, kuinka poliittiset puolueet häpäisevät demokratian. Siinä on yksi esimerkki, jossa oli kyse lähikoulusta ja siitä, mitä puolue vastahankaan äänestäjille teki. Emme tarvitse Lindtmanin tyylistä sananvapauden rajoittamista. Paikallisdemokratian pilaajia ovat puolueiden ideologiat, ryhmään kuuluvien ohjeistus ja lojaaliteetin vaatiminen.
Lähidemokratia pitää olla päättämistä yhdessä, ei puolueiden välisiä lehmänkauppoja kabineteissa. Tämän takia pitää vaaleihin perustaa sitoutumattomien lista, johon kaikki asioiden hoitamiseen uskovat voivat osallistua. Populismin aika on ohi!
Feldt-Ranta voi olla väärässä
kotoutuminenalkaanyt
0
75
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984