Nämä evankeliumit on kirjoitettu vuosina 65-73:
- Paavalin kirjeet, ensimmäinen Pietarin kirje, Q-lähde (hypoteettinen), Didakhe, kärsimys kertomus (hypoteettinen), Tuntematon Berliinin evankeliumi, Pietarin evankeliumi, Tuomaan evankeliumi, Oksyrhynkhoksen evankeliumit, Juudaksen evankeliumi, Egertonin evenkaliumi, Fayyumin fragmentti, Keskustelu Vapahtajan kanssa, Ebioniittien evankeliumi, Heprealaisten evankeliumi, Nasarealaisten evankeliumi
Nämä evankeliumit on kirjoitettu vuosina 70-96:
- Markuksen evankeliumi, Merkkien evankeliumi (hypoteettinen), Apostolien teot*, Matteuksen evankeliumi, Johanneksen ilmestys, Filippoksen evankeliumi, Marian evankeliumi
Nämä evankeliumit on kirjoitettu vuosina 90-125:
- Johanneksen evankeliumi, Johanneksen kirjeet, Luukkaan evankeliumi*, Juudaksen kirje, Toinen Pietarin kirje, Herran puheiden selitykset, Paavalin oppikunnan kirjeet, Jaakobin kirje, Hermaan paimen
Mitä se kertoo?
Se kertoo että joko Jeesus on satua tai evankeliumien ajoitusta ei ole osattu päivittää.
Onko kysyttävää?
Evankeliumit ja muut tekstit kirjoitettu vaiheissa
2
<50
Vastaukset
- 12___13
"Onko kysyttävää?"
Miksi uskoisin sinua?- KirjoituksetAjantasalla
Eli mielestäsikö evankeliumit on ajoitettu oikein vaiko ei? Tarkoitus onkin juuri kyseen alaistaa. Laitoin njo evankeliumit sen mukaisiin lonerihin kuin ne tietonk mukaan ovat tänä päivänä ajoitettu. Itselle erityisesti ottaa silmään se että "Juudaksen evankeliumia" pidetään vanhempana kuin Markuksen evankeliumia ja Apostolien teot on katsottu kirjoitetun paljon ennen Luukkaan Evankeliumi. On suorastaan hämmästyttävää ettei evankekiumien ajoituksesta nykyään puhuta suorastaan lainkaan vaan niistä pääasiassa vaietaan. Sittä olisi kuitenkin hyvä puhua ja herättää keskustelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203