Moi! Oon 17-vuotias tyttö täytän pian 18.
Olen sairastanut anorexiaa jo 3vuotta ... mutta nyt oon alkanu tajuumaan vasta et oon oikeesti sairas ja tarvitsen apua... Nään jopa painajaisia välillä ruuasta kamppailen unessa syönkö vaiko en.. ja sitten taas nään myös sellaista unta jossa olen lääkärin tarkastuksessa lääkäri sanoo unessa että painan 85kg vaikka painan siitä 40kg vähemmän ... anoreksia on tullut jo mun levolliseen elämään .. ei siitä koskaan pääse eroon vaikka nyt parantuisin en olisi siltikään koskaan terve
Todellisuus
7
154
Vastaukset
- Vaaralliset-viljat
Anoreksian yhtenä syynä on väärä ruokavalio, joka ei ole koskaan sopinut sinulle sen vuoksi olet alkanut yökkiä kaikki ruokalaatuja.
Mielestäni kannattaa tutustua vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ja vaikutuksiin terveyteen - Etjoo
Sillonku söin normaalisti söin pelkkiä salaatteja ja ruisleipää et se siitä väärästä valiosta
- kskdjdbd
No kyllähän tuo nyt selvästi on vääränlainen ruokavalio!!
- tartumahdollisuuteen
Kun nyt olet ymmärtänyt olevasi sairas, sinun on aika hakea apua ja tukea paranemiseen. Ehkä olet joskus torjunut tuen, jota nyt huomaat tarvitsevasi.
- Anoreksiastatoipuva
Olen sairastunut TODELLA nuorena anoreksiaan, 6 vuotiaana. Olen nyt pian täyttämässä 13. Olen päässyt eroon pakkoliikunnasta ja syön normaalisti(en syö kylläkään mitään herkkuja tai makeisia) mutta esim. Punnitus ei tunnu mukavalta. Ja joskus pahoja unia liittyen ruokaan/painoon. Olen 157cm pitkä ja 43.5 kg joka ahdistaa minua kun se tuntuu liialta. Aloittelen nuorisomallin uraa ja toivon että se ei pahentaisi anoreksiaa kun olen jo voiton puolella. Olen ollut nuorempana teho-osastolla alipainon takia.
- 0909091
Täysijärkisiä eivät voi olla nämä anorexia-laiheliinit nimittäin serkkuni joutui mielisairaalaan tuon seurauksena. Eli Kannattaako?
- vain_neuvoa_antava
Koko ruokavalio on ollut väärä lapsesta pitäen. Syödään paljon viljatuotteita (Sisältävät sokeria) ja kemiallisesti tehtyä levitettä ja rasvattomia maitotuotteita, (joita myös sisältää sokeria) laihtumisen toivossa tai lihomisen pelosta. Asia kun on juuri päinvastoin. Ruoka pitäisi olle rasvapitoista, ja runsaasti kasviksia. Tytöillä tämä saattaa olla kammottavaa, koska ollaan tosiaan totuttu syömään paljon hiilihydraatteja ja kun systeemi on sekaisin, niin loppuu ruokahalu tyystin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768