Todellisuus

Anoreksianvanki

Moi! Oon 17-vuotias tyttö täytän pian 18.
Olen sairastanut anorexiaa jo 3vuotta ... mutta nyt oon alkanu tajuumaan vasta et oon oikeesti sairas ja tarvitsen apua... Nään jopa painajaisia välillä ruuasta kamppailen unessa syönkö vaiko en.. ja sitten taas nään myös sellaista unta jossa olen lääkärin tarkastuksessa lääkäri sanoo unessa että painan 85kg vaikka painan siitä 40kg vähemmän ... anoreksia on tullut jo mun levolliseen elämään .. ei siitä koskaan pääse eroon vaikka nyt parantuisin en olisi siltikään koskaan terve

7

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaaralliset-viljat

Anoreksian yhtenä syynä on väärä ruokavalio, joka ei ole koskaan sopinut sinulle sen vuoksi olet alkanut yökkiä kaikki ruokalaatuja.
      Mielestäni kannattaa tutustua vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ja vaikutuksiin terveyteen

• Etjoo

Sillonku söin normaalisti söin pelkkiä salaatteja ja ruisleipää et se siitä väärästä valiosta

• kskdjdbd

No kyllähän tuo nyt selvästi on vääränlainen ruokavalio!!

• tartumahdollisuuteen

Kun nyt olet ymmärtänyt olevasi sairas, sinun on aika hakea apua ja tukea paranemiseen. Ehkä olet joskus torjunut tuen, jota nyt huomaat tarvitsevasi.

• Anoreksiastatoipuva

Olen sairastunut TODELLA nuorena anoreksiaan, 6 vuotiaana. Olen nyt pian täyttämässä 13. Olen päässyt eroon pakkoliikunnasta ja syön normaalisti(en syö kylläkään mitään herkkuja tai makeisia) mutta esim. Punnitus ei tunnu mukavalta. Ja joskus pahoja unia liittyen ruokaan/painoon. Olen 157cm pitkä ja 43.5 kg joka ahdistaa minua kun se tuntuu liialta. Aloittelen nuorisomallin uraa ja toivon että se ei pahentaisi anoreksiaa kun olen jo voiton puolella. Olen ollut nuorempana teho-osastolla alipainon takia.

• 0909091

Täysijärkisiä eivät voi olla nämä anorexia-laiheliinit nimittäin serkkuni joutui mielisairaalaan tuon seurauksena. Eli Kannattaako?

• vain_neuvoa_antava

Koko ruokavalio on ollut väärä lapsesta pitäen. Syödään paljon viljatuotteita (Sisältävät sokeria) ja kemiallisesti tehtyä levitettä ja rasvattomia maitotuotteita, (joita myös sisältää sokeria) laihtumisen toivossa tai lihomisen pelosta. Asia kun on juuri päinvastoin. Ruoka pitäisi olle rasvapitoista, ja runsaasti kasviksia. Tytöillä tämä saattaa olla kammottavaa, koska ollaan tosiaan totuttu syömään paljon hiilihydraatteja ja kun systeemi on sekaisin, niin loppuu ruokahalu tyystin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe