Liikenne ei suju, silti Hämeenkatu suljetaan

topakkatäti

Tampereen liikennesuunnittelijoilla alkavat pian vaihtoviikot, kun liikenne ei suju yhtään ja silti Hämeenkatu aiotaan sulkea kokonaan henkilöautoliikenteeeltä. Jos ja kun liikenteessä on pullonkauloja, niin Hämeenkatuhan pitäisi kaiken järjen mukaan avata kokonaan henkilöautoliikenteelle eikä sulkea sitä. Kauppakatu ja Viistokatu on avattava myös pikaisesti henkilöautoliikenteelle.

24

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle100011

      Tamperella vallitsee erikoinen liikennekulttuuri. Jalankulkijoille on opittu antamaan tietä suojatiellä mikä on hyvä asia. Kaikki muut asenteet liikenteessä on hukassa suurimalla osalla autoilijoista.

    • taikatunneli

      Ei hätää, tunneli lopettaa kaikki ruuhkat keskustasta ja lähialueilta.

      • neonakelvottomii

        Ei hätää, kaupungin johto lopettaa kaiken liikenteen keskustasta ja lähialueilta.


    • lkjhhkvh

      Tää aloittaja pitäs laittaa suunnittelemaan kaupungin liikennettä, niin saatas kunnon kaaos aikaseksi...XD

      • mersumiässs

        tampereen kaupungin liikenne on jo pelkkää kaaosta,jos et vielä ole huomannut. kiitos siitä kuuluu näille idiooteille jotka suunnittelevat niin liikenneväyliä vain hangaloittaakseen yksityisautojen menoa. munamankeli porukoiden väylät ovat leveämpiä kuin autojen ,viherhippiäisten sekopäistä touhua.


      • kjjkjjkhhu

        Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
        Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja...


      • Aikuiset.tietää
        kjjkjjkhhu kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
        Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja...

        Taas joku kakara yrittää päteä.

        Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
        Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
        Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.

        80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
        Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.

        Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.

        Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä.


      • Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
        Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
        Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.


      • Noniiii

        Mitään lisäämättä, näin se on mennyt. Asiallista,selkeää ilmaisua.


      • saman.huomannut
        Aikuiset.tietää kirjoitti:

        Taas joku kakara yrittää päteä.

        Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
        Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
        Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.

        80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
        Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.

        Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.

        Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä.

        Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.


      • äläviittihei
        saman.huomannut kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.

        Pikkasen noloa kun komppaat omaa tekstiäsi ja vieläpä kahteen kertaan.


      • Aikuiset.tietää
        Greenway kirjoitti:

        Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
        Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
        Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.

        70-80 luvuilla ei ollut mitään liikenteen aiheuttamaa saasteongelmaa.
        Pakokaasut ei ole Suomessa koskaan olleet ongelma. Ongelma on vain kaltaisesi ituhippien korvienvälissä.

        Miksi tila pyörille otettiin jalkakäytäviltä?
        - No siksi, koska siellä oli/on ylimääräistä tilaa.
        -Jalankulkijoiden määrä on huomattavasti pienempi, kuin autojen.
        -Myös liikennesääntöjä osaamattomat pyöräilijät selviävät paremmin hengissä.

        Tuon ratkaisun huono puoli on typerät pyöräilijät, jotka ovat mielestään lain yläpuolella, vapautettuina lain määräämistä velvoitteista, esim. oikean tilannenopeuden noudattamisesta.


    • pakko.kai.totella

      Ei pidä syyttää liikennesuunnittelijoita vaan kähmiviä poliitikkoja, kokoomuskommareita ja punavihreitä hippejä. Kukaan kaupungilla työskentelevä OIKEA liikennesuunnittelija ei tällaista sotkua haluaisi mutta minkäs mahdat kun ylempää käy käsky, että se ja se katu suljetaan ja ne ja ne kavennetaan.

      • EksTiä

        SITÄ VARTENHAN KADUT TEHDÄÄN, ETTÄ NIITÄ VOITAISIIN MYÖHEMMIN KALLIILLA KAVENTAA.


    • Laveenlng

      eikös siellä ole töissä liikenteensuunnittelussa ihmisiä, joilla ei ole edes ajokorttia,
      tietäähän sen sitten miltä puolelta asiaa katsotaan

      • ne.vain.kähmii

        Kyllä poliitikkojen enemmistöllä ajokortit on mutta heillä on mielessään isommat "visiot" eli kaikenkarvainen kähmintä.


    • näin.se.on

      Missä auto, siellä maksava asiakas ja kauppakin käy. Eivät pyöräilijät kauppoja ja kahviloita elätä.

    • Tyhjeneekö_Stocka

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/stockmannin-myynti-jatkaa-laskuaan-suomessa/tLsaGR7Q?ref=ampparit:2931&ext=ampparit

      "Stockmannin myynti jatkaa laskuaan Suomessa"

      Keskustan vetovoima Tampereella hiipunut ja hiipuu yhä. Paljonkohan Stockmannin pysyminen Tampereella on kiinni siitä, että äskettäin tehtiin jätti-investoinnit. Että ei haluta heti luovuttaa??

      Stocka on aiemminkin ollut herkkä lähtemään ja lopettelemaan toimipaikkoja, jos bisneskonsepti ei ole ollut tuottava.
      Aika vähän Hämpin kiinnostavuudesta jää jäljellä, jos Stocka lähtee.

      Keskustan vetovoiman hiipumiseen syynä kaupungin päättäjät. Kiitokset heille!

      • tyhjiä.tiloja

        Sitten kun se Ratinan uusi kauppakeskus aukeaa niin Stokka ja moni muu firma saattaa laittaa lapun luukulle. Pikkasen pitäisi päättäjien käyttää järkee enemmän, ei täällä ole ostovoimaa samalla lailla kuin Lontoossa tai Pariisissa.


      • Mrasku

        Kui. Mie Oon samaa mieltä.


      • taskulampun_valossa

        Tarviiko sitten Hämpillä enää katuvalojakaan. Kun ei kukaan kulje. Ja Sähkölaitoskin myyty, niin tulee sähkö kalliiks. Ei parane tuhlata.


    • N.o.t.hamn

      Hyvinhän se kulkee,autot ei ole enää haittana. Keskusta alkaa elpyä Ratinan kauppakeskuksen myötä. Peltomarketit jäävät syrjäseutujen iloksi. Tyhjinä.

      • Viherhippihaihattelua

        Sitten heräsit ja huomasit tulleesi!


    • tukkoapäälle

      Sillain liikenne saadaan sujumaan kun kaikki eivät ole tunkemassa tukossa olevalle kadulle. Eihän se vedä kun on tukittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      51
      4992
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      23
      4522
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      91
      3657
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3607
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3583
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      126
      3426
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3000
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      168
      2906
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2569
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      35
      2163
    Aihe