Tampereen liikennesuunnittelijoilla alkavat pian vaihtoviikot, kun liikenne ei suju yhtään ja silti Hämeenkatu aiotaan sulkea kokonaan henkilöautoliikenteeeltä. Jos ja kun liikenteessä on pullonkauloja, niin Hämeenkatuhan pitäisi kaiken järjen mukaan avata kokonaan henkilöautoliikenteelle eikä sulkea sitä. Kauppakatu ja Viistokatu on avattava myös pikaisesti henkilöautoliikenteelle.
Liikenne ei suju, silti Hämeenkatu suljetaan
24
132
Vastaukset
- Kalle100011
Tamperella vallitsee erikoinen liikennekulttuuri. Jalankulkijoille on opittu antamaan tietä suojatiellä mikä on hyvä asia. Kaikki muut asenteet liikenteessä on hukassa suurimalla osalla autoilijoista.
- taikatunneli
Ei hätää, tunneli lopettaa kaikki ruuhkat keskustasta ja lähialueilta.
- neonakelvottomii
Ei hätää, kaupungin johto lopettaa kaiken liikenteen keskustasta ja lähialueilta.
- lkjhhkvh
Tää aloittaja pitäs laittaa suunnittelemaan kaupungin liikennettä, niin saatas kunnon kaaos aikaseksi...XD
- mersumiässs
tampereen kaupungin liikenne on jo pelkkää kaaosta,jos et vielä ole huomannut. kiitos siitä kuuluu näille idiooteille jotka suunnittelevat niin liikenneväyliä vain hangaloittaakseen yksityisautojen menoa. munamankeli porukoiden väylät ovat leveämpiä kuin autojen ,viherhippiäisten sekopäistä touhua.
- kjjkjjkhhu
Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja... - Aikuiset.tietää
kjjkjjkhhu kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja...Taas joku kakara yrittää päteä.
Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.
80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.
Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.
Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä. Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.- Noniiii
Mitään lisäämättä, näin se on mennyt. Asiallista,selkeää ilmaisua.
- saman.huomannut
Aikuiset.tietää kirjoitti:
Taas joku kakara yrittää päteä.
Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.
80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.
Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.
Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä.Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.
- äläviittihei
saman.huomannut kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.
Pikkasen noloa kun komppaat omaa tekstiäsi ja vieläpä kahteen kertaan.
- Aikuiset.tietää
Greenway kirjoitti:
Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.70-80 luvuilla ei ollut mitään liikenteen aiheuttamaa saasteongelmaa.
Pakokaasut ei ole Suomessa koskaan olleet ongelma. Ongelma on vain kaltaisesi ituhippien korvienvälissä.
Miksi tila pyörille otettiin jalkakäytäviltä?
- No siksi, koska siellä oli/on ylimääräistä tilaa.
-Jalankulkijoiden määrä on huomattavasti pienempi, kuin autojen.
-Myös liikennesääntöjä osaamattomat pyöräilijät selviävät paremmin hengissä.
Tuon ratkaisun huono puoli on typerät pyöräilijät, jotka ovat mielestään lain yläpuolella, vapautettuina lain määräämistä velvoitteista, esim. oikean tilannenopeuden noudattamisesta.
- pakko.kai.totella
Ei pidä syyttää liikennesuunnittelijoita vaan kähmiviä poliitikkoja, kokoomuskommareita ja punavihreitä hippejä. Kukaan kaupungilla työskentelevä OIKEA liikennesuunnittelija ei tällaista sotkua haluaisi mutta minkäs mahdat kun ylempää käy käsky, että se ja se katu suljetaan ja ne ja ne kavennetaan.
- EksTiä
SITÄ VARTENHAN KADUT TEHDÄÄN, ETTÄ NIITÄ VOITAISIIN MYÖHEMMIN KALLIILLA KAVENTAA.
- Laveenlng
eikös siellä ole töissä liikenteensuunnittelussa ihmisiä, joilla ei ole edes ajokorttia,
tietäähän sen sitten miltä puolelta asiaa katsotaan- ne.vain.kähmii
Kyllä poliitikkojen enemmistöllä ajokortit on mutta heillä on mielessään isommat "visiot" eli kaikenkarvainen kähmintä.
- näin.se.on
Missä auto, siellä maksava asiakas ja kauppakin käy. Eivät pyöräilijät kauppoja ja kahviloita elätä.
- Tyhjeneekö_Stocka
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/stockmannin-myynti-jatkaa-laskuaan-suomessa/tLsaGR7Q?ref=ampparit:2931&ext=ampparit
"Stockmannin myynti jatkaa laskuaan Suomessa"
Keskustan vetovoima Tampereella hiipunut ja hiipuu yhä. Paljonkohan Stockmannin pysyminen Tampereella on kiinni siitä, että äskettäin tehtiin jätti-investoinnit. Että ei haluta heti luovuttaa??
Stocka on aiemminkin ollut herkkä lähtemään ja lopettelemaan toimipaikkoja, jos bisneskonsepti ei ole ollut tuottava.
Aika vähän Hämpin kiinnostavuudesta jää jäljellä, jos Stocka lähtee.
Keskustan vetovoiman hiipumiseen syynä kaupungin päättäjät. Kiitokset heille!- tyhjiä.tiloja
Sitten kun se Ratinan uusi kauppakeskus aukeaa niin Stokka ja moni muu firma saattaa laittaa lapun luukulle. Pikkasen pitäisi päättäjien käyttää järkee enemmän, ei täällä ole ostovoimaa samalla lailla kuin Lontoossa tai Pariisissa.
- Mrasku
Kui. Mie Oon samaa mieltä.
- taskulampun_valossa
Tarviiko sitten Hämpillä enää katuvalojakaan. Kun ei kukaan kulje. Ja Sähkölaitoskin myyty, niin tulee sähkö kalliiks. Ei parane tuhlata.
- N.o.t.hamn
Hyvinhän se kulkee,autot ei ole enää haittana. Keskusta alkaa elpyä Ratinan kauppakeskuksen myötä. Peltomarketit jäävät syrjäseutujen iloksi. Tyhjinä.
- Viherhippihaihattelua
Sitten heräsit ja huomasit tulleesi!
- tukkoapäälle
Sillain liikenne saadaan sujumaan kun kaikki eivät ole tunkemassa tukossa olevalle kadulle. Eihän se vedä kun on tukittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667