meidän jumala voittaa teidän jumalan

kenenjumala

Jumaluus tuo korkeimman ja kauneimman määritelmä.
Jumaluus on siis korkein, paras, parhain, ylittämätön.

14

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEläjä

Kuinka ajattelet, onko nykyinen elämä sattumaa vai suunniteltua menoa?

• taimitävaan

Ihmisestä se tunne pitää löytää, jos ei löydy kohde on jumala.

• Vastaukset.kateissa

Ikiaikainen jumala oli siis jo ennen maailmojen syntyä?
      Tämä yksi ja ainoa?
      Uskontoja on ollut ja on tuhansia ihmiskunnan eri aikoina.
      Ovatko ne palvelleet kuitekin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?
      Mikä on pakanuus?. Jokainen uskova uskoo uskovansa oikein ja kunnioittavansa aitoa ja ainoaa Jumalaa.
      Ymmärtääkseni pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita? Miksi he eivät tiedä uskonsa olevan väärää?

Kristinusko on 2000 v vanha. Onko se ensimmäinen "oikea" uskonto?

• MEläjä

Elämän alkulähteestä tuskin kukaan pystyy sanomaan yhtään mitään, joten pitää uskoa yksinkertaisesti luovaan voimaan?

Laitin tämän toistamiseen tänne, koska emme yksinkertaisesti järkeilemällä pysty asiaa paremmin ilmaisemaan?
        Tuo kysymys, Luoja on ollut aina olemassa, voi olla mutta emme käsitä sitä?

• En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
        Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
        Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
        Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.

"pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??

"Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
        Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolen

• enkelipallo kirjoitti:

En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
        Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
        Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
        Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.

"pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??

"Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
        Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolen

Ei voi olla maailmaa ennen kuin joku on sitä kokemassa.

Olihan raamatun kertomuksessakin ensin Sana (mieli jossa oli sana) (:

• MEläjä

Uskon, että uskonnoilla ei ole osaa eikä arpaa ns. henkisen kehityksen nostaamiselle?
      Kun ja jos Jumala On, kuten Minä Olen silloin se tila on, ei siihen tarvita uskontoja?
      Toisaalta en haluaisi horjuuttaa ns. kirkkouskovien uskontoa, eli mistä kukin saa rauhan ja tyydytyksen, ei sitä pidä väheksyä eikä laittaa ehdolle?

• tämä_on_totuus

Se jumala pitää oikeasti olla olemassa, muuten se on tyhjän väärtti.

• Sinun tahtosi on Jumaluus. Tiedostamattoman mielesi osassa luot suurimman osan tahdostasi. Tietoisessa mielessäsi koet tai märittelet merkityksen kokemuksillesi. Kukaan toinen ei syty tai pety juuri niissä asioissa - ei niissä tunnelmissa jotka "kolahtavat" sinun tajunnassasi.
      Näin se menee jokaisella.

• Siinä tiedostamattomassa mielessäni on "menneiden elämien" pettymykset ja opetukset"

• käytösperiytyy

Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.

• MEläjä

Miksi joku syntyy rutiköyhään perheeseen, toinen taas upporikkaaseen?
        Miksi joku yksilö on sairaaloinen ja heikko, toinen taas uhkuu terveyttä ja voimaa?
        Maailmassa käydään kokemassa 'asioita', kuten sanoit ja tein pari karkeaa esimerkkiä olosuhteiden merkityksistä kulloisellekin tarpeelle?

• käytösperiytyy kirjoitti:

Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.

entäs ne vanhemat..... Siis mistä se ensimmäinen oivallus minä olen. Ensimmäinen Vanhin

• jeesukset

Vanhempien vanhemmat ei osanneet hiihtää, eikä kukaan tunnetuista sukulaisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      99
      4310
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      359
      1082
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1022
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      881
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      826
    8. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      78
      811
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      807
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      796
    Aihe