Jumaluus tuo korkeimman ja kauneimman määritelmä.
Jumaluus on siis korkein, paras, parhain, ylittämätön.
meidän jumala voittaa teidän jumalan
14
77
Vastaukset
- MEläjä
Kuinka ajattelet, onko nykyinen elämä sattumaa vai suunniteltua menoa?
- taimitävaan
Ihmisestä se tunne pitää löytää, jos ei löydy kohde on jumala.
- Vastaukset.kateissa
Ikiaikainen jumala oli siis jo ennen maailmojen syntyä?
Tämä yksi ja ainoa?
Uskontoja on ollut ja on tuhansia ihmiskunnan eri aikoina.
Ovatko ne palvelleet kuitekin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?
Mikä on pakanuus?. Jokainen uskova uskoo uskovansa oikein ja kunnioittavansa aitoa ja ainoaa Jumalaa.
Ymmärtääkseni pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita? Miksi he eivät tiedä uskonsa olevan väärää?
Kristinusko on 2000 v vanha. Onko se ensimmäinen "oikea" uskonto?- MEläjä
Elämän alkulähteestä tuskin kukaan pystyy sanomaan yhtään mitään, joten pitää uskoa yksinkertaisesti luovaan voimaan?
Laitin tämän toistamiseen tänne, koska emme yksinkertaisesti järkeilemällä pysty asiaa paremmin ilmaisemaan?
Tuo kysymys, Luoja on ollut aina olemassa, voi olla mutta emme käsitä sitä? En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.
"pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??
"Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolenenkelipallo kirjoitti:
En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.
"pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??
"Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolenEi voi olla maailmaa ennen kuin joku on sitä kokemassa.
Olihan raamatun kertomuksessakin ensin Sana (mieli jossa oli sana) (:
- MEläjä
Uskon, että uskonnoilla ei ole osaa eikä arpaa ns. henkisen kehityksen nostaamiselle?
Kun ja jos Jumala On, kuten Minä Olen silloin se tila on, ei siihen tarvita uskontoja?
Toisaalta en haluaisi horjuuttaa ns. kirkkouskovien uskontoa, eli mistä kukin saa rauhan ja tyydytyksen, ei sitä pidä väheksyä eikä laittaa ehdolle? - tämä_on_totuus
Se jumala pitää oikeasti olla olemassa, muuten se on tyhjän väärtti.
Sinun tahtosi on Jumaluus. Tiedostamattoman mielesi osassa luot suurimman osan tahdostasi. Tietoisessa mielessäsi koet tai märittelet merkityksen kokemuksillesi. Kukaan toinen ei syty tai pety juuri niissä asioissa - ei niissä tunnelmissa jotka "kolahtavat" sinun tajunnassasi.
Näin se menee jokaisella.- käytösperiytyy
Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.
- MEläjä
Miksi joku syntyy rutiköyhään perheeseen, toinen taas upporikkaaseen?
Miksi joku yksilö on sairaaloinen ja heikko, toinen taas uhkuu terveyttä ja voimaa?
Maailmassa käydään kokemassa 'asioita', kuten sanoit ja tein pari karkeaa esimerkkiä olosuhteiden merkityksistä kulloisellekin tarpeelle? käytösperiytyy kirjoitti:
Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.
entäs ne vanhemat..... Siis mistä se ensimmäinen oivallus minä olen. Ensimmäinen Vanhin
- jeesukset
Vanhempien vanhemmat ei osanneet hiihtää, eikä kukaan tunnetuista sukulaisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778