meidän jumala voittaa teidän jumalan

kenenjumala

Jumaluus tuo korkeimman ja kauneimman määritelmä.
Jumaluus on siis korkein, paras, parhain, ylittämätön.

14

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEläjä

      Kuinka ajattelet, onko nykyinen elämä sattumaa vai suunniteltua menoa?

    • taimitävaan

      Ihmisestä se tunne pitää löytää, jos ei löydy kohde on jumala.

    • Vastaukset.kateissa

      Ikiaikainen jumala oli siis jo ennen maailmojen syntyä?
      Tämä yksi ja ainoa?
      Uskontoja on ollut ja on tuhansia ihmiskunnan eri aikoina.
      Ovatko ne palvelleet kuitekin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?
      Mikä on pakanuus?. Jokainen uskova uskoo uskovansa oikein ja kunnioittavansa aitoa ja ainoaa Jumalaa.
      Ymmärtääkseni pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita? Miksi he eivät tiedä uskonsa olevan väärää?

      Kristinusko on 2000 v vanha. Onko se ensimmäinen "oikea" uskonto?

      • MEläjä

        Elämän alkulähteestä tuskin kukaan pystyy sanomaan yhtään mitään, joten pitää uskoa yksinkertaisesti luovaan voimaan?

        Laitin tämän toistamiseen tänne, koska emme yksinkertaisesti järkeilemällä pysty asiaa paremmin ilmaisemaan?
        Tuo kysymys, Luoja on ollut aina olemassa, voi olla mutta emme käsitä sitä?


      • En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
        Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
        Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
        Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.

        "pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??

        "Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
        Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolen


      • enkelipallo kirjoitti:

        En kommentoi kristinuskoa koska sana kristinusko pitäisi ensin määritellä. Siellä joudutaan uskontunnustusten viidakkoon minun mielestäni.
        Olisiko mahdollista ajatella että jumaluus olisi sama kuin totuus. Joillekin on, kuten minulle.
        Totuus taas on ainoastaan yksi. Voi olla vain yksi totus, jos joku poikkeaa siitä se ei enää ole se yksi. Tietenkin tämäkin voidaan ajatella pelkäksi sopimukseksi.
        Tällainen ajatus on varmaan vanhempi kuin 2000 vuota.

        "pakanoiksi kutsutaan epäjumalan palvelijoita" aivan niin ja se on heille totta, kuten kaikki muutkin käsitteet joista ollaan yksimielisiä??

        "Ovatko ne palvelleet kuitenkin juuri tätä ikiaikaista Jumalaa?"
        Ei kukaan voi mennä toisen ihmisen pään sisään ja sanoa mitä tuo palvelemien tarkoittaa. Jos kuitenkin joku kokee palvelevansa jotakin, varmaan hänen tunteensa ja mielensä kokee "palvelun" erilaiseksi huomenna tai millaiselta muistikuva eilisestä palvelusta on hänen mielessään. Joten minun puolestani kaikki pyhäksi ja arvokkaaksi koettu ja tarkoitettu olkoon niin pyhää kuin ikinä palvelija sen kokee. Ennenkaikkea siinä on kysymys ihmisen omasta kunnioituksesta omia mielikuviaan kohtaan, ei siinä voi olla mitään väärää. Ja jos on niin kyllä täältä pesee.. kyllä kaverit pitävät huolen

        Ei voi olla maailmaa ennen kuin joku on sitä kokemassa.

        Olihan raamatun kertomuksessakin ensin Sana (mieli jossa oli sana) (:


    • MEläjä

      Uskon, että uskonnoilla ei ole osaa eikä arpaa ns. henkisen kehityksen nostaamiselle?
      Kun ja jos Jumala On, kuten Minä Olen silloin se tila on, ei siihen tarvita uskontoja?
      Toisaalta en haluaisi horjuuttaa ns. kirkkouskovien uskontoa, eli mistä kukin saa rauhan ja tyydytyksen, ei sitä pidä väheksyä eikä laittaa ehdolle?

    • tämä_on_totuus

      Se jumala pitää oikeasti olla olemassa, muuten se on tyhjän väärtti.

    • Sinun tahtosi on Jumaluus. Tiedostamattoman mielesi osassa luot suurimman osan tahdostasi. Tietoisessa mielessäsi koet tai märittelet merkityksen kokemuksillesi. Kukaan toinen ei syty tai pety juuri niissä asioissa - ei niissä tunnelmissa jotka "kolahtavat" sinun tajunnassasi.
      Näin se menee jokaisella.

      • Siinä tiedostamattomassa mielessäni on "menneiden elämien" pettymykset ja opetukset"


      • käytösperiytyy

        Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.


      • MEläjä

        Miksi joku syntyy rutiköyhään perheeseen, toinen taas upporikkaaseen?
        Miksi joku yksilö on sairaaloinen ja heikko, toinen taas uhkuu terveyttä ja voimaa?
        Maailmassa käydään kokemassa 'asioita', kuten sanoit ja tein pari karkeaa esimerkkiä olosuhteiden merkityksistä kulloisellekin tarpeelle?


      • käytösperiytyy kirjoitti:

        Asiat peritään vanhemmilta, ei mistään henkimaailmasta.

        entäs ne vanhemat..... Siis mistä se ensimmäinen oivallus minä olen. Ensimmäinen Vanhin


    • jeesukset

      Vanhempien vanhemmat ei osanneet hiihtää, eikä kukaan tunnetuista sukulaisista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe