Mitä ateisti tekisi ?

TämmöstTääOn

Jos alkaisikin kunnon vanhan ajan käännyttäminen ihan valtion luvalla ? :D

17

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todnäk. Sellainen johtaisi vastamielenosoituksiin/väkivaltaan. Ja johtaisi ennenpitkään Suomen päätymään jälleen sekuaariseksi valtioksi, muiden pohjoismaiden kanssa.

      Hyvänä esimerkkinä Salemin kaupunki USAssa, joka on tänäpäivänä yksi Wiccalaisten ja monien muiden noitapiirien suosiossa historiansa vuoksi, missä kristittyjen järjestämissä noitaoikeudenkäynneissä kuoli paljon noidiksi syytettyjä ihmisiä.

    • vm41

      Ehdottomasti siirtyisin ns. Leikki/tekouskovaisten leiriin, joita suurin osa Suomen "uskovaisia" on muutenkin.
      Sanonta >Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt<, toimisi tässäkin tapauksessa.

      • Mutta sama tapahtuu jo monen muunkin kautta ... Siis näytteleminen muiden pillin mukaan . Onko se vapautta ? Ei ole .


      • NimenOmaanNäinOn
        TämmöstTääOn kirjoitti:

        Mutta sama tapahtuu jo monen muunkin kautta ... Siis näytteleminen muiden pillin mukaan . Onko se vapautta ? Ei ole .

        Sehän täällä netissä ja juuri S24:ssä on niin hienoa, että ei tarvitse tanssia kenenkään pillin mukaan, vaan voi sanoa juuri mitä huvittaa. Se kyllä omalla kohdallani ainakin johtaa sanomaan paljon sellaistakin, jota ei olisi väliksi sanoa edes täällä, mutta kiusausta vaan ei voi välttää :))))

        Eräs henkilö joskus muinoin totesi, että siellä missä sananvapaus on suuri, kuulee aina koko joukon silkkaa paskaa. Täällä siitä muistuttaa nuo kolme idioottia, jotka muiden nikeillä pölöttävät pallihiestään . Vaikka enhän minä tiedä, miten tärkeä asia se on heidän elämässään. Jos ateismissa ei ole mitään sisältöä, niin jollain kai se on täytettävä, se ateistinen elämä :))))


      • NimenOmaanNäinOn kirjoitti:

        Sehän täällä netissä ja juuri S24:ssä on niin hienoa, että ei tarvitse tanssia kenenkään pillin mukaan, vaan voi sanoa juuri mitä huvittaa. Se kyllä omalla kohdallani ainakin johtaa sanomaan paljon sellaistakin, jota ei olisi väliksi sanoa edes täällä, mutta kiusausta vaan ei voi välttää :))))

        Eräs henkilö joskus muinoin totesi, että siellä missä sananvapaus on suuri, kuulee aina koko joukon silkkaa paskaa. Täällä siitä muistuttaa nuo kolme idioottia, jotka muiden nikeillä pölöttävät pallihiestään . Vaikka enhän minä tiedä, miten tärkeä asia se on heidän elämässään. Jos ateismissa ei ole mitään sisältöä, niin jollain kai se on täytettävä, se ateistinen elämä :))))

        Kyllä minä olen laajentanut ihan elämään asti sen vapauden ja siitä hyvästä moni asia on kaikonnut mutta hyvä niin koska ne perustuivat valheelle :) Joillekkin pallihiki on päivän tärkein juttu ... se minkälainen heidän "normaali" elämänsä on varmaan velvollisuuksien täyttämää niin pahasti että näin se sitten purkautuu .


    • RaamatustaMallia

      Voisin suositella samanlaista käännyttämistä mitä Jeesus ja apostolit suorittavat Raamatussa, eli mennään turuille, toreille, kirkkoihin ja kouluihin saarnaamaan ja katsotaan sitten moniko vakuuttuu ja kääntyy vapaaehtoisesti. Suosittelen varautumaan poliisien toimiin puuttua yleisen järjestyksen ja rauhan rikkomiseen, häiriköintiin ja kouluissa saarnaamiseen, joten sakkoja ja linnareissuja olisi luvassa. Muistakaa kuitenkin että kastatte VAIN NE JOTKA USKOO. Muut saavat mennä menojaan.

      • joo_joo_uskon_uskon

        "Muistakaa kuitenkin että kastatte VAIN NE JOTKA USKOO."

        Mitenkähän tämä tapahtuisi?
        Todennäköisesti suurin osa kastetuista olisi sellaisia, jotka menisivät ottamaan kasteen perheen ja ystäväjoukon mukana ilman henkilökohtaista uskoa.


    • Jatkuvastihan käännytystä valtion luvalla tapahtuu. Valtion kouluissa tunnustukselliset uskontotunnit ja kaikenlainen muu valtion ja kuntien maksama uskonnollinen toiminta on juurikin sitä valtion luvalla käännyttämistä.

      • asiassany

        Minä en ole tuollaista käännyttämistä havainnut missään. En koulussa, en verovirastossa, en poliisiasemalla enkä edes kirkossa.

        Uskonnollista toimintaa toki seurakuntien kirkoissa ja muissa tiloissa on, mutta se ei ole käännyttämistä eikä kenenkään ole sinne pakko mennä, jos pelkää. Koulujen uskonnonopetus on hyvin asiallista, käännytys on siitä kaukana. Omassa koulussani ei käännytystä ollut silloinkaan, kun uskonnon opetus oli vielä tunnustuksellista. En tiedä kenenkään tulleen uskoon uskonnon opetuksesta koulussa.

        Mitään pakkokäännytystä ei ole eikä tule. Pakkokäännytys on jonkun mielikuvituksen tuotetta.


      • asiassany kirjoitti:

        Minä en ole tuollaista käännyttämistä havainnut missään. En koulussa, en verovirastossa, en poliisiasemalla enkä edes kirkossa.

        Uskonnollista toimintaa toki seurakuntien kirkoissa ja muissa tiloissa on, mutta se ei ole käännyttämistä eikä kenenkään ole sinne pakko mennä, jos pelkää. Koulujen uskonnonopetus on hyvin asiallista, käännytys on siitä kaukana. Omassa koulussani ei käännytystä ollut silloinkaan, kun uskonnon opetus oli vielä tunnustuksellista. En tiedä kenenkään tulleen uskoon uskonnon opetuksesta koulussa.

        Mitään pakkokäännytystä ei ole eikä tule. Pakkokäännytys on jonkun mielikuvituksen tuotetta.

        >En tiedä kenenkään tulleen uskoon uskonnon opetuksesta koulussa.

        En minäkään. Raamatun tarinoita opetettiin ehdottomana totena ja voi sen uskontonumeroa, joka ääneen rohkeni niitä saduiksi epäillä. Enintään yksi kymmenestä uskoi ne Jumalan sanaksi jo valmiiksi eikä lopuista yhdeksästä ainutkaan tullut uskoon ainakaan kouluaikana.


      • The_Evangelist
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En tiedä kenenkään tulleen uskoon uskonnon opetuksesta koulussa.

        En minäkään. Raamatun tarinoita opetettiin ehdottomana totena ja voi sen uskontonumeroa, joka ääneen rohkeni niitä saduiksi epäillä. Enintään yksi kymmenestä uskoi ne Jumalan sanaksi jo valmiiksi eikä lopuista yhdeksästä ainutkaan tullut uskoon ainakaan kouluaikana.

        Millä vuosikymmenellä sinä olet koulusi käynyt?


      • The_Evangelist kirjoitti:

        Millä vuosikymmenellä sinä olet koulusi käynyt?

        On siitä jo aikaa useampi vuosikymmen. Mitä sitten?


    • Kyselisin ennemminkin mitä kristitty tekisi, sillä jos tuo aloituksen uskovaisfantasia toteutuisi, niin luultavasti silloin valtiohallintomme tunnustaisi islamia ja parlamentaarinen demokratia olisi kumottu. Ehkä kertonee missä sfääreissä aloituksen "pohdiskelu" liikkuu.

      • dafdaffe

        Niin tai vähintäänkin vääränlaista kristinuskoa.


      • Itse en kuulu kirkkoon ja jos kuulisin tällaisesta niin todennäköisesti alkaisin kantamaan pippurisumutetta ja pamppua mukanani . Toki olisin valmis keskustelemaan asioista mutta jos minua alettaisiin "väkisin" kiinnittämään johonkin niin vastarintaa käännyttäjät kokisivat :) Toki uskon Jeesukseen mutta henkilökohtaisella tavallani .


    • vanhakunnon

      En uskoisi.

      • Tuota vastaustasi pitää pohdiskella ... se on niin ... syvällinen .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe