https://www.youtube.com/watch?v=F72SYEpLZr4
Itsellänikin vähän samoja ajatuksia. Voisitteko katsoa koko videon, keskustella ja selittää.
Erään miehen kokemus Helluntailaisuudesta (video)
57
218
Vastaukset
- Grigorios_nuorempi
https://kaupunginainoakalvinisti.wordpress.com/2016/07/30/onko-karismaattisuudessa-jotakin-sailyttamisen-arvoista/ Karismaattisen liikkeen ongelmistahan hän paljon puhuu ja menestysteologiasta. Nykyhelluntailaisuus on hyvin kaukana kristinuskosta.
- Jeesusontotuus
Helluntalaisuuden pohja on usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan ja myös kolminaisuuden kolmanteen persoonaan Pyhään Henkeen.
- totuus_voittaa
Jeesusontotuus kirjoitti:
Helluntalaisuuden pohja on usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan ja myös kolminaisuuden kolmanteen persoonaan Pyhään Henkeen.
Mitään Jumalan kolmatta persoonaa ei ole olemassa, eikä toista, eikä ensimmäistäkään.
"Meillä on vain yksi Jumala, Isä", kirjoittaa apostoli Paavali (1Kor 8:6)
Kolminaisuusoppi on valhe jota koko uskosta luopunut kristikunta yhteen ääneen tunnustaa.
Helluntailaiset ovat samassa veneessä kuin katoliset, ortodoksit, luterilaiset ja muut porttokirkkolaiset.
Alkuseurakunnalla oli vain yksi Jumala, Isä, ja vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Näin ei ole tänään, perusta on rakennettu valheelle ja jälki on sen mukaista.
- Seurannut
Mielenkiintoista asiaa. Olen itse huomannut helluntaiseurakunnassamme, että muutamat seurakuntalaiset ovat sairastuneet mielisairauksiin vuosien varrella. Seurakunnan opetuksen mukaan sairastumista ei olisi pitänyt tapahtua (seurakunnan suoja pahaa vastaan) tai heidän olisi pitänyt parantua. Tapahtui kuitenkin päin vastoin kuin opetettiin.
- kaikenlaisiaseuranneita
no niin nyt tuli taas puluntuubaa, et ol e mitään seurannut keksit päästäsi milloin mitäkin seuraamisia.
seurakunta ei opeta mitään tuollaista ettei pitäisi sairastua jne...!
joutavaa höpötät. - Tässä.syy
Syy niille mielenterveysongelmille
Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
2. Kor. 11:4 - Seurannut
kaikenlaisiaseuranneita kirjoitti:
no niin nyt tuli taas puluntuubaa, et ol e mitään seurannut keksit päästäsi milloin mitäkin seuraamisia.
seurakunta ei opeta mitään tuollaista ettei pitäisi sairastua jne...!
joutavaa höpötät.Ikävä kyllä pitää paikkansa, että väkeä on sairastunut mielen sairauksiin. Opetuksen mukaan meidät on pelastuksen lisäksi myös parannettu Jeesuksen ristintyön kautta. Parantuminen vain pitäisi ottaa vastaan. Hyvin vaikeaa tuo vastaan ottaminen kuitenkin on, kun se ei onnistu edes pastoreilta tai evankelistoilta.
Uskova voi sairastua niin kuin kuka tahansa ihminen voi sairastua. Seurakunta ei sairastuta ketään. Ihminen, joka on sairastunut "helluntaiseurakunnassa", olisi sairastunut vaikka ei olisi koskaan seurakunnan ovea aukaissut. Vai väittääkö joku että kun uskova sairastuu johonkin sairauteen, seurakunta on syyllinen? Eikö olisi aika erikosta jos minä sairastuisin ja syyttäisin seurakuntaa tai joku omaiseni syyttäisi seurakuntaa sairaudestani. Enemmän seurakunnassa parantuu kuin sairastuu. Näin minä ajattelen tästä asiasta.
- hyväelämävainkerran
Ehkä seurakunta ei ole syyllinen, vaan koko väärä kristinuskotapa on tähän syyllinen - kun koko idea perustuu ylipäätään syyllistämiseen ja henkilökohtaiseen omaan napaan tuijottamiseen ja toisten kyttäämiseen.
Näillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa - vaan ihmisen muokkaaman uskontonormiston kanssa, joka on tehty täysin vain massojen hallintaan. Sellainen on saatananpalvontaa.
Aivan kuten eräs viisas kirjoittaja totesikin, että eihän Jeesus silloin tullut maailmaa pelastamaan, jos ihmisten täytyy elää helventintulta peläten ja eläessään jo itseään kuolettamalla, vaan tuhoamaan sen.
Vastaavasti pyhä Teresa sanoi, että olisi mieletöntä, jos ihmisen täytyisi jo maanpäällä olla enkeli - tarkoitti samaa asiaa.
Kyllä ihmisen hyvinvointi lähtee oman itsen hyväksymisestä sellaisena kuin on, kun ei aiheuta vahinkoa itselle tai muille - kaikki muu syyllistäminen on henkistä väkivaltaa.
Jeesus oli opettaja 2000 vuotta sitten, ja hänen opetusalaan kuului myös psykologia, ja hänen psykologiset neuvot ovat täysin yhtäpitäviä tämän päivän tieteen kanssa, että miten ihminen saavuttaa tasapainon, henkisen terveyden ja rauhallisen olon hyväksymällä itsensä ja toimimalla oikein, josta tulee hyvä mieli.
Tämä on päinvastaista niihin tarinoihin, joita itsensä kuolettajat ja synnistä paasaajat täällä kirjoittavat!
En pysty ymmärtämään, että jos uhrausta pidettiin pakanallisena ja oli uhrialttareita, niin mitä ovat nämä kristiuskon ihmisuhrialttarit sitten muuta kuin pakanallisuutta ja koko Jeesus-uhri-ajattelu, jos Jumalaa täytyy lepytellä jeesuskaritsauhrilla?!
Jeesus sanoo, että tieto pelastaa - ja nimenomaan se, jos mikä on psykologiaa - tieto itselle omasta toiminnasta ja sen muuttamisesta sellaiseksi, että voi elää tasapainoista ja hyvää elämää.
Itsensä kuolettaminen on kauhuskenaario psykologisesti ajatellen ihmisen tiestä hyvään ja tasapainoiseen elämään - missään vaiheessa Jeesus ei ole mitään sellaista sanonut, halunnut tai tarkoittanut.
Hän on halunnut, että tehdään Isän haluamia tekoja ja ne ovat oikeudenmukaisia tekoja itsen ja kaikkien parhaaksi. Ja yhteiseen hyvään. - hyväelämäkaikille
Kerron tarinan - en asu Suomessa, vaan muualla, joten tarina on ehkä erilainen, eikä ole liitettävissä vastaavaan tilanteeseen Suomessa.
Alueellamme asuu muutama kerjäläinen. Muutaman kerran näin erään miehen istumassa jalkakäytävän reunalla kuppinsa kanssa, mutta minulla ei ollut silloin rahaa mukana. Laitoin kolikon taskuun ja ajattelin, että annan seuraavan kerran, mutta sitten häntä ei näkynytkään enää pitkään aikaan.
Vaate, jonka taskussa kolikko oli, meni pesuun, ja niin laitoin kolikon hyllyn reunalle.
Eilen menin viemään roskia laatikkoon, ja hän istui kuppinsa kanssa sen vieressä - nousi nopeasti ylös auttamaan tavaroiden kanssa, ja minä kiitin kohteliaasti avusta, ja pahoittelin mielessäni, että se kolikko on nyt siellä hyllyn reunalla.
No, tuli muutaman tunnin kuluttua toinenkin roskalaatikkomatka, ja otin kolikon taskuuni. Roskalaatikolla heitin nopeasti pussin itse rosiin - mies ei ehtinyt tekemään mitään - mutta ojensin kolikon hänen käteensä.
Hän silminnähden loukkaantui! Ei ilahtunut, eikä ollut kiitollinen.
Ymmärrättekö miksi?
Siksi, koska hän luuli, että minä luulen hänen auttaneen minua vain siksi, että tuon hänelle rahaa. Tiedän, totta kai, että hän auttoi koska koska halusi auttaa vilpittömässä mielessä, eikä siinä ollut sillä hetkellä hyötymistarkoitusta.
Korjasin tilanteen keksimällä kolmannen roskalaatikkoreissun, ja hän auttoi, enkä antanut euroakaan.
Näin meistä tuli jälleen ystävät. Sosiaalinen elämä ei todellakaan ole helppoa, ja oli yllättävää nähdä, että kerjäläistäkin voi loukata rahaa antamalla.
Oletan, että Suomessa kerjäläisten - nämä romanialaiset, jotka ovat järjestäytyneen rikollisuuden uhreja - tilanne on toinen. Siksi sanoin, että minun tarinani ei sovi ehkä Suomeen.
Olen ankara suomalaisille, koska nimenomaan tiedän, elän ja olen kokenut uskonnon aivan toisessa yhteisössä muista välittämisenä, yhteisenä huolehtimisena ja aivan uskomattomana empatiana kaikkia kohtaan. Siis aivan normaalilla asuntoalueella lähellä kaupungin keskustaa.
Sanalla sanoen - se on itseä ja muita arvostavaa hyvää elämää. - yhteinenhuolehtiminen
Pääsääntöisesti meidän alueen kerjäläisiltä ei puutu mitään. Pisimpään tietämäni henkilö asuu liikenneympyrässä sillan alla. Se on turvallinen paikka nukkua, koska liikennettä on koko ajan. Kiinnitin huomiota eräänä päivänä, kun nuori poika pysäytti hänet kadulla ja kysyi, että onko kaikki hyvin ja tarvitseeko hän jotakin, mutta ei hän tarvinnut. Näillä ihmisillä on huolehtiminen jotekin sisäänrakennettu ominaisuus - kaikista huolehditaan, ja tähän kuuluvat ihmisten lisäksi myös kaikki eläimetkin. Kun ravintolasta jää leipäkorin pohjalle leivän muruja, nekin viedään jalkakäytävän reunaan puluille.
Seurannut kirjoitti:
Ikävä kyllä pitää paikkansa, että väkeä on sairastunut mielen sairauksiin. Opetuksen mukaan meidät on pelastuksen lisäksi myös parannettu Jeesuksen ristintyön kautta. Parantuminen vain pitäisi ottaa vastaan. Hyvin vaikeaa tuo vastaan ottaminen kuitenkin on, kun se ei onnistu edes pastoreilta tai evankelistoilta.
Parantumisen vastaan ottamisessa tarvitaan Jumalan Sana ja usko Sanaan. Jumalan Sana parantaa sen uskovan ja vastaan ottava ihmisen. Mutta kun Sana sanoo että hänen, siis Jeesuksen, haavojen kautta me olemme parannetut, Sana tarkoittaa ennen kaikkea parantumista synnin käärmeen puremasta. Meidät on sovitettu Jumalan kanssa Jeesuksen ristin työn kautta ja sen voimasta. Meillä on siis sovinto ja rauha Jumalan kanssa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Mutta Jeesuksen sovitustyö kattaa koko ihmisen, myös hengen ja ruumiin. Näin meillä ihmisillä on mahdollista saada kokea Jeesuksen, Jumalan Sanan parantava kosketus. Tässä tarvitaan uskoa Sanaan, sellaista uskoa jota kukaan ihminen ei voi itsestään puristaa. Uskon parantumiseen, niin kuin pelastukseenkin, antaa ja vaikuttaa Jumalan Sana ja Pyhä Henki yhteistyössä.
Jumalan Sana on uskon Sana ja Pyhä Henki on uskon Henki. Olen kirjoittanut parantumisaiheesta jonkin verran. Kirjoitan ensin alustusta aiheelle. Tämä aihe on suuri ja monitahoinen aihe ja siitä voisi kirjoittaa ja puhua vaikka kuinka paljon. Siksi minun tekstini on vajava eikä se anna mitään varmaa kaavaa jota noudattamalla lukija varmasti parantuu. Mutta parantuminen on mahdollista. Se mahdollisuus meillä on Jumalan Sanassa ja Hengessä.
http://www.jaikal.se/48683131- Eenokki12
Syyllistetään tuomitsenalla toisen usko heikkoutena ja johdattamalla näin toinen uudestikastettu mielisairaaksi. Uudestikastetuilla usko kohdistuu omiin tekoihin.
- Kivbbpi
Jankuinkahan moninprosentuaalisesti koko väestöstä kärsii mielenterveysongelmista? Kuinka monen mielenterveysongelmat pahenevat vain ja yksinomaan helluntailaisuuteen liittyen, vaan onko siellä taustalla monta tekijää menneisyydestä ja nykyhetkestä?
- jesuiittoja
Eenokki12 kirjoitti:
Syyllistetään tuomitsenalla toisen usko heikkoutena ja johdattamalla näin toinen uudestikastettu mielisairaaksi. Uudestikastetuilla usko kohdistuu omiin tekoihin.
Sinunkin tekosi ovat täysin omiasi ja haluat täällä loistaa kuin lamppu. Millään automatiikalla ei kuitenkaan taivaaseen mennä.
- jhbjkhbkh
hyväelämäkaikille kirjoitti:
Kerron tarinan - en asu Suomessa, vaan muualla, joten tarina on ehkä erilainen, eikä ole liitettävissä vastaavaan tilanteeseen Suomessa.
Alueellamme asuu muutama kerjäläinen. Muutaman kerran näin erään miehen istumassa jalkakäytävän reunalla kuppinsa kanssa, mutta minulla ei ollut silloin rahaa mukana. Laitoin kolikon taskuun ja ajattelin, että annan seuraavan kerran, mutta sitten häntä ei näkynytkään enää pitkään aikaan.
Vaate, jonka taskussa kolikko oli, meni pesuun, ja niin laitoin kolikon hyllyn reunalle.
Eilen menin viemään roskia laatikkoon, ja hän istui kuppinsa kanssa sen vieressä - nousi nopeasti ylös auttamaan tavaroiden kanssa, ja minä kiitin kohteliaasti avusta, ja pahoittelin mielessäni, että se kolikko on nyt siellä hyllyn reunalla.
No, tuli muutaman tunnin kuluttua toinenkin roskalaatikkomatka, ja otin kolikon taskuuni. Roskalaatikolla heitin nopeasti pussin itse rosiin - mies ei ehtinyt tekemään mitään - mutta ojensin kolikon hänen käteensä.
Hän silminnähden loukkaantui! Ei ilahtunut, eikä ollut kiitollinen.
Ymmärrättekö miksi?
Siksi, koska hän luuli, että minä luulen hänen auttaneen minua vain siksi, että tuon hänelle rahaa. Tiedän, totta kai, että hän auttoi koska koska halusi auttaa vilpittömässä mielessä, eikä siinä ollut sillä hetkellä hyötymistarkoitusta.
Korjasin tilanteen keksimällä kolmannen roskalaatikkoreissun, ja hän auttoi, enkä antanut euroakaan.
Näin meistä tuli jälleen ystävät. Sosiaalinen elämä ei todellakaan ole helppoa, ja oli yllättävää nähdä, että kerjäläistäkin voi loukata rahaa antamalla.
Oletan, että Suomessa kerjäläisten - nämä romanialaiset, jotka ovat järjestäytyneen rikollisuuden uhreja - tilanne on toinen. Siksi sanoin, että minun tarinani ei sovi ehkä Suomeen.
Olen ankara suomalaisille, koska nimenomaan tiedän, elän ja olen kokenut uskonnon aivan toisessa yhteisössä muista välittämisenä, yhteisenä huolehtimisena ja aivan uskomattomana empatiana kaikkia kohtaan. Siis aivan normaalilla asuntoalueella lähellä kaupungin keskustaa.
Sanalla sanoen - se on itseä ja muita arvostavaa hyvää elämää.annoit peräti kolikon!!??? HAHHA: Sehän se häntä varmaan loukkasi, Eikö isoin kolikko ole jotain dollari?
Ei sulla ollut edes pikkuseteliä antaa? Tai tarjota huonetta kotoasi, tai telttapaikkaa takapihaltasi, keittokulhoa, tai kahvikuppia? No niiin, tätä tämä kristikllisyys joillakin on sitten. Kolikko kerjäläiselle.
- tyhjäntoimittajillapaljo
katoin minuutin ja totesin että huuhaata tulee tuutin täydeltä.
..olin vuoden helluntaissa.... se kerto ojo kaiken oleellisen.Videossa puhuva henkilö kertoo taustanaan olevan jehovalaisuuden. Hän sanoo lopussa ettei usko Jumalaan ollenkaan ja pitää uskon asioita huuhaana.
Hän kertoo ajatelleensa uskonnon olevan hänelle hyväksi ja siksi hän meni helluntaiseurakuntaan. Hän siis alkoi helluntailaiseksi. Hän puhuu uskonnosta ja helluntailaisuudesta, ei uskovaisuudesta eikä puhu Jumalasta Hänen kohtaamisestaan eikä varsinkaan Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen kohtaamisestaan. Kun hän mainitsee uudestisyntymisen, hän paljastaa ettei hän ole sitä koskaan kokenut eikä ymmärrä siitä mitään.
Hän kertoo voivansa pitää minkä vakuuttavan puheen tahansa vaikka ei uskoisi puheen aiheeseen ollenkaan. Hän on siis puhunut seurakunnassa uskomatta itsekään sitä mitä puhuu. Hän on näytellyt uskovaista.
Seurakunta kastoi siis miehen joka ei ollut uskossa ollenkaan. Aika hyvä varottava esimerkki uskosta osattoman kastamisesta. Tulisi tarkoin ottaa selville onko uudestisyntymistä tapahtunut ennen kuin mennään kastamaan. Uskosta osattoman kastaminen on suuri "onnettomuus" sille kastettavalle mutta myös seurakunnalle. Seurakunta kun saa yhteyteensä ihmisen joka ei edes usko vaan teeskentelee uskovaa. Se on suuri ongelma hänelle ja seurakunnalle. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita. Tästä Paavali kertoo 1 Kor 2:14. Hänelle uskon asiat ovat huuhaata ja Raamattu sen todistaa että uskosta osattomalle ne ovatkin huuhaata. Hän siis todistuksellaan todistaa Jumalan Sanan ilmoituksen itsestään olevan totta. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita koska ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi.- JärkeväKristitty
Jaikal91 kirjoitti:
Videossa puhuva henkilö kertoo taustanaan olevan jehovalaisuuden. Hän sanoo lopussa ettei usko Jumalaan ollenkaan ja pitää uskon asioita huuhaana.
Hän kertoo ajatelleensa uskonnon olevan hänelle hyväksi ja siksi hän meni helluntaiseurakuntaan. Hän siis alkoi helluntailaiseksi. Hän puhuu uskonnosta ja helluntailaisuudesta, ei uskovaisuudesta eikä puhu Jumalasta Hänen kohtaamisestaan eikä varsinkaan Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen kohtaamisestaan. Kun hän mainitsee uudestisyntymisen, hän paljastaa ettei hän ole sitä koskaan kokenut eikä ymmärrä siitä mitään.
Hän kertoo voivansa pitää minkä vakuuttavan puheen tahansa vaikka ei uskoisi puheen aiheeseen ollenkaan. Hän on siis puhunut seurakunnassa uskomatta itsekään sitä mitä puhuu. Hän on näytellyt uskovaista.
Seurakunta kastoi siis miehen joka ei ollut uskossa ollenkaan. Aika hyvä varottava esimerkki uskosta osattoman kastamisesta. Tulisi tarkoin ottaa selville onko uudestisyntymistä tapahtunut ennen kuin mennään kastamaan. Uskosta osattoman kastaminen on suuri "onnettomuus" sille kastettavalle mutta myös seurakunnalle. Seurakunta kun saa yhteyteensä ihmisen joka ei edes usko vaan teeskentelee uskovaa. Se on suuri ongelma hänelle ja seurakunnalle. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita. Tästä Paavali kertoo 1 Kor 2:14. Hänelle uskon asiat ovat huuhaata ja Raamattu sen todistaa että uskosta osattomalle ne ovatkin huuhaata. Hän siis todistuksellaan todistaa Jumalan Sanan ilmoituksen itsestään olevan totta. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita koska ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi.>Hän sanoo lopussa ettei usko Jumalaan ollenkaan ja pitää uskon asioita huuhaana.
Niin hän ei enää usko, mutta oli uskonut aikaisemmin. JärkeväKristitty kirjoitti:
>Hän sanoo lopussa ettei usko Jumalaan ollenkaan ja pitää uskon asioita huuhaana.
Niin hän ei enää usko, mutta oli uskonut aikaisemmin.Ei hänen todistuksestaan saa sellaista käsitystä että hän olisi joskus ollut elävässä uskossa, siis uudestisyntynyt Jumalasta ja Jumalan lapsi. Hänen todistuksestaan saa sen kuvan ettei hän ole koskaan tullut uskoon. Hän osoittaa ettei ymmärrä uskon asioista ja hengellisyydestä mitään. Ei hän ole ollut koskaan sisällä. Hän on ollut aina ulkona Jumalan valtakunnasta.
Hän on ollut korkeintaan uskontoa harjoittava uskonnollinen henkilö. Hän etsi hänelle sopivaa uskontoa, ei yhteyttä Jumalaan. Niin hän itse kertoo.
Uskonnollisuus ja uskovaisuus on kaksi eri asiaa. Uskonnolliset ihmiset vaativat Jeesukselle Kristukselle kuolemanrangaistusta. He olivat Saatanan jälkeen Jeesuksen suurimpia vastustajia ja vihollisia. Ja he olivat uskonnollisia johtajia ja syvästi uskonnollisia ihmisiä. Uskonnolliset ihmiset ovat aina olleet elävän uskon suurimpia ja vakavimpia vastustajia. Niin kuin tämä henkilökin nyt on.
Uskonto ja sen harjoittaminen ei pelasta. Jeesus pelastaa http://www.jaikal.se/48683118Jaikal91 kirjoitti:
Ei hänen todistuksestaan saa sellaista käsitystä että hän olisi joskus ollut elävässä uskossa, siis uudestisyntynyt Jumalasta ja Jumalan lapsi. Hänen todistuksestaan saa sen kuvan ettei hän ole koskaan tullut uskoon. Hän osoittaa ettei ymmärrä uskon asioista ja hengellisyydestä mitään. Ei hän ole ollut koskaan sisällä. Hän on ollut aina ulkona Jumalan valtakunnasta.
Hän on ollut korkeintaan uskontoa harjoittava uskonnollinen henkilö. Hän etsi hänelle sopivaa uskontoa, ei yhteyttä Jumalaan. Niin hän itse kertoo.
Uskonnollisuus ja uskovaisuus on kaksi eri asiaa. Uskonnolliset ihmiset vaativat Jeesukselle Kristukselle kuolemanrangaistusta. He olivat Saatanan jälkeen Jeesuksen suurimpia vastustajia ja vihollisia. Ja he olivat uskonnollisia johtajia ja syvästi uskonnollisia ihmisiä. Uskonnolliset ihmiset ovat aina olleet elävän uskon suurimpia ja vakavimpia vastustajia. Niin kuin tämä henkilökin nyt on.
Uskonto ja sen harjoittaminen ei pelasta. Jeesus pelastaa http://www.jaikal.se/48683118Jos hän olisi joskus ollut uskossa, hän olisi nyt luopio. Silloin hän ymmärtäisi että hän on lupio. Ei hän pilkkaisi Jumalaa ja uskovia niin kuin hän nyt tekee.
Mutta koska hän ei ole ollut uskossa, hän ei ole myöskään luopio. Hän ei ole luopunut Jumalasta johon hän ei ole edes uskonut ja jonka seurassa hän ei ole elänyt. Hän on kuka tahansa uskosta osaton ihminen.
Huomaa että uskonnollinen ihminen ei ole uskova ihminen. Uudestisyntynyt ihminen on uskova. Ja uudestisyntymistä hän halveksii ja jopa pilkkaa koska ei ymmärrä sitä. Niin ei tee kukaan jolla on vähänkin Jumalan tuntemusta ja pelkoa (kunnioitusta) sydämessään.
Kirjoitan sen mukaan kuin olen hänen omassa todistuksessaan hänessä nähnyt ja hänestä ymmärtänyt. Tahtoisin auttaa häntä löytämään Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta hän on, niin kuin jokainen meistä, riippuvainen siitä että Jumala kutsuu ja vetää Jeesuksen Kristuksen luokse. Ellei Jumala kutsu eikä vedä ihmistä, ihminen ei voi tulla Jeesuksen Kristuksen luokse. Toivomme että Jumala on hänelle armollinen ja kutsuu häntäkin vielä.- Eenokki12
Jaikal91 kirjoitti:
Videossa puhuva henkilö kertoo taustanaan olevan jehovalaisuuden. Hän sanoo lopussa ettei usko Jumalaan ollenkaan ja pitää uskon asioita huuhaana.
Seurakunta kastoi siis miehen joka ei ollut uskossa ollenkaan. Aika hyvä varottava esimerkki uskosta osattoman kastamisesta. Tulisi tarkoin ottaa selville onko uudestisyntymistä tapahtunut ennen kuin mennään kastamaan. Uskosta osattoman kastaminen on suuri "onnettomuus" sille kastettavalle mutta myös seurakunnalle. Seurakunta kun saa yhteyteensä ihmisen joka ei edes usko vaan teeskentelee uskovaa. Se on suuri ongelma hänelle ja seurakunnalle. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita. Tästä Paavali kertoo 1 Kor 2:14. Hänelle uskon asiat ovat huuhaata ja Raamattu sen todistaa että uskosta osattomalle ne ovatkin huuhaata. Hän siis todistuksellaan todistaa Jumalan Sanan ilmoituksen itsestään olevan totta. Hän ei voi ymmärtää hengellisiä asioita koska ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi.Uudestisyntyminen ja usko helluntailaisuudessa määritellään sen mukaan onko joku tehnyt kaiken sen mukaan mitä uudestikastajien oppi määrää. Sitten vaaditaan jonkinlainen "suhahdus" kokemus jotta voidaan olla varmoja uskon ja uudestisyntymisen aitoudesta.
Kielilläpuhuminen on juuri mitä ko. henkilö kertoo. Mutta voi olla selvää kieliopillista puhetta josta ei voida sanoa onko se Jumalasta vaiko saatanasta tai sitä pseudokieltä(lihan improvisointia, valmistelematta luoda.) Kielilläpuhuminen pitää osoittaa Raamatulla selvästi ei niin että siellä puhuttiin näin ja tuolla noin.
- JärkeväKristitty
Minua kiinnostaa myös nuo armolahjat esim. kielillä puhuminen. Mistä he tietävät, että se tulee Jumalalla? Entäs jos he vain itse höpöttävät psykooseissaan?
>>>Mistä he tietävät, että se tulee Jumalalla?<<<
Uskova tietä koska on kohdannut ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Hän on kokenut 2 Kor 5:17 Sanan omalle kohdalleen tapahtuneeksi. Hän on uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Hän on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on siis kokenut Jumalan Sanan, Raamatun, omakohtaisesti todeksi ja toimivan elämässään.
Nyt kun hän lukee Raamattua ja kuulee siitä opetusta, hän huomaa 1 Kor 12-14. luvuista ja Apt 2. luvusta armolahjat. Hän saa niistä opetusta. Pyhä Henki jakaa armolahjoja. Hän pyytää niitä Jeesukselta ja Jeesus antaa hänelle. Ei Jeesus anna käärmettä kun lapsensa pyytää leipää.
Olen kirjoittanut aiheesta vähän. Tarkoitukseni on kirjoittaa lisää kun on aikaa ja innostusta http://www.jaikal.se/431797825- ilmiökentässäelävä
Hei, ihan oikeasti - henki herättää ihan mitä tahansa, mutta sillä on enemmän tekemistä ihmisen pään sisäisen toiminnan kanssa kuin muun. (Tietää hän, joka kokee jatkuvasti ihmeitä.)
Jos ei tiedä psykologiasta, niin näitä ilmiöitä ei pysty erottamaan. Itsen suggerointi on mielettömän helppoa. Minä olen suggeroinut itseni niin, että Burana auttaa mihin tahansa - herättää vaikka kuolleista, ja aina se toimii!
Tämä on aivan mieletöntä, että miten paljon suomalainen uskonelämä sisältää okkultismia, harhaista ajattelua, uhriutumista ja liki psykoosia hipovia mielikuvia.
Tiedättekö, muualla ei ole näin, vaikka uskotaankin Jumalaan ja Jeesukseen.
Suomi on jotenkin aivan erikoisen hysteerinen maa. - HoseeHalapenjo
> Mistä he tietävät, että se tulee Jumalalla?
Eivät he tiedäkään. He uskovat. He toivovat. Psykoosista kyse on varmaankin lähinnä ääritapauksissa. Enimmäkseen kyse on seurakuntakulttuurillisesta vaikutuksesta ja opitusta käytöksestä.
Raamatun kuvausta kielilläpuhumisesta se ei vastaa, eikä se siten ole Jumalasta.
- HoseeHalapenjo
Tuon videon kaveri on sisäistänyt helluntailaisen jargonin ainakin tosi hyvin. Sieltä tuli kaikki perus helluntaikliseet ja väärät opit. Mikä murhe, kun alusta lähtien on noin hanurilleen opetettu kaverille kaikki. Ensinnäkin hänen motiivinsa "tulla uskoon" oli täysin väärä: "elämästä puuttui sisältö", tai miten hän sitä luonnehtikaan. Lausumalla rukouksen hän "syntyi uudesti". Ja suun tunnustus on ollut ilmeisen vakuuttava, kun hänet on suostuttu kastamaankin.
Ja sitten täällä väitellään taas siitä, oliko hän luopio vai ei ja mikä on luopion määritelmä. Herätkää nyt! Ettekö usko Jumalaan, joka on voimallinen pelastamaan kerta kaikkiaan? Ettekö usko, että vanha on poissa ja uusi on sijaan tullut? Tuo videon kaveri ei ole koskaan ollut todella uudestisyntynyt, eikä ole kukaan, joka uskosta luopuu, koska sekä usko, että uskossa pysyminen ovat Jumalan teko! - tottapuhuu
Terävä mies, asiaa joka sana. Varsikin kielilläpuhuminen , nauroin aivan ääneen. Noin juuri asia on. Puhutaan siansaksaa, toiset kuuntelee ja joku rupeaa vielä tuota mölötystä " kääntämään" toisille !!! Kuopion Eelimissä ennen eräs mies puhui "kielillä kit-kat-kit-kat-kit"......Silmät ummessa ja hartaana- täydestä meni.....:)
Myös varmasti on NilisänKan-kodin toiminnassa ollut jotain viela, mikäli miehen kertoma pitää paikkansa.
Ei ilmoitusten perusteella kotien toimintaa lakkauteta, ellei jotain ole vialla. Asiat tutkitaan, ja varmasti siellä jotain on todettu, mikäli kodin toiminta todellakin on lakkautettu.
Myös rahan kerjuu on täyttä totta, sekä mielenterveysongelmien lisääntyminen seurakunnissa, kuin myös että toki erilaisiakin seurakuntia on.
Olen myös mieltä, ettei suuri osa hellareista usko itsekään nohin kielilläpuhumisiin ym ihmeparanemisiin jne. Mutta se miksi, kutakuinkin tolkuissaan olevat ihmiset viitsivät esittää uskovansa toistensa valheisiin , ihmetyttää..:::))- Perehtykää
http://www.kolumbus.fi/~w462389/kielet.shtml
Hallitusti ja hyvässä järjestyksessä taiten, mutta "kuka on seppä syntyessään"?
- Iycoklbökn
Ajatella, helluntailaispastori pompottaa ihmisiä seisomaan ja istumaan ja seisomaan. Nooh, jätäpä kirkossa nousematta ylös, kun liturgiaa viedään eteenpäin, niin kyllä päät kääntyy. Tai pistä peukut alas muun kansan hurratessa jääkiekko-ottelussa niin turpaan tulee. Tai älä aplodeeraa teatteriesityksessä, niin silmätikuksi joudut. Tai älä nouse aplodeeraamaan tähtisopraanon esityksen jälkeen, niin "mikä moukka". Tai nostapa vaikeita asioita esille suomalaisessa hierarkisessa tuppisuutyöyhteisön vaikenemiskulttuurissa, niin potkut tulee alta aikayksikön.
Kannattaa katsella tätä maailmaa vähän laajemmin ja miettiä, missä onkaan se vika? Onko vika ihmisten itselleen kehittelemissä ahtaissa karsinoissa vai uskossa Jumalaan?- jahauskaaon
Hellarien on pastorien käskystä heitettävä kokouksissa vaikka kuperkeikkaa, vaikka ei haluaisikaan . Muutoinhan voidaan ajatella hänen olevan "väärien henkien vallassa". Ja eikun kaikki kuuliaisesti hyppäämään. Onhan ollutkin aikoinaan Suomessakin oikein "hyppääjien" lahko..::)
On oltava kuuliainen ja nöyrä, kaikelle mitä pastori sanoo ja käskee.
Luterilaiseen Jumalanpalvelukseen kuuluu nosuta välillä ylös, esim. tiettyjen virsien ajaksi. Pappi ei käske ketään hyppimään tai vaikkapa leikkimään "no onkos tullut kesä"-laulun tahtiin vain kokeillakseen valtaansa .
Eräässä pikku hellarisrks..ssa pastori käskee seurakuntalaisten jopa joululaulujen tahtiin leikkiä ja pyöriä. Itse pastori tanssii lavalla lippua heilutellen.
Ennen menivät tuolirivien välistä, "ahtaasta portista", nykyään on tilalle tullut "tulitunnelit" - HELL-peräpukamat
Perse pois penkistä välillä ettei tule peräpukamia HELL-kerhossa!
- Eimustavalkoista
Kan-kotia ajatellen eri toimipisteissä voi olla täysin erilaisia käytäntöjä, niinkuin kaikissa virastoissa ja laitoksissa ylipäätään. Niin ja valvotaanko edes viranomaisia tarpeeksi tässä maassa? Omalla paikkakunnallani Kan-koti toimii tiiviissä yhteistyössä terveydenhuollon ja sosiaalihuollon kanssa päivittäin. Ensimmäinen askel alkoholisoituneen hoidossa on, että sisään ei pääse päihteiden vaikutuksen alaisena, aivan samoin kuin kuntien katkaisuhoitoihin eli täysin linjassa yleisen terveydenhuollon ohjeiden kanssa. Kristilliseen toimintaan osallistuminen on vapaaehtoista, asioita ei tuputeta, mutta jos haluaa, siihen on mahdollisuus.
- Iuvboib
Hieman jäi erikoinen tuntuma tämän videossa esiintyvän miehen selityksiin siitä, että yhdessä lauseessa hän tuomitsee kaikki helluntaiseurakunnat ja sitä sivuavatkin srk:t ihmisiä harhaanjohtaviksi, toisessa lauseessa sitten osa hell.srk:sta onkin sitten ihan ok ja terveellä pohjalla. Sitten hän sanoo, että on väärin, että helluntailaisia on hyvissä ammateissa? Noista tulkinnoista voi vetää sen johtopäätöksen, mikä koskee valutettavasti koko yhteiskuntaa, osa ihmisistä toimii terveeltä pohjalta, osa ei. Pitäisikö koko yhteiskunnan rattaat pysähtyä, kukaan ei saisi sitten toimia missään ammateissa, koska aina on vaara, että joku jossain toimii väärältä pohjalta, vääristä motiiveista?
Hiukka jää sellainen tunne, että tämä mies etsii taivasta maan päältä ja hänen uskonsa on ihmisten varassa, ei Jumalan. Noin surkeasti siinä sitten käy. Luota Jumalaan, älä ihmisiin. Ole kuuma tai kylmä, mutta älä haalea.- älävääristele
Eipä sano , että on väärin että helluntailaisia on "hyvissä" ammateissa ! Vikaa itselläsi kuullun ymmärtämisessä!!!
Vaan tuo ilmi epäkohdan jota moni muukin, vähäkään älyä omaava osaa ajatella. Mitä helluntailainen, älytön käytös esim. kokouksissa vaikuttaa vaikkapa lääkärin tai poliisin uskottavuuteen. ??
Miten järkeviä päätöksiä tälläinen, höyrähtäneesti käyttäytyvä henkilö voi virkatehtävissään tehdä! Onko yhtä tuulellakäypä ja arvaamaton mitä on näyttänyt em. tilaisuuksissa olevansa :::??? Sopii kysyä ja epäilykin kai on ihan luvallista.
Siis miten kiihkohelluntailaisuuus vaikuttaa sitten eril. päätöksiä tehdessään työelämässä, jossa vastaan tulee paljon muitakin kuin toisia hellareita!! Suosiiko saman hellaritaustan omaavia!! - Öyks
Se hellareiden suosiminenhan se olisikin aivan kammottavaa tässä sosialistien yhteiskunnassa, jossa ei mitään "hyvä veli järjestöjä" olekaan koskaan nähty. Pidä vaan laput silmilläsi ihan vapaasti.
- Kerrantienialoin
Suurin ongelma on se, että ihminen ei tunne itseään tarpeeksi hyvin ja silti haluaa lähteä tutustumaan kaikkeen siihen, mitä tällä maapallolla on tarjolla ja tarjollahan on sitä ja tätä. Ihminen on eksyksissä, toiset enemmän ja toiset vähemmän ja kuitenkin suurimman osan elämästään, etsien. Alkuongelmaa "kuka minä olen" ei ehditä ratkaisemaan, kun jo rynnätään elämään etsimään lisää ongelmia ja joka kerta joudutaan palaamaan siihen alkupisteeseen.
Rakasta herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielussasi ja mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Kehoitan jokaista tutustumaan itseensä. Kuka minä olen? Mistä minä olen tullut? Mihin minä olen menossa? - taivaskoti
Nyt tuli valhetta tuutin täydeltä katsottuani videon. Tuo mies ei ole koskaan ollut uskossa puhumattakaan uudestisyntymisestä. En ymmärrä ollenkaan miks meni kasteelle ja näytteli uskovaa, kun ei usko ees Jumalaan. Seki jo puhutteli tossa videossa..miten kehu pitäneensä hyvän puheen omasta mielestään. Satuitteko kiinnittämään huomioo siihen miten rauhattoman tuntuinen oli istuessaan..näytti siltä ettei pysy paikallaan vaan oli hyvin rauhattoman näköinen ja jatkuva liike päällä. Tollaset videot ei ainakaan vedä ketään Jeesuksen yhteyteen ja seurakuntiin..päivastoin...tuhoo saa aikaan uskovien keskuudessa..uskomattomien silmissä uskovat ja seurakunnat laitetaan huonoon valoon. ps oliko katkera jostain ja siksi tollanen puhe...
- häpeätaivaskotinesi
Mikäs sinä olet toisia tuomitsemaan..:?! Uskova, muka!!
Tuo mies on tasan ainakin yhtä uskossa kuin sinä ! ja paljon enemmänkin !
Hän jopa puolustaa mielenterveysongelmaisia, sekä on uskaltanut puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin Kan-kodin toimnnassa! Sekö ei muka kuulu uskovalle, vaan pitäsi ummistaa silmät ja korvat vääryyksiltä, joita ympärillään näkee heikommileen tehtävän !!!
Toki on Kan-kodin toimissa ollut epäselvyyksiä, jos se on tutkimusten myötä lakkautettu!! Näin tuosta ymmärsin!
Ei toimtaa noin vaan jonkun ilmiannosta lakkauteta, vaan viranomaiset tutkivat kyllä tarkkaan mihin toimenpiteisiin on aihetta ryhtyä!
Mikä sinä olet arvostelemaan, jos mies vaikuttaisikin epävarmalta, niin se juuri on RAAMATUN ilmoittamaa vahvuutta: Sillä heikossa MINÄ olen väkevä, sanoo HERRA!! - Pycckoe
Tuo ylimielisyys tuli esille siinä, että hän ajatteli kokeilevansa puhelahjojansa ihmisiin puhuen jotain itsekeksittyä soopaa, ettäkuinka se kuulijoihin uppoaisi. Ei pidä luulla itsestänsä liikoja.
- taivaskoti
Jos hän on uskova mielestäsi, niin olkoon. Mut totuus kaukana uskovasta. En tuomitse ketään laitan vaan totuuden. Hän tarvii rukousta ja se on meidän tehtävä..emme voi muuta tehdä.
- HoseeHalapenjo
Nykyevankelisuus on pullollaan tuon kaltaisia ihmisiä. He luulevat olevansa pelastettuja, vaikkeivät ole! Tuokin tyyppi varmasti ihan oikeasti luuli olevansa pelastettu. Hänet erottaa muista se, että hän tajusi sen jossakin vaiheessa. Useimmat eivät tajua. Minusta paljon puhuu se, mitä hän teki tajuttuaan, ettei hän ole pelastettu: hän totesi Jumalan olevan huuhaata.
Ihmiset tuntuvat oikeasti kuvittelevan, ettei ole mahdollista, että joku on vuosia seurakunnan toiminnassa mukana, mutta ei silti ole uudestisyntynyt ja johon kaikki se kristillinen touhuaminen ei ole tehnytminkään valtakunnan vaikutusta. Ja hei, vieläpä HELLUNTAIseurakunnan toiminnassa, joka ei ole muka niin maallistunut kuin luterilainen kirkko. Totuus on, että evankeliumista on eksytty molemmissa ihan yhtä pahasti. Moraalinen konservatiivisuus ei auta helluntailaisuutta yhtään.
On ihan selvä, ettei tuo tyyppi ole koskaan ollut uudestisyntynyt, mutta että valhetta koko video? Kaverihan latelee kuin vanha tekijä kaikki helluntailaisuuden peruskliseet ja tuo esille erittäin hyvä representaation helluntailaisesta opista. En minä ainakaan havainnut hänen vääristelevän sitä yhtään. Nähdäkseni hän toistaa hyvinkin totuudenmukaisesti kaiken sen, mitä voisi kuvitella pohjoissavolaisen pikkupitäjän helluntaikansa ry:hyn kuuluvan vanhoillishelluntailaisen seurakunnan opettavan. Se on klassista helluntailaisuutta. - totuus_voittaa
HoseeHalapenjo kirjoitti:
Nykyevankelisuus on pullollaan tuon kaltaisia ihmisiä. He luulevat olevansa pelastettuja, vaikkeivät ole! Tuokin tyyppi varmasti ihan oikeasti luuli olevansa pelastettu. Hänet erottaa muista se, että hän tajusi sen jossakin vaiheessa. Useimmat eivät tajua. Minusta paljon puhuu se, mitä hän teki tajuttuaan, ettei hän ole pelastettu: hän totesi Jumalan olevan huuhaata.
Ihmiset tuntuvat oikeasti kuvittelevan, ettei ole mahdollista, että joku on vuosia seurakunnan toiminnassa mukana, mutta ei silti ole uudestisyntynyt ja johon kaikki se kristillinen touhuaminen ei ole tehnytminkään valtakunnan vaikutusta. Ja hei, vieläpä HELLUNTAIseurakunnan toiminnassa, joka ei ole muka niin maallistunut kuin luterilainen kirkko. Totuus on, että evankeliumista on eksytty molemmissa ihan yhtä pahasti. Moraalinen konservatiivisuus ei auta helluntailaisuutta yhtään.
On ihan selvä, ettei tuo tyyppi ole koskaan ollut uudestisyntynyt, mutta että valhetta koko video? Kaverihan latelee kuin vanha tekijä kaikki helluntailaisuuden peruskliseet ja tuo esille erittäin hyvä representaation helluntailaisesta opista. En minä ainakaan havainnut hänen vääristelevän sitä yhtään. Nähdäkseni hän toistaa hyvinkin totuudenmukaisesti kaiken sen, mitä voisi kuvitella pohjoissavolaisen pikkupitäjän helluntaikansa ry:hyn kuuluvan vanhoillishelluntailaisen seurakunnan opettavan. Se on klassista helluntailaisuutta.99,99% kristityistä luulevat uskovansa Jumalaan vaikka heillä on toinen Jumala kuin mitä oli Jeesuksen opetuslapsilla ja alkuseurakunnalla.
- Uskonnot.on.paskaa
Kaikkien HELL-kultissa vielä mukana olevien kannattaa katsoa rehellinen video! Ymmärrän hyvin, jos tyyppi ei usko Jumalaan.
Kastajallakaan ei ollut ns. Hengen tuntemusta. Uudestikastaminen on eräs keino varmistaa rahastuksen, hyväksikäytön ja manipuloinnin jatkuminen sairaassa tunkkaisessa HELL-kultissa...!
- taivaskoti
Onko kukaan vilkassut saman henkilön muita videopätkii..kehotanpa siihen. Katoin muutamasta pätkii ja yhden lyhyen kokonaan. Eipä hyvältä näytä mitkään..ne mitä katoin olivat samantyylisii kun toi helluntalaisvideo, eli toisten syyttelyy..joten ei mitään tolkkuu missään ole. Toi helluntalaisvideo linkki puhuu jo puolestaan ettei kaikki ole kohdallaan. Ei kannata ottaa mitään osaa eikä arpaa noihin puheisiin, puhuu mitä sattuu. Sen jo huomasi tosta helluntailinkki videosta..joten halusin kattoo mitä puhuu videoissa joita laittanu..totuus paljastuu sieltä niille jotka uskoivat todeksi tänne laitetun linkin helluntailaisuudesta.
- Gallinago
Oli niin sekavaa sepustusta, että yksi video kyllä riitti näkemään sen tosiasian, miten yksipuolisesti hän asioita käsittelee.
- kupperiskeikkaa
Gallinago kirjoitti:
Oli niin sekavaa sepustusta, että yksi video kyllä riitti näkemään sen tosiasian, miten yksipuolisesti hän asioita käsittelee.
Ihan saat sinäkin uskoa mitä haluat. Kuten me muut, joiden mielestä mies puhuu asiaa.
Te hellarit kyllä sisimmässänne tiedätte, mitä valhe-ja harhaoppia uskonne on, mutta ei teillä ole rohkeutta puuttua epäkohtiin. Paras vaan istua penkissä ja tehdä mitä pastori käskee, ja esittää uskovaa kokouksissa. Sitten kotona alkaa juopottelu, vaimon hakkaaminen, kiroilu,irstas meno kaikenkaikkiaan. Jos joku puutuuuvalheoppiinne, puolustatte oppianne henkeen ja vereen.
Käskeekö pastori sunnuntaina heittämään kuperkeikkaa, no menkääpä kuuliaisesti mukaan vaan.:::)) - ElliIntellektuelli
"Kuten me muut", onko teitä ihan leegio. Kaikista taitamattominta argumentointia on alkaa puhua tyyliin "me muut ja sinä", kun ei löydy enää muuta millä puolustaa kantaansa, se osoittaa heikkoutta. Minä puhun aina omasta puolestani , vaikka tiedänkin, että aina joukosta löytyy samoin ajatteleviakin, mutta en alennu keräämään kuviteltua kannattajajoukkoa ympärilleni omia mielipiteitäni puolustelemaan. Tiedätkö, vahvat eivät tarvitse jokaiseen pikkunujakointiin tukijoukkoja tai kuviteltuja sellaisia taakseen.
- Ei.kaikkea.vakavasti
Turhaa alkaa helluntaiseurakunta mollaamaan yleisesti.
Tottakai missä tahansa seurakunnassa ja missä tahansa uskon suuntauksessa on varmasti jäsenillä parannettavaa, mikään ei ole tässä maailmassa täydellistä.
Ja voi olla vajavaisia ihmisiä seurakunnan piirissä, jotka aiheuttavat pahoja asioita muille.
Mutta, on myös ihan turhaa kritiikkiä, joka voi olla esim. vain oman pahan olon julkituomista. - valvottuaon
Ja näistä kan-kodeista. Onneksi niiden toiminta on valvottua nykyisin. Kunnat eivät niihin muutoin nykyään antaisikaan maksusitoumuksia.
KOteja on useitakin jouduttu lakkauttamaan, kai suurimmalta osin em. syistä, maksusitoumuksia ei tule kunnilta. Liekö syynä ettei kuntoutuksesta ole ollut vastaavia tuloksia raitistumisiin nähden ! Uskoontulo katkon aikana toki on vain seurakuntien tavoite, ei kunnilla ole tälläisiä tavoitteita alkkiksia kohtaan. Hoidon tavoite ei voi missään olla asikakkaan aivopeseminen liittymään helluntaiseurakuntaan, vaan se on raitistuminen!!!
Myöskin asianmukaiset hoitosuunitelmat ja tavoitteet täytyy jokaiselle asiakkaalle olla nykyisin. Sekä koulutettu henkilökunta! - Jumptotheunknown
mies videolla arvostelee hellareita siitä, etteivät nämä tunne Raamattua tarpeeksi hyvin. Jos hän itse tuntee sen niin hyvin, miksi hyppiä seurakunnasta toiseen Jehovan todistajista hellareihin ja mihin seuraavaksi? Jos itse kokee tuntevansa Raamatun sanan hyvin, luulisi uskolla olevan vahva pohja, jota ei muiden toiminta tai mielipiteet horjuta, mutta ei, lopputuloksena "en usko Jumalaan". Nyt hän ilmeisesti haluaa, ettei kukaan muukaan uskoisi. Kun itse on pettynyt ja hukassa , pitäisi muitakin saada samaan olotilaan.
- Tietonsanatkertoitämän
En ole videota katsonut, enkä katsele sitä nytkään, enkä aio koskaan katsoakkaan mutta täyttä paskaa se video on. Varmasti.
- eripaketissavaan
Niinkuin sinäkin!
- ludwiklöysä
eripaketissavaan kirjoitti:
Niinkuin sinäkin!
AAMEN!
- Tietonsanatkertoitämän
ludwiklöysä kirjoitti:
AAMEN!
Sain yläkerrasta tietonsanat, että ite ootte täyttä paskaa.
- kukavaikutti
Kerron pari kokemusta. Tuttapiirissäni oleva perhe kävi helluntalaisten kokouksessa. He eivät olleet ertyisen uskonnollisia, eivätkä olleet lukeneet Raamattua juuri ollenkaan. Kokouksessa pastori pani kätensä 14 vuotiaan tyttären pään päälle ja pyysi puhumaan kielillä. Tyttären suusta tuli käsittämätöntä puhetta. Vanhemmat pelästyivä kovasti ja ajattelivat, ettei Jumala voi puhua jonkun sellaisen välityksellä, joka ei tiedä Jumalasta oikeastaan paljoakaan. Eivät mennet enää kokouksiin, koska ymmärsivät, ettei Jumala voi noin toimia. Toinen kokemukseni on myös tapahtunut ystävälleni. Naapurissa olevat sisarukset pyysivät kyytiä helluntalaisten rukouskokoukseen. Hän kertoi, että se mitä siellä taphtui oli pelottavaa. Siellä huudettiin ja naiset vikisivät ja tuntui, että jotkut menivät transsitilaan. Vielä kotimatkalla sisarukset hihittelivät ja olivat hyvin rauhattomia. Hän sanoi, että ei Jumala varmaankaan tarkoita, että täytyy käyttäytyä mieltä vailla palvoessaan häntä. Hän sanoi,että ei siellä kyllä Jumalan henki vaikuttanut.
- suomitäyssekoja
no nyt tulee pulutuubaa taas kärrykuomittain, kukaan pastori ei tee tuollaisia käsi tytön päälle...haha miten voi noin typeröö pölötystä kirjoittaa, men e kuule ja paina pääs hankeen saatat jopa selvitä hetkeksi ja lakata valehtelemasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241