Eläkesäästäminen

Ensikerta

On mukavaa, kun pitkän velka vankeuden jälkeen saa säästöön omalle pankkitilille rahaa, minkä verran hyvänsä. Kun olin pari kymmentä vuotta maksella jatkuvasti monen sadan laskuja joka kuukausi, niin nyt sain minäkin pikkuisen rahaa jäämään tilille, ei paljon mutta vähän kerralla on paljon kuun lopussa. Siinä se minullakin kertyi, ensi kertaa elämässäni.

8

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinensäästäjä

Nyt on raha pysynyt kädessä, tuhlarikin opettelee säästämään rahaa kuusi kymppisenä, parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Pankkineidit ihmettelee, kun tilillä on vielä kuun lopussa rahaa, jota ei ole tuhlattu vaatteisiin eikä turhiin ostoihin. En juo enkä polta, mutta niin vain kerran elämässäni on raha pysynyt tilillä kokonaisen kuukauden sitten lapsuuden. saa uteliaimmat ihmetellä rauhassa, miten pikku eläkkeestä saadaan säästöön rahaa ja elätetään allerginen koira. Olen ikionnellinen, kun tänään kävin ruokaostoksilla, niin sieltä tullessa ensimmäiseksi tuli mieleeni rahattomuus, mutta loppumatkasta muistin tilillä olevat säästöt ja iloitsin rehellisesti paljon. Toivon samaa teille.
      Minun onneni on pankki, joka vaatii henkkarit, jos meinaa nostaa rahaa kassalta, minä nääs katkaisin kortin kahtia ja verkkopankkitunnuksia en ottanut. Tämän tilin avasin toisessa pankissa ja tililtä ei mene mitään tilinhoitomaksuja, tili on ilmainen.

• elämääääää

Jos on useampi lasku kuussa maksettavana, ne verkkopankkitunnukset kannattaa ottaa: tulee liian kalliiksi palvelutiskillä laskuja maksella. Eikö lie siinä 8€ per lasku. Paras vaihtoehtohan se olisi, jos joku toinen omalta tililtänsä laskut maksaisi ja sille vaan antaisi omalta tililtä rahat käteen.

• ilmantunnuksia

Minulla on tunnukset ja maksan aina verkossa, mutta on myös tili, johon en ota korttia enkä tunnuksia. On kätevää, rahaa säästyy.

• nöfs

Minä pystyn hoitamaan kaikkien tilieni asiat verkossa. On kätevää, ja rahaa säästyy vielä enemmän, kun ei tarvitse matkustaa konttoriin ja maksaa tiskipalvelujen palvelumaksuja.

• tilitili

Katsos, minä avasin vuosien kyselyjen jälkeen tämän tilin, joka ei näy verkossa. Tarvitsin sen itseni tähden, en muiden. Olen saanut odotukseni mukaisen määrän rahaa säästettyä ja en kaipaa verkkopalvelua, sillä toinen tili näkyy verkossa ja siellä hoidan asiani.

• piensijoittaja

Ei tilillä kannata rahaa pitää pankki vain voittaa ei olisi näitäkään säästöjä ilman osakesijoituksia ja vuokratuloja

• JohanRepes

Oma asunto parasta eläkesäästämistä. Myy sitten pois eläkeläisenä ja muuttaa halvempaan/pienempään jos on rahantarvetta.

• tonnipoikineen

Kaikki eivät saa koskaan säästöön osakerahoja, pitää oppia elämään pienillä tuloilla ja jakamaan rahansa oikein joka asiaan. Minä laitan muiden mielestä pikkurahoja tilille joka kuukausi, mutta eivät ne siitä huolimatta jää pieniksi. Kyllä jatkuva pikkurahan säästäminen kannattaa, lopulta tili ei pullota rahaa, mutta siellä saattaa olla muutama tuhat, pitkän säästämisen tuloksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      27
      2754
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      120
      2652
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      34
      2161
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2043
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      408
      1595
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1123
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259