Eli myin vanhan pc:n kaverille. Hän pisti puuttuvat osat kiinni (muistit, kiintolevy ja näyttis). Sitten asennettiin Windows 10 tikulta siihen ja huomattiin että windows aktivoitui automaattisesti. Eli mikkisoftan serverit tunnisti sen koneen vielä ja aktivoi windowsin minun omalla tunnuksella. Ongelma on että minun oma uusi kone on myös aktivoitu samalla tunnuksella. Veikkaan että tästä tulee ennemmin tai myöhemmin ongelmia kun kaksi eri konetta on samalla tuotetunnuksella. Miten ihmeessä saan tuosta kaverille myymästäni koneesta poistettua tunnistustuksen tuohon tuoteavaimeen?
Idea oli alunperin että kaveri käyttää aktivoimatonta windowsia rajatuilla toiminnoilla.
Tuoteavaimen nollaus?
13
254
Vastaukset
- ihmesähläämistä
Lisätään vielä että komentokehotteella olen deaktivoinut tuon avaimen siitä kaverin koneesta, mutta se toimii vain paikallisesti, eli jos joskus asentaa siihen käyttiksen uudestaan tai painaa vahingossa aktivoi windows painiketta koneen tiedoissa, niin se aktivoi sen uudestaan mikkisoftan serveripuolella olevan tunnistuksen kautta.
Oliko kyseessä OEM vai retail versio Windows 10:stä?
OEM Windows nimittäin sidotaan emolevyyn ja jos ostaa uuden koneen sitten ostetaan uusi lisenssi.- ihmesähläämistä
Eli mulla oli alunperin cd:llä Windows 7 Home Premium, jonka ostin verkkokauppa.com:sta aikoinaan. Sitten kun oli mahdollisuus päivittää Windows kymppiin ilmaiseksi, niin otin sen vaihtoehdon. Kumminkin tämä tuoteavain on eri windows kympissä, kuin tässä Windows 7:ssa.
Kun kokosin tämän nykyisen koneeni, niin asensin siihen Windows 7:n levyltä, seiskan tuoteavaimella ja päivitin sitten taas kymppiin. Sain myöhemmin tiedon että minun ei tarvi asentaa seiskaa ensin, vaan voin suoraan asentaa kympin usb-tikulta, joten formatoin kovalevyn ja asensin puhtaasti Windows 10:n. Skippasin tuoteavainkohdat asennusvaiheessa (muistaakseni windows 10 usb asennusmedia ei hyväksynyt seiskan tuoteavainta). Tämä aktivoitui sitten automaattisesti tässä uudessa koneessa. - ihmesähläämistä
ihmesähläämistä kirjoitti:
Eli mulla oli alunperin cd:llä Windows 7 Home Premium, jonka ostin verkkokauppa.com:sta aikoinaan. Sitten kun oli mahdollisuus päivittää Windows kymppiin ilmaiseksi, niin otin sen vaihtoehdon. Kumminkin tämä tuoteavain on eri windows kympissä, kuin tässä Windows 7:ssa.
Kun kokosin tämän nykyisen koneeni, niin asensin siihen Windows 7:n levyltä, seiskan tuoteavaimella ja päivitin sitten taas kymppiin. Sain myöhemmin tiedon että minun ei tarvi asentaa seiskaa ensin, vaan voin suoraan asentaa kympin usb-tikulta, joten formatoin kovalevyn ja asensin puhtaasti Windows 10:n. Skippasin tuoteavainkohdat asennusvaiheessa (muistaakseni windows 10 usb asennusmedia ei hyväksynyt seiskan tuoteavainta). Tämä aktivoitui sitten automaattisesti tässä uudessa koneessa.Levyssä lukee OEM, mutta käsittääkseni seiskan aikoihin OEM tarkoitti vähän eri asiaa kuin Kympin aikoina.
Kun kokosin tämän nykyisen koneeni, niin asensin siihen Windows 7:n levyltä, seiskan tuoteavaimella ja päivitin sitten taas kymppiin. Sain myöhemmin tiedon että minun ei tarvi asentaa seiskaa ensin, vaan voin suoraan asentaa kympin usb-tikulta, joten formatoin kovalevyn ja asensin puhtaasti Windows 10:n. Skippasin tuoteavainkohdat asennusvaiheessa (muistaakseni windows 10 usb asennusmedia ei hyväksynyt seiskan tuoteavainta). Tämä aktivoitui sitten automaattisesti tässä uudessa koneessa."Kumminkin tämä tuoteavain on eri windows kympissä, kuin tässä Windows 7:ssa."
Ei sillä ole merkitystä. Windows 10 päivityksessähän tuli ne sopimustekstit jossa muistaakseni suostuttiin siirtämään lisenssi Windows 10:ksi ja siinä sitten uusi avain.
Kyseessä oli siis lisenssin siirto, ei sitä että saisi Windows 10:n ja Windows 7:n, joten tässä nähdäkseni ostetaan uusi Windows lisenssi jos Windowsia haluaa.- ihmesähläämistä
M-Kar kirjoitti:
"Kumminkin tämä tuoteavain on eri windows kympissä, kuin tässä Windows 7:ssa."
Ei sillä ole merkitystä. Windows 10 päivityksessähän tuli ne sopimustekstit jossa muistaakseni suostuttiin siirtämään lisenssi Windows 10:ksi ja siinä sitten uusi avain.
Kyseessä oli siis lisenssin siirto, ei sitä että saisi Windows 10:n ja Windows 7:n, joten tässä nähdäkseni ostetaan uusi Windows lisenssi jos Windowsia haluaa.Okei, mutta alkuperäiseen ongelmaan. Miten saisin tuosta vanhasta pc:stä poistettua windows 10 lisenssi tunnistuksen?
- kybällä-mennään
Okei, mutta alkuperäiseen ongelmaan. Miten saisin tuosta vanhasta pc:stä poistettua windows 10 lisenssi tunnistuksen?
Asenna siihen eri versio kympistä.
- optiosanktio1
Kun kokosin tämän nykyisen koneeni, niin asensin siihen Windows 7:n levyltä, seiskan tuoteavaimella ja päivitin sitten taas kymppiin. Sain myöhemmin tiedon että minun ei tarvi asentaa seiskaa ensin, vaan voin suoraan asentaa kympin usb-tikulta, joten formatoin kovalevyn ja asensin puhtaasti Windows 10:n. Skippasin tuoteavainkohdat asennusvaiheessa (muistaakseni windows 10 usb asennusmedia ei hyväksynyt seiskan tuoteavainta). Tämä aktivoitui sitten automaattisesti tässä uudessa koneessa.Tuossa tapauksessa kun emolevy on eri kuin millä olit aikaisennin (siihen kaverin koneeseen) päivittänyt seiskan tilalle kympin, vaatii että uudelle koneelle pitää ensin asentaa seiska ja sen jälkeen kymppi. Jatkossa voi asentaa puhtaana kympin ilman tuoteavaimen kirjoittamista.
Okei, mutta alkuperäiseen ongelmaan. Miten saisin tuosta vanhasta pc:stä poistettua windows 10 lisenssi tunnistuksen?
Se OEM lisenssi on sidottu emolevyyn. Se ei ole siirrettävissä toiseen emolevyyn vaan jos haluat vaihtaa emolevyä niin sitten hankitaan uusi lisenssi. Vanha lisenssi myydään vanhan emolevyn mukana pois.
Vaihtoehtoisesti pidät itsellä sen vanhan emolevyn ja kytket uudet osat siihen uusi emolevy missä ei ole lisenssiä menee sinne koneeseen minkä myyt pois.
- kovin-on-sekava
Windows 10 on kovin sekava.
Ei tuossa mitään sekavaa ole.
OEM lisenssi sidotaan emolevyyn. Jos hankitaan uusi emolevy niin sitten hankitaan uusi lisenssi.
Microsoft saa Windowsin käyttömaksut kätevästi tällä tavalla kun ihmiset vaihtelee emolevyjä tai ostaa uusia tietokoneita. Ilmainenhan se se ei ole ikinä ollut.
- optio
Molemmat ovat "aitoja". Sinulla on nyt eri kone ja eri emolevy johon asensit alkuperäisellä W7 asennuslevyllä/avaimella onnistuneesti jolloin sinun koneesi sai ns. geneerisen tuoteavaimen. Kaverin koneessa prosessi on ollut sama. Tuon aktivoinnin jälkeen molemmat toimivat koska ne on aktivoitu eri emolevytiedoilla Micciksen tiedostoihin.
Uudelleen asennettaessa ei tarvita enää kirjoittaa avainta eikä se vanha W7 avain enää taida toimiakkaan kun sillä on sille koneelle jo muodostettu uusi avain. - unohdatollaset
ei onnaa, se on konekohtainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706