Jeesuksesta todistaminen

JohannesTimoM

Mihin on kadonnut into ja halu, todistaa siitä pelastumattomille että Jeesus on ainoa tie Taivaaseen Isän Jumalan luo? Me helluntailaiset olimme kuuluisia siitä että toteutimme Herramme ja Vapahtajamme käskyä: olkaa minun todistajiani maailmassa.
Häpeämmekö me Jeesusta ? Hän antoi voiman, Pyhän Hengen meille, uudestisyntymisen jälkeen.
Täyttykää Hengellä on vieläkin Raamatun ohje.

62

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moderni.uskova

Ei sitä enää kehtaa. Vaikka itse ainakin leikisti tuon uskoisikin, nykyään kerron ihmisille mieluummin mahdollisuudesta tehdä hyviä tekoja toisen ihmisen itsensä vuoksi. Nykyaikana kaikki puheet Jeesuksesta vain ärsyttävät ihmisiä ja ainakin minä haluan kohdata ihmisen aivan rauhan hengessä ilman puhetta Jeesuksesta tai edes Jumalasta. Monet ovat oivaltaneet paljon asioita toisenlaisen lähestymistavan ansiosta. Tämä on mielestäni todellista työtä rakkauden nimessä. Annetaan siitäkin kunnia sille, jolle se kuuluu. Siunausta päivääsi!

• JohannesTimoM

" Nykyään kaikki puheet Jeesuksesta vain ärsyttävät ihmisiä....."
        Ihan vaan tiedoksi: EI se ole nykyään! Vaan jos olet/ olette Raamattua lukenut/lukeneet, se aina ollut näin. Jumala on säätänyt niin, että Hän, Mestarimme Jeesus on se loukkauskallio johon ihmiset " törmäävät ", Hän on aina jakanut ja jakaa ihmiskunnan kahtia. Myös se löytyy Raamatusta, Jumalan sanasta, että ihmisen on otettava ylleen tuo ristinhäpeä ja pilkka ylleen. Näin se on, se on ollut ja on edelleen Jeesuksen seuraajan osa. ISO AAMEN!

• Aika.on.lyhyt

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
        Mark. 8:38

• razmatazz

"Vaikka itse ainakin leikisti tuon uskoisikin, nykyään kerron ihmisille mieluummin mahdollisuudesta tehdä hyviä tekoja toisen ihmisen itsensä vuoksi. Nykyaikana kaikki puheet Jeesuksesta vain ärsyttävät ihmisiä ja ainakin minä haluan kohdata ihmisen aivan rauhan hengessä ilman puhetta Jeesuksesta tai edes Jumalasta."

Tuo oli hyvä kommentti. Ihmiset eivät kohtaa toinen toisiaan olemalla aito oma itsensä vaan paasaavat jeesuksesta kuin robotti mitä on raamatussa opetettu. Kyllä nyt eletään aikoja jolloin jeesus jutut enemmän ärsyttävät ihmisiä. Ihmisten pitäisi kohdata toinen toisensa omin ajatuksin ja sanoin.

• JohannesTimoM

Kyllä, kyllä nyt eletään niitä aikoja jolloin hävetään nimeä jossa on vain ja ainoastaan, pelastus. On, on helppo "tehdä hyviä" tekoja, valitettavasti vain on niin, Raamatun, Jumalan sanan mukaan, että hyvillä teoilla ei pelastuta. Hyvät teot ovat tai ainakin pitäisi olla seurausta siitä että on Jeesuksen todistaja, seuraaja. Nyt kun lähestymme vuoden tärkeintä aikaa, Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlaa, joulua. Näitä " hyvien tekojen tekijöitä " riittää. Esimerkki: kirkot on varattuja, on kaiken maailman viihdetaiteilijaa, esiintymässä kirkoissa joulukonsertteja pitäen, liput niin ja niin paljon........Ei paha, mutta varmaan tekevät ( ainakin omasta mielestään ) " hyviä tekoja " kun kirkossa laulavat joululauluja, jopa hengellisiä ja sitten korjaavat potin, siis lipputulot. Kristityn, siis Jeesuksen todistajan tärkein tehtävä ja etuoikeus on kertoa tie Jumalan yhteyteen, Raamatun mukaan se kadotus, vaivan paikka on on niin kauhea!!!

• Hyviä_tekoja_kaikkialla

On ongelmallista väittää, että hyvät teot ovat "seurausta siitä, että on Jeesuksen todistaja". On aik itsekästä väittää, että hyviä tekoja tekisivät vain kristityt.

Ja kyllä muusikoidenkin täytyy tehdä töitä. Eivät ne papitkaan palkatta siellä kirkossa paasaa. :-)

• JohannesTimoM kirjoitti:

Kyllä, kyllä nyt eletään niitä aikoja jolloin hävetään nimeä jossa on vain ja ainoastaan, pelastus. On, on helppo "tehdä hyviä" tekoja, valitettavasti vain on niin, Raamatun, Jumalan sanan mukaan, että hyvillä teoilla ei pelastuta. Hyvät teot ovat tai ainakin pitäisi olla seurausta siitä että on Jeesuksen todistaja, seuraaja. Nyt kun lähestymme vuoden tärkeintä aikaa, Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlaa, joulua. Näitä " hyvien tekojen tekijöitä " riittää. Esimerkki: kirkot on varattuja, on kaiken maailman viihdetaiteilijaa, esiintymässä kirkoissa joulukonsertteja pitäen, liput niin ja niin paljon........Ei paha, mutta varmaan tekevät ( ainakin omasta mielestään ) " hyviä tekoja " kun kirkossa laulavat joululauluja, jopa hengellisiä ja sitten korjaavat potin, siis lipputulot. Kristityn, siis Jeesuksen todistajan tärkein tehtävä ja etuoikeus on kertoa tie Jumalan yhteyteen, Raamatun mukaan se kadotus, vaivan paikka on on niin kauhea!!!

Tämä ei tosiankaan ole vuoden tärkein päivä uskovalle,ei Jeesus pitänyt meteliä Maailmaan tulosta,Ristin työ,sovitys meidän kaikkien syntien puolesta,Pääsiäinen,on tärkein,mutta Uusi testamentti ei kehoita meitä viettämään yhtään Vanhan Testamentin juhlia,vaan,kertokaa kaikekke maailmalle tämä ilosanoma,ja sitten tulee loppu.Se miten kerrotaan,RAKKAUDELLA vai Raamatulla päähän lyömisellä,on iso ero.

• Tasa-arvoa_tässäkin

Nykyään ei ole hyväksyttävää puhua toiselle niin, ettei ota huomioon hänen ukonnonvapauttaan. Siksi kristillistä sanomaa ei oikein voi tuputtaa toisille. Heillä on oma elämänkatsomuksensa, jota kristittyjen täytyy kunnioittaa.

• capiche

Tyrkyttäminen ei ole toiminut koskaan. Kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei Jumala häntä jo vedä. Tietenkin toisen ihmisen elämänkatsomusta on kunnioitettava, vaikka ei sitä jakaisikaan.

Kunnioituksen puute ei nimittäin vedä ketään Jumalan luo. Kuka haluaisi kuunnella huonotapaisia ja tyrkyttäviä ihmisiä. En minä ainakaan. Ja siksi kohtelen tietenkin muita niinkuin haluaisin itseänikin kohdeltavan.

Uskonnonvapaus on vapautta uskoa tai olla uskomatta. Uskonnonvapauteen ei kuulu muiden häiriköiminen omalla uskollaan. Tämä pieni ero on hyvä ymmärtää . Taito ja johdatus on tärkeämpää kuin into.

Britanniassa on haastettu ymmärtämättömiä kristittyjä oikeuteen, koska he ovat työpaikallaan painostaneet muiden uskontojen edustajia. Tällainen on paitsi typerää, niin myös työnantajan ajan väärin käyttämistä.

• Eenokki12
        capiche kirjoitti:

Tyrkyttäminen ei ole toiminut koskaan. Kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei Jumala häntä jo vedä. Tietenkin toisen ihmisen elämänkatsomusta on kunnioitettava, vaikka ei sitä jakaisikaan.

Kunnioituksen puute ei nimittäin vedä ketään Jumalan luo. Kuka haluaisi kuunnella huonotapaisia ja tyrkyttäviä ihmisiä. En minä ainakaan. Ja siksi kohtelen tietenkin muita niinkuin haluaisin itseänikin kohdeltavan.

Uskonnonvapaus on vapautta uskoa tai olla uskomatta. Uskonnonvapauteen ei kuulu muiden häiriköiminen omalla uskollaan. Tämä pieni ero on hyvä ymmärtää . Taito ja johdatus on tärkeämpää kuin into.

Britanniassa on haastettu ymmärtämättömiä kristittyjä oikeuteen, koska he ovat työpaikallaan painostaneet muiden uskontojen edustajia. Tällainen on paitsi typerää, niin myös työnantajan ajan väärin käyttämistä.

Kyllä ne kommunistit ja ateistit muiden jumalattomien mukana ollessa painostavat uskoon tullutta. Täytyy olla viisautta ettei tahallisesti ärsytä työyhteisöä. Työnjohtaja"pomo" kyllä pitää kaltaistensa puolta vaikka et puhuisi parannuksesta useisiin vuosiin. Viha saa sen aikaan ja kokemukseni mukaan kuolevat melko nuorina.Capice yrittää päästä irti kristityn velvollisuudesta varoittaa ihmisiä synnin vuoksi. Tämä on sitä nykyhelluntailaisuutta jos siinä on mukana nk. karismaattiset luterilaisetkin.

• TimoJohannesM

Nykyään uskonnon vapaus antaa mahdollisuuden kertoa omasta uskostaan toiselle ja näin mahdollistaa, kohti kadotusta vaivan paikkaa kulkevan lähimmäisen meneminen sinne. Jeesushan opetti, olkaa ovelia kuin kyykäärmeet, mutta viattomia kuin kyyhkyset. Siis taitoa ja viisautta pitää olla, mutta Raamattu lupaa sitä antaa anovalle.

• Hyväksytään

Voit toki aina kertoa, että uskot siihen tai tähän. Mutta et voi sanoa, että vain sinun ajattelutapasi on oikea, tai että muut joutuvat kadotukseen. Se on loukkaavaa toista kohtaan. Näin se vain on nykyään.

• Rakkauden.apostoli

Minä todistan rakkaudesta, en ihmisten uskomuksista.

• Eenokki12

Ai sitä ollaan setan apostoleja.

• capiche

On hyväkin, jos pakkomielteisestä todistamisesta on päästy. Siinä oteta huomioon ollenkaan kuuntelijan tilannetta, vaan tärkeintä on että minä pääsin pulisemaan. Monet karttelevat uskovaisia juuri tällaisten kohtaamisten vuoksi.

Kaikkein tärkein todistus on uskovan elämä. Todistamisen pitäisi tapahtua silloin kun asia luonnollisesti puheeksi nousee. Olen huomannut, että Jumala on täysin kykenevä johdattamaan luo ne, joita Hän kutsuu. Jumalan johdatus on tärkeämpi kuin ihmisen suoritus.

Kävelen usein ohi trakuja jakavien porukoiden. En pysähdy kadulla, koska minulla on yleensä kiire tapaamiseen tms. Perääni on sitten huudeltu, että sinulla taitaa olla kiire helvettiin.

En ole viitsinyt alkaa opettamaan näitä beibikristittyjä alkeellisille tavoille, vaikka mieli olisi tehnyt. Näille porukoiden kanssa ei yleensä myöskään auta, että sanoo olevansa uskossa. Se johtaa vain kolmannen asteen kuulusteluun uskon laadusta.

• stop.trakuille

AMEN! Väkevässä harhassa elävät sellaiset.

• JSK2016

Olen huomannut että vaikka ensin puhutaan Jumalasta pitkäänkin, niin sitten kun mainitaan Hänen ainoa Poikansa Jeesus Kristus, niin siinäpä onkin niin voimakas nimi että siitä alkaen keskustelu joko jatkuu kohti Häntä tai Hänestä pois päin.

Jeesus on kuin loistava majakka pitkän aallonmurtajan päässä. Hänen valonsa loistaa kaikille ja Hän kutsuu ketä tahansa. Kun Jeesus mainitaan, lähtee kulkijan matka joko kohti kotisatamaa tai sitten avomerelle.

Jeesus on ainoa tie Isän luo. Pysytään Hänessä niin pelastumme.

• Jeesus.tuopilla

Mene kapakkaan tuopille ja puhu siellä Jeesuksesta. Menee paremmin perille kuin HELL-ropakantalappujen jako ja paasaaminen uskonnosta.

• x-HELL-hihhuli.666

Ukonto on mielenhäiriö.

• x-HELL-hihhuli.666

siis uskonto.

• Omat_piirit

Ei kai se into kistityiltä ole kokonaan kadonnut. Nykyään heitä vain on hyvin vähän Suomessa. Niinpä heitä ei ole monessakaan paikassa kertomassa omista tunteistaan. Ja kyllä 1980-luvulla ja sen jälkeen syntyneet varsinkin saattavat sanoa kristityille suoraan, ettei kiinnosta heidän juttunsa. Ja näinhän meillä saakin tehdä, ei ole pakko olla kiinnostunut.

Tällä hetkellä olisi ehkä paras puhua ennemminkin kristityille siitä, miten heidän täytyy käsittää, ettei heidän uskomuksena esim. kadotuksesta tunnu miltään ei-kristityistä. Lähinnä sellaiset asiat herättävät hilpeyttä ja toisaalta pelkoa siitä, miten nykyajan yhteiskunnassamme voikin olla yhä sellaista taikauskoa.

Kristinuskon ja islamin maine ei ole tällä hetkellä parhaimmillaan, uskovien teoista ja puheista johtuen. Siksi nämä todistamiset kannattaa ehkä useimmiten hoitaa kirkoissa/salissa/moskeijoissa.

• tiedettä.kansalle

Miten USKOMUKSESTA voi TODISTAA? Uskovilla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä todistus esimerkiksi tieteen piirissä vaatii. Se ei ole mikään läpihuutojuttu, että nyt kerron vähän kuvitellun Jeesuksen "teoista" elämässäni ja se oli siinä.

• valettavittukaikki

Mikään ei ole totta. Uskonto ja tiede on valetta.

• Se mikä on tieteen tekijän lähtöoletus,vaikuttaa lopputulokseen.

• helluntailaisetsaatanas-

helluntailaisia ei erota maallisista ihmisistä mikään.

Minulla oli ensin naapureina saatanan palvojia, jotka sanoivat aloittavansa verimenot naapurin tontilla.
      Herjasivat, kun tiesivät meidän olevan tunnustavia Kristittyjä

Pitkän rukoustaistelun jälkeen heistä päästiin eroon.

Sitten mentiin helluntailaisten soluun ja he herjasivat minua täysin samalla tavalla kuin nämä saatanan palvojat ja saivat käännettyä puolisoni minua vastaan ja meille tuli avioero ja koko perhe hajosi.

saatanan palvojat siis herjasivat ja helluntailaiset samalla, tavalla, mutta helluntailaiset onnistuivat rikkomaan aioliittomme ja perheemme

Se meidän Kristityn perheen rikkominen olikin tämän helluntailaisten solun tehtävä, koska rikottuaan meidän avioliiton koko solu lopetti.

Kävin keskustelemassa helluntaiseurakunnan johdon kanssa ja sain paljon tukea ja nämä hellutailaisten teot tuomittiin jyrkästi

• HELL-Perkele.666

HELLuntalaisissa on paljon näitä pahallahengelläkastettuja.

• huvittunut

Ensin hellluntalaiset tekivät väärin ja sitten ne tekivät oikein!?

Ehkä olisi parempi ettei yleistäisi asioita.....

• Kuullut

>>>>>>>Täyttykää Hengellä on vieläkin Raamatun ohje<<<<<<<<<

Kun ei henkilökohtaisesti harrasta Raamatun lukemista, taitaa se "Hengen täyteyskin" olla kyseen alaista? Sekä "todistaminen" joka ei ole oman syntisäkin selvittelyä, vaan elävästä, Jumalasta Kristuksessa Jeesuksessa kertomista. Miten "tuntemattomasta " mitään voi kertoa? Raamatun Kirjoitusten kautta opitaan tuntemaan Jumalaa.
      Eihän "Hengellä täyttyminen" ole jotain "litra juttua". ikäänkuin Jumalan Henki olisi joku "fyysinen " , vähän täynnnä , täytetään astiaa lisää . Sitten olisi joku "täyttämis paikka", ikäänkuin huolto aseman tankkaus paikka? Eihän Raamatussa sellaisesta neuvota. Epäjumala kuvatukset ovat ihmiskätten tekoa johonkin paikkaan asetettuja , ja pakanuuden harjoittajat kulkevat niiden luokse.Tai uskonnolliset ihmiset : kerätään porukkaa ja lähdetään linja autolla "jumalaa" kohtaamaan esim. Porvoosta Helsinkiin, jossa käytännössä tosin on vaara että epäuskossa jostakin ihmisestä tehdään epäjumala jonka kohtaaminen selvittää kaiki ongelmat ? Eikö Jumala olekaan Porvoossa kohdattavissa? Kyllä on Raamatun ilmoituksen mukaan.

Jumala on Henki Joh.4: 21.".. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa........ 23.Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..." ( paikasta riippumatta, Jumalan voi kohdata )

Efeson kristityillä oli Jumalan Pyhän Henki annettu heidän tullessaan uskoon Ef.1:13. "..Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi..."

Efeson kristityt rakentuivat "Jumalan asumukseksi Hengessä " ( toki heillä oli joku fyysinen kokontumis paikkakin paikallis srk:na ) Ef.2:17. "..Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."

Efeson kristittyjä kehoitettiin yhäti "täyttymään Hengellä " miten ? ".. täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..."

Ef.5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..."

Kun on täynnä "Kristusta " ( Kristuksen Sanaa) on täynnä "Henkeä" . Kol.3:16.".. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa..." Henkeä ja Sanaa ei tule eroittaa toisistaan ikään kuin erikseen vaikuttaviksi ".. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.." Joh.6:63.".. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä..." ( "..ei liha mitään hyödytä.." Ei Jessus järjen käyttöä kiellä, mutta "lihan teoilla ei elävää uskoa, Jumalan yhteyttä saavuta, se on uskon asia, ".. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta..." ( Room.10:17 ) Siis "evankeliumin ", Kristuksen Sanan kautta.

• Kuullut

Korjataan kirjoitus virhettä .

Joh.6:63.".. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä..." ( "..ei liha mitään hyödytä.." Ei Jeesus järjen käyttöä kiellä, mutta "lihan teoilla ei elävää uskoa, Jumalan yhteyttä saavuta, se on uskon asia, ".. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta..." ( Room.10:17 ) Siis "evankeliumin ", Kristuksen Sanan kautta.

• JSK2016

tiedettä.kansalle kirjoitti:
      "Miten USKOMUKSESTA voi TODISTAA? Uskovilla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä todistus esimerkiksi tieteen piirissä vaatii. Se ei ole mikään läpihuutojuttu, että nyt kerron vähän kuvitellun Jeesuksen "teoista" elämässäni ja se oli siinä."

Jeesukseen uskovana kerron sinulle seuraavaa. Uskoa Jeesukseen ja Hänen voimaansa sydämessä ei voi "ottaa pöydälle" ja mittailla ja analysoida ja mallintaa kuten tieteen piirissä. Kun sanon että uskon Jeesukseen, joko täällä keskusteluketjussa tai missä tahansa, en voi todentaa uskoani ja Jeesusta todeksi samalla lailla kuin tieteen piirissä tehdään eri tutkimuskohteiden kanssa. En voi esittää mitään laskukaavaa, grafiikkaa, tilastoa tai muutakaan tietoa, joka vahvistaisi uskoni ja Jeesuksen läsnäolon sinulle tai kellekään muullekaan. Voin vain uskoa, voin vain luottaa Häneen, voin vain todistaa uskovani Häneen, voin vain yrittää toimia siten kuten Hän on Sanassaan opettanut, voin vain pyrkiä auttamaan lähimmäistäni kuten Hän on ohjeistanut.

Jumala vaikuttaa ihmisen sydämeen ja mahdollistaa uskon, Hän antaa siihen eväät. Jumala kutsuu ihmistä eri tavoin, eri ihmisten ja kanavien kautta. Ihmiselle jää valinta että ottaako Jumalan kutsun vastaan ja alkaako uskomaan Häneen.

Usko ei ole samanlaista tietoon ja mittaustuloksiin perustuvaa tietämistä kuin tieteen piirissä. Usko on sydämessä asuva lämmin ja turvallinen tunne, rauha joka kestää, ankkuri johon turvautua tässä ajassa ja maailmassa, tie jota pitkin kuljetaan Jeesuksen kanssa. Uskossa Jeesukseen eletään tätä päivää, yksi päivä kerrallaan, tilanteesta toiseen, kiitoksella ja nöyryydellä ja lähimmäisen rakkaudella - ja nämähän eivät ole mitään helppoja tälläiselle vajavaiselle ihmiselle, tarvitaan Jeesus jonka kädessä on kaikki ja jonka luona on armo ja anteeksianto ja pelastus.

Uskomisen tarkoitus ei ole vain elää Jeesuksen kanssa tänään vaan tarkoituksena on ikuinen elämä Hänen kanssaan, Jumalan valtakunnassa. Jeesus kuoli edestämme että meillä olisi elämä. Jeesus nousi kuolleista että mekin saisimme ylösnousemuksen Hänen kanssaan. Jumala on luvannut Häntä rakastaville asioita, joita emme ole vielä nähneet, kuulleet emmekä edes sydämessämme kuvitelleet. Jumalan valtakunnassa ei ole myöskään enää surua, itkua ja kärsimystä. Vain loputtomia mahdollisuuksia ja uusien ihanien asioiden löytämistä, sitä elämää johon Jumala meidät kaikki alunperin loikin.

Taiteen ja tieteen ystävänä haluankin nähdä että mitä Hänellä, tämän universumin Luojalla, on minulle näytettävää ja opetettavaa siellä uudessa maailmassa jossa väsymys, aika ja kuolema eivät enää estä meitä.

Jeesus on maksanut sinunkin matkasi ja varannut sinullekin paikan. Hyppää kyytiin, kyseessä on menomatka parempaan, ikuiseen elämään. Kun olet perillä, et kaipaa mitään mitä täällä oli.

• kiitos.mutta.ei

Minä en turvaa väärän rauhaan sydämessäni.

• Tiede muuttuu koko ajan,Jeesus Kristus on sama tänään,kuin 2000v.sitten.

• TimoJohannesM

Kirjoittakaa mitä lystää, Paavali kirjoittaa opetukseksi: astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, saarnaa sanaa. Tässä Teille Raamatun oppi.
      Ihminen joka on kokenut uudestisyntymisen hänessä elää ja on Pyhä Henki. Se johdattaa kaikkeen totuuteen. Totuus on Jeesus Kristus ja hänestä uskoon tullut, Pyhällä Hengellä täyttynyt todistaa, puhuu, saarnaa jne. Turha teidän uskosta osattomien, ateistien on neuvoa kuinka ja miten ja kuka kuuntelee ja ottaa vastaa. Meitä uskovia Jumala johdattaa ja antaa sanat suuhun. ISO AAMEN.

• pakkotodistaminen

Parempi jättäää viattomat ihmiset rauhaan ja lopettaa uskonnollisen roskan tyrkyttäminen.

• jumala.on.harhaa

Viisainta heittää mielen hourejumala helvettiin! Pois mielestä, pois sydämestä, pois elämästä!

• paskat.paavalista

No niin! Taas otettiin PAAVALI esiin! Onko se Paavali teille noin ihana idoli, että hänen höpötystään täytyy joka käänteessä jauhaa? Ostakaa Paavali-barbara ja pumpatkaa se täyteen! Hyi.

• pakkotodistaminen kirjoitti:

Parempi jättäää viattomat ihmiset rauhaan ja lopettaa uskonnollisen roskan tyrkyttäminen.

Uskonnollisuus,ja usko on kaksi eri asiaa.

• Niuva20

Toisessa kuvitellaan ja esitetään hullua, toisessa ollaan niitä ihan oikeasti.

• TimoJohannesM

Tuossa juuri nuo kolme viimeistä kirjoitusta on oiva esimerkki ihmisistä jotka ovat elävästä, todellisesta, Jumala synnyttämästä uskosta yhtä kaukana kuin itä on lännestä. Mutta, mutta Jumalan san, Raamattu kyllä todistaa , ei uskonnosta, vaan uskosta Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen ja myös sen että Jumala antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoille ja kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä, pelastukseen ja Taivaan kotiin. Odotelkaa!!

• Siunausta

Kiitos aloittajalle, tärkeän keskusteluaiheen olet nostanut esille.

Olen ihmetellyt tämän ajan kokoustoimintaa. Oletteko huomanneet, että on paljon kaikenlaista parantumiskokousta, painopiste on ihmisen parantumisessa.

Missä enää on evankelioimiskokouksia, missä kerrottaisiin Jeesuksesta sielujen Pelastajana? Missä vielä esitetään alttarikutsuja, että tulkaa Jeesuksen tykö, joka yhä tänäpäivänä antaa synnit anteeksi? Näitä ei kuule, kutsutaan vain sairaita, tulkaa parantumaan. En väheksy rukousta sairaan puolesta, mutta sielun pelastuminen on kuitenkin se kaikkein tärkein asia. Sairas Jeesukseen uskova pelastuu kyllä Taivaskotiin, sensijaan terve ihminen, joka ei tunne Jeesusta, ei pääse Taivaaseen! Jeesus tahtoo jokaisen pelastaa Kotiin!

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Palataan Ristin sanomaan ja kerrotaan Jeesuksesta Pelastajana!

Sama Vanha Ristinpuu:
      https://www.youtube.com/watch?v=Kvfcv-sX8zg

• mummikainuusta

Tuo on totta. Nykyisin keskipisteenä on kaikki muu, paitsi Jeesus. Halutaan "tuntea Jumalan läsnäolo", halutaan kuulla niistä ihmeistä, joita on tapahtunut siellä jossain, mutta ei kuitenkaan tapahdu juuri siinä kokouksessa ja uskotaan kaikenlainen ihmeopetus, jossa tuodaan uutta ihmeellistä juttua esille. Mutta Jeesus puuttuu.

2 Tim. 4:3. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät kärsi tervettä oppia vaan omien himojensa mukaan haalivat itselleen opettajia korvasyyhyynsä.
        4. He kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät tarujen puoleen.

Jeesuksen tilalle on tuotu jokin ihmejeesus, joka ei ole enää Jumala, eikä ole kuollut ristillä meidän synnin vuoksi. Tilalla on jeesus, joka on laskettu ihmisen tasolle, jotta mekin voimme tehdä ihmeitä ja elää ihmeissä! Tätä jeesusta kyllä julistetaan. Ihmeet eivät pelasta ketään!

Jokaiselle on annettu tehtävä: julistaa evankeliumia. Sen me voimme tehdä monella tapaa. Ja kaikkein parhaiten se etenee, kun olemme laupiaita samarialaisia. Kyllä Jumala aukaisee meille tilanteita, jolloin voimme todistaa Jeesuksesta ja kutsua ihmisiä Hänen luokseen. Kuitenkin työ on Jumalan, ei meidän!

• oonsaMaamieltä

näinhän se on. Ristinsanoma Golgatan sovitustyöstä, jossa Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus on kaiken keskipiste!!!
      Hän kantoi ( Jesaja 53 luku ) syntimme ja sairautemme , omassa ruumiissaan ristinpäällä. HALLELUJAA!
      Pyhä Henki, jumalisuuden kolmaspersoona, yhtyy aina siihen puheeseen joka korottaa Jeesusta!!!
      Ristinsanoma esiin, ihminen, julistajakin jääköön taustalle!

• JSK2016

Kävin tänä iltana lyhyellä metsäreissulla, parin kilometrin kävely, isolla kodalla paistettiin makkaroita ja vaahtokarkkeja. Sitten kävelin huvikseni viereisen pikkukodan ympäri taskulampun kanssa, kodan pöydälle oli joku jättänyt pienen valokuvakehyksen jossa oli teksti:

AINOA ANTEEKS' ANTAMUS,
      AINOA SYNNIN SOVITUS
      JA AINOA TIE ARMOHON
      JEESUKSEN RISTI
      YKSIN ON

En keksi tähän oikein mitään sanottavaa muuta kuin Kiitos Jeesus! Tuossahan se koko totuus on, jokaiselle meistä!

Toivottavasti tuo teksti tavoittaa jonkun muunkin siellä kodalla!

• TimoJohannesM

Totuus kuitenkin on se että, olla Kristuksen Jeesuksen todistaja, tavalla ja toisella on laantunut, valitettavasti ! :(

• vaariseinäjoelta

Tässä mitään jeesuksia tarvita, päivä kerrallaan porskutellaan eteenpäin ja hammasta purren vaan saatana!

• TimoJohannesM

Sinähän juuri tarvitsisit Jeesusta Kristusta elämääsi, jäisi mm. hammasten pureminen yms. pois ja saisit vielä tämän ajallisen elämän jälkeen elämän Jumalan Taivaassa. Ilman Jeesusta ja hänen kauttaan tulevaa uudestisyntymistä Johanneksen evankeliumin 3 luku jae 3 se ei ole mahdollista, vaan Helvetin tulinen kita odottaa. Tiedoksi.

• mietipäitsejososaat

Kyllä monet hellarit vieläkin tuputtavat uskoaan. Heitä on paljon tälläisiä . Aiemmin jopa työpaikoilla uskovat häiritsivät muita puheillaan ja käännytysyrityksillään.

MUTTA on nykyisin uskonnonvapaus, sekä lait turvaavat jokaiselle rauhan näiltäkin pakkokäännyttäjiltä. Esim. työpaikalla annetaan varoitus, ja potkut, mikäli käännyttäjät eivät usko kieltoa. Tuputtaminen luetaan häirinnäksi ja työpaikkakiusaamiseksi.

Ette te hellaritkaan tykkäisi, jos työpaikallanne esim. joku muslimi yrittäisi pakkokäännyttää teitä, sekä puhuisi aina omasta uskostaan , kääntäen joka puheenaiheen siihen kuinka hyvä Allah on, teitäkin alkaisi ärsyttäää....
      Miksi muiden pitäsi teidän jankkaamistanne kuunnella kohteliaasti, ikäänkuin teidän uskonne oli maailman paras, ainoa oikea usko, taikasana ja avina kaikkeen onneen ja iloon....:

• JSK2016

Oman uskonsa tuputtaminen onkin väärin.

Itse olen kokenut jos jonkinlaista uskon asioilla ahdistamista, jo lapsena. Silti en ole siitä vihainen Jumalalle, pyrin ynohtamaan muiden ihmisten tekemät ikävyydet ja keskittyä siihen mitä Jeesus on opettanut eli uskomaan Häneen ja rakastamaan lähimmäistäni.

Ihmisen painostaminen, pelottelu, uhkailu, henkinen väkivalta ja muu vastaava ei ole sitä lähimmäisen rakkautta josta Jeesus opetti, vaan se on nykyajan miekkalähetystä jossa toinen ihminen asettaa itsensä tuomariksi toisen ihmisen yläpuolelle.

Vain Jumalaa tulee katsoa ylöspäin ja lähimmäistä tulee katsoa samalta korkeudelta silmästä silmään, ei alaspäin ja tuomiten.

Uskovan tehtävä on todistaa omasta uskostaan ja viitata Jumalan Sanaan johon uskoo, toisia ihmisiä ja heidän ajatuksiaan tuomitsematta. Ihminen ei voi ketään käännyttää, vain Jumala voi käännyttää. Uskovan tulee kertoa evankeliumista eli ilosanomasta, kertoa mitä hyvää se on tehnyt hänen elämässään jo tässä ajassa ja siitä tärkeimmästä eli mihin se hänen uskonsa mukaan vielä johtaa eli ikuiseen elämään Jumalan luona. Jumala kuitenkin on se taho, joka antaa uskon eväät ihmiselle, Hän mahdollistaa uskon ihmisessä, Hän on se voima joka vaikuttaa ihmisen sisimmässä niin että ihminen pystyy lähtemään uskon tielle Jeesuksen kanssa.

• faktaapeliin

Kol. 4:5 ja 6

5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.

6 Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.

• faktaapeliin

1. Tim. 4:16

Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

• faktaapeliin
        JSK2016 kirjoitti:

Oman uskonsa tuputtaminen onkin väärin.

Itse olen kokenut jos jonkinlaista uskon asioilla ahdistamista, jo lapsena. Silti en ole siitä vihainen Jumalalle, pyrin ynohtamaan muiden ihmisten tekemät ikävyydet ja keskittyä siihen mitä Jeesus on opettanut eli uskomaan Häneen ja rakastamaan lähimmäistäni.

Ihmisen painostaminen, pelottelu, uhkailu, henkinen väkivalta ja muu vastaava ei ole sitä lähimmäisen rakkautta josta Jeesus opetti, vaan se on nykyajan miekkalähetystä jossa toinen ihminen asettaa itsensä tuomariksi toisen ihmisen yläpuolelle.

Vain Jumalaa tulee katsoa ylöspäin ja lähimmäistä tulee katsoa samalta korkeudelta silmästä silmään, ei alaspäin ja tuomiten.

Uskovan tehtävä on todistaa omasta uskostaan ja viitata Jumalan Sanaan johon uskoo, toisia ihmisiä ja heidän ajatuksiaan tuomitsematta. Ihminen ei voi ketään käännyttää, vain Jumala voi käännyttää. Uskovan tulee kertoa evankeliumista eli ilosanomasta, kertoa mitä hyvää se on tehnyt hänen elämässään jo tässä ajassa ja siitä tärkeimmästä eli mihin se hänen uskonsa mukaan vielä johtaa eli ikuiseen elämään Jumalan luona. Jumala kuitenkin on se taho, joka antaa uskon eväät ihmiselle, Hän mahdollistaa uskon ihmisessä, Hän on se voima joka vaikuttaa ihmisen sisimmässä niin että ihminen pystyy lähtemään uskon tielle Jeesuksen kanssa.

http://www.iltalehti.fi/viihde/201611232200031148_vi.shtml

Justin Bieber löi faninsa huulen verille - tallentui videolle

Keskiviikko 23.11.2016 klo 10.23

Yli-innokas fani sai Justin Bieberin nyrkistä Barcelonassa.

Justin Bieber hermostui faniinsa Barcelonassa.
        Bieber löi fania sen verran lujaa, että tämän huuli aukesi.

Välikohtaus tapahtui tiistai-iltana Barcelonassa, kun Bieber oli menossa konserttiinsa. Hän piti auton takaikkunaa auki ajaessaan fanien ohi.

Miespuolinen fani oli turhan innokas ja tunki kätensä auton ikkunasta sisään.

Bieber ei tästä ilahtunut vaan iski oikealla suoralla fania kasvoihin.

Fanin huuli aukesi niin että siitä tuli verta. Fani esitteli kameralle verta vuotavaa huultaan, sylki verta ja oli selvästi järkyttynyt. Myös muut fanit olivat ihmeissään Bieberin aggressiivisesta käytöksestä.

Bieberin konsertti Barcelonan Palau Sant Jordissa sujui ilman välikohtauksia.

http://www.tmz.com/2016/11/22/justin-bieber-punches-guy-barcelona/

-------------------

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Room. 14:4

Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

• seuraaJeesusta

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa. Mark 8:38

saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. 2. Tim. 4:2

Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matt. 10:30

Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:27

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. Mark. 8:35

• faktaapeliin

Luuk. 6:42

Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

--------------

Luuk. 6:39

Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

-----------------

Room. 2:

16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi

18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,

19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,

20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:

21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;

22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;

23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?

24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?

27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• faktaapeliin

Matt. 23:23

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

Matt. 23:25

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

Matt. 23:27

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

Matt. 23:28

Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

---------------

Luuk. 18:9-14

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

---------------

Jaakobin kirje 2:1-13

1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.

2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,

3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",

4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?

5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?

6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?

7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?

8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.

12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

--------------

Ilm. 3:15-19

15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

• faktaapeliin

Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "

• saatananpalvojat

Kuinkahan lähellä on aika, kun teille kaikille pamahtaa totuus päin naamaa. Mitenkähän ihmiset tulevat siitä selviämään? Tämä on kyllä niin jättimäinen kokonaisuus, että tiedä mihin syrjään tästä pitäisi ensimmäisenä tarttua. Oteetas tämä sieltä edeltä:

"Kyllä, kyllä nyt eletään niitä aikoja jolloin hävetään nimeä jossa on vain ja ainoastaan, pelastus. On, on helppo "tehdä hyviä" tekoja, valitettavasti vain on niin, Raamatun, Jumalan sanan mukaan, että hyvillä teoilla ei pelastuta. Hyvät teot ovat tai ainakin pitäisi olla seurausta siitä että on Jeesuksen todistaja, seuraaja."

Minkähän takia kirjoittaja ajattelee, ettei hyvillä teoilla pelastu, koska sana "vanhurskas" on oikeasti sana "oikeudenmukainen, oikeamielinen". Ja jos kristillisen luterilaisen opinkin mukaan on tuossa vanhurskaudessa, niin oikeasti on oikeamielinen ja tekee vain oikeudenmukaisia tekoja?

Minä en löytänyt sieltä mitään oikeudetonta armoa mistään kohdin, en myöskään Jeesuksen sanoista moista löydä, että hän kertoo menevänsä ristille teidän puolesta ja kantavansa teidän synnitkin, niin että voitte irstailla mielin määrin.

Tässä on tapahtunut nyt mahdoton eksytys. Ja kun tutkin historiaa ja klassista kristinuskoa sieltä Jeesuksen elämän ajalta ja heti jälkeisiltä vuosisadoilta, niin on se kyllä kumma juttu, että siellä opetuslapset syyttävät juutalaisia Jeesuksen murhasta, eivätkä hihku riemusta, että nytpä Jeesus sai antsaitsemansa ristin kuoleman, ja meistä tuli synneistä vapaita?

Mistä te olette saaneet sairaan syntioppinne, ruumiin kuolettamisen ja sen sellaisen? Sitä ei ole Jeesuksen opetuksissa - hän itse kertoo tuoneensa tiedon ja tieto on pelastus, ei hänen nimensä.

No, se tapahtui lopullisesti 300-luvulla, kun kristityt olivat jo voimallinen joukko Roomassakin, mutta Rooman vallanaika oli kokemassa hajaannusta ja valta oli valumassa käsistä. Rooman vallanajan eduksi tuli esille mies nimeltä Paavali - hän oli roomalainen, juutalainen rabbi, varakkaasta perheestä, osallistunut kristittyjen vainoihin, jopa oli jopa ensimmäisen kristityn marttyyrisurman takana.

Hän kertoi nähneensä valonvälähdyksen ja Jeesus oli pyytänyt häntä seuraamaan itseään. Paavali ei ollut koskaan edes tavannut Jeesusta. Niinpä Paavali teki opin Roomalaiselle kirkolle, jonka jälkeen tuo oppi voitiin julistaa koko Rooman kirkon opiksi, valtion kirkoksi.

Se toinen joukko, joka piti hallussaan Jeesuksen oppia ja opetuksia ja tietoa, antoi periksi, ja munkit vaaittiin hävittämään Jeeuksen alkuperäiset sanat, mutta nämä hautasivatkin kirjoitukset autiomaahan sinetöidyissä ruukuissa.

Tämä oppi tarkoittaa, että teille rakennettin jälleen pakanallinen alttari, lampaat ja vuohet vaihdettiin ihmisuhriksi nimeltä Jeesus ja okkultisia taikamenoja lisättiin, niin että te nauttimalla Jeesuksen ruumiin ja veren saatta itsellenne jotakin hyötyä. Tätä kutsutaan kannibalismiksi.

Etsin pitkään, että mistä tämä teidän synti-idea tulee ja itsenne kuolettamisen mania. Mutta se tuleekin teille silloin varsin suositusta alkemiasta, jonka kirkko itse on tuominnut saatananpalvonnaksi.

Keskiaikainen kirjoitus, jonka on kirjoittanut sama henkilö, jonka Raamatun tulkintaan perustuu kirkon oppi.

Tällaisessa te olette mukana - käytetäänkö jossakin kirkon sokkeloissa ja muurien sisällä oikeita ruumiita?

"II. Taivaallinen morsian

2.1. Kärsimyksen puhdistava voima
      Aurora consurgens -käsikirjoituksen neljännessä luvussa selitetään tutkielman nimen merkitystä viittaamalla vuorokauden kierrossa toisiaan seuraaviin väreihin: ”[…] aurora est medium inter noctem etdiem rutilans in colore duplici, scil. rubeo et citrino, sic haec scientia dat colores citrinos et rubeos, quisunt medii inter nigrum et album”. Värit viittaavat viisasten kiven tekoprosessin eri vaiheisiin, joita aina 1500-luvulle saakka uskottiin yleisesti olevan neljä

Aurora consurgens -kuvien merkityksiä etsiessäni nämä vaiheet toimivat tulkintani apuvälineinä. Alkemistin työ alkoi nigredosta. Mustan vaiheen aikana alkemistien työstämä materia taannutettiin mädäntymisen seurauksena
      prima materiaksi - aineeksi, jota maailmankaikkeuden luomiseen alunperin käytettiin. Materiassa, jolla käsitettiin olevan ruumis, sielu ja henki, tapahtui hajoaminen: kuoleva ruumis jäi mätänemään työssä käytettävän säiliön pohjalle, kun taas sielu ja henki kohosivat astian yläosaan.

Oleellista tässä on materian ruumiin kuoleminen, sen kärsiminen. Esoteerisesta näkökulmasta katsottuna sama kärsimys kohdistui myös alkemistiin itseensä.
      Mustan vaiheen tavanomaisiin tuntomerkkeihin kuului Etiopialaisen vertauskuvallinenilmestyminen. Alkemisteille tämä
      Raamatusta johdettu tummaihoinen ihmishahmo edusti materiaa, joka
      nigredon aikana oli vielä epäpuhdasta ja turmeltunutta. Etiopialainen on kuvattu feminiiniseksi hahmoksi...

Kuva teksti: Taivaalliseksi morsiameksi nimittämässäni Aurora consurgens -kuvitus 1400-luvun alusta.

Kirjoitus ja kuva löytyvät tästä linkistä:

http://www.academia.edu/2287856/Aurora_consurgens_henkisyyden_aamunkoitto

• vaintietopelastaa

Unohtui sanoa, että Paavali itse oli siis kirjanoppinut fariseus. Kaikki - teidän oppinne - perustuu Paavalin väittämään ilmestykseen Jeesuksesta. Mutta on se kumma juttu, että Jeesuksen omat sanat eivät sitten kelvanneetkaan Raamattuun, vaan ne piti hävittää tämän opin tieltä.

Hyvä esimerkki tästä on pyhän Katariinan tarina, joka surmattiin Jeesuksen viisaiden sanojen opetuksen takia vuonna 305, kun hän Jeesuksen oppien väittelyssä voitti liki 100 keisarin valitsemaan viisainta miestä. Katariina kuoli siinä missä viisaat miehetkin, ja vain jokunen vuosi tämän jälkeen tehtiin tämä Paavalin oppi katoliselle kirkolle, josta luterilaisuuskin periytyy syntioppeineen ja ruumiin kuoletuksineen.

Oli mielenkiintoinen maininta Lutherista, että hän meni eräällä tavalla lankaan, ja luuli, että katolinen kirkko seuraa hänen esimerkkiään. Ja mielenkiintoista sekin, että Ahvenanmaalta alkoi koko Euroopan kattavat noitaoikeudekäynnit reilusti yli 100 vuotta sen jälkeen, kun Suomessa oli ollut jo uskonpuhdistus. Siis Suomen oikeuslaitoksen toimesta.

Te ette voi syyttää kirkkoa siitä, että menitte itse lankaan - koska onko sen suurempaa syntiä kuin ahneus, ja ahneus vielä itselle kuolemankin jälkeen. Te ahnehditte uskomalla kirkkoa itsellenne taivaspaikkaa. Eikä kirkko kiellä olevansa marttyyrisurmien takana - hehän itse sanovat, että Pietari oli jo 30-luvulta heidän ensimmäinen paavinsa, ja Pitarin risti on väärinpäin, joka on saatananpalvojien symboli.

Olen pahoillani, mutta juuri te olettekin saatanapalvojia - tämä kuva oli rakennettu väärinpäin. Se oli peilikuva totuudesta.

• eimitääntehtävissä

Tämä on totuus, jonka tietävät jo kaikki - joissakin rivijäsenissä on tietysti vielä - täälläkin olleiden kirjoitusten mukaan - vielä epätietoisia.

On aika karmeaa, että nyt meillä hallituksessa tehdään sote-uudistusta - ja luovutetaan tuntemattomalle lääkintävalta tehdä lääketieteen ja lääkitsemisen nimissä suomalaisille ihan mitä tahansa. Nyt on jo esimerkkejä, että miten todellisuudessa lääkkeet tappavat. Tämän on hallitus saanut myös aikaan.

"Taipale muistuttaa, että yksin asuvien (vanhusten) tilanne Suomessa on Euroopan Unionissa Bulgarian jälkeen toiseksi huonoin."

https://demokraatti.fi/laaketieteen-ja-kirurgian-tohtori-avautuu-hallituksen-miljardihankkeesta-siella-on-kaynnissa-vallankaappaus/

Ymmärrätte varmaan, että tämä tarkoittaa sitä, että näiden vanhusten annetaan todella kuolla siellä kotona hoidonpuutteeseen. Tämä operaatio alkoi vuonna 2011, ja yhdessä vuodessa sen jälkeen on väkilukuun suhteutettuna kuollut enemmän ihmisiä kuin toisen maailmansodan aikana.

Meillä on hallituksessa nyt katolinen Soini ja luterilainen (lestaadiolainen) Sipilä. Mitä he puuhaavat?

Pyyhkäisevät rajan taakse, tuonelan porteille viimeisetkin heihin uskoneet, niin että ihmiset jäävät autuaan tietämättömäksi heidän huijauksistaan?

Ei ole suuri salaisuus, että juutalaisilla on maailman rahat ja valta - hallussaan niin pankkimaailma kuin lääketeollisuuskin.

Ja edellä oleviin vietoihin viitaten - juutalaiset tekivät siis koko kristitylle maailmalle källin, jonka hedelmistä me pääsemme kohta nauttimaan sote-uudistuksen myötä.

• Urbaani.puoskari

En minä Jeesuksesta mitään tiedä, enkä siksi voi todistaakaan. Ei kuulunut minun ystäväpiiriini. Mutta Baltsazar oli naisten mies!

• Uyopålmåålm

Miksi minun pitäisi varta vasten tyrkyttää ihmisille omaa uskoani? Meillä täällä Suomessa ihmisillä on kyllä mahdollisuuksia elämänsä aikana tutustua kristinuskoon vaikka kuinka monia, lukemattomia mahdollisuuksia. Jos e kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Jumala kyllä vetää jokaista ihmistä puoleensa jossain vaiheessa, tietoa kyllä ihmisillä on, mutta ei halua vastata kutsuun. Jos joku tulee kyselemään, niin ilomielin kerron omasta uskostani Jumalaan, vaan eipä ole tullut kukaan kyselemään koskaan.

• JSK2016

Kun oikein paasataan uskonasioita väärällä tavalla ja vieläpä väärässä paikassa ja ajankohdassa, ihmiselle tulee siitä riittämättömyyden ja pakokauhun tunne kun pitäisi tulla rauhallinen turvallisuuden ja luottamuksen tunne. Herran tahto ei ole se että omilla puheillamme karkotetaan ihminen pois Jumalan yhteydestä vaan se että ihminen ymmärtäisi että häntä rakastaa Taivaan Isä joka haluaa hänet luokseen siinä missä kenet tahansa muunkin.

Rukoillaan Jumalalta että Hän käyttäisi meitäkin työssään, että Hän johdattaisi ihmisiä luoksemme ja saisimme sitten todistaa Hänestä ja Hänen voimastaan elämässämme näille ihmisille - ilman tuputtamista, ilman paasaamista, ilman tuomioita. Jeesus painotti lähimmäisen rakkautta kaikessa, joten sen mukaan meidän pitäisi toimia tässäkin asiassa.

Kiitos Herra että viime lauantaina minäkin sain yhtäkkiä mahdollisuuden todistaa uskovani Sinuun ja kertoa Sinusta jotain. Aina se tilanne tulee eteen niin yllättäen ettei ehdi mitenkään valmistautua siihen! Riittää kun tunnustaa uskonsa ja puhuu toiselle, Sinuun luottaen. Emme ehtineet jutella koko yötä, mutta pääsimme hyvään alkuun ja selvästikin Herra armossaan kutsuu tätäkin kaveria luokseen. Siunaa Herra sitä kaveria eteenpäin, pelasta Hänetkin. Aamen!

Siihen voimme luottaa että kun tulee todistamisen ja puhumisen aika, on Jumala sen ihmisen siihen luoksemme johdattanut ja Hän auttaa meitä puhumaan oikeita asioita oikealla tavalla.

Jeesus tunnustaa omakseen Isänsä edessä sen, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ihmisten edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe