Eino Gröniä ei päästetä kirkkoihin esiintymään

jo-on-aikoihin-elettey

Lieksan ev.lut.seurakunta on kieltänyt laulaja Eino Gröniä esiintymästä veteraanien hyväksi Lieksan kirkossa kertoo sanomalehti Karjalainen 22.11.2016.

Suomen luterilaiset kirkot toivottavat kuitenkin erinäisistä, usein rikollisista syistä karkotetut irakilaiset tervetulleiksi kirkkoihinsa piispa Mäkisen ja viranomaisten toivomuksesta.

Kuuntelisin mieluummin Einon lauluja kuin katselisin karkoitettujen irakilaisten vetelehtivää käyttäytymistä keskuudessamme.

Eroaisin kirkosta, mutta en sitä voi uudelleen enää tehdä. Päivi Räsäsen käyttäytyminen oli minulle liikaa ja erosin jo silloin.

97

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.ymmärrä

      Katri Helena ja monet muut artistit pääsevät, mutta Eino Grön ei. Mikähän lienee Lieksan seurakunnan perustelu tällaiseen syrjimiseen?

      • Uuno_T

        Juice soi nykyään Radio Deissä.
        Eiköhän se Eikkakin pääse kohta Lieksan kirkkoon.


    • Jumalan.huone

      Päivi Räsänen ei ole syy kenenkään kirkosta eroamiseen. Eroaminen on aina oma päätös, jos Raamatun sanaan loukkaantuu jota kirkon tuleekin opettaa. Jos hän on kertonut sanan mukaisen totuuden ihmisille, hän on tehnyt oikein sanan mukaan, ei oman päänsä mukaan.
      Räsänen ei ole Suomen kirkon päällikkö joka määrää. Hän noudattaa Raamatun oppia, Jumalan sanaa, ei kenenkään ihmisen korvasyyhyyn saarnaamista. Vika on pelkästään jokaisessa itsessään jos häntä miellyttää enemmän maailman menon mukainen toiminta kirkossa kuin Jumalan sana joka on Raamatussa. Sen sijaan Eino Grön voi esiintyä kirkossa, jos hän ei nyt aivan tansseja siellä järjestä ja tangoja ala laulamaan. Kirkko on Jumalan sanan huone, se muistettakoon.
      Kirkon ei pidä myöskään suojella rikollisia, vaan opettaa heitä kääntymään pois pahoilta teiltä kunnialliseen elämään.

      • herravarjelejärkenivalo

        Luepa oma tekstisi oikein ajatuksella,ja kerro rehellisesti - miten meni noin niinkuin omasta mielestä!?!


    • maksan.veron.mieluusti

      Olin Grönin kirkkokonsertissa muutama vuosi sitten. En ymmärrä miksi hän ei voisi laulaa kirjossa.

      Hienoa, että seurakunnat toteuttavat Raamatun henkeä ja auttavat ihmisiä. Suurin osa viime yön majoittujista oli ollut kantiksia. Näin kertoi aamutv:ssä Lauttassaaren kirkkoherra.

      • vastoinlakeja

        Kyllä siinä kirkollisveromme valuvat hukkaan, ero kirkosta vain kiihtyyyyyy


      • Coggoog

        Mikä siinä menee hukkaan jos kodittomia majoitetaan kirkkoihin?


    • Jknmhyu

      Jospa matut jollottaa kirkossa paremmin kuin Eino Grön? Voihan se olla syy siinäkin!

    • en.maksa.Islamisaatiosta

      Olen eronnut Suomen ev.lut Islam kirkosta

    • ArvoValta

      Tämä on niin lieksalaista, täällä ei pystytä asiallisesti keskustelemaan edes säästä vaan siihenkin täytyy maahanmuuttajat liittää, mutta itse asia ihmetyttää minuakin, miksi Eino Gröniä ei päästetä Lieksan Kirkkoon laulamaan.

      • huastellii

        Kyllä pysytään. Vain tänne sivustolle trollaavat tekevät tuon jokapaikkaan tunkemisen. Muuten keskusteluissa se ei mene näin.


    • Onkohan sama syy kun taannoin kaksi mummoa istui baarissa juomassa kahvia. Joku laittoi jukeboxiin soimaan Kari Tapiota. Kappaleen nimi oli: olen kuullut on kaupunki tuolla. Kun tuli kohta: olen saapunut jumalan luo, sanoi toinen mummoista: tuota renttua me ei sinne taivaaseen oteta!

    • FHVXGV

      Kirkko ei ole popparien esiintymispaikka.

      • kukasopiikukaei

        Kyllä nykykirkossa sopii papparien esiintyä, jos kerran kirkko ottaa tiloihinsa oleskelemaan maassa luvatta olevia henkilöitä, joiden taustoista ym....ei tiedetä mitään. Vai eikö Lieksassa vielä heitä majoiteta?


    • jokin.ero

      Eino Grön oli painija ja on nykyään tangolaulaja. Paini sopii kirkkoon, mutta tangot eivät.

    • SairaanidiootinSairaus

      Ainoastaan hengelliset kuolleet ja idiootit ovat mädättäjä kirkon jäseninä.Lieksan kirkkoonkin voisi rakentaa tatuointikeskuksen sekä homolasten päiväkodin jota joku telaketju feministi tulisi pyörittämään moniarvoisuuden ja suvaitsevaisuuden nimissä!

    • Lieksa_Ensin

      Siis Eino Grön on ilmeisesti tehnyt tai sanonut jotakin matuvastaista tai kansallismielistä vai kuinka?

      Eihän kirkolla muuten olisi mitään syytä häneltä mitään kieltää.
      Kirkkohan vihaa ainoastaan suomalaisuutta, lähes yhtä paljon kun Martti Luther vihasi muslimeita ja juutalaisia.

    • miettimisen.aihetta

      Olisin mielelläni kuunnellut Eino Grönin lauluja Lieksan kirkossa.

      Verotietojeni mukaan olin maksanut vanhuuseläkeläisenä viime vuonna kymmenyksiä kirkolle noin 600 euroa. Työssä ollessani maksoin vuodessa noin 1000 euroa. En ole saanut eläkeläisenä vapaajäsenyyttä tai edes alennusta jäsenmaksusta, vaikka olen kuulunut evankelisluterilaiseen kirkkoon 70 vuotta. Aloitin jäsenmaksuni maksamisen jo 14 vuoden ikäisenä, kun myllärin apulaisen kuuden tunnin ansioistani myös kirkko kävi perimässä kymmenykset. Kaikkiaan kirkko on niistänyt tilipussiani vuosikymmenien aikana kymmenien tuhansien eurojen verran.

      Mitä minä olen saanut kirkolta itselleni noilla kymmenillä tuhansilla euroilla? En unohda tietenkään avioliittoon vihkimistä, lasteni kastamista ja rippikoulua sekä muutamia joulukirkkoja. Vaimoni on myös osallistunut niihin omilla yli 50 vuoden aikana maksamilla jäsenmaksuillaan. Toivottavasti kirkko on sijoittanut maksamamme kymmenykset kannattavasti myös meidän loppuelämäämme ajatellen. Vai onko? Saammeko ahkerina maksajina vuokrata itsellemme hautapaikan määräajaksi halvemmalla kuin kirkkoon kuulumaton? Tuskin saamme? Hautapaikkaahan ei voi ostaa eikä myydä.

      Taannoin joku viisas kirkonmies kertoi, että kirkosta eronnut on häpeäksi kirkolle. Miksi on? Mielestäni kymmenysten maksamisen lopettaminen ei tarkoita uskosta luopumista. Se tarkoittaa vain jäsenmaksun maksamisen lopettamista syystä tai toisesta. Kirkon taholta kohtelu voi muuttua esimerkiksi hautajaisten järjestelyissä eivätkä vuosikymmeniä maksetut kymmenykset ole enää voimassa.

      Ihmettelen suuresti, miksi valtio kerää jäsenmaksun kirkon pappien ja piispojen puolesta. Miksi se on valtion tehtävä? Valtion pitäisi pysyä puolueettomana kaikkien uskontojen suhteen. Toivottavasti kymmenysten periminen siirtyy takaisin kirkolle, jonne se kuuluu ja jäsenyys tulee vuosittain katkolle kuten muissakin jäsenmaksua perivissä järjestöissä.

      Jäsenmaksun suuruus ei voi olla mitenkään sidoksissa ansiotuloihin, vaan kukin jäseneksi halunnut ja hyväksytty 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen maksaa kunakin vuonna saman summan. Kohtuullinen vuosimaksu voisi olla enintään 50 euroa.

      Kirkon tulisi myös aktiivisesti pitää huolta jäsenistään ja aktivoida heitä, jotta he pysyisivät mukana toiminnassa vuodesta toiseen. Joka jättää maksun maksamatta, se jää pois jäsenyydestä. Jokainen voi tietenkin vapaaehtoisesti maksaa laitokselle nimeltä Kirkko niin paljon kuin haluaa ja antaa sille vaikka koko omaisuutensa, jos siltä tuntuu.

      Miksi myös liike-elämän pitää maksaa kymmenykset kirkolle? Mitä esimerkiksi Yritys Oy saa kirkolta vastineeksi maksamillaan kymmenyksillä?

      Suomen evankelisluterilaisen kirkon omaisuuden arvo maineen, metsineen ja kiinteistöineen on useita tuhansia miljoonia euroja eli useita miljardeja euroja. Omaisuus pitäisi laittaa tuottamaan eikä antaa sen lojua käyttämättömänä. Sekin aika saattaa vielä olla edessä, jos jäsenmäärä vähenee riittävän paljon. Nyt rahat tulevat kirkolle ansiottomasti kuin ”Manulle illallinen”.

      Kirkko pitäisi irrottaa valtiosta ja valtion suorittamana kirkollisveron periminen pitäisi lopettaa. Liikelaitoksen nimeltä Kirkko tulisi hoitaa itsenäisesti omat raha- ja jäsenasiansa. Näin on monissa sivistysvaltioissa tehty.

      En halua kehottaa ketään kirjoituksellani lopettamaan jäsenmaksun maksamista tai eroamaan kirkosta enkä luopumaan uskosta. Kirkosta eroamisen puolesta on jo riittävästi aktiivisesti touhuavia henkilöitä. Eräs aktiivisimmista on ollut vuodesta 2010 alkaen kansanedustaja Päivi Räsänen, joka on saanut lausunnoillaan aikaan joukkopaon kirkosta. Sellaiseen saavutukseen tuskin moni pystyy!

      • MetsäOnKirkkoni

        Hyvä kirjoitus. Ihminen voi uskoa olematta kirkon jäsen.

        Mäkinen tulee varmaan toiminnallaan ohittamaan monen muun kirkonmiehen ja -naisenkin saavutukset kirkosta eroamisen lukumäärissä.

        Päivi Räsänen on huumori-ihmisiä: sanoi jossakin TV-sketsissä, että aina kun hän avaa suunsa, ihmiset alkavat erota kirkosta. Siinä mielessä totta, että puhuipa hän mistä aiheesta tahansa, seuraus on sama.


      • lakiakunnioittava

        Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Lisäksi, kun evl-kirkko ei enää noudata suomen lakia, majoittamalla kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita ymv. tein lopullisen päätöksen ja erosin kirkosta.


      • Syntymäpäivätodistus
        MetsäOnKirkkoni kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus. Ihminen voi uskoa olematta kirkon jäsen.

        Mäkinen tulee varmaan toiminnallaan ohittamaan monen muun kirkonmiehen ja -naisenkin saavutukset kirkosta eroamisen lukumäärissä.

        Päivi Räsänen on huumori-ihmisiä: sanoi jossakin TV-sketsissä, että aina kun hän avaa suunsa, ihmiset alkavat erota kirkosta. Siinä mielessä totta, että puhuipa hän mistä aiheesta tahansa, seuraus on sama.

        Ja odotahan, kun jompi kumpi teistä on kuollut ja kuopattu, tulee leski ja hänenkin edesmentyään perikunta, kokemaan elämänsä yllätyksen, sillä kirkollisveron maksu jatkuu hamaan tappiin, kunnes perinnönjako on suoritettu eli kuoltuasikin sinä maksat kirkollle tai sinun jälkeesi jäävät siis.
        Aikoinaan kierot paksusti voivat papit vaativat köyhää kansaa vaikka kiristämään suolivyötä, että itse saivat elää yltäkylläisyydessä. Meille paukutettiin kansakoulussa sellaiset määrät uskonhapatusta, ettei tänäkäään päivänä ole unohtuneet ne tunnit.
        Oman velallisen osuuteni noille hyvinvoiville virkamiehille lopetin jo ajat sitten, kun viisikymppisteni kunniaksi lähettivät syntymäpäivätodistuksen! Minulle riitti vallan mainiosti ne viisikymmentä vuotta todistamaan, että olin syntynyt aikoinaan.
        Katsoin, että ellei edes voida lähestyä ihmistä henkilökohtaisesti kerran elämän aikana vapaaehtoisesti, niin eipä minunkaan tarvitse maksaa, kun ei minulta ole sitäkään kysytty, että haluanko liittyä kirkkoon.
        Sen huonommin tai paremmin ei ole elämä mennyt, mutta sillä rahalla pitkään työttömänä ollut sai maksetuksi pari laskua.
        Uskoa voi jokainen vaikka aidanseipääseen, ei siinä kirkonmiehiä tarvita. Raamattuakin osaa jokainen suomalainen lukea, koska meillä on kattava lukutaito, ettei sen takiakaan tarvita ketään palkkaa nauttimaan.


    • Naapurikaupunkiin

      Tangokuningatar Heidi Pakarinen on "sopiva" esiintyjä kirkkoomme. Haloo Lieksan seurakunta, täälläkin olisi ollut Eikan ikäistä kuulijakuntaa, kirkkomme olisi täyttynyt kuulijoista. Asiasta päättäneet, ajatelkaa aivoillanne, siitähän teille ilmeisesti palkkakin maksetaan. Kaunis kirkkomme seisoo tyhjillään suurimman osan vuodesta, kerrankin olisi ollut mahdollisuus saada kävijöitä.

    • Kyllä kansaa on peloteltu tarpeeksi kadotuksella. Anoppinikin ,kuullessaan että olimme vaimoni kanssa eronneet kirkosta, sanoi että emme pääse taivaaseen.
      Äitimuori pollautti täyden itkun. O tempora, o mores!

    • Kirkko on muuttunut kylmäksi laitokseksi, jonka tehtävä on vain kerätä valtion avustuksella veroja suurten menojen kattamiseksi. Veroeuroilla työllistetään yli
      20 000 henkilöä, jotka eivät tuota yhtään mitään. Miljardiomaisuutta ei hyödynnetä mitenkään.

      Raamatun opeilla ei ole enää merkitystä, koska sitä voidaan tulkita niin kuin halutaan ja jopa sen sisältöä muuttaa, tarpeen niin vaatiessa.

      Pappien ei tarvitse olla uskossa, vaan papin virkaa voi toimittaa kuka vain, uskoi hän mihin tahansa, kunhan on papinvirkaan opiskellut ja suorittanut vaadittavan tutkinnon.

      Tällainen ei ole minun kirkkoni. Kirkkoa ei uskomiseen tarvita. Eikä kirkollisveroa maksamalla pääse Taivaan portin ohituskaistalle.

      Minun kirkkoni on omassa sydämessäni, eikä sitä voi kukaan sieltä pois ottaa tai liata synnillisillä teoilla ja väärillä opeilla.

      En kuulu mihinkään kirkkokuntaan.

    • KasSiinäpäKysymys

      Pääseehän taivaaseen rahalla jos ei kirkon kautta pääse? Tai ainakin jos on tarpeeksi rahaa, niin voi ostaa lentokoneen ja mennä sillä tuonne ylös? Tai parhaassa tapauksessa ostaa avaruusmatkan, niitäkin on myynnissä? Mutta millä sinne helvettiin mennään? Kaivinkoneellako? Eikös se tulla jossain maan uumenissa ole?
      Ja muutenkin jos on rikas, aina on elämässä paremmat mahikset, niin kait sitä sinne parempiosaisten taivaaseenkin pääsee!

      • LaitaPaljonSäästöön

        Elä unta näe. Raamatussa sanotaan: "Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan".

        Vaikka tuskin tuokaan enää pitää paikkaansa, niin pahasti on joiltakin Raamatun opit päässeet unohtumaan, maallisista laeista puhumattakaan.


      • KöyhätEiPääseTaivaaseen

        Tuo on vanhaa tietoa ettei muka rahalla pääse taivaaseen? Silloin aikoinaan kun ei ollut rahaa, niin ei päässyt, nyt varakkaat on etusijalla, ja ainakin ne jotka testamenttaa seurakunnalle omaisuutensa!


      • Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan sanoo Raamattumme


    • Maahanmuuttajat tai Suomeen jääneet karkotetut eivät ole koskaan asunnottomia. Heitä avustetaan ja hyysätään kaikin tavoin. Nyt kirkko on lähtenyt karkotettuja pelastamaan viranomaisten siunauksella. Valtio maksanee siitäkin "hyvästä" kirkolle sievoisen summan.

      Suomessa oli vuoden 2015 lopussa 6 785 yksinelävää suomalaista asunnotonta ja 424 asunnotonta perhettä. Yhteensä asunnottomia oli 7 898. Heistä ei Suomen rikas kirkko välitä eikä anna majoitusapua, vaikka suurin osa heistäkin lienee veronsa Suomeen maksanut.

      Mitä hyvää karkotetut irakilaiset ovat Suomelle tehneet saadessaan erityiskohtelun kantasuomalaisiin verrattuina? Miksi vain heitä suojellaan? Tällainen suojelu houkuttelee Suomeen lisää rikollisainesta suojaan tuomioilta.

      Uskon, että karkotetuille menolippu ja kyyti löytyisi, jos asiaa ja sen seurauksia hieman pitemmälle pohdittaisiin.

    • Ensinnäkään en halua lähteä keskustelemaan tässä yhteydessä maahanmuuttopolitiikasta.

      Aikaisemmin kyllä olen havainnut,että Eino Grön esiintyisi myös Lieksassa mutta ja sitä asiaa myös sivusimme veteraani kuoron porukassa.

      Olen nyt pyrkinyt asiaa tiedustelemaan kirkkovaltuutettuna kirkkoherralta ja talouspäälliköltä juuri äsken puhelimitse mutta en heitä tavoittanut.
      Huomenna on Kirkkovaltuuston kokous johon olen estynyt menemästä. koska itse laulan myös muualla.
      Mutta tähän asti vasta eilen kirkkoon mahtui laulamaan Myöskin lavatähti mutta juuri saanut selvityksen mukaan talouspäällikön kanssa juteltu seurakunnalle tulisi maksaa tilojen vuokra kun esiintyjät eivät kokonaisuudessa tee sotaveteraanien hyväksi tuottoa ja jos myöskään toiset esiintyjät eivät sitä tee niin punainen valo syttyy.

      Olen kyllä itse sitä mieltä ,että kuitenkin jotakin jokaiselle pitää saada kulujen peittämiseksi eli työmiehen tulee saada omalla työllä leipänsä hankittua ja mielestäni ahneus ei kuulu kirkolle jos kuitenkin on selvää ettei ihan ratsasteta joidenkin kustannuksella jota sitäkin keräystä on Lieksassa taannoin ollut toisaalla orpokotiin.MK

      • viisveisauksesta

        Onko sulle laulu ja maallinen ilonpito tärkeämpää kuin pitää kokousta kirkkovaltuuston kanssa? Ei pitäisi hommaan hakeutua jos ei hoida hommiaan? Tuosta se tulee sulle syntilistaan merkintä! Vitsi,vitsi!


      • Olin juuri viime pyhänä kirkossa ryhmäni kanssa eli talkoilin vammaisten parissa ja todella minulle on annettu lahja jota käytän ihmisten parissa koska hyvin vähäistä on minun hyväksyminen Lieksan seurakunnassa ollut laulamisessa, mutta sentään olen kelvannut muualla kirkoissa laulamaan. eli sitä se on akkavalta eli tarkoitan tällä sitä keskustelua jonkun taholta joka laulaa kirkossa mutta ei suvaitsisi edes vaskiviikon konsertteja kirkkoon.
        Koska olen ilmoittautunut ennen kirkkovaltuuston kokouskutsua ja varannut hotellin ja kaikki kustannukset lankeaa maksettavakseni niin aina pitäisi sinunkin järkeen käydä se mitä on peruutusturvamaksu hotelliin ja edustan nytkin tietääkseni maakuntaa niin varamiesjärjestelmä on seurakunnassa ja olen siitä tehnyt ilmoituksen yleensä hoidan hommani ja tässäkin asiassa joudun ottamaan kaiken herjan kohtaani.
        Eli toimin nytkin ihmisten parissa ja siten pitänee muistuttaa, että Suomi on sitoutunut vammaisten ihmisoikeuksiin ja olen invalidien asialla eli heidän parissa nyt toimimassa.Edelleen totean että vammaisten parissa olen toiminut jo 5o vuotta ja ollut ja olen nyt seurakunnan luottamustoimessa pitkään ja kunnan mutta täytin 70 vuotta juuri niin oliko etusivun juttuja missä? eli tämä mollaaminen tuli jälleen osakseni joten kiitos joku sanoisi v kirjaimella MK


      • Orpokoti123

        Herra Korpinen. Mitä tarkoitat orpokoti keräyksellä?


      • Useasti asiaa on kysytty täällä netissä eli Pakistaniin orpokotiin suoritettiin keräys mitä sinne nyt kuuluu


    • Tääskin tapauksessa jos Eikka esiintyisi sotaveteraanien hyväksi ja siitä hieman saisi kuluja peitettyä niin kirkko on valmis osingolle ja näin olisivat pienentämässä suurimmalla osalla veteraanien tulevaa osuutta.
      Tälläistä toimintaa minä en ole valmis hyväksymään kirkon luottamushenkilönä
      Markku Korpinen Lieksa

    • suattaapiollakkin

      Riippuu jumalasta ja uskonnosta!

    • muutama.fagda

      Monet väitteet ovat puppua. Helsingissä yöpyi pakkasyönä porukkaa kirkossa. He olivat Romanian romaneja, eivät paperittomia.
      Viime yönä yli puolet yöpyjistä oli KANTAsuomalaisia. Loput romaneja.

      Se, ettei kirkko katso vierestä, kun ihmiset värjöttelevät kadulla on kyllä sen Raamatun mukaista, jonka minä olen lukenut.

      Yösijan antaminen EI OLE laitonta. Piilottaminen voisi olla. Yöpyminen on julkista toimintaa.

      Jos on lukenut miten Jeesus kohteli lapsia ja prostituoituja, tuon ajan syrjittyjä, ei ala esittämään halventavia nimityksiä kirkosta.

      KIRKKO ei estä Grönin laulamista kirkossa, vaan Lieksan seurakunta.

      • Vaaditaansamaa

        Laittomasti maassaolo on rikos, joten poliisilla on nyt tuhannen taalan paikka panna palautukset toimeksi ja sitten vielä lisää sanktioita tuon lain rikkomisesta.
        Ei se vaan vetele, että tässä tasa-arvovaltuutettujen maassa peruskantasuomalainen saa pilkuntarkasti noudattaa lakeja tai asetuksia TAI.
        Katsotaanpa vaikka noita tuoreita ylinopeusrajoja, silkkaa sadismia ja rahastusta. Samaan aikaan toisaalla ulkomaalaiset saavat rellestää mielin määrän ja tarjotaan vielä ylläpito kaikilla herkuilla.


      • eikö.mene.perille

        Aloituksessa kerrottiin, että Lieksan ev.lut.seurakunta on kieltänyt laulaja Eino Gröniä esiintymästä veteraanien hyväksi Lieksan kirkossa. Ei siinä kerrottu KIRKON KIELTÄNEEN MITÄÄN! Nimimerkin "muutama.fagda" kannattaa harjoitella luetun ymmärtämistä.


      • plurale

        Ihan vaan vinkkinä, että lukaise otsikko ja muutama ketjun kommentti:))


      • ukot.syyttömiä
        Vaaditaansamaa kirjoitti:

        Laittomasti maassaolo on rikos, joten poliisilla on nyt tuhannen taalan paikka panna palautukset toimeksi ja sitten vielä lisää sanktioita tuon lain rikkomisesta.
        Ei se vaan vetele, että tässä tasa-arvovaltuutettujen maassa peruskantasuomalainen saa pilkuntarkasti noudattaa lakeja tai asetuksia TAI.
        Katsotaanpa vaikka noita tuoreita ylinopeusrajoja, silkkaa sadismia ja rahastusta. Samaan aikaan toisaalla ulkomaalaiset saavat rellestää mielin määrän ja tarjotaan vielä ylläpito kaikilla herkuilla.

        Kirkko ei kuitenkaan riko lakia, jos tarjoaa yösijaa. Ei pidä sekottaa asioita.

        Korpinen pääsi taas akkojen haukkumiseen. Niinpä tietysti!


      • Kysymys ei ollut suoranaisesta kieltämisestä vaan kirstunvartija näki että taiteilijoiden olisi pitänyt koko tuotto lahjoittaa veteraaneille , olisiko sitten kirkon ovet avautuneet? kuitenkin selvää on että aina tokko vaskiviikkokaan maksaa jatkuvasti tiloista?
        Tässä tapauksessa pidän nyt tehtyä ratkaisua todella hävyttömänä ja siitä olen lausunut mielipiteeni julkisesti samat henkilöt ovat jo torpedoineet kunnan avustuksen veteraaneille todella ihmettelen moista toimintaa itsenäisyytemme juhlavuoden koittaessa aikanaan valvontakomision aikana tämä taisi olla maan tapa ja koti sellaisia vieraan vallanedustajia oli olemassa MK


      • ukot.syyttömiä kirjoitti:

        Kirkko ei kuitenkaan riko lakia, jos tarjoaa yösijaa. Ei pidä sekottaa asioita.

        Korpinen pääsi taas akkojen haukkumiseen. Niinpä tietysti!

        Olen todella todennut asian mitä Raamattu kertoo ja käyttänyt vertausta mitä kyökissä tapahtuu. eli kautta historian on ollut tuota sotaa myöskin kyökissä jossa on ollut pari naista siellä ei ole kovin hyvä sopu luehan läksysi.
        Mutta nyt kun olette päässeet kyökinkautta valtaan niin sana unohtuu ja arvomaailma sinä samassa hurskasteluun ja sitä se on vaikka en ole Lieksan ryhmässä sinun toimesta MK


      • Kysehän oli siitä pääseekö miespuolinen henkilö laulamaan Lieksan kirkkoon ja tukemaan sotaveteraaneja


      • JooSeonKepulainen

        Opit sitten kirjoittamaan. KUN HUOMAUTETTIIN KIRKONMIESTÄ


      • ukot.syyttömiä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Olen todella todennut asian mitä Raamattu kertoo ja käyttänyt vertausta mitä kyökissä tapahtuu. eli kautta historian on ollut tuota sotaa myöskin kyökissä jossa on ollut pari naista siellä ei ole kovin hyvä sopu luehan läksysi.
        Mutta nyt kun olette päässeet kyökinkautta valtaan niin sana unohtuu ja arvomaailma sinä samassa hurskasteluun ja sitä se on vaikka en ole Lieksan ryhmässä sinun toimesta MK

        "minun hyväksyminen Lieksan seurakunnassa ollut laulamisessa, mutta sentään olen kelvannut muualla kirkoissa laulamaan. eli sitä se on akkavalta eli tarkoitan tällä sitä keskustelua jonkun taholta joka laulaa kirkossa mutta ei suvaitsisi edes vaskiviikon konsertteja kirkkoon."

        Tähän kommentoin. Minulla ei ole pienintäkään tekemistä jonkin Lieksa -ryhmän tai sinun jäsenyytesi kanssa. En vaan hyväksy akottelua ja sukupuoleen perustuvia ennakkoluuloja. Ne eivät lopu, jos me miehet emme niitä myös osoita vastustavamme.

        Sekä miehillä että naisilla on ja saa olla mielipiteitä puolesta ja vastaan asiaan kuin asiaan. Sukupuoli ei niitä määritä.


    • korpinen.tietää

      Marku Korpinen on kyllä oikeassa. Kyllä Grönin pitää päästä laulammaan. Kanttori voipi sitten testata mitenkä ne laulut soppii kirkkoon kun sillä Grönilä on paljon maalliisia ja melko irstaitaki lauluja. Niitä ei pitäs kirkossa laulaa.

    • ptr60

      On olemassa vaara ,että Eino Grön saa kirkon täyteen väkeä ja saattaa papit joiden saarnoja saapuu kuulemaan kymmenkunta mummua kiusalliseen tilanteeseen.

    • Markku korpinen olet monessa toiminnassa mukana se on hieno asia, mihin kaikkiin yhistykseen kuulutkaan nykyisin?

    • Kyllä Markku puhuu asiaa.Siitäpä olisi veteraaneille rahaa tullut,onkon Lieksan kirkon edustajat todella noin rahan ahneita?Olisi saanut Eikka käydä,alansa suuri legenda.

    • selvennystä-tarvitaan

      Koska kaikille lieksalaisillekaan ei tule sanomalehti Karjalaista tai muita kirkollisia lehtiä, voisiko Lieksan evankelisluterilainen seurakunta naulata kirkon oveen teesit, joissa kerrotaan suurin kirjaimin kyseisen seurakunnan muista seurakunnista poikkeavat omat säännöt ja mainita listan muodossa nimeltä ne henkilöt, jotka eivät ole kyseiseen kirkkoon tervetulleita. Heitähän on vuosien varrella nimetty muitakin kuin Eino Grön.

      Koska teesit ovat yhden henkilön aikaansaannoksia, niiden laatijan nimi allekirjoituksineen on välttämätön. Me seurakuntalaiset voimme sitten kumarrella oikeaan suuntaan.

      • Ny olen mukana vammaisneuvostossa ja vanhusneuvostossa ja sen lisäksi varajäsenenä sos ja terveys ja varhaiskasvatus sekä parissa yhdistyksessä hallituksessa sekä jäsenenä useammassa yhdistyksessä.
        Kuitenkin näen tässä asiassa nyt olevan keskustelun siitä miten Lieksan seurakunta toimii eli samat tahot torperoi jo aikaisemmin kunnassa sos lautakunnassa veteraanien avustamisen
        selvää on myös se että seurakunnassa ei enää toimi lautakuntia vaan toiminta on keskittynyt vain pienelle porukalle jotka tanssivat kirkossa sinänsä hyvä asia mutta siinäkin on ainoastaan naisia eli aika voikakasta on siten toiminta usein miehet alistuu ja makaavat siksi "ryssänkirkossa" eli sanonta synnyinseudulla.Olen ollut aikaisemmin myös eri seurakunnassa jäsenenä ja myös työntekijänä ja lähden nyt katsomaan lähipäivänä miten siellä Anttolassa jaksetaan Eli kyllä asiat vaistoan hyvinkin tällä suurella nokalla sen verran on elettyä elämää ja olen suoraluonteinen MK


      • Kalnev
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ny olen mukana vammaisneuvostossa ja vanhusneuvostossa ja sen lisäksi varajäsenenä sos ja terveys ja varhaiskasvatus sekä parissa yhdistyksessä hallituksessa sekä jäsenenä useammassa yhdistyksessä.
        Kuitenkin näen tässä asiassa nyt olevan keskustelun siitä miten Lieksan seurakunta toimii eli samat tahot torperoi jo aikaisemmin kunnassa sos lautakunnassa veteraanien avustamisen
        selvää on myös se että seurakunnassa ei enää toimi lautakuntia vaan toiminta on keskittynyt vain pienelle porukalle jotka tanssivat kirkossa sinänsä hyvä asia mutta siinäkin on ainoastaan naisia eli aika voikakasta on siten toiminta usein miehet alistuu ja makaavat siksi "ryssänkirkossa" eli sanonta synnyinseudulla.Olen ollut aikaisemmin myös eri seurakunnassa jäsenenä ja myös työntekijänä ja lähden nyt katsomaan lähipäivänä miten siellä Anttolassa jaksetaan Eli kyllä asiat vaistoan hyvinkin tällä suurella nokalla sen verran on elettyä elämää ja olen suoraluonteinen MK

        Kyllä on kyllä ihailtavaa miten jotkut jaksavat olla yhdistyksissä mukana ja järjestää asioita kaikkien eduksi, sillä varmasti tekstisi tässäkin keskustelussa on asiantuntevaa. Yhdistystoiminta kiinostaisi itseänikin, huomasin teillä olevan viime perjantaina kokouksen lieksakodilla oliko se vammaisyhdistyksen kokous?


      • Lieksan seudun invalidit ja Ea taitoja tarvittiin


      • nautroo
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ny olen mukana vammaisneuvostossa ja vanhusneuvostossa ja sen lisäksi varajäsenenä sos ja terveys ja varhaiskasvatus sekä parissa yhdistyksessä hallituksessa sekä jäsenenä useammassa yhdistyksessä.
        Kuitenkin näen tässä asiassa nyt olevan keskustelun siitä miten Lieksan seurakunta toimii eli samat tahot torperoi jo aikaisemmin kunnassa sos lautakunnassa veteraanien avustamisen
        selvää on myös se että seurakunnassa ei enää toimi lautakuntia vaan toiminta on keskittynyt vain pienelle porukalle jotka tanssivat kirkossa sinänsä hyvä asia mutta siinäkin on ainoastaan naisia eli aika voikakasta on siten toiminta usein miehet alistuu ja makaavat siksi "ryssänkirkossa" eli sanonta synnyinseudulla.Olen ollut aikaisemmin myös eri seurakunnassa jäsenenä ja myös työntekijänä ja lähden nyt katsomaan lähipäivänä miten siellä Anttolassa jaksetaan Eli kyllä asiat vaistoan hyvinkin tällä suurella nokalla sen verran on elettyä elämää ja olen suoraluonteinen MK

        karajooke jouluölinat sopii kirrkkoon hyvin
        en mänis jos ei


      • Kyllä Joululauluja ehdin tänään harjoittelemaan Kirkkokuoron kanssa tuon karaokekisan jälkeen joka oli eilen Anttolassa Itäisen läänin kisassa jossa sijoituin pronssille


      • TämäTotuus
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä Joululauluja ehdin tänään harjoittelemaan Kirkkokuoron kanssa tuon karaokekisan jälkeen joka oli eilen Anttolassa Itäisen läänin kisassa jossa sijoituin pronssille

        Niin sanoo luottamushenkilö Kepulasta. Oma etu ensin ja sitten luottamustyö.
        Muistakaahan Kepun moraali.
        Nytkin luetaan Sipilän vaalilupaus Lehdistä ja kuinka toteuitui. Opiskelijat, työttömät ja vanhukset , niitä kuritetaan.
        Kepu valehtelee aina. Ja samaan kastiin kuuluu Korpinen.


    • 89765466

      Epäilen kielto on tullut ylemmältätaholta, Röönin Eikka ei ole kumartanut lusiferus mäkistä, tää on ihan suorassa linjassa nykykirkon toimintaan.

      • einonfani

      • Olipa upeaa kun osaat siipiäsi pöyhistellä sehän vasta on sivistystä


    • suurikirkko

      Eino Gröhn esiintyy Joulun Sävel konsertissa Nurmeksen kirkossa tänään 24.11 klo 19.00 liput 15 euroa.

    • PakananPapit

      Miksei eikka laula kulttuurikeskuksessa samaan aikaa kun on se kirkkokonserttí, katsotaan kumpaan tulee enempi porukkaa!
      Sama olisi konsertoida kulttiksella jos ei seurakunnan pirtaan käy kirkkokonsertti!

    • EnEtsiValtaaLoistoa

      Eipä paljon kiinnosta lähteä toiseen pitäjään ajelemaan jos ei omassa pitäjässä ole paikkaa konsertoida!
      Ei senpuoleen, ei ole varaa lähteä kirkoonkaan 30 euron lipulla kuuntelemaan joululauluja!
      Sama laulella kotona joululauluja cd-levyltä kuunnellessa!

    • näinmeilläpäin

      Se tuo 30 euroa on pienitloisen viikon ruokaraha, joet ei sitä humpuukiin laiteta!

      • Luin kirkkoherran vastauksenLieksan lehdestä miksi hän puhuu muutettua totuutta? jos olen hänelle soittanut ja ei vastaa luottamushenkilölle olemme kuin orpo piru kalajoen markkinoilla. Eli olen saanut vastauksen jonka jo aikaisemmin kirjoitin talouspäälliköltä mutta nyt lehdessä oleva vastaus vaatii todella selvittelyä ja sen haluan kuulla.
        Eli jos nyt kirkkoomme mahtuu muita toimijoita jotka tuovat kirstuun rahaa niin näinkö meiän sielumme taivaaseen vilahtaa, en todella näe asiaa hyvänä olen pitkän aikaa oudoksunut tälläista kehitystä että pankkiirit näkee vain setelit mutta pelastussanoma unohtuu ja paimenet liihottaa kuten muutkin ns hyyssäämässä
        Mutta paimenen tehtävä unohtuu sanassa


      • Eli vaadin selitystä mainitsemaani asiaan seurakunnalta jos Kirkkoneuvosto on päätöksen tehnyt ,kuten asian ymmärsin että pari maksullista konserttia on kuukauden ohjelmassa niin kirkkoherra jätti kertomatta että juuri niistä seurakunta nettoaa tilojen vuokrassa mutta unohti kertomaan sitä seikkaa että nyt Eikan konsertissa olisi osa tullut sotaveteraaneille edelleen totean sen seikan että näin todella samat tahot toimii jotka torpedoivat kunnassa veteraanien avustuksen ja vaikuttaa jopa kirkkoherraan ja tuota kehitystä en pidä hyvänä joku tolkku ja kunnioitus vanhempia kohtaan pitää olla minä en häpeä vaan nyt hävetköön sanan tuojat jotka puhuvat itsensä pussiin jopa julkisessa sanassa


    • tavallien.syntinen

      Pitäisköhän erota seurakunnasta, jos on noin kieroa touhua!

      • Ei vaan olisi parenpi että sanassa olevat seurakuntalaiset todella eivät luovuttaisin oikean sanoman levittämistä eivätkä hakisi korvasyyhyyn lääkettä kaikista opintuulista mitä puhutaan vaan tutkisivat asioita sydämessään


    • leipäinen-pappi

      Herra kirkkoherra kertoi Lieksan Lehdessä, että kirkon kalenterissa on joka päivälle joulukonsertteja pitkälle ensi vuoden maaliskuulle saakka. Eino Grönin rahanhankintapäällikön olisi pitänyt varata tämä joulun tilaisuus jo keväällä 2011.

      Mielellään olisi oltu tukemassa veteraanityötä, mutta kirkkoneuvoston tekemiä päätöksiä pitää kumartaa, herra kirkkoherra jatkaa. Ei sinne kirkkoon sentään kuka hyvänsä pääse konserttejaan pitämään. On myös paljon niitä, joita ei päästetä kirkkoon sisällekään kyseisen naisneuvoston päätöksillä. Eräs heistä on herra Mitro Repo.

      • Ensinnäkin oikaisen asiaa hieman meidän kirkkoherra on nainen ja todella tietysti pitää paikkansa mitä kirkkoherra totesi naisena
        Mutta arvosteluni kohdistuu todella siihen.että minulle viestiteään luottamushenkilölle erillaista tietoa joten jos syntiä on niin eikö tämäkin ole sitä eli valehdellaan todella luottamushenkilölle joka asiaa tiedustelee


      • Pidän todella kirkkoherran näkemystä ja myös neuvoston todella joka ei ole monenkaan arvomaailmaan sopivana ja sellaista päätöstä en ole nähnyt
        Eli nuo orkesterin ihmiset on ihan vakaita ihmisiä joita tunnen ja siksi tuo päätös on vaan ja ainostaan joidenkin tekemiä joille ei itsenäisyys ole tärkeä
        Todella sanon tämän asian suoraan


      • OnTouhua
        markkukorpinen kirjoitti:

        Pidän todella kirkkoherran näkemystä ja myös neuvoston todella joka ei ole monenkaan arvomaailmaan sopivana ja sellaista päätöstä en ole nähnyt
        Eli nuo orkesterin ihmiset on ihan vakaita ihmisiä joita tunnen ja siksi tuo päätös on vaan ja ainostaan joidenkin tekemiä joille ei itsenäisyys ole tärkeä
        Todella sanon tämän asian suoraan

        Ja päätöksenteko aikana MARKKU KORPINEN keskustainen kirkon luottamushenkilö on hakemassa omaa esilleoloaan jossakin KararaokeKisassa, unohtaen äänestäjänsä.
        Ja sitten ilkiää vielää selitellä tällä palstalla.
        Ihan pitää sanoa.
        Vejäppä kuules Vit.. naamalles, ??? Vai lahjako ?? Jota mainostat isoon ääneen.


      • Tuota kielteistä päätöstä en ole ollut tekemässä koska se ei ole esityslistalla
        Mutta toki olen nyt sitten jälleen keräystä suorittamassa.
        Muuten kun olin kisoissa niin edustin siten hyvin suurta vammaisryhmää eli koko maakuntaamme siltä osin ja todella sillä tavalla olin myös asialla koska tehtävään voitiin kutsua varahenkilö joka täytti sen paikan mutta hieman tunnen taitoni ja maksoin itse kaikki kustannukset.
        Mutta edelleen keskustelu oli siitä miksi Eikka ei voinut esiintyä Lieksan kirkossa


      • OnTouhua kirjoitti:

        Ja päätöksenteko aikana MARKKU KORPINEN keskustainen kirkon luottamushenkilö on hakemassa omaa esilleoloaan jossakin KararaokeKisassa, unohtaen äänestäjänsä.
        Ja sitten ilkiää vielää selitellä tällä palstalla.
        Ihan pitää sanoa.
        Vejäppä kuules Vit.. naamalles, ??? Vai lahjako ?? Jota mainostat isoon ääneen.

        Olen tottunut kuulemaan tai näkemään kohtaani tulleita herjoja mutta sen vaan sanon sinulle oletko sitten tullut haikaran tuomana nyytissä tai joulupukki turkinhihasta vetässyt ,vai eikö sinua ole äitisi synnyttänyt ,joten sinullakin on naama ollut sen peitossa. jota käsket minun vetämään päähän.

        Kuitenkin nyt oli kysymys kuka saa esiintyä Lieksan kirkossa ja kuka sen päätöksen teki ja mitkä seikat siihen vaikutti nyt on erilaista tietoa saanut viranhaltijoilta ja sitä ihmettelen todella


    • kivitettäköön

      Miksi Mitro on boikotissa, vaikka on mukava mies? Kuka se heitti ensimmäisen kiven?

      • Tuota asiaa voinee kysyä heidän seurakunnalta eli ortodokseilta


      • väärä.osoite
        markkukorpinen kirjoitti:

        Tuota asiaa voinee kysyä heidän seurakunnalta eli ortodokseilta

        Boikotti koskee Lieksan ev.lut.surakuntaa, ei ortodokseja. Päätöksen on tehnyt ev.lut.seurakunta ja tuskin ortodoksit tietävät siitä mitään.


      • En tunne asiaa mutta ilmeistä olisi, että puhe olisi lähinnä politiikka ja myöskin yhtä sopimatonta kuin hänen omassa kirkossa liiankin huumoripitoista jonka vuoksi sai lähtöpassit työstään seurakunnassa,
        Valitettavasti myöskin sellaista tapahtuu eri yhteisöissä


    • Ilmeisesti nyt sitten ollaan asiaa "paikkaamassa" seurakunnan taholta mutta miten syvällä sitten haavat oli tai on ihmisillä joita asiassa loukattiin jos pappi ja seurakunta haluaa toimia oikein niin anteeksipyyntö olisi paikallaan julkisesti

    • kontukdööri

      Milloinkas sieltä Lieksan kirkon kellotapulista alkaa kuulumaan rukouskailotuksia(ilmeisesti siellä ei ole vielä minareetteja ehditty pykäämään),minä niitä hartaasti kuuntelisin.

      • En tiijä rukouskutsusta, mutta kerrattain suntio ja kappalainen oli äleytyneet kortinpeluuseen kellotapuliin. Kirkkoherra tämän huomasi ja arveli että säikyttelee vähän. Vetäisi suurimman kellon narusta niin että teinoo raikui. Mitä tapahtui, kylän kauppias heitti keppanakorin pyörän tarakalle ja polki vimmatusti kellotapulille, juoksi ylös korin kanssa ja sanoi: täältä soitettiin!


      • ristintaakka

        Oli sitten myöskin ukot kotinpeluussa ropussa ja sinne toi mummo piirakoita ja jutteli otatko piirakoita otatko sultsinaa luukusta ,niin sieltä kuului möriä ääni.Mitä sinä vanhoja piirakoita kuletat tänne kun minulla on happamat hampaat


      • Kirkkovaltuustossa on saamani tiedon mukaan myös keskusteltu asiasta ja hyvä niin jos olen riittävästi myöskin asiaa pitänyt esillä kun en päässyt kokoukseen osallistumaan . Mutta sotaveteraaneille seurakunta myöntää tuon tuhat euroa jota nämä mainitsemani useasti untuvikot kaupungin hallinnossa eivät myöntäneet eli näin totean jälleen MK


    • huuhkajallekiitos

      Onneksi sinä vanha huuhkaja saat asiat kuntoon, jos kerran untuvikot ei saa!

      • Muuten tuosta vanhasta huuhkajasta ei kansanperinteen mukaan huuhkajaa on pidetty onnettomuutta entelilevänä lintuna ja huuhkajan tullessa pihapiiriin pidettiin kuolemana tai onnettomuuden enteenä, ja kun minunkin ääni kantautuu juuri sinunkin korviisi ja siten olen huuhkajana hyvinkin vainottu henkilö. Olisiko nyt sitten maksettava tapporahaa kuten autonomian aikana Suomessa.
        Mutta Japanilaisessa kulttuurissa huuhkajaa pidetään Jumalana jolle uhrattiin ruokaa koska uhraaminen nähtiin onnena. Siitäpä idea osta nyt minulle joulukinkku heh. ja Ruotsissa huuhkajan oikea jalka asetetaan nukkuvan rinnan pälle tältä voi kysyä mitä vaan ja huuhkaja antiikin aikana pystyi sokeuttamaan ihmisen josta se ei pitänyt . Huh mitä viisauksia sitten esität minua kohtaan


      • huuhkajanviserrys
        markkukorpinen kirjoitti:

        Muuten tuosta vanhasta huuhkajasta ei kansanperinteen mukaan huuhkajaa on pidetty onnettomuutta entelilevänä lintuna ja huuhkajan tullessa pihapiiriin pidettiin kuolemana tai onnettomuuden enteenä, ja kun minunkin ääni kantautuu juuri sinunkin korviisi ja siten olen huuhkajana hyvinkin vainottu henkilö. Olisiko nyt sitten maksettava tapporahaa kuten autonomian aikana Suomessa.
        Mutta Japanilaisessa kulttuurissa huuhkajaa pidetään Jumalana jolle uhrattiin ruokaa koska uhraaminen nähtiin onnena. Siitäpä idea osta nyt minulle joulukinkku heh. ja Ruotsissa huuhkajan oikea jalka asetetaan nukkuvan rinnan pälle tältä voi kysyä mitä vaan ja huuhkaja antiikin aikana pystyi sokeuttamaan ihmisen josta se ei pitänyt . Huh mitä viisauksia sitten esität minua kohtaan

        Unohdin mainita että oikealla huuhkajalla on parempi lauluääni!


      • En ole vielä Lieksan kirkossa havainnut oikeaa huuhkajaa? Mutta tarkoitat loukata aika varhain toimit oletko itse "yölintu" muuten kaunis kappale jota ennen tansseissa soittivat viimeiseksi ja sitten tuli vielä joutuin vaan nyt nukkumatin luo.
        On kuitenkin niin, että jokainen voi sitten laulaa ja tänäänkin laulan ja laulatan samoin maanantaina ja tiistaina laulan myös yksin kirkon tiloissa ja kuoron mukana sunnuntaina että tiistaina

        Kuitenkin aloitus lienee ollut toisaalla miten seurakunta toimii ja kuka voi seurakunnan tiloissa esiintyä ja mielestäni asia on nyt selvitetty kuten olen asian aikaisemmin todennut.
        Eli "vanha huuhkaja "osaa kyllä toimia joksi minua kutsuit MK


      • hymyssäpitelemistä
        huuhkajanviserrys kirjoitti:

        Unohdin mainita että oikealla huuhkajalla on parempi lauluääni!

        Tirsk.


    • Luuloeitiedonväärti

      Luulee saavansa.Kukaan ei vaan koskaan ole nähnyt niitä saavutuksia.Kehuu täällä mielikuvitus saavutuksilla.

      • Joo luulee saavansa? mitä lienee sinun päässäsi juttua saanut olen äntiin kuten pari lasta ja vielä edellisen kuoltua uuden emännän.
        Mutta en lähde asioita muuten luettelemaan olenhan jo muutenki asian ilmaissut millainen on huuhkaja


    • outojutska

      Nurmes päästi Einon Gröhnin esiintymään kirkkoonsa. Miksi Lieksa ei. Onhan tämä perin kummallista. Syytä en ole saanut selville. Tuskin Eino kirkossa tangoja laulaa.

    • jallajallajallajalla

      Jospa paikallinen kirkonedustaja tykkää enempi ulkomaalaisesta jollotuksesta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe