Eroahdistuneen koiran lopettaminen

Raakiles

Meillä vuoden ikäinen uros on kärsinyt heti sen meille tultua eroahdistuksesta. Heti pennun kotiuduttua aloitettiin yksinoloharjoitukset, eikä pentu joutunut pitkiä aikoja olla yksin. Erilaisia virikkeitä järjestetty, mutta ne ei kiinnosta. Ruoka annettu vasta kun lähdetään, siitä seurasi syömättömyys, koska yhdisti ruuan aina lähtemiseen, joten nyt annetaan ruoka noin puolituntia ennen lähtöä. Kongi, DAP haihdutin ja sitruunapanta ollut käytössä ei vaikutustua. Ongelmakoirakouluttajalla käyty joka totesi koiran olevan todella ylivilkas ja eroahdistunut. Samaan kertoi oman mielipiteensä kun tälläisiä koiria useasti nähnyt, että on siinä rajoilla voiko tämän käytöstä saada hallintaan. Koira siis haukkuu, ulisee ja on masentunut kun näkee että tehdäön lähtöä ja lähdön jälkeen haukkuu tunnin verran taukoamatta jonka jälkeen koko työpäiväivän ajan 20- 30 minuutin välein . Hiusten harjaus, takin päälle laitto tai avaimen kilinä saa sen haukkumaan, vaikka ei edes tehtäisi lähtöä. Koira on kokoajan todella stressaantunut ja seuraa taukoamatta perässä. Saunassa, vessassa tai suihkussa pitää käydä ovi auki tai tuo haukkuu. Asutaan rivitalossa ja voitte kuvitellla kuinka tilanne on hermojaraastava naapureille joka taas tuottaa minulle suurta ressiä. Tällä hetkellä koiralla on lääkitys mikä ei ainakaan vielä ole tuottanut tulosta. Itse olen todella loppu henkisesti, kun kaikkeni yrittänyt eikä mikään tepsi. Töiden jälkeen en voi liikkua kotoa ilman koiraa minnekkään, ettei naapureiden tarvitse montaa kertaa päivässä kuunnella haukkua. Koira ollut kerran kahdessa koti ehdokkaan luona, joista se tuotiin bomerangina takaisin kun eivät ymmärtäneet eroahdistuksen olevan nuon rankkaa. Kokeilut vain pahentaneet iiron tilaa ja on entistä ahdistuneempi. Lisäyksenä vielä, että koira ei oireile vain yksin jäädessään vain myös silloin kun vain toinen meistä (eli minä tai miesystäväni) poistuu kotoa. Eli jää hysteerisenä ovelle haukkumaan eikä se reagoi mitenkään paniikissaan herkkuihin tai leluihin. Ahdistaa olla kokoajan kotona ja ahdistaa mennä pois kotoa ilman koiraa, kun tiedän miten paniikkiin se joutuu.Nyt koiran lopettaminen mielessä. Yrittånyt miettiä koiran parasta, kodin vaihto pahentaa selvästi tilannetta ja pelkään ihmisten tietämättömyyttä tästä eroahdistuksesta, että koirani joutuu kiertoon. Jatkuva koiran stressi ja paniikki päivittäin tuntuu pahalta. Vaikka pahalta tuntuu ja koira on minulle äärettömän rakas niin oma jaksaminen ja hyvinvointi lopussa. Haluaisin kuulla teiltä kokemuksia ja vinkkejä? Milloin tietää että on oikeasti jo tehnyt kaikkensa ja on oikeus luovuttaa

27

5500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkjkk

Vaihda ongelmakoirakouluttajaa. Soita useammalle ja selvittele vähän heidän osaamista. Koirat elävät niin vahvasti tässä hetkessä, eivät menneisyydessä, että pätevän kouluttajan avulla periaatteessa vaikeimmatkin tapaukset pitäisi olla nollattavissa.

Lääkitykset ovat yleensä todella hyviä sitten, kun vain alkavat toimimaan täydellä teholla. Miten kauan koira on nyt ollut lääkityksellä?

• Raakiles

Kuukauden verran ollaan lääkitystä käytetty. Jos oikein muistan kahden kuukauden jälkeen lääkitys tulee lopettaa jos ei ole vaikutusta ja tähän mennessä ei ole vaikuttanut mitenkään koulutuksen ohella. :/

• kjkjkk
        Raakiles kirjoitti:

Kuukauden verran ollaan lääkitystä käytetty. Jos oikein muistan kahden kuukauden jälkeen lääkitys tulee lopettaa jos ei ole vaikutusta ja tähän mennessä ei ole vaikuttanut mitenkään koulutuksen ohella. :/

Soita ellille ja kysy, josko olisi vaihtoehtoisia lääkkeitä. Meidän koira sai vuosia sitten nestemäistä lääkettä (en ikävä kyllä muista nimeä), sillä se oireili voimakkaasti perheenjäsenen poismenon myötä. Koira oli aivan toinen jo viikon kuluttua!

Ja ota nyt tosiaan pikapikaa yhteyttä muihin ongelmakoirakouluttajiin. Edellinen eiole ollut tehtäviensä tasalla, joten siitäkin kannattanee antaa palautetta. Ala vetää tollompiakin puoskareita, joiden kyvyt eivär riitä siihen mihin pitäisi.

• Raakiles
        kjkjkk kirjoitti:

Soita ellille ja kysy, josko olisi vaihtoehtoisia lääkkeitä. Meidän koira sai vuosia sitten nestemäistä lääkettä (en ikävä kyllä muista nimeä), sillä se oireili voimakkaasti perheenjäsenen poismenon myötä. Koira oli aivan toinen jo viikon kuluttua!

Ja ota nyt tosiaan pikapikaa yhteyttä muihin ongelmakoirakouluttajiin. Edellinen eiole ollut tehtäviensä tasalla, joten siitäkin kannattanee antaa palautetta. Ala vetää tollompiakin puoskareita, joiden kyvyt eivär riitä siihen mihin pitäisi.

Kiitos vinkistä ja asiallisesta kommentistasi! :)

• liian_paljon_nähnyt

Aloittajan aloitus
        kuulosti niin ahdistuneelta, ehkä ongelmakoirat eivät hänelle sovi?
        Eivät muuten sovi monelle muullekaan, kokemusta on.

Varsinkin koirien kierrätys pitäisi jossain laissa kieltää, koirat ovat yleensä yhteen ihmiseen/ laumaan kiintyneet. Ihmiset kuvittelevat auttavansa, mutta tekevät usein vain pahaa...

Ulkomaiden erittäin ikävissä oloissa olevien tarhakoirien (tai Suomen pentutehtaiden tuotteiden) adoptiota parempi vaihtoehto olisi niiden lopettaminen.

Mielestäni lopetuspiikki on usein paras vaihtoehto KOIRAN kannalta.
        Koirat eivät osaa sanoa omaa mielipidettään, valitettavasti eivät edes kärsiessään.

• huohhh

Voi ketunvitsi kun teikäläiset pistää mut vihaksi.. Lopettaa?!?!?! Josko sitä olis ajoissa kannattanu panostaa hiukka enemmä asiaan ni ette olis tuossa - edelleenkään ei missään todellakaan mahdottomassa tilanteessa - vaan normaaleja ihmisisä ketkä ei syyllistä sattumaa siitä että tulipa nyt huono koira kohdalle. Prkl sun kanssa. Käy kyllä sääliks koiraas ku oot senki elämän pilannu tähän asti moisella asenteella. Eikö sulla oo mitään kykyä hoitaa asioita ja ottaa se päämäärä että tämä hoidetaan nyt eikä pikkuhiljaa katota ja antaa ajan tehän kaiken niin vtun paljon vaikkeemmaks. Ny sä vissiin maksat ittes kipeeks että joku täysjärkine hoitaa homman eikä koira enää kärsi etkä jää vaa länkyttään.

• Ikinämitäänelävääsulle

Eikä ku joo, sä olitkin se mikä lopettaa koiransa mieluummin. Sairasta, niin sairasta..

• Raakiles

Naurettava kommentti. Sinun ehkä kannattaisi ottaa eroahdistuksesta selvää ennen kommentointia kunnselvästi et siitä mitään tiedä. Eroahdistuksen pois kitkeminen nimenomaan on hidasta eikä mitään heti nyt menetelmää ole. Ja kaikkeni olen tehnyt koiran eteen pennusta lähtien, joten en tunne syyllisyyttä siitä jos voimat ovat lopussa. En odota ymmärrystä ihmiseltä jolla ei moisesta ongelmasta ole kokemusta, koska ette millään voi ymmärtää sitä työn määrää mitä päivittöin joudumme koirank kanssa työstämään :)

• voivoivoii

Mä oon hoitanu monen tutun koirat koulutuksella yhteiskuntakelpoiseksi, kokemusta kyllä löytyy. Ja just tuo, se on hidasta nyt kun koira on jo noinkin vanha. Ja joo ei se päivässä ole tehty koskaan jos ekasta päivästä lähtien asioita ei ole tehty niin kuin kuuluu: ongelma syntyy. Ei olis syntyny ku olisit viittiny ennen koiraa ja heti koiran taloon tulon myötä hoitanut asiat vastuullisesti. Ja mitä naurettavuuteen tulee, kumpi meistä on tuossa tilanteessa? Kumpi meistä on koiraansa lopettamassa? En ainakaan minä.

Ulkoilu, hyvä ruoka, rakkaus, virikkeet ja henkinen aivotyö ei kerro sitä onko koiraa koulutettu oikein. Useimmat olisi jo saanut koiransa kuntoon ennen tuollaisia ikiä. Mutta kuten sanoin, tilanne on edelleenkin ratkaistavissa, niin että koiraa ei tarvitse antaa pois saatikkaa sitten lopettaa. Mutta siihen tarvitset jonkun auttamaan paikan päälle sillä et sinä internetin ohjeita seuraamalla itse siihen selvästikään kykene.

• Raakiles
        voivoivoii kirjoitti:

Mä oon hoitanu monen tutun koirat koulutuksella yhteiskuntakelpoiseksi, kokemusta kyllä löytyy. Ja just tuo, se on hidasta nyt kun koira on jo noinkin vanha. Ja joo ei se päivässä ole tehty koskaan jos ekasta päivästä lähtien asioita ei ole tehty niin kuin kuuluu: ongelma syntyy. Ei olis syntyny ku olisit viittiny ennen koiraa ja heti koiran taloon tulon myötä hoitanut asiat vastuullisesti. Ja mitä naurettavuuteen tulee, kumpi meistä on tuossa tilanteessa? Kumpi meistä on koiraansa lopettamassa? En ainakaan minä.

Ulkoilu, hyvä ruoka, rakkaus, virikkeet ja henkinen aivotyö ei kerro sitä onko koiraa koulutettu oikein. Useimmat olisi jo saanut koiransa kuntoon ennen tuollaisia ikiä. Mutta kuten sanoin, tilanne on edelleenkin ratkaistavissa, niin että koiraa ei tarvitse antaa pois saatikkaa sitten lopettaa. Mutta siihen tarvitset jonkun auttamaan paikan päälle sillä et sinä internetin ohjeita seuraamalla itse siihen selvästikään kykene.

oletkohan lukenut aloitus viestiä kovinkaan tarkasti? Koira oli ahdistunut kun tuli meille ja harjoitukset aloitettu HETI pikkuhiljaa totuttaen Yksinoloon niinkun kuuluukin. kaikki koirat eivät ole samanlaisia. Sanoit että olet kouluttanut kaverien koiria? Kommentti sai mut nauramaan ääneen. Omaa koiraa siis ei ole? Ei ole minun ensimmäinen koira joten tiedän kyllä miten ns. Nomaali koira koulutetaan yhteiskuntakelpoiseksi. Ja niinkun sanottu kouluttajalla ollaan käyty.

• vitsitkunkoiratpuhuis

Ja aloittajalla on selkeästikin virheellinen käsitys kaikkensa antamisesta. Kaikkensa antava ei mieti koiransa lopettamista. Koskaan! Kenelle edes tulee mieleen lopettaa oma koira ennen kuin jokainen kivi ja kanto on käännetty?! Yksi olevinaan kouluttaja jotain sanonut, siinä kaikki? Mites ne kaikki muut oikeasti pätevät ihmiset? Et ole niistä kiinnostunut ennen kuin vasta nyt kun joku täällä keskustelupalstalla sinulle sen joutuu kertomaan.

Surullista.. lähtökohtana kun vieläpä oli kaiken huipuksi se, että milloin on oikeus luovuttaa ja lopettaa koira. Huhhuh.. Toivottavasti sulla ei mitään muuta elävää ole vastuullasi.

• Ettäpänäin

Oma koirakin löytyy kyllä, mutta sillä ei vastaavanlaisia ongelmia ole ollut päivääkään kun en niin antanut tapahtua. Mutta se tulikin heti luovutusikäisenä mulle joten ei ole tähän tapaukseen verrattavissa. Mutta nämä kouluttamani, useimmat niistä on verrattavissa.

Kaikki koirat eivät ole samanlaisia, mutta sen verran samanlaisia ovat tämän eroahdistuksen suhteen että pitäisi jo tulosta syntyä sellaisessa ajassa jossa jo voimat alkaa loppua. Jos vain viitsii tehdä asialle jotain eikä miettiä jo lopettamista.

• Raakiles
        vitsitkunkoiratpuhuis kirjoitti:

Ja aloittajalla on selkeästikin virheellinen käsitys kaikkensa antamisesta. Kaikkensa antava ei mieti koiransa lopettamista. Koskaan! Kenelle edes tulee mieleen lopettaa oma koira ennen kuin jokainen kivi ja kanto on käännetty?! Yksi olevinaan kouluttaja jotain sanonut, siinä kaikki? Mites ne kaikki muut oikeasti pätevät ihmiset? Et ole niistä kiinnostunut ennen kuin vasta nyt kun joku täällä keskustelupalstalla sinulle sen joutuu kertomaan.

Surullista.. lähtökohtana kun vieläpä oli kaiken huipuksi se, että milloin on oikeus luovuttaa ja lopettaa koira. Huhhuh.. Toivottavasti sulla ei mitään muuta elävää ole vastuullasi.

Jäin tässä vain miettimään missä kaikki vinkit ja kokemukset? Onhan se helppo syyllistää huonoksi kouluttajaksi ja itsekkääksi, mutta kuitenkaan mitää vinkkiä tai kokemuksia ei osata heittää kun niitä tässä kuitenkin kysyin? Hyvää viihdettä tämä on enkä missään nimessä itseeni ota tuntemattomien höpinöistö joille eroahdistus on vieras käsite. Itsekästä on ajatella vain itseään kuinka kamalaa koirasta on luopua. Vaikka koira tässä on se joka kärsii PÄIVITTÄIN paniikista yksin jäädessään. Ei syö tai juo päivän aikana ennen kotiin paluutani. Raapii ovea niin että kynnet ja tassut verellä koska ei paniikissa tunne kipua.

• Raakiles
        Ettäpänäin kirjoitti:

Oma koirakin löytyy kyllä, mutta sillä ei vastaavanlaisia ongelmia ole ollut päivääkään kun en niin antanut tapahtua. Mutta se tulikin heti luovutusikäisenä mulle joten ei ole tähän tapaukseen verrattavissa. Mutta nämä kouluttamani, useimmat niistä on verrattavissa.

Kaikki koirat eivät ole samanlaisia, mutta sen verran samanlaisia ovat tämän eroahdistuksen suhteen että pitäisi jo tulosta syntyä sellaisessa ajassa jossa jo voimat alkaa loppua. Jos vain viitsii tehdä asialle jotain eikä miettiä jo lopettamista.

Joo kyllä meidänkin koira haettiin ihan luovutusikäisenä. Koiran ongelmista 90% on ihmisen aiheuttamia ja uskon että olen epätietoisesti vahvistanut ongelmakäytöstä huomiolla väärään aikaan mikä on taasen johtanut ahdistuksen pahenemiseen. Sitä on vaikea tietää ja jossitella.

• huooooohhh

Toi on todella surullista koiran puolesta. Jos ovat tassut verillä niin kai te edes sille osaatte jotain tehdä?! Tassuja hoidetaan ja sit vaikka tassusuojaimet tai vaikka pahvi tai hitto patja sinne että ei verille mene. Sit jos raapii edelleen vaikka patjan vierusta niin sitten keksit lisää. Tämä on sitä kaikkensa antamista. Mutta edelleen itse ongelmaan. Annan mä yhdenkään vinkin, siitä ei sulle ole mitään hyötyä jos olet jo netit sun muut selannu läpi. Kirjastosta saat hyviä kirjoja joista voit lukea jos et netistä kykene asiallista tekstiä löytämään mutta siltikin. Sä tarviit niiin jonkun sinne sua neuvomaan. Jos sulle sanoo että tee näin ja noin ja sitten vielä niin ja vähän noin ja sit älä tee mitään ja odotat ja sit takaisin ja sit näin ja noin niin sä et opi mitään.

Useimmat oppii joo kun osaavat sisäistää teksiä ja ohjeita JA ennen kaikkea tuntevat koiransa pienimmätkin eleet ja sitä myöten osaavat periaatteessa ennustaa tietyiltä osin sen seuraavaan siirron. Siihen kohtaan sun pitäis nimenomaan sitten puuttua. Mutta kun sä et sitä osaa nii sä et sitä osaa. En mä sua siitä syyllistä sillä ei se kaikille ole helppoa, vaan siitä mä moitin että et ole aikaisemmin tehnyt tarvittavaa ja hakenut apua ja mietit jo lopettamista!

• Raakiles
        huooooohhh kirjoitti:

Toi on todella surullista koiran puolesta. Jos ovat tassut verillä niin kai te edes sille osaatte jotain tehdä?! Tassuja hoidetaan ja sit vaikka tassusuojaimet tai vaikka pahvi tai hitto patja sinne että ei verille mene. Sit jos raapii edelleen vaikka patjan vierusta niin sitten keksit lisää. Tämä on sitä kaikkensa antamista. Mutta edelleen itse ongelmaan. Annan mä yhdenkään vinkin, siitä ei sulle ole mitään hyötyä jos olet jo netit sun muut selannu läpi. Kirjastosta saat hyviä kirjoja joista voit lukea jos et netistä kykene asiallista tekstiä löytämään mutta siltikin. Sä tarviit niiin jonkun sinne sua neuvomaan. Jos sulle sanoo että tee näin ja noin ja sitten vielä niin ja vähän noin ja sit älä tee mitään ja odotat ja sit takaisin ja sit näin ja noin niin sä et opi mitään.

Useimmat oppii joo kun osaavat sisäistää teksiä ja ohjeita JA ennen kaikkea tuntevat koiransa pienimmätkin eleet ja sitä myöten osaavat periaatteessa ennustaa tietyiltä osin sen seuraavaan siirron. Siihen kohtaan sun pitäis nimenomaan sitten puuttua. Mutta kun sä et sitä osaa nii sä et sitä osaa. En mä sua siitä syyllistä sillä ei se kaikille ole helppoa, vaan siitä mä moitin että et ole aikaisemmin tehnyt tarvittavaa ja hakenut apua ja mietit jo lopettamista!

Oon ihan sanaton jo sun käytöksestä. Olisi kyllä mukava jutella kasvokkain ja nähdä millanen ihminen tekstin takana piilee! :D kirjat ja netit selattu läpi ja asiat tehty niinkun pitääkin ammattilaisen kanssa ja ilman! Mun ymmärryksessö ei mitään vikaa ole sen sijaan suosittelen sua hommaan ammatti apua jos henk. Koht elämässäski kohtelet ja puhuttelet ihmisiä tällä tavoin :)

• Haesillenytapua

Ja ei sua täällä voi kukaan auttaa muuten kuin suosittelemalla jotain pätevää ihmistä sua auttamaan. Asiat pitää tutkia ja nähdä miten koira reagoi ja mitä se tekee joka ikiseen muuttujaan mikä siinä laukaisee epätoivottua käytöstä. Ei ole mitään taikasanaa tai ohjetta. Kirjoitettuja ohjeita pitää osata soveltaa ja tietää sekunnilleen - siis oikeasti sekunnilleen - missä kohtaa niitä koiralle antaa ja MILLÄ tavoin. Ei se täällä keskustelupalstoilla onnistu, pikemminkin on vaarana että sä alat tekemään jotain liikaa tai liian väärin ja tilanne ei parane ja aikaa taas kuluu. Sitten taas voi vain jossitella kun ei tiedä mistään mitään.

• Raakiles
        Haesillenytapua kirjoitti:

Ja ei sua täällä voi kukaan auttaa muuten kuin suosittelemalla jotain pätevää ihmistä sua auttamaan. Asiat pitää tutkia ja nähdä miten koira reagoi ja mitä se tekee joka ikiseen muuttujaan mikä siinä laukaisee epätoivottua käytöstä. Ei ole mitään taikasanaa tai ohjetta. Kirjoitettuja ohjeita pitää osata soveltaa ja tietää sekunnilleen - siis oikeasti sekunnilleen - missä kohtaa niitä koiralle antaa ja MILLÄ tavoin. Ei se täällä keskustelupalstoilla onnistu, pikemminkin on vaarana että sä alat tekemään jotain liikaa tai liian väärin ja tilanne ei parane ja aikaa taas kuluu. Sitten taas voi vain jossitella kun ei tiedä mistään mitään.

Enhän nyt suoranaista ohjetta täältä etsikkää. Niin sokeasti en kuitenkaan täällä luota ihmisiin että ottaisin jonkun tietämättömän kommentin heti käyttöön. Lähinnä muiden kokemuksia ja vertaistukea samojen asioiden kanssa kamppailevia omistajia etsin :) mutta sun pointtis on nyt tullut selväksi joten jätän tämän nyt vain tähän :)

• ettäjuuuu

No ei sun ammattilaises sit asiaa kuitenkaa osannu hoitaa? Edelleen niinku muutkin on sanonu nii hommaa joku osaava sinne auttamaan äläkä luovuta. Ja joo, mä haluisin nähdä minkälainen ihminen lopettaa koiransa turhaan. Sä todellisuudessa olet sitä harkitsemassa, toivottavasti et kuitenkaan tekemässä - ja mä oon todellisuudessa huomattavasti mukavempi ja rakentavampi mitä tästä keskustelusta saattaa ymmärtää. Se johtuu ihan vain sun välinpitämättömyydestä sun koiraas kohtaan. Että enpä menis henk. koht elämästä sen enempää puhumaan.

• Etanaelli44
        Ettäpänäin kirjoitti:

Niin koska sillä sun koiralla sattuu olemaan sellaiset geenit. Aloittajan koiralla on toisenlaiset geenit.
        Ei pentu ole tyhjä taulu sillä on perimä, jota et pysty muuttaa.

Mulla oli nuorempana useampi koira. Joista yksi oli turhan räksyttäjä vaikka mitä teki. 5 muuta oli rauhallisia eikä haukkunut juuri koskaan. Tää räksyttäjä myös merkkaili sisälle kun jäi ilman ihmisiä, muut ei merkkaillut. Sä et oikeasti tiedä yhtään mitään koirista.

• SurullinenAsia

Tottakai teillä on oikeus lopettaa oma koiranne koska vaan haluatte, ihme jeesustelua täällä. Koirassa on selvästi jotain vikaa ts. se on "hullu" tai kehityshäiriöinen. Ei siitä normaalia koiraa tule, ikävä sanoa. Joskus lopettaminen on ainut vaihtoehto. Ette te, eikä koira, pysty elämään noin.

• Älkäähäitäilkö

Eiphä koiris tuollaisia vikoja oikkeestaan ole vuan ne on semmossii hermoperäsii mitkä aiheuttaa ihan erilaissii ongelmmii eikä just tämössii. Koiran taustoista se johttuu ja hoiettavissa on! :) Mitä sitä suotta julmaks alkammaa ja lopettammaa raukkaa.

• KoirakouluunHeti

Uskomatonta, miten vähän sinäkin koirista tiedät, ja silti neuvot muita.

Koirilla nimenomaan EI ole nykytiedon valossa pääkoppaongelmia, joten vanhankansan tieto "luonnevikaisista" koirista ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Koirien käytös, oli se sitten hyvää tai huonoa, johtuu AINA ympäristöstä. Aloittajan tapauksessa pennun kasvatus on ollut retuperällä jo kasvattajan luona, ja aloittaja on tietämättään pahentanut tilannetta. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että kuten ensimmäisessä kommentissa on jo sanottu, niin koirat eivät muistele mennyttä, vaan ovat lähes poikkeuksetta "nollattavissa". Tässä tapauksessa tilanne on päässyt jo niin pahaksi, että harvinaisen hankalaa se tulee olemaan, joten oikea, asiansa osaava ammattilainen olisi löydyttävä.

• Eroahdistus_taitaa

olla yksi vaikeimpia hoidettavia asioita. Voihan olla, että jokin on mennyt vikaan jo ihan pentuvaiheessa, tai koiralla hermostossa vikaa. Oma koira joskus ulisi perääni, kun lähdin, vaikka muuta kotiväkeä oli paikalla. Käskin vaan olla huomioimatta koiraa ja lopulta pienimmän lapsen synnyttyä en ole jaksanut huomioida koiraa niin paljon ja se on tehnyt koiralle hyvää ja lopettanut perääni roikkumiset. On tyytyväinen sivusta seuraajan asemaan. Kaikki koiran höösääminen pois.

• IhminenEtusijalle

Vammaisia lapsiakin joudutaan laittamaan laitokseen yksinkertaisesti kun ei jaksa hoitaa. Tässä on kyse kuitenkin vain koirasta.

• enrapsuta

Mitä rotua mahtaa olla aloittajan koira? Onko kyseisellä rodulla hermoradoissa mahdollisia ongelmia? Oletko ollut kasvattajaan yhteydessä, tutkinut mahdollisesti koiran sukua löytyykö sieltä samantyyppisiä ongelmia? Jos kyseessä on hermorakenteellinen ongelma eikä asiaan saada helpotusta ammattilaisen (kokeile nyt ainakin yksi uusi ainakin) kanssa, lopettaisin tuollaisen koiran. Jos se ongelma on oikeasti koiran nupissa, ei se koskaan pysty elämään onnellisena jatkuvasti stressatessaan.

• Anonyymi

Täällä juuri samanlainen tapaus kaikki e noin kokemuksineen ja voisin kopioida tekstisi itselleni ja jakaa sen eteenpäin. Tästä kun pääsen eroon niin en ikään ota koiraa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe