älä tapa

Mun arvoni on kunnioittaa elämää joka asiassa,niin eläimiin kuin ihmisiin.Pieniin syntymättömiin vauvoihin ja sikiöihin saakka.Itse olen joutunut luopumaan niin läheisistä ihmisistä,syntymättömistä vauvoistani,ja myös rakkaista kotieläimistäni.
Ja olen siitä asiasta itse varma,että ihminen ei saa päättää,koska joku kuolee,sen päättää vain meidän Herramme,Jeesus Kristus!
Mulle on kaikki nämä tapahtumat olleet tosi raskaita,mutta niille minä en voinut itse mitään,eikä kukaan muukaan ihminen,tällaiset asiat ovat Korkeimman käsissä.
Kunnioitan elämää kaikissa muodoissa.Tappaminen ei ole luvallista,:viides käsky:Älä tapa.
Mitä mieltä te muut olette tästä,kirjoitelkaa tuntojanne!

8

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sallittua

missään muodossa (mm. ihmisen henkinen tappaminen), kun kyseessä ihminen, taikka sen alku. Mutta tämä käsky koskee mielestäni vain ihmisiä. En siis lähde sille linjalle, että pitäisi syödä kiviä, jotta appelsiini ei tuntisi tuskaa, koska sitä syödään - se on hullutusta (muistaakseni sellaisiakin löytyy).

• Simenon

Keskiajalla kirkko tappoi ja kidutti satoja tuhansia ihmisiä, koska silloin Raamatun tekstejä tulkittiin niin. Ja syynä oli tietysti kirkon valtapeli ja ihmisten alistamisen tahto. Mikset katso asiaa keskiaikaisesta perspektiivistä? Silloin se nimittäin oli ainoa oikea perspektiivi. Miten ihmeessä se silloin oli luvallista ja nyt ei? Vai saiko kirkko silloin kaikki noidat poltettua?

Ja kyllä oot lapsellinen jos kuvittelet että joku jumala sun piskiesi elämää ja kuolinhetkeä ohjailee.

• turha

pohtia mitä kirkko on tehnyt keskiajalla, siis siinä mielessä, että sillä olisi jotain vaikutusta nykyisten ihmisten uskoon. Ehkä onkin johonkin, mutta itselleni sille ei ole mitään vaikutusta. Ainoa mistä huolehdin, on omasta suhteestani Jumalaan - ja siinä ei toisten ihmisten mielipiteet vaikuta yhtään lopulta.

• Simenon
        turha kirjoitti:

pohtia mitä kirkko on tehnyt keskiajalla, siis siinä mielessä, että sillä olisi jotain vaikutusta nykyisten ihmisten uskoon. Ehkä onkin johonkin, mutta itselleni sille ei ole mitään vaikutusta. Ainoa mistä huolehdin, on omasta suhteestani Jumalaan - ja siinä ei toisten ihmisten mielipiteet vaikuta yhtään lopulta.

Eipä keskiaikaisilla teoilla tietenkään ole merkitystä. Jos kerran haluaa uskoa kaksinaamaiseen Janukseen, niin mikäpä siinä.

Miten voi hyväksyä jumalan, joka on sallinut moisen?

No, uskovathan jotkut tänäänkin kansallissosialismiin ja Aadolf Hitleriin. Eipä väliä mitä se on tehnyt.

• Nipsu

... kasvissyöjä, eikö niin?

• Tosiuskova

eli siittiöillekin ihmisoikeudet. niin ja apskassakin on elävää materiaalia jo on ihmiskehosta. sillekin ihmisoikeudet. ja näiden oikeudet on asetettava ihmisten edelle.

• Saddu ;-)

...sallittua itsepuolustukseksi ?!?
      Jos pitää valita äidin ja lapsen välillä,kukas sen sitten `saa´ päättää...kirkkokuntako,hyi yäk !?!
      lol
      ;-)

• En lakkaa ihmettelemästä sitä asiaa,kun me ihmiset aina syytämme Jumalaa kaikesta pahasta mitä tapahtuu ja on joskus kekiajalla tai hitlerin aikana tapahtunut?
      Sillä ihmisethän itse nämä pahat asiat tekivät,ei siinä ollut Jumalalla mitään tekemistä.Hitler tappoi syyttömiä,ei Jumala.Ja nytkin joka päivä IHMISET itse tappavat,EI jumala,eikä hän käske ketään tappaa.Hän käskee rakastaa lähimmäistään,kuin itseään.Kumpa noudattaisimmekin Hänen käskyjään,niin maailmassa olisi rauha ja kaikilla olisi hyvin.Välittäisimme toisistamme enemmän.
      Ja kyllä Jumala ne meidän lemmikkienkin ajan tietää,onhan Hän ne kaikki luonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2543
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1725
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1592
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1460
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1242
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35