Olen laihdutuskuurilla ja tällä hetkellä aika pienillä kaloreilla. Tänään lenkillä raskaassa ylämäessä rintaan tuli ikävä puristava tunne, ei kipua. Jatkoin eteenpäin ja puristus hävisi muutamassa minuutissa? Onko muillla kokemusta vastaavasta?
niukka ruokavalio / puristava tunne rinnassa
6
74
Vastaukset
- annoksen-koosta
Niin sanotulla nälkädietillä tuhoaa vain terveytensä. Vaarassa on muun musaa kilpirauhasen häiriöt.
Energiaa pitää saada riittävästä ja mieluimmin kunnollisesta rasvasta ei hiilihydraateista. Tämä tarkoittaa, että kaikki viljatuotteet ja peruna on korvattava kasviksilla. Tietysti annokseen pitää sisältyä proteiinia, kuten lihaa, kanaa tai kalaa, mutta vain kolmas osa annoksen koosta. - lenkkeilijä.myös
Etenkin rasituksessa tuntuva laaja-alainen puristava tunne rintakehällä voi myös olla merkki sepelvaltimotaudista. Jos tuo oire jatkuu kannattaa käydä varmuuden vuoksi tutkimuksissa.
- Ehkä-ei
Juostessa sinulla oli puristava tunne rinnassa. Kun jatkoit juoksemista, tunne katoaa. Vaikuttako muka sepelvaltimotaudilta???? Ok, olen samaa mieltä, lääkärissä käynti olisi paikallaan.
- lenkkeilijä.myös
Ok, käsitin aloittajan kertomuksen väärin :) eli ei taida olla sittenkään välttämättä sepelvaltimotauti jos ylämäkijuoksussa vain hetken rintaa puristaa. Sepelvaltimotautihan oireilee niin, että rasitus provosoi kivun ja kun tuo rasitus vähän hellittää kipukin lievittyy vasta silloin. Isäni sairastaa sepelvaltimotautia ja hänellä tauti alkoi oireilla ensi alkuun lumitöitä tehdessään !
- Käyppäkardiologilla
Juu,kyllä voi olla sepelvaltimotautiakin.Itselläni alkuoireet oli juuri noin ,että kun kävelin hiukan ylämäkeen ,tuntui keskellä rintaa erilaiselta ,kuin ennen,(ei kipua),hiljensin vauhtia ja kävelin pitkiäkin matkoja aina sen jälkeen ja vaiva hellitti.Sydänfilmissä ja rasitus Ekg:ssa kaikki hyvin.
Silti oli ja on sepelvaltimotauti ,suonia 90% tukossa,pallolaajennuksia.
Koko ajan olen harrastanut kävelyä ja muuta liikuntaa,että kasvais uudissuonia.,koskaan ei ole kipuja ollut,rasituksessa ja sen jälkeen ajoittain leukaperävaiva. - tölö
Ok, kiitos vastauksista! Pitää käydä lääkärillä varmuusenvuoksi. Kävlen päivittäin noin 10 km, eikä vastaavaa tunnetta ole ollut aikaisemmin. Ajattelin, että olisko hetkittäinen kalorivajaus aiheuttanut myös tuntemuksia rinnassa. Myöhemmin tuli mieleeni koiran taluttaminen, jonka vuoksi on rintaranka ihan jumissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019