Alkoholin tilaamista ulk. verkkok. ei voi kieltää.

eustajotainhyötyäkin

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/alkoholin_etamyynnin_kieltaminen-58113

Tämä on hyvä juttu. Toki verjuttu tulee edelleen hieman kyseenalainen, että kenelekkä se vero nyt sitten kuuluu asiakkaalle vai kauppiaalle??? Kuitenkin jos maksat verot tilaamista ei voida ainakaan kieltää niin kauan kun ollan EU:ssa. Siirtäkää vaan se keskiolutkin sinne alkoon. Alko on niin kallis, että jopa vertot maksamalla voi tilaaminen tulla ulkomailta halvemmaksi kuin alkosta ostaminen.

On siitä EU:sta jotain hyötyäkin,

Ilman EU:ta tämän maan alkoholi olisi todella kallista ja ulkomailta tuontia olisi hirveä tullilauma kyttäämässä ja takavarikoimassa yhden ylmääräisen olutpullonkin jonka kaataisivat viemäriin.

33

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepisusi

      Eräs asianajaja väitti kivenkovaan, että jos tilaa itselleen henkilökohtaisesti on aivan yks hailee kuka maksaa kuljetuksen, tai onko matkustatuontia, niin lähtömaan verot riittää. Jos tulee kaupalliseen käyttöön, niin aina maksat verot käyttömaahan. Tullin ja valviran ohjeet ovat varsin ristiriitaisia. Lieneekö suomen tullin ohjeistukset muutenkaan päivänvalon kestäviä, kun ajatellaan kuinka paljon tulli on kusettanut autojen tuojia. EU on joutunut puuttumaan näihin suomen tullin laittomuuksiin autojen tuonnissa, niin yhtälailla tulli yrittää kusettaa alkoholin ostajia. Tulli on vain valtiovarainministeriön alainen laitos, että kyllähän sen toisaalta ymmärtääkin jotta kyllä se koittaa ottaa ihmisten rahat pois keinolla millä hyvänsä.

      • Kyyninen_ihminen

        Tullin ohjeistus ei auto- eikä alkoholiverojen osalta ole ollut laillista EU-jäsenyyden aikana. Kolmas sekoilu on ollut arpajaisvoittojen verotus, mutta siinä laittomuudet olivat verottajan käsialaa ja käsittääkseni verottaja uskoi yhden tuomion jälkeen.

        Autoverojen osalta kyse on niin soista summista, että tuomioita on tullut useita, mutta alkoholiverotuksen laittomuudet ovat yksittäiselle ihmiselle niin pieniä summia, ettei juttuja kaiketi ole ollut kovin montaa. Toki joitakin Tullin laittomuuksia on todettu tuollakin alalla.


    • Senkkirupu

      Sepi jatkaa samaa sekoiluaan ja sekoittaa autot ja alkoholin keskenään, kerta toisen jälkeen.

      Alkoholin ostaminen ulkomailta esim internetin kautta on sallittu, mutta ei verovapaasti, jonkun pitää maksaa verot, tästä voidaan lähteä. Verovelvollisesta voidaan olla montaa mieltä. Valmisteverolaista löytyy yksi tulkinta verovelvollisesta ja siitä ketä voidaan verottaa missäkin tilantessa. Sepin "tuttu" lakimies ei takaa sinulle tai kenellekään muulle verovapaata alkoholin tilaamisoikeutta. Oliko sama asianajaja joka oli Alkotaxin tapauksessa?
      Tästä päätöksestä tulikin varsin merkittävä voitto, ei tosin Alkotaxille tai asianajajalle.

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alkoholin-tilaaminen-ulkomailta-aiotaan-kieltaa-etamyyjat-eivat-kunnioita-verotusta/6180760

      • sepisusi

        Kirjoitinkin tämän aivan sun kiusalla , kun tiesin, että alat taas vaahtoamaan veroista. Jos joku tilaa netistä alkoholia, niin ei pitäisi olla sinulta pois. Autoveroasiassakin on selvät ohjeet, ja siitä huolimatta sinun suurin idoli suomentulli on tietäen kusettanut autojen tuojia. Joo, autot ei ole valmisteveron alaisia tuotteita, mutta tulli kusettaa ihmisiä minkä kerkiää.


      • PelleSepi

        Ei minun tarvitse mitään vaahdota, siitä pitää huolen sinä ja "asianajajasi". Minä maksan verot ja sinä et. Autoveroasiat eivät edelleenkään liity alkoholiin tai valmisteverotukseen millään tavalla.

        Se, että joku ei maksa veroja Suomeen on minulta ja kaikilta muiltakin veronmaksajilta pois, eli sen verran kiinnostaa tämäkin puoli asiasta. Minulle riittää se, että kaikkia kohdellaan alkoholiveron osalta tasapuolisesti.

        Minun idolini löytyvät jostain muusta kuin tullista, veroista, lakimiehistä tai autoverosta. Sinä voit aivan vapaasti ihanoida mitä lystää.

        Se kuka kusettaa ja ketä on ollut alusta lähtein selvillä, Sepi ja kaikkia. Juttusi ovat suurimmalta osin täyttä tuubaa ja omia alkoholin huuruisia sekoilujasi vailla mitään todellisuutta.


      • muu.kuin.sepi
        PelleSepi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse mitään vaahdota, siitä pitää huolen sinä ja "asianajajasi". Minä maksan verot ja sinä et. Autoveroasiat eivät edelleenkään liity alkoholiin tai valmisteverotukseen millään tavalla.

        Se, että joku ei maksa veroja Suomeen on minulta ja kaikilta muiltakin veronmaksajilta pois, eli sen verran kiinnostaa tämäkin puoli asiasta. Minulle riittää se, että kaikkia kohdellaan alkoholiveron osalta tasapuolisesti.

        Minun idolini löytyvät jostain muusta kuin tullista, veroista, lakimiehistä tai autoverosta. Sinä voit aivan vapaasti ihanoida mitä lystää.

        Se kuka kusettaa ja ketä on ollut alusta lähtein selvillä, Sepi ja kaikkia. Juttusi ovat suurimmalta osin täyttä tuubaa ja omia alkoholin huuruisia sekoilujasi vailla mitään todellisuutta.

        > Ei minun tarvitse mitään vaahdota, siitä pitää huolen sinä ja "asianajajasi". Minä maksan verot ja sinä et.
        Maksoitko myös verot ja sosiaalimaksut, kun maksoit kossupullolla työpalkkaa?


      • SenkaaRupi
        muu.kuin.sepi kirjoitti:

        > Ei minun tarvitse mitään vaahdota, siitä pitää huolen sinä ja "asianajajasi". Minä maksan verot ja sinä et.
        Maksoitko myös verot ja sosiaalimaksut, kun maksoit kossupullolla työpalkkaa?

        Kannattaa hakeutua hoitoon, koskaan ei ole myöhäistä. En ole maksanut yhtään Kossupullopalkkaa...että silleen ja sen verovelvollisuudestakin taidettiin käydä yksi keskustelu jonka hävisit 100-0. Olen antanut montakin Kossupulloa, jopa täysin ilman vastiketta.

        Tässä hieman huumoria asiaa liittyen:
        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001790165.html

        Olet niin pihalla, että tuskin osaat edes takaisin sisälle.


      • sepisusi

        Minä en ole käynyt sun kans yhtään keskustelua kossupullo palkoista,minulle ei kuulu sun touhut. Ja edelleenkin, minulla on vain yksi nimimerkki joka ei vaihdu tilanteen mukaan. Ja vielä mielestäni suomentulli on järjestäytynyt rikollisjärjestö.


      • joopajoox

        Eli jatkat valitsemallasi linjalla, sekoilet. Kaiken asiallisen ja johonkin johtavan tiedon olet hyvin onnistunut välttämään. Mitä ihmeempiä väitteitä ja mielipiteitä olet kylläkin viljellyt ahkerasti. Minulle on aivan sama mitä kirjoittelet, kunhan et syyllisty vääräntiedon levittämiseen. Motiivisi ovat jotain mitä en ymmärrä.

        Mistä päättelit, että viesti oli sinulle?


      • sepisusi

        Siksi koska syytit minua nimimerkkien vaihdoista mielentilan mukaan. Oisit sinäkin mies ja pysyisit saman nimimerkin takana. Ylimielisyytesi on aivan uskomaton, mutta olen minä nähnyt muitakin melkein yhtä itsestään suurialuulevia, ja aina omasta mielestään oikeassa olevia. Mutta sinun suuri viisautesi vie kyllä ylivoimaisesti voiton.


      • Sempiotepi
        sepisusi kirjoitti:

        Siksi koska syytit minua nimimerkkien vaihdoista mielentilan mukaan. Oisit sinäkin mies ja pysyisit saman nimimerkin takana. Ylimielisyytesi on aivan uskomaton, mutta olen minä nähnyt muitakin melkein yhtä itsestään suurialuulevia, ja aina omasta mielestään oikeassa olevia. Mutta sinun suuri viisautesi vie kyllä ylivoimaisesti voiton.

        Älä ala turhaa uhoamaan, ei kannata. Sinä viljelet valheita ja vääristelet totuutta lähes joka viestissä. Sinun juttuja ei usko kukaan, et edes itse. Voitko tarkentaa missä kohtaa keskustelua olen herjannut nimimerkin vaihtamisesta, vajakki?

        Ei ole häpeä olla hölmö, mutta kannattaisi hieman miettiä mitä laukoo. Ota perusasioista ensin selvää ja sitten kerro mitä mieltä olet. Vai meinaatko, että pakolaisten takia voit levitellä ihan mitä tahansa juttuja totuutena ja lopuksi aina sekoittaa autoveron ko asiaan?


    • Vääräosoite

      Kaksi vatipäätä selittelee olemattomia (PS?). Naapuri paskansi kadulle, minäkin voi paskantaa. Ulkolaiset kauppiaat eivät lähetä samalla tavalla Suomeen, kun voivat oikeasti joutua verovastuuseen. Jos lisäävät verot hintaa, ei kannata ostaa.

      Koska meillä on PS/Kepu/Kokoomus tilaamia pakolaisia meidän ei tarvitse välittää mistään muustakaan? Aika ovela logiikka, tosin olen hieman eri mieltä asiasta. Veronmaksuhalusta ei kannata puhua yhtään mitään, kun ei niitä ole tähänkään asti maksettu - ainakin Sepisusi näin uhoaa. Ne maksaa jotka maksaa, siitä huolimatta ei kannata yllyttää laittomuuksiin.

      Sepisuden kapina....olisi kiva nähdä. Viinanverotus ja tuontiautot eivät välttämättä herätä kovin suureen kapinaan.

      Tulli tarkistaa kaikki ne lähetykset joiden epäillään sisältävän valmisteveronalaisia tuotteita joista ei ole maksettu vaadittuja veroja Suomeen. Yksittäiset ja pienet paketit tarkistetaan satunnaisesti, isoja on tälläkin hetkellä takavarikossa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, mutta ei kannata lantaa levitellä.

      • eitoiminäin

        Mitäs suomi perii näitä valmisteverojaan enempi kuin muut maat. Kukaan ei tilaisi netistä tai hakisi ulkomalita jos nämä valmisteverot olisi samaa kuin muissakin maissa. Sitten ihmetellään, että miksi suomalaiset hakee/tilaa ulkomalita ja valimsteverot karkaavat kokonaan ulkomaille. Jos ollaan EU jäsenmaa kannattavaa olisi, että verot valmisteveron alisissa tuotteissa olisi samat kuin muissakin maissa tai suurinpiirtein samalla tasolla. Eismerkiksi oluen/lonkeron/siiderin verotus ei ole läheskään samalla tasolla suomessa muiden EU maiden kanssa


      • kansan.mitta.on.täysi

        Siinä meillä taas vihervasurihyysärimädättäjä (demari tai vihreä?)joka haluaa Suomen olevan koko maailman sosiaalitoimisto ja ajautuvan täten matujen takia konkurssiin jatkuvan velkaantumisen ja köyhiltä leikaamisen takia. Näitä (alkoholi)verojahan kerätään vain siksi että voitaisiin elättää nämä täysin hyödyttömät matut täällä meidän suomalaisten verovaroista. Joten kannattaa tilata ulkomailta sillä sitä ei voi kukaan käytännössä estää vaikka nämä valtion luuserit siitä uhoavatkin. Tilaaminen tulee jatkumaan lähes entiseen malliin sillä kansan mitta on täysi matujen elätystä. Veroja tullaan kiertämään takuuvarmasti kiihtyvässä määrin sillä lainkuuliaisuus heikkenee kiihtyvään tahtiin tämän suomalaisia syrjivän toiminnan takia samaan aikaan kuin rajan yli lappaa Suomelle täysin vahingollisia hyödyttömiä elättejä kuin hollitupaan konsanaan ja samaan aikaan suomalaisiltä köyhiltä leikataan ja vanhukset makaa paskavaipoissaan! Esim. Veteraaneja (siis kunniakansalaisia) on jätetty kuntouttamatta määrärahojen puutteen takia. Kylläpäs sitä rahaa näyttää riittävät näille maahntunkeutujille!!


      • Veteraaninpoika

        Hallitus päättää ja demarit ja vihreät eivät istu hallituksessa. Siinä mielessä surkea juttusi oli vieläkin surkeampi. Veroja kerätään sen takia, että sairaalat, koulut, vanhainkodit, autotiet, jne pysyvät kunnossa jä käytössä. Maksa verot äläkä kitise ämmä, niin muutkin kunnon kansalaiset tekevät.


      • ulkomaillaerillailla
        Veteraaninpoika kirjoitti:

        Hallitus päättää ja demarit ja vihreät eivät istu hallituksessa. Siinä mielessä surkea juttusi oli vieläkin surkeampi. Veroja kerätään sen takia, että sairaalat, koulut, vanhainkodit, autotiet, jne pysyvät kunnossa jä käytössä. Maksa verot äläkä kitise ämmä, niin muutkin kunnon kansalaiset tekevät.

        Ongelma tuotteiden verotuksen kanssa vapaassa EU_ssa on se, että voit hakea niitä täyysin laillisesti toisesta EU maasta jossa niitä verotetaan kevyemmin. Siksi alkon monopolit yms korkeat verotukset ovat ongelmallisia suomessa, koska muissa EU maissa näin ei ole.. On tietysti niitä jotka hakee alkosta vaikka onkin kalliimpaa kuin muualla. Siksi se jotenkuten toimii, mutta esim vuoden 2014 alkoholin verokorotuksesta ei enää suurta hyötyä suomelle ollut. Nyt kun viro korottaa veroaan ralli voitaisiin saada huomattavasti vähenemään keventämällä alkoholi veroa pikkuhiljaa vuosittain. Kaikki ei enää Latviaan asti lähde ja Virolaisista nettikaupoista ei juuri kannata enää tilata,koska se tulisi postikuluineen kalliimaksi. Paljon mahdollista toki, että vriloaiset Verkkokaupat siirtävät lähivuosina toimintansa Latviaan.


      • 100mRajalta
        ulkomaillaerillailla kirjoitti:

        Ongelma tuotteiden verotuksen kanssa vapaassa EU_ssa on se, että voit hakea niitä täyysin laillisesti toisesta EU maasta jossa niitä verotetaan kevyemmin. Siksi alkon monopolit yms korkeat verotukset ovat ongelmallisia suomessa, koska muissa EU maissa näin ei ole.. On tietysti niitä jotka hakee alkosta vaikka onkin kalliimpaa kuin muualla. Siksi se jotenkuten toimii, mutta esim vuoden 2014 alkoholin verokorotuksesta ei enää suurta hyötyä suomelle ollut. Nyt kun viro korottaa veroaan ralli voitaisiin saada huomattavasti vähenemään keventämällä alkoholi veroa pikkuhiljaa vuosittain. Kaikki ei enää Latviaan asti lähde ja Virolaisista nettikaupoista ei juuri kannata enää tilata,koska se tulisi postikuluineen kalliimaksi. Paljon mahdollista toki, että vriloaiset Verkkokaupat siirtävät lähivuosina toimintansa Latviaan.

        Sinne Latviaan on jo siirtynyt Virolaisia alkoholin myyntifirmoja... eritoten ne heti rajalla olevat.


      • hangyourself
        Veteraaninpoika kirjoitti:

        Hallitus päättää ja demarit ja vihreät eivät istu hallituksessa. Siinä mielessä surkea juttusi oli vieläkin surkeampi. Veroja kerätään sen takia, että sairaalat, koulut, vanhainkodit, autotiet, jne pysyvät kunnossa jä käytössä. Maksa verot äläkä kitise ämmä, niin muutkin kunnon kansalaiset tekevät.

        Sinä tämän palstan veroja rakastava eri nimimerkeillä inttävä häirikköpelle voit heittää vaikka voltteja sillä sinun tyhjänpäiväinen, tehoton inttämisesi ei kiinnosta ketään. Verotonta alkoholia tulee joka päivä rajan yli ja sillä siisti ja sille sinä vajakki et voi mitään joka on tosi hauskaa.


      • efwfwfw

        ." Maksamatta jääneet verot aiheuttavat vahinkoa valtiontaloudelle sekä vääristävät yritysten välistä kilpailua ja vaikeuttavat näin rehellisten veroja maksavien yritysten toimintaa, tulli muistuttaa."

        Kukahan sitä kilpailua vääristää kun täälllä on monopolioikeidella toimiva liike jonka kanssa kukkaan ei saa eikä voi kilpailla. Eikä EU toimi myöskään niin, että verotetaan jotain tuoetetta huomattavasti enempi kuin joku toinen EU jäsenmaa. Päättäjien olisi joka aika tulla sieltä markka ajasta nyky aikaan, mutta ei kun täällä on näitä pusksia jotka vaan nousee kasenedustajaksi vaikka olisi pitänyt jäädä viettään jo eläkepäiviä kotiin jo vuosia sitten. Kukaan ei lähde hakeamaan tai tilaamaan alkoholia virosta jos verot ovat samalla tasolla ja vapaassa myynnissä kuten virossakin ja verot jää suomeen


      • skottiviski.rokkaa

        EU on sisämarkkina-alue ja aina löytyy joku myyjä joka myy Suomeen ja haistattaa paskat jonkin periferiamaan pellevirkamiehille. Jos kerran turhapaikanhakijat pääsee noin helposti rajojen läpi niin myös verovapaa alkoholi pääsee läpi. Rajat vuotaa kaikintavoin niin kauan kuin olemme EU:ssa ja eri asioissa kuin seula kun kyse on Schengenalueesta. Näin se on joten tunnusta vaan tappiosi sinäkin veroista orkut saava inisijä ja ota ryyppy sinäkin tiukkis verovapaata kohtuuhintaista alkoholia.

        PS. Kohtuuhintainen Chivas Regal on muuten hyvää 12 vuotta kypsyttyään. Maistuisi varmaan sullekin tiukkapipolle valittajalle :)


      • Oletkohaistelija

        En ole valittaja, mutta en juo blended iviskejä joihin Chivas Regal kuuluu.
        Turvapaikanhakijoita ei voi syyllistää joka asiasta - ellei ole PS:n hanurinhaistelija.


    • Kuormaviroon

      Artikkelista päätellen siis voisi toimia niin että tilaa sen rekkakuorman viroon kimpassa ja sitten jokainen käy hakemassa oman satsinsa sieltä, jolloin ei tarvitse maksaa mitään verojakaan omaan käyttöön tuodessa.
      Virolaisilla ei liene vastaavia haasteita EUn perusperiaatteiden eli tavaroiden vapaan liikkuvuuden ja kaupan kanssa?

      • 20liter160proof...to-me

        Kuulostaa toimivalta. Etäostajathan ovat tuotteet maksaneet ja kun tuotteet noudetaan yhteiskuljetuksella Latviasta Viroon, ei myyjä osallistu kuljetukseen joten Viron tullilla ei ole perusteita esim. takavarikoida lastia. Sitten suomalaiset ostajat hakevat ostoksensa Viron puolelta ja tuovat itse mukanaan rajan yli Suomeen.


      • satunnaisestiseuraava
        20liter160proof...to-me kirjoitti:

        Kuulostaa toimivalta. Etäostajathan ovat tuotteet maksaneet ja kun tuotteet noudetaan yhteiskuljetuksella Latviasta Viroon, ei myyjä osallistu kuljetukseen joten Viron tullilla ei ole perusteita esim. takavarikoida lastia. Sitten suomalaiset ostajat hakevat ostoksensa Viron puolelta ja tuovat itse mukanaan rajan yli Suomeen.

        hyvä juttu ettei voida kieltää


      • EikelpaaKiitos
        20liter160proof...to-me kirjoitti:

        Kuulostaa toimivalta. Etäostajathan ovat tuotteet maksaneet ja kun tuotteet noudetaan yhteiskuljetuksella Latviasta Viroon, ei myyjä osallistu kuljetukseen joten Viron tullilla ei ole perusteita esim. takavarikoida lastia. Sitten suomalaiset ostajat hakevat ostoksensa Viron puolelta ja tuovat itse mukanaan rajan yli Suomeen.

        Itse asiassa Virolla on kanta alkoholin kuskaamiselle. Tästä oli lehdessäkin jo aikoinaan juttu eikä tilanne ole muuttunut mihinkään.
        https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/viron-tulli-muistuttaa-tuontirajoituksista-monen-suomalaisen-viinaralli-on-karahtanut-latvian-ja-viron-rajalle/766709/


      • 6pulloa45pros
        EikelpaaKiitos kirjoitti:

        Itse asiassa Virolla on kanta alkoholin kuskaamiselle. Tästä oli lehdessäkin jo aikoinaan juttu eikä tilanne ole muuttunut mihinkään.
        https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/viron-tulli-muistuttaa-tuontirajoituksista-monen-suomalaisen-viinaralli-on-karahtanut-latvian-ja-viron-rajalle/766709/

        Tuossa jutussa Viron tulli muistuttaa, että EU:n "ohjeellisia" henk.koht. käytön tuontirajoja, joista käytetään jutussa virheellisesti nimitystä "määräys", valvotaan myös Viroon Latviasta viinoja tuotaessa. Siis jos kuljetuttaa omaan käyttöön ostamaansa viinaa lavakaupalla. Mutta ohjearvojen alle jäävistä määristä ei puhuta mitään. Esimerkiksi jos tilaisin Keski-Euroopassa sijaitsevasta kaupasta ostokseni 6 pulloa väkeviä Virossa sijaitsevaan osoitteeseen, ei ole missään kiellettyä.


      • Varkaatkuriin
        EikelpaaKiitos kirjoitti:

        Itse asiassa Virolla on kanta alkoholin kuskaamiselle. Tästä oli lehdessäkin jo aikoinaan juttu eikä tilanne ole muuttunut mihinkään.
        https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/viron-tulli-muistuttaa-tuontirajoituksista-monen-suomalaisen-viinaralli-on-karahtanut-latvian-ja-viron-rajalle/766709/

        Voisikohan Suomi samalla tavalla estää kaikkien Virolaisten ja Latvialaisten (varkaiden) tulemisen Suomeen? Olette kaikki varkaita ja estämme pääsynne suomeen vaikka on vapaa liikkuvuus, jos ette pysty todistamaan, että ette tule varkaisiin!
        Ihan samoin nuo kaikkki on varkaita kun tulli yrittää estää yli "ohjearvojen" tuonnin!


      • JotainRajaaKiitos

        Kielletty on, mutta maahantulokielto ei paljon auta jos sitä ei noudateta.
        Aivan sama kaikkien lakien ja asetusten kanssa - ei paljon auta jos niitä ei noudateta.

        Tullin ohjearvot ovat sen verran korkeat, että vain trokarit ja todelliset suur-alkoholistit kärsivät niistä. Muille ohjearvot ovat riittävät.

        Mitä tehdään kotimaisille rikollisille, lähtetään pakolaisina Ruotsiin voisi toimia ja olla yhteiskunnalle paras ratkaisu.


      • JotainRajaaKiitos
        6pulloa45pros kirjoitti:

        Tuossa jutussa Viron tulli muistuttaa, että EU:n "ohjeellisia" henk.koht. käytön tuontirajoja, joista käytetään jutussa virheellisesti nimitystä "määräys", valvotaan myös Viroon Latviasta viinoja tuotaessa. Siis jos kuljetuttaa omaan käyttöön ostamaansa viinaa lavakaupalla. Mutta ohjearvojen alle jäävistä määristä ei puhuta mitään. Esimerkiksi jos tilaisin Keski-Euroopassa sijaitsevasta kaupasta ostokseni 6 pulloa väkeviä Virossa sijaitsevaan osoitteeseen, ei ole missään kiellettyä.

        Miksi tilaisit Keski-Euroopasta Viroon kun voit tilata suoraan Suomeen? En ymmärrä mikä estäisi tilaamisen jos määrä on esim. mainitsemasi 6 pulloa väkeviä.
        Viron suhtautumista alkoholin tilaamiseen ulkomailta en osaa sanoa yhtään mitään. Lehtijutussa oli kyse vain matkustajatuonnin valvonnasta Viron ja Latvian rajalla.

        Suomen tilanteen tiedät kun luet ohjeet ja opit jotain uutta:
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/netista_tilaaminen/

        Ei ole vaikeata ymmärtää. Tämä on tosin muuttumassa, mutta nyt eletään tämän ohjeen mukaan.


    • efefefef

      https://yle.fi/uutiset/3-10447220

      Paskan marjat mitkään kansanterveydelliset syyt vaan jotkut mm tämä saarikko mukaan lukien halauasi, että alkoholilla saataisiin kerättyä mahdollisimaan paljon verotuloja. Siinä oikea syy. Ikävä kyllä tämä alkoholin verotulojen kerääminen suomessa on siiitä syystä hankalaa,että me ollaan eu jäsenmaa ja monessa muussa jäsenmaassa alkoholivero on paljon kevyempi. Näin ollen on typerää laittaa alkoholiin niin paljon veroa, että verotuloja karkaa ulkomaille.

      • voijee

        Niinpä niin, olen samaa mieltä tästä verojen keruusta, Keskusta asialla pyhäkoululasten ilmeellä. Ikävä, että ehtivät asian päätättää ennen seuraavia vaaleja, hyvin tietäen etteivät muutenkaan tule pärjäämään, ja Kokoomuskin , ja Siniset... vaan missäs paska jossei rattailla!


    • wfwfwf

      Kohdasta n 36:00 eteenpäin. https://www.katsomo.fi/sarja/huomenta-suomi-33001003011/perjantai-12-10-klo-625-974982

      Wallinheimo on ihan oikeassa ja Puska väärässä. Puksan mukaan alkoholi on muka joku eityinen haitta tuote jonka ei pitäisi liikkua eu:ssa vapaasti. Espnajassa tai jossain Italiassa viinit katsotaan taas ihan normaaliksi elintarvikkeiksi. Suomessa jonkun mukaan haitta tuote joka pitää verottaa korkeasti ja monopolisoida. Etä myynniissä suurin huolin aihe on vain ja ainoastaan menetetyt verotulot. Ei mikään muu. Ensivuonna jälleen alkoholiveroa vaan nostetaan joka aiheuttaa vaan sen, että verotuloja karkaa yhä enempi ulkomaille. Toki tuolla voi silti saada verotulot nousemaan. En sitä sano. Läheskään kaikki kun ei mihkään viroon lähde tai netistä tilaa. Ilmesesti vaan kannattaa tehdä näin, että antaa mennä osa alkoholin verotuloista ulkomaille. Tulos on silti parempi näin kuin mitä saataisiin viron tasoisella verolla. Ensivuonna on kuitenkin päivan selvää, että viinaralli taas kasvaa. Virossa suomen matkiminen ei onnistunut. Se vei rahat latviaan ja siellä suunnitellaan veron palauttamista vuoden 2016 tasolle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe