Apua r vikaan??

Epätoivonen

Alan olee jo todella epätoivonen r kirjaimen kanssa.
En vaan osaa sanoo sitä, ei se vaan onnistu. Joskus olin kuulemma sanonu sen oikein, äiti oli iloinnu siitä, mut sitte se ei oo enää tullu. Oon siis 12 vuotta.
Kävin 1,2,3 ja nelos luokat eri puheterapauteilla, ja tulos on pärinä.
Sit ne luovutti mun kaa. Ja nyt kun haluaisin puheterapeutille, äiti sanoo, että oon jo "liian vanha". Voiko r kirjaimen osaamiseen olla liian vanha? Ens vuonna ku ylä-asteelle pitäis mennä, ni ois kiva osata se siihen mennessä.
Oon ajatellu harjotella sähköhammasharjan kanssa, mut mitä vinkkejä teillä on? Apua?

6

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epätoivonen

Kukaan täällä? :((

• Pokke

Ole luottavaisin mielin. kaikki korjaantuu ajan myötä. Mukavaa joulun odotusta!

• kylläseonnistuu

Et missään tapauksessa ole liian vanha oppimaan-sitä et ole ikinä. Tässä on aika hyvä linkki. Osaat varmaan tämän verran englantia, jos et joku kaverisi tai vanhempasi osannevat.
      https://www.youtube.com/watch?v=n5jzqGmOLhk
      Suomennan sulle ton tähdellisimmän kohdan tosta. Kielen pää ja ainoastaan pää koskettaa kitalakea aika lähellä yläetuhampaita. Ja kieli on rentona.
      Harjoittele ton kanssa, sen pitäisi ihan pian tulla,kun vaan oivallat sen. Toinen youtubessa on: äännekoulu ja d-harjoitukset. Kieli koskettaa kitalakea samasta kohdasta sekä R- että D- kirjaimen kohdalla. Jos osaat jo sanoa D:n olet tosi lähellä onnistumista. Yritäpä sitten, kun alat harjoitella, vaikka seuraavia sanoja: du-ro, di-ra, da-ra, do-re-mi. Ihan rauhassa ja pidä, vaikka pieni tauko, kun tavu vaihtuu. Koitapa noita ja kerro miten menee-voidaan miettiä asiaa lisää, jos ei heti onnistu. Ja jos onnistut, tule ihmeessä kertomaan.

• ÄRRRRR

Huutele naapurille ,että saatanan kyRpä ,akkas on karsee kyRvän peRään.PersRreikäänkin ottaa kyRpää.

• ehd3l32l

Vakavasti...
      Oletko antanut asian tuntija lääkärin tutkia sinua?
      Tietyn tason R-vika käy korjata pienellä leikkauksella.

• jnyvrdexxs

Joissakin tapauksissa ärrä vikaan auttaa pieni leikkaus. Jos sellaisen toimin piteen tarve on, niin harjoittele ei tuota tulosta. Kannattee tutkituttaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe