Voiko täysi-ikäistä määrätä laihuuden takia pakkohoitoon?? Pelkään et mut pakotetaan sairaalaan :(
voiko täysi-ikäistä pakkohoitoon?
3
195
Vastaukset
- butterflye
Voi, jos bmi on alle 13 (niin epäreilua et alaikäisen voi pakottaa paljon helpommin...)
- järkeillen
Kai se riippuu kokonaistilanteesta. Osoita yhteistyökykyä ja motivaatiota parantumiseen, niin ehkä pärjäät avohoidossa?
Pakkohoitoa määrätään monilla syillä. Silloin ihminen on vaaraksi itselle tai muille. Anoreksian lisäksi ihmisellä saattaa olla jokin muukin vakava psyykkinen sairaus. Nälkiintyminen itsessäänkin aiheuttaa nk. nälkäpsykoosin. Todellisuudentaju on jo hämärtynyt, kun ihminen yrittää nälkiinnyttää itsensä hengiltä. Eli mahdollisuus joutua pakkohoidetuksi ja pakolla nauttimaan psykoosilääkkeitä on ihan todellinen.
Toisaalta taas potilaita on enemmän kuin mikään psykiatrinen yksikkö vetää. Eli hoitoon on myös vaikeaa päästä, vaikka haluaisi. Tilanne puhuu sen puolesta, että asiallinen ja motivoitunut anoreetikko voisi päästä avohoitoon. - fannukka
Kyllä joutuu. Itse olin osastolla opettelemassa syömistä pari vuotta sitten mm. diagnoosina laihuushäiriö. Nyt diagnoosiksi tuli loppu syksystä syömishäiriö, anoreksia ja lähete syömishäiriötiimiin vaikken halunnut. Pakkohoidosta vältyn kunhan en ole missään hoidon piirissä, tosin tuo aika on mutten tiedä menenkö. Itse olen yli 40 vuotias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732