Onko kukaan käynyt Sheine Iten konserteissa, soittaa kuulema juutalaista ladino-musaa? Osui tämmöinen fb:n kautta haaviin... http://www.basso.fi/noste/sheine-ite/
Onko hyvä bändi, onko kokemusta?
Millaista se ladino on? Kletzmerin tunnen, mutta tuo ladino on vierasta... Onko ladinossa juutalais-uskonnollisia juuria, Tooran peruja sanoituksissa tms, kuten usein juutalaisissa lauluissa on? Vai onko se täysin maallistunut musiikkilaji?
Millaista on juutalainen ladino-musiikki?
2
202
Vastaukset
- sheine
Sheine Ite is coming to Geneva!!
Sheine Ite vient à Geneve!!
Sheine Ite propose un voyage en terres musicales judéo-espagnoles. Particularité : le groupe vient du grand nord et intègre des sons folkloriques finlandais et des poèmes anciens à ces danses andalouses.. ! Parfois choc de cultures, parfois rencontre sensuelle.
Unique date en Suisse.
Sheine Ite is a modern Ladino group with roots deep in Jewish and Finnish folk music.
Ladino is a music style and genre of the Spanish Jews.
The lead singer Jenny Liebkind is a Finnish Jew who formed Sheine Ite to bring together her Finnish roots and her Jewish soul. The result is a beautiful, multicultural mix of styles and languages all coming together effortlessly.
They use old Ladino poems and Finnish folk songs to create new and exciting world music.
https://www.facebook.com/events/345404922485651/ - Deronda
Ladinomusiikilla on monia juuria, mutta yhdet juuret on flamengossa. Tämän musiikin suuri nimi on Yasmin Levy.Youtubesta löydät hänen esityksiään. Noin viisi vuotta sitten hän esiintyi Jyväskylän Kesässä ja oli erinomainen konsertti.
Yasminin isä keräsi elinaikanaan talteen paljon ladinoa Välimeren eri maista. Hän on siis ladinon Elias Lönroth. Kielenä ladino on pian kuoleva kieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006