Kuinka moni otti pneumokokki rokotuksen tänä syksynä, kuinka moni rokotettiin vastoin rokotteen ohjeita. Tuleeko seurauksia kuten sikaflunssa rokotteesta. Miten rokottajat ohjeistetaan. Tuttavien puolesta.
Pneumokokki ja THL
37
213
Vastaukset
- kysyynuori
Ei noudatettu rokotteen tekijän rokoteohjeita kuka vastaa seurauksista.
- ohkjihuy
Aika moni vanhus kuolee nimenomaan pneumokokin aiheuttamiin tauteihin, kuten keuhkokuumeeseen. Se ei ole heikoille mikään hupitauti.
Meidänkin suvusta mennyt tuohon jo pari vanhusta muutaman vuoden sisällä!
yli 50v riskiryhmässä - onhyväon
Hyvä rokote on, itse sairastin joka talvi keuhkokuumeen. Nyt rokotteen jälkeen en yhtään. Keuhkokuumeet veti tosi huonoon kuntoon ja toipuminen kesti kuukausia.
- THL-osa-rosvokerhoa
Lahjottu THL rahasti sikainfluenssassa kansaa rikollisten lääkefirmojen lukuun, mistä seurasi narkolepsiaa ja muuta kivaa monille roktoetuille. Kukaan järkevä ei luota THL:n toimintaan. Jos pahimmat rikolliset sieltä laitettasiin telkien taa, minne kuuluvat, ehkä jo vuosikymmenen sisällä luottamus voisi palautua.
- Pneumokokki
Pneumokokki rokote ei ole sellainen, jota voisi yleensäkään saada julkisen terveyshuollon kautta. Ei ole määritelty riskiryhmiä siihen. Omakustanteisena sen voi saada.
- dgsrgf
Aika moni vanhus kuolee nimenomaan pneumokokin aiheuttamiin tauteihin, kuten keuhkokuumeeseen. Se ei ole heikoille mikään hupitauti.
On aivan loistavaa, että siihen on saatu rokote.
Itse otin neljä vuotta sitten, ei ole vielä oireita rokotuksesta tullut, eikä sen puoleen keuhkokuumeitakaan enää.- rokotevastaisuus
Mutta jos terveyskeskuksen hoitaja rokottaa valmistajan ohjeiden vastaisesti kuka korvaa jos tulee seurauksia.
- Selvennä.mitkä.ohjeet
Valmistajan ohjeiden vastaisesti? Mitä tarkoitat?
- bkopö
Ohjeiden jotka on mm.lääkeinfossa ja lääkepakkauksessa.
- Luulisi.niin
Eiköhän kunta vastaa omista työntekijöistään.
- oijuhyt
Millä tavalla ohjeiden vastaisesti?? mitä teki väärin=?? esimerkkejä kiitos!!
- hiljaisuusvaan
Niin työntekijöistään muttei kuntalaisistaan jotka kävi rokotuksessa.
- hjgjyjkhuk
Pneumokokkirokotteesta sitä haluavat maksavat lähes 100 euroa, tuskin sitä kukaan on aloittajan tuttaville väkisin pistänyt. Ja sen ostamiseen apteekista tarvitaan lääkärin lähete, joten eiköhän lääkäri katso potilaan tiedoista, sopiiko rokotetta heille antaa.
Saisivatkohan ne tuttavat paremmin vastauksen huoleensa ihan kysymällä vaikka terveydenhoitajalta kuin sinulta tai täältä palstalta, kun ei nyt ihan hallussa taida tuo rokotustieto olla.- Anonyymi
75:lle rokotetta suositeltiin.
85:lle rokotteesta ei kuulema olisi hyötyä.
- ohjeet
Ei kai kukaan väittänyt että väkisin pistettiin vaan ettei pistetty niin kuten ohjeissa sanottiin, mää ymmärsin. Kuis sun hallussa
- hokjlyjk
Kyllä nyt täytyisi vähän avata, mitä ohjetta ei ole noudatettu, rokottaminen on suhteellisen yksinkertainen toimenpide, puhdistetaan iho ja tökätään neula ja painetaan mäntää.
- oikjhuyt
juuri noin. taas joku vajakki jankkaa jotain omaa höpöään. millatavalla ohjeiden vastaisesti? missä kunnassa???
- nnnnnnnnno
.........n
- 45184lok
Jospa aloittaja nyt armollisesti lopettaisi tuttaviensa säikyttelyn, kun ei edes tunnu tietävän, mistä rokotuksesta on kyse.
Aika moni ihminen sentään on jäänyt rokotuksen jälkeen henkiin tai jopa sen takia. Rauha. - jooäläkeuhkoo
Ehkä aloittaja ei säikyttele vaan tuttujentuttu ihan itse ymmällään. Ei tossa yhdessä ollut että rokotettiin toisin kuin mitä rokotteen valmistajan neuvot.
- ojlpyjok
No miksei se herrajestas soita sinne terveyskeskukseen tai missä liekin ohjeiden vastaisesti rokotettu ja kysy sieltä, jos asia vaivaa? Miksikä tämä asia nyt täällä valittamalla tulee?
- hujikolpå
Rokottajavap
- alanasiantuntija
Kyllä tämä on paras paikka selvittää rokotteensa ja kaikki tautinsa. Lääkärit, terveydenhoitajat tai apteekit ei ymmärrä hölynpölyä. No, ehkä lääketehtaan johtajalta kannattaisi kysellä tämän tietopankin lisäksi.
Siis onko pneumokokkirokote nyt annettu väärälle puolelle takapuolta, onko potilaan väri muuttunut sekä sisä- että olkopuolelta? Maksoiko rokotteen yhteiskunta vai potilasparka ihan itse? vaikutukset näkyy kyllä uuden vuoden jälkeen päänsärkynä ja oksenteluna. - kalahtiko
Ootko väärinrokottaja itse kun noin kilahdit
- piikitön
Hyvin on pärjätty 15 vuotta ilman rokotteita, ja olen terve kuin pukki.
- ojlkjui
Sanoi lapamato ja kurkisti takamuksesta :D
- rabieskin.käy
No eka kunnon kurkkumätä bakteeri ja intuboituna teho-osastolla, niin alkaa rokottaminen taas maistua...
- daergbb
Meillä on usean miljardin rokoteohjelma ja taudin saamisen todennäköisyydet on aina sen 0,00005%, kuoleman todennäköisyys esimerkiksi infulenssassa alle 70 vuotiailla 0%. Ei noissa rokotteissa ole muusta kysymys kun lääketehtaitten kusetuksesta. Suomalaiset ovat fiksua kansaa ja heräävät kokoajan lisää josku tuo ei enää onnistu. Yksi rokote maksaa 17 €ja sen maksaa valtio rokotteita tilataan kahden miljooanan erissä. Jokaienne voi laskea tarttuneet ystävänsä tai vaikka käydä tilastoja läpi THL:än omilta sivuilta.
- iujhgytr
ihan täyttä sontaa! esim. isorokko saatiin maailmassa kuriin rokottamalla!
- opiskelkaa
Ne varmaan rokotti ohjeiden mukaan;)
- 4512842
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/il-influenssaan-kuollut-ainakin-38-ihmista-menehtyneista-kaksi-lapsia/5742740
Jep , käytiin vissiin eri prosenttilaskua opettavaa koulua. - daergbb
iujhgytr kirjoitti:
ihan täyttä sontaa! esim. isorokko saatiin maailmassa kuriin rokottamalla!
Niin,vai paraniko vain hygienia..Mieti sitä aikasi kuluksi. Olit tietysti paikalla,etpä tiannut olal =)
- gsasq22
4512842 kirjoitti:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/il-influenssaan-kuollut-ainakin-38-ihmista-menehtyneista-kaksi-lapsia/5742740
Jep , käytiin vissiin eri prosenttilaskua opettavaa koulua.Suomessa? =D
- Anonyymi
Itse otin rokoteen tänään, kun uskon sen suojaavan ainakin corona virukselta. Otin myös infulessarrokotteen samalla.
t: teräsmies- Anonyymi
"Tänäänkin murskaantuu taas liikentessä jonkun teräsvartalo...vieläkö meillä on kaljaa?"
-Juhani Leskinen
- Anonyymi
Otin kanssa pneumokokki ja flunssa rokotteen. Corona tekee nimenomaan pahimmassa versiossaan keuhkokuumeen, josko tuo auttaisi.
- Anonyymi
Kävin ottamassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024813Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1061001Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah30984Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971