Ketkä maksaa tankkauksen kassalle?

tankkihassuja

En ymmärrä miksi jotkut maksaa tankkauksen sisällä kassalla? Miksei tankkaa kortillaa tai setelillä automaattiin? Missä on vielä niin vanhanaikaista?

36

4521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varastaminen.väärin

      Pitäähän polttoaine käydä maksamassa. Samalla maksutapahtumalla saa oluet ja tupakatkin.

      • Pysähdysansaintalogiikka

        Ylihintaista polttoainetta huoltoasemalta ja ylihintaiset ostokset päälle...


      • veio4

        Siihen on syynsä.
        Jenkeissä kylmäasemat valtasivat alaa ja nyt haikaillaan entisiä aikoja, Koska rikollisuus on lisääntynyt kylmäasemilla.

        Täällä sokeasti matkitaan Jenkkejä mutta jostain syystä enimmäkseen vain heidän tekemiään virheitä joista he ottavat opikseen mutta täällä ei opita mitään, matkitaan vain.


      • Anonyymi
        veio4 kirjoitti:

        Siihen on syynsä.
        Jenkeissä kylmäasemat valtasivat alaa ja nyt haikaillaan entisiä aikoja, Koska rikollisuus on lisääntynyt kylmäasemilla.

        Täällä sokeasti matkitaan Jenkkejä mutta jostain syystä enimmäkseen vain heidän tekemiään virheitä joista he ottavat opikseen mutta täällä ei opita mitään, matkitaan vain.

        Kommentoin nyt vanhaa viestiä mutta noinhan se asia on. Suomessa matkitaan kaikkia USAn virheitä. Hyvä esimerkki tästä on BLM-liike jonka ajatus on tietenkin hyvä mutta toteutus päin h*lvettiä.


    • niilokuraperse

      Eihän korttitankkauspisteestä edes saa tankattua ellei ole ensin maksanut kortilla? Miksi edes on olemassa vielä sellaisia bensamaatteja joista tankataan ensin ja sitten mennään sisälle maksamaan? Miksei kaikki voi olla seteli ja kortti pelaavia?

      • onneksi-palvelua

        Voi siellä sisällä maksaa kortillakin. Itse käytän Shellin palveluasemia, joissa auto tankataan valmiiksi. On kätevää, eikä tarvitse käydä sisällä pesemässä bensankatkuisia käsiä.


      • oletko.pelle
        onneksi-palvelua kirjoitti:

        Voi siellä sisällä maksaa kortillakin. Itse käytän Shellin palveluasemia, joissa auto tankataan valmiiksi. On kätevää, eikä tarvitse käydä sisällä pesemässä bensankatkuisia käsiä.

        No miten vitussa sä oikein tankkaat? Onko tuollane helppo perusasiakin liian monimutkane Etelä-Suomen pellelle?


    • premiumcustomer

      Jos on tietyn bensafirman luottokortti jossa ei ole sirua.

      • HyväOli

        Sellainen oli kauan sitten ja sillä sai hyvän alennuksen, eikä ollut mitään kortin vuosimaksujakaan..., sitten alennus surkastui ja tuli vuosimaksu, lopetin ko. ketjussa käymisen. Muutaman vuoden päästä koko merkki lopetti suomessa.


    • VanhaTapa

      Hyvä kysymys. Huomannut samaa myös, vaikka ei osta muuta. Pitäähän tuollainen silloin myyjää palvelemassa vain tätä tankkaajaa, jolloin se on pois muusta kassatyöntekijän työstä. Yksi syy tietysti jos tämä kortti/seteliautpomaatti ei toimi kuten pitäisi. Vaikea tosiaan löytää kovin muuta syytä, vessassa käynti kenties ties.

    • sisälle-maksamaan

      Käteisellä on pakko käydä sisällä maksamassa. Miten muuten saat tankin täyteen? Seteliautomaatti ei anna vaihtorahaa.

      • Harmaatalousko

        Ketä vielä viitsii pelata käteisellä...


      • rahamies65

        Yrittäjällä, kuten minä on "pimeää" rahaa. Koneyrittäjälle vieläkin joku maksaa käteisellä työstä, josta ei saa kotitalousvähennystä. Nämä pimeät rahat pitää saada kulutettua jotenkin. Ruokakaupassa, vaatetusliikkeessä ja monessa muussakin paikassa jossa voi maksaa käteisellä, niin maksan käteisellä. Pimeää rahaa ei voi tallettaa omalle pankkitilille, jos talletuksia on huomattavan paljon, niin verottaja alkaa kyselemään, mistä ne on saatu. Etes pankissa ei voi maksaa omaa isoa laskua käteisellä, pitää antaa pankille selvitys mistä rahat on saatu. Minulla oli suuria vaikeuksia auttaessani poikaani, joka oli pikavipeillä ja pelaamisella aiheuttanut itselleen 52 000 € velat. Ne muodostuivat muutaman tuhannen euron laskuista. Jouduin kiertelemään ympäri Suomen maata, että löysin pankkeja joissa käteinen kelpasi ja sain maksettua poikani valat.


      • veio4
        rahamies65 kirjoitti:

        Yrittäjällä, kuten minä on "pimeää" rahaa. Koneyrittäjälle vieläkin joku maksaa käteisellä työstä, josta ei saa kotitalousvähennystä. Nämä pimeät rahat pitää saada kulutettua jotenkin. Ruokakaupassa, vaatetusliikkeessä ja monessa muussakin paikassa jossa voi maksaa käteisellä, niin maksan käteisellä. Pimeää rahaa ei voi tallettaa omalle pankkitilille, jos talletuksia on huomattavan paljon, niin verottaja alkaa kyselemään, mistä ne on saatu. Etes pankissa ei voi maksaa omaa isoa laskua käteisellä, pitää antaa pankille selvitys mistä rahat on saatu. Minulla oli suuria vaikeuksia auttaessani poikaani, joka oli pikavipeillä ja pelaamisella aiheuttanut itselleen 52 000 € velat. Ne muodostuivat muutaman tuhannen euron laskuista. Jouduin kiertelemään ympäri Suomen maata, että löysin pankkeja joissa käteinen kelpasi ja sain maksettua poikani valat.

        Näyttää siltä että isä ja poika samasta puusta veistetty karkealla terällä.


    • tankkaaminen-turhaa

      Mitä järkeä on ylipäätään maksaa edes tankkaamisesta? Minä siirryin etätöihin ja möin auton pois. Nykyään pystyy hoitamaan käytännössä kaiken sähköisesti. Lähikaupassa voi käydä kävelemällä hakemassa ruokaa.

      Henkilöauto on fossiili, jota ei enää nykymaailmassa tarvitse. Jos joku luulee sellaista tarvitsevansa, niin on silloin jumahtanut auttamattomasti 1900-luvulle.

      • Tarveanalyysi

        Monessa firmassa ei sallita "paperihommissakaan" etätöitä tai luokkaa 1pv per viikko.
        Ne firmat missä päälikkö viettää etätöitä Espanjassa tai taikkulassa, vaikka muut on Suomessa onkin poikkeuksia ja voi kysyä tarvitaanko koko päälikköä.


      • etätyö

        Etätöitä ei todellakaan sallita kaikissa firmoissa. Itse olin töissä Destialla ja työvälineenäni olivat tietokone, puhelin ja auto. Työpisteeni sijainnilla ei siis ollut mitään merkitystä. Minun piti kulkea töissä Oulussa, kotipaikkani on Rovaniemi, jossa on myöskin Destian toimipiste, mutta minun ei sallittu olla töissä Rovaniemen toimipisteessä. Kaiken lisäksi Oululla ei ollut siinäkään mielessä mitään merkitystä, että siellä ei ollut ketään muita minun yksikkööni kuuluvia henkilöitä. Minun yksikkööni kuuluvat muut henkilöt olivat Tampereella, Kuopiossa; Mikkelissä ja Helsingissä. Pomoni oli vain saanut päähänsä, että minun piti olla Oulussa. Oli siinä kylläkin osansa voimakkaasta vittuilusta.


      • sipulikos

        Ja katso ainoa vihreä eli Pentti Linkola on opetellut käyttämään.......


      • talo.3dtulostimella.ko

        Miten luulet että joku pääsee raksatöihin jossain susirajalla, missä busseja ei oo kulkenu enää sotien jälkeen. Jotku tässä maassa tekee vielä oikeita töitäkin, eikä jotain vitun etätöitä.
        Vai meinaatko että etätyönä voi tulostaa kerrostalon omassa kämpässä ??


    • gaasgeissonit

      Kortti automaatilla saadaan rehelliset markkinat? Tililtä tulee rahat, joita nalle walruus valvoo haukan silmin!

    • AVotVodka

      Pimeät eahat saa hyvin käytettyä bensaan. Käy kassalle viemässä ryppyiset setelit ja a vot!

    • P.e.n.t.t.i

      Keskinkertaisuudet murehtivat asioista aloittajan tapaan.

      Itse kurvaan Shellille ja poika tankkaa ja tarkastaa vedet. Vielä olisi kehitettävää sen verran että maksun voisi tehdä nousematta autosta kuten ennen vanhaan.

      • veio4

        P.e.n.t.t.i
        Sinulla on vastattavaa toisella palstalla mistä pakenit.


      • P.e.n.t.t.i
        veio4 kirjoitti:

        P.e.n.t.t.i
        Sinulla on vastattavaa toisella palstalla mistä pakenit.

        Pentti vaikuttaa laajalla alueella eikä voi aina seurata ristikytkentöjä. Laitapa huolesi nyt kysymyksen muotoon ihan tällä palstalla.


    • Kjwevckvjwr

      Läskiperseet ei näköjään edes viitsisi nousta maksamaan kassalle. Minä teen sen mielelläni ja saan kupin kahvia ja hymyn kassatytöltä. Ja tietty käteisellä. Kaiken maailman korttipellejä sitä sikiää.

    • Maalaistaksi

      Ne kellä rahaa on, maksaa käteisellä tankin täyteen. Perse aukiset vitosella seteliautomaatista.

      • Alvitonsullemulle

        Jep maalla ei kortteja tunneta, vastahan sitä luovuttiin oravannahoista, joten paperiraha toimii vaihtotaloudessa hyvin.


    • Fyffendal

      Ne, joilla on RAHAA.

    • Töööt

      Huolenaiheet ne on sinullakin. Jos joku haluaa maksaa kassalle, niin mitä sitten? Onko se sinulta pois?

    • eikökelpaa

      Mulle töötätään torvea, vaikka on selkeät ulos ja sisään liikennemerkit selkeästi luettavissa.

    • Rahaa_On

      Se automaatti ei myy tupakkiaskia, kassa myy.

    • Irtisanomisvuosia

      Tänä talvena jouduin Orivedellä maksamaan kassalle, kun polttoaineen varoitusvalo oli palanut jo n. 100 km. Seteliautomaatti oli poistettu, eikä tilillä ollut saldoa kortilla maksamiseen. Onneksi päiväsaikaan sai korttiautomaatista tankata kassalle maksaen.

      Kassaneiti oli ammattimaisen ystävällinen, vaikka köyhyys näkyi kuluneista vaatteistani. Näitä asiakaspalvelun rautaisia ammattilaisia on aina huojentavaa tavata. Sain vielä senttipyöristyksen edukseni: Kun tankkasin 20,01 eurolla, niin ei tarvinnut antaa kuin 20 euron seteli. Parasta 20,02:ta ei kannata yrittää, koska sitten lirahtaa helposti liikaa ja tulee nolo tilanne, kun sitä viisisenttistä ei sitten löydykään.

    • eqrtyuqiopå

      "Itse käytän Shellin palveluasemia, joissa auto tankataan valmiiksi. "

      tiedätkös poikanen jos aseman miehet tankkaavat niin he usein pätkivät tankkausta ja se "vakaus" eli oikea mittaus on vain yli 5 litran määrille. Jos katkot kuten muutamat lopussa et saa sitä määrää kun mittari pyörii.

    • softball

      Onhan se mukavampi mennä sisälle lämpimään seuraamaan ikkunasta kun poika vaakasuorassa räntäsateessa tankkaa autosi ja siirtää sen vielä parkkiin pois mittarikentältä.

    • Anonyymi

      jouduppa kerrankin stimmauksen uhriksi,kun tili tyhjennetään

    • Anonyymi

      Luottokelvottomalla ei ole kortteja, vain käteistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe