Mietinpä vaan...

7plus2

Sitä vaan mietin että reipasta ylinopeutta ajavat perustelevat asiaa sillä että eihän sitä nopeusmittaria jatkuvasti voi tuijotella jne. No jos nyt jono sattuisi kulkemaan esim. 5 alle rajoituksen, niin miksi sitä mittaria siinä tapauksessa pitää niin tarkasti katsella? Ajettaisiin vaan jonossa riittävillä turvaväleillä eteenpäin. Erikseen sitten tietysti jos mennään todella reilusti alle rajoituksen. Siinäkin tapauksessa muuten kannattaa se turvaväli pitää, helpottuu ohitus huomattavasti kun näkee eteenpäin.

31

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isotisublondi

Osta hyva mopo halba hinda, sulle nyt vain erikoistarjous! Pillua et saa jos ajelet alle rajoituksen!

• kädettömiä_ovat

Ylinopeutta ajavat eivät osaa. Rajoitusten mukaisesti ajaminen vaatii taitoa ja sitä ei kaikilta löyty.

Näkeehän sen jo heidän kommentista "ei sitä nopeusmittaria jatkuvasti voi tuijotella" ettei ajamisen lahjoja ole. Eivät siis osaa.

• Haista perse homo perse kun kaikki tietää että nopeus rajotukset on laitettu jumalauta tahallaan liika mataliksi ja sitten perkele tutkataan niitä jotka ajaa nopeanmin kun keli on hyvä ja auto on hyvä ja rajotus helvetin alhanen !

• BemaritTolppienYmpärillä
        330d-ja-hajis kirjoitti:

Haista perse homo perse kun kaikki tietää että nopeus rajotukset on laitettu jumalauta tahallaan liika mataliksi ja sitten perkele tutkataan niitä jotka ajaa nopeanmin kun keli on hyvä ja auto on hyvä ja rajotus helvetin alhanen !

Sulla on kyllä selvät fantasiat homoihin ja niiden perseisiin. Normaalin heteron sanavalintoihin kirjoitteluissa ei jokaisessa viestissä mainita samassa määrin kyseisiä sanoja. Ja mitä tulee nopeusrajoituksiin niin edes näilläkään rajoituksilla ei Bemarit eikä paremmatkaan autot pysy tiellä niin mite ne pysyisivät tiellä suuremmilla nopeuksilla?

• Naapurikateus

Eipä sinullekaan ole paljoa jaettu. Vetoat aloittajan provoväitteeseen.
        Älä ihmettele jos elämäsi on usein vaikeaa.

• ei-osunut
        Naapurikateus kirjoitti:

Eipä sinullekaan ole paljoa jaettu. Vetoat aloittajan provoväitteeseen.
        Älä ihmettele jos elämäsi on usein vaikeaa.

Kommentistasi näkee että kenellä niitä vaikeuksia on ;-)

• Älä mieti. Edes me, jotka ajamme varsin maltillista ylinopeutta, tuskin käytämme tuota perusteluna. Kukaan, joka ajaa reipasta (=~30 km/h) ylinopeutta tuskin käyttää...

Mitä jonossa ajamiseen tulee, minä menen saavuttamani johon ohi suhteellisen nopeasti, täysin riippumatta siitä, ajanko sitä ennen ylinopeutta vai en. Eihän se vaikuta asiaan...

• oletko.lain.yläpuolella

Miksi kuvittelet, että sinulla on oikeus ajaa "maltillista ylinopeutta"?

• SuomiKyttääjaSairastaa

Eipä kuulu sinulle kotipoliisi/kerrostalokyttä miten muut ajaa. Hankkisit elämän ja harrastuksen, niin ei tarvitsisi kytätä muita.

• oletko.lain.yläpuolella
        SuomiKyttääjaSairastaa kirjoitti:

Eipä kuulu sinulle kotipoliisi/kerrostalokyttä miten muut ajaa. Hankkisit elämän ja harrastuksen, niin ei tarvitsisi kytätä muita.

Eli sinäkin kuulut näihin runkkareihin, jotka kuvittelevat saavansa ajaa kuin nopeusrajoituksia ei olisikaan. Miksi?

• Kjell.D.A.Pippelström

Ei sinulla kyllä ollut mitään kiirettä pois kuumien kundien jonosta, ja hyvä niin...

• oletko.lain.yläpuolella kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että sinulla on oikeus ajaa "maltillista ylinopeutta"?

Mistä sinä ensinnäkin sait päähäsi, että minä näin kuvittelin?

Itse asiassa minä kuvittelen. Se johtuu siitä, että nopeusrajoitukset on säädetty sillä periaatteella, että ne ylitetään vähintään 20 km/h luokkaa. Sen takia tuollaisesta pikkuylityksestä ei aiemmin juuri edes pysäytetty. Nykyään tietysti, kun liikennevalvonnan ykköstavoite on voittojen maksimointi, niin pienistäkin ylinopeuksista rangaistaan... Onneksi toisaalta oikeaa valvontaa on vähennetty ja pieni hidastus / ohitus kameran kohdalla riittää.

• RottaTheGreatChampion
        TheRat kirjoitti:

Itse asiassa minä kuvittelen. Se johtuu siitä, että nopeusrajoitukset on säädetty sillä periaatteella, että ne ylitetään vähintään 20 km/h luokkaa. Sen takia tuollaisesta pikkuylityksestä ei aiemmin juuri edes pysäytetty. Nykyään tietysti, kun liikennevalvonnan ykköstavoite on voittojen maksimointi, niin pienistäkin ylinopeuksista rangaistaan... Onneksi toisaalta oikeaa valvontaa on vähennetty ja pieni hidastus / ohitus kameran kohdalla riittää.

"Se johtuu siitä, että nopeusrajoitukset on säädetty sillä periaatteella, että ne ylitetään vähintään 20 km/h luokkaa."

Nyt jumalauta rotta pikkasen rajaa noille täysin idioottimaisille kuvitelmille. Tuollaisilla väitteillä se hakemasi suuren tietäjän ja liikenteen mestarin mielikuva itsestäsi häviää niiden viimeistenkin lukijoiden mielestä. Vain sinäh voit kuvitella ja jopa uskoa että nopeusrajoitukset on säädetty rikottaviksi. Helvetti mitä paskaa taas kirjoittelet.

• tättärääpippijuu
        TheRat kirjoitti:

Noin kuvittelivat nekin lahjoittajat, jotka maanantaina ajelivat tuosta lounaan suuntaan: https://goo.gl/maps/V1Rzf6w7C6s
        Tuossa pikku liittymässä oli tutka, kameratolppa on vajaan kilometrin päässä.

• tättärääpippijuu kirjoitti:

Noin kuvittelivat nekin lahjoittajat, jotka maanantaina ajelivat tuosta lounaan suuntaan: https://goo.gl/maps/V1Rzf6w7C6s
        Tuossa pikku liittymässä oli tutka, kameratolppa on vajaan kilometrin päässä.

Tilastotappioita. Noita tulee ehkä kerran per 100 000 kilsaa. Sen takia pitää ylinopeus pitää hyvinkin maltillisena, ettei mene nelinumeroisiksi nuo sakot...

• Delfin31

Eli ajellaan rajoituksen mukaan, niin niistä kameroistakaan ei tarvitse stressata... . Ja muillakin mukavampaa, kun ei tarvitse pelätä kaltaistesi kaahailijoiden takia.

• noudata.lakia
        SuomiKyttääjaSairastaa kirjoitti:

Kyllä se kuuluu aina kun se kerta vaikuttaa muihin liikenteessä. Jos et ymmärrä että liikenne ja siellä liikkuminen on yhteispeliä eikä kenelläkään tavallisella kansalaisella ole mitään erikoisoikeuksia, kannattaa sinun siirtyä julkisen liikenteen käyttäjäksi.

• sitä_odotellessa
        TheRat kirjoitti:

Keskinopeusvalvontaa odotellessa. Sillä saa loputkin asennevammaiset ruotoon. Tampereen rantatunnellissa on jo.

• noudata.lakia kirjoitti:

Kyllä se kuuluu aina kun se kerta vaikuttaa muihin liikenteessä. Jos et ymmärrä että liikenne ja siellä liikkuminen on yhteispeliä eikä kenelläkään tavallisella kansalaisella ole mitään erikoisoikeuksia, kannattaa sinun siirtyä julkisen liikenteen käyttäjäksi.

Miten ihmeessä muiden ylinopeus vaikuttaa muihin? Ylinopeutta ajava saavuttaa sinut, ohittaa, ja katoaa horisonttiin. Vai ajatko kenties itse enemmän ylinopeutta?

• päivänselvä...asia
        TheRat kirjoitti:

Miten ihmeessä muiden ylinopeus vaikuttaa muihin? Ylinopeutta ajava saavuttaa sinut, ohittaa, ja katoaa horisonttiin. Vai ajatko kenties itse enemmän ylinopeutta?

Vähän vastaavalla tavalla kuin "alinopeutta" ajavat vaikuttavat. Jos et kykene tajuamaan tämän, niin voi voi.

Jono syntyy yhtä lailla siitä että ylinopeutta ajava saavuttaa suurinta sallittua ajavan kun että suurinta sallittua ajava saavuttaa hitaammin ajavan.

Kyllä se yli suurimman sallitun ajaminen vaikuttaa tilanteisiin, vaikka et kykene sitä ymmärtämäänkään. Sovitaan sitten että Jos ylinopeutta ajavat eivät vaikuta niin ei sitten myöskään alinopeutta ajavat vaikuta.

• päivänselvä...asia kirjoitti:

Vähän vastaavalla tavalla kuin "alinopeutta" ajavat vaikuttavat. Jos et kykene tajuamaan tämän, niin voi voi.

Jono syntyy yhtä lailla siitä että ylinopeutta ajava saavuttaa suurinta sallittua ajavan kun että suurinta sallittua ajava saavuttaa hitaammin ajavan.

Kyllä se yli suurimman sallitun ajaminen vaikuttaa tilanteisiin, vaikka et kykene sitä ymmärtämäänkään. Sovitaan sitten että Jos ylinopeutta ajavat eivät vaikuta niin ei sitten myöskään alinopeutta ajavat vaikuta.

Alinopeutta ajavat vaikuttavat, koska hitaammin etenevät haittaavat nopeammin etenevien matkaa. Nopeammin etenevät taas eivät haittaa hitaammin etenevien matkaa.

> Jono syntyy yhtä lailla siitä että ylinopeutta ajava saavuttaa suurinta
        > sallittua ajavan kun että suurinta sallittua ajava saavuttaa hitaammin
        > ajavan.

Jonoa ei synny, jos ei jäädä ajelemaan jonon perään. Ohittaminen on helpompaa ja turvallisempaa ylinopeudella, joten ylinopeus ehkäisee jonoutumista.

> Kyllä se yli suurimman sallitun ajaminen vaikuttaa tilanteisiin, vaikka
        > et kykene sitä ymmärtämäänkään.

Anna yksi esimerkki, jossa ylinopeutta ajava vaikuttaa tilanteeseen *negatiivisesti*. Sitten ehkä ymmärrän... Tähän mennessä ainut esimerkki on sivutieltä tulija, joka arvelee ehtivänsä, mutta aiheutuukin kolari, koska joku ajaa ylinopeutta. Tosin tällöin pitää ylinopeutta olla "hieman" enemmän, luokkaa 100%.

• sivusta_seurannut

Heti tuli itselläni mieleen vaikka sellainen esimerkki että ylinopeutta ajava saavuttaa suurinta sallittua ajavan peräpusukirin eikä syystä tai toisesta pääse ohi. Jää siihen häiritsevän lähelle perää ajelemaan ja kyttäämään ohituspaikkaa. Vaikuttaa häiritsevästi ja negatiivisesti edellä ajavan ajoon.

• lisäys

Yllä olevaan lisäys että jos ei ajaisi ylinopeutta vaan samaa suurinta sallittua, niin ei tilannetta koskaan syntyisi. Ylinopeus siis vaikuttaa tilanteen syntymiseen.

• sivusta_seurannut kirjoitti:

Heti tuli itselläni mieleen vaikka sellainen esimerkki että ylinopeutta ajava saavuttaa suurinta sallittua ajavan peräpusukirin eikä syystä tai toisesta pääse ohi. Jää siihen häiritsevän lähelle perää ajelemaan ja kyttäämään ohituspaikkaa. Vaikuttaa häiritsevästi ja negatiivisesti edellä ajavan ajoon.

Haittaako tuossa enemmän se, että joku on saavuttanut sinut, vai se että hän ajaa "häiritsevän lähellä" perää? Jälkimmäinen kun ei johdu ylinopeudesta... Ensimmäiseen taas syyllinen löytyy peiliin katsomalla (ei välttämättä siihen, että joku saavuttaa, vaan siihen että se haittaa).

> jos ei ajaisi ylinopeutta vaan samaa suurinta sallittua,
        > niin ei tilannetta koskaan syntyisi.

Aivan, koska kaikki ajavat täsmälleen suurinta sallittua, eivätkä yhtäkään km/h:ssa alle? Eiku hups...

• MääEnMuista
        TheRat kirjoitti:

Haittaako tuossa enemmän se, että joku on saavuttanut sinut, vai se että hän ajaa "häiritsevän lähellä" perää? Jälkimmäinen kun ei johdu ylinopeudesta... Ensimmäiseen taas syyllinen löytyy peiliin katsomalla (ei välttämättä siihen, että joku saavuttaa, vaan siihen että se haittaa).

Aivan, koska kaikki ajavat täsmälleen suurinta sallittua, eivätkä yhtäkään km/h:ssa alle? Eiku hups...

Tottakai se häiritsee jos joku ei tajua pitää tarpeeksi pientä turvaväliä. Mutta pitikö se ilmoittaa metreissä vai sekunneissa? Hitto kun ei muista, mutta sää varmaan kerrot.

• äly_hoi
        TheRat kirjoitti:

Jälkimmäinen johtuu kyllä ylinopeudesta jos itse ajan suurinta sallittua. Miten se kaveri muuten sinne taakseni olisi tullut ellei olisi ajanut kovempaa kuin minä.

• äly_hoi kirjoitti:

Jälkimmäinen johtuu kyllä ylinopeudesta jos itse ajan suurinta sallittua. Miten se kaveri muuten sinne taakseni olisi tullut ellei olisi ajanut kovempaa kuin minä.

Jos sinä ajat suurinta sallittua, ja joku saavuttaa sinut, se johtuu ylinopeudesta.

Jos taas hän ajaa liian lähellä sinua, se johtuu liian pienen turvavälin pitämisestä. Itse ajan ylinopeutta jatkuvasti, mutta pidän reilua väliä edellämenijöihin, lukuunottamatta sitä hetkeä kun kiihdytän ohitusta varten...

• ihan.sama.mitä.sepostat
        TheRat kirjoitti:

Jos sinä ajat suurinta sallittua, ja joku saavuttaa sinut, se johtuu ylinopeudesta.

Jos taas hän ajaa liian lähellä sinua, se johtuu liian pienen turvavälin pitämisestä. Itse ajan ylinopeutta jatkuvasti, mutta pidän reilua väliä edellämenijöihin, lukuunottamatta sitä hetkeä kun kiihdytän ohitusta varten...

Se miten sinä teet ei vaikuta tippaakaan miten muut tekevät. Moni jää perääpuskuria nuuskimaan.

• ihan.sama.mitä.sepostat kirjoitti:

Se miten sinä teet ei vaikuta tippaakaan miten muut tekevät. Moni jää perääpuskuria nuuskimaan.

Varmaan jääkin. Mutta se ei johdu _ylinopeudesta_.

Ylinopeus on eri asia kuin liian pienen turvavälin pitäminen. Jälkimmäinen onnistuu ihan laillisella nopeudellakin. 90% kuskeista toki ajaa ylinopeutta (oman ilmoituksensa mukaan), joten siinä mielessä tuota varmaan tekevät enemmän ylinopeutta ajavat. Kuten kaikkea muutakin.

• täälläkin_näkee

Turha rottalaisen kanssa on vängätä. Hän on patologinen väittelijä ja väittelee väittelemisen ilosta. Ei ole niin väliä meneekö aina ihan oikein kunhan vain itse saa viimeisen sanan.

• NarsistitVänkääAina

Narsistin on päästävä esille ja ääneen vaikka sitten kiistelemällä asioista. Oma erinomaisuutta on tuotava esille aina kun mahdollista. Vääristynyt kuva itsestä saa narsistin kirjoittamaan "totuuksiaan" myös liikennepalstoille. Opettamalla muita ajamaan kuten narsisti itse haluaisi saa narsistin kuvittelemaan että nousee muiden yläpuolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe