Saunalahden puhelinkusetusmyyjä soitti, 050500507x

Elisa-alkanut-kusettaan

Saunalahden puhelinmyyjä soitti eilen illalla numerosta 050-500507x. Alkoi puhelunsa kertomalla kuinka meillä on hölmösti olemassa "täysihintainen" ja kallis sopimus Elisan ADSL-liittymästä.

Sitten alkoi puhejuttua tulla. En kolmen minuutin kuuntelulla saanut selvää että mitä tarkalleen oltiin myymässä ja millä hintaa. Pyysin lopulta että voitko lähettää tarjouksesta lisätietoja e-mailiin, koska olin puhelun aikana itse kauppareissulla.

Saunalahden myyjä sanoi että sellainen ei ole mahdollista. Koska "tässä on kyseessä tällainen tiskin alitse tehty erikoistarjous", ja se tarjous on ainutkertainen.

Sanoin etten periaatteessa tilaa mitään pelkän puhelinmyyjän kanssa käydyn keskustelun perusteella, haluan nähdä ennakolta uuteen mahdolliseen ADSL-sopimukseen liittyvän sopimustekstin. Sauniksen myyjä vastasi että senhän näkee sitten Tilausvahvistuksesta sen sopimustekstin, kunhan ensin vaan nyt teen tilauksen hänelle.

Kerroin että olen sellaisessa paikassa että en pysty enkä halua tehdä uutta sopimusta näkemättä ensin uuden sopimuksen sisältöä. Että mitä siihen sopimukseen kuuluu, ja mihin sitoudun.

Silloin Elisa/Saunalahden puhelinmyyjä vastasi että ei sitten mahda mitään. Teidän pitää vaan jatkaa sen vanhan "täysihintaisen" sopimuksenne kanssa eteenpäin. Jos ei nämä tässä hänen puhelimitse juuri kertomansa uudet ehdot teille tosiaan kelpaa. Puhelu päättyi siihen.

10

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäkäytöstä

      Urpo myyjä tosissaan.

    • selvä.peli

      Minä sanon suoraan kaikille puhelinmyyjille, että puhelimitse en osta enkä tilaa yhtään mitään. Jos tarvitsen jotain niin siihen löytyy kyllä muut keinot.

    • SeOnNäin

      Minulle soitti pari vuotta sitten saunalahden puhelinmyyjäumpikännissä, eli ei isommin ja luultavammin kannata sopia yhtään mitään sopimuksia puhelinmyyjien kanssa.

      • KannattaaSoitella

        Minulle kun viimeksi soitti puhelinmyyjä 15v sitten niin minulla oli juuri puuro liedellä jota lähdin kurkistamaan, olen sillä tiellä edelleen.


    • pakko-irtisanoa-vanha

      Luettuani avausviestin aloin tarkistella omia ADSL-soppareitamme. Vähän luulen että tuossa kyseessä on ollut tällainen Saunalahti/Elisan tarjous:

      - Saunalahti Laajakaista
      - Saatavilla nopeuksilla 10 Mbit/s ja 20 Mbit/s
      - Alk 14,45 € / kk norm. 28,90 € / kk.
      https://elisa.fi/kauppa/#!/nettiliittymat/kiinteat-laajakaistat

      Eihän tuossa ole mitään "vain tiskin alta erikoistarjous" kyseessä, vaan ihan normaalissa kampanjassa oleva Elisan ADSL-hinta. Siinä mielessä tuo puhelinmyyjä on puhelimessa valehdellut ihan sukkana.

      Nyt kyllä alkoi vidduttaa. Huomaan että meillähän on just tollainen 28,90 € / kk maksava liittymä. Sen todellinen hinta on siis pudonnut 14,45 € / kk tasolle. Mutta Elisa on tosiaan kusettajafirma, se laskuttaa vanhoja asiakkaitaan edelleen vanhalla, eli tuplahinnalla.

      Ilmeisesti Saunalahden kusettajamyyjä ei olisi saanut omaa provikkaansa, jos olisin tästä vaan itse tilannut puoleen hintaan pudonneen liittymän itselleni.

      Mutta on tämä myös mulkvistia. Jos ei asiakas älyä itse seurata joka kuukausia näitä hintamuutoksia, niin Elisa laskuttaa vanhaa, uskollista asiakaskuntaansa vaikka maailman tappiin saakka, ja tuplahinnalla.

    • SaunalahteenVittuuntunut

      Siirryin saunalahdesta soneraan, koska tekivät sopimusrikkomuksen.
      Eli, oli kuukausimaksuton liittymä. Meni varmaan muutama kuukausi ok. mutta sitten alkoivat lisäämään kuukausimaksun. No, soittelin siitä
      ja poistivat, meni taas vähän aikaa ja sitten alkoi taas tulla kuukausimaksua ja lisäksi paperilaskuhintaa yms. paskaa. En kestänyt enää, vaan vaihdoin soneraan, joka tosin kalliimpi, mutta ehkä pitävät
      paremmin sopimuksesta kiinni tai ainakin ilmoittavat etukäteen, että aikovat muuttaa, jos jotain muutoksia tulee.

    • zazazazau

      Puhelinmyyjät boikottiin. Puhelinmyynti loppuisi parissa viikossa, jos kaikki katkaisisivat puhelun välittömästi. Mutta erityisesti arat vanhat naiset pilaavat kaiken. He eivät uskalla olla röyhkeitä.

      • aikanaan-häiritty

        Tai salainen, oma numero näkyy soitettaessa(halutessa). Ei oo enää kolmeen vuoteen häiritty. Tää yhen akan takii ko yökaudet häiritti. Tuli samal toi yo. etu. :)


    • Hei!
      Ompa todella ikävä kuulla saamastasi puhelusta :( Asiakaspalvelumme on mahdollista lähettää sähköpostilla lisätietoja uudesta sopimuksesta ennen kuin sitä lyödään lukkoon tilausvahvistuksella ja uudella tilauksella.

      Asiasta voidaan jatkaa keskustelua esimerkiksi Palsta -sivun yksityisviestien kautta, jonka välityksellä voidaan jakaa tarkemmat asiakastiedot. Pääsemme sen jälkeen tarkistamaan uuden osoitteen saatavuudet :) Sivustolle tulee luoda käyttäjätunnukset laittaakseen yksityisviestiä: http://elisa.fi/palstatiimi . Linkki sivustolle löytyy ao allekirjoituksestani.

      Moona / Elisan Sometiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • Kuukausimaksuttomat

      >> Siirryin saunalahdesta soneraan, koska tekivät sopimusrikkomuksen.
      Eli, oli kuukausimaksuton liittymä. Meni varmaan muutama kuukausi ok. mutta sitten alkoivat lisäämään kuukausimaksun.>>

      Onko Soneralla siis olemassa joku kk-maksuton GSM-liittymätyyppi? Minulla kanssa alkoi ahneeksi Elisaksi muuttunut entinen reilu Saunalahti veloittaa alun perin kk-maksuttomana ostetusta GSM-liittymästä noin 4 euron kuukausimaksua.

      Asiakaspalveluun soittamalal ne pystyi aina laittamaan hyvittelynä 6 kk ilman kuukausimaksua, mutta sen jälkeen tuo sama 4 euron kk-hinta palasi aina takaisin.

      Päädyin lopulta vaihtamaan tuon Saunalahden pois, ja DNA:n liittymään, jossa oli silloin 0,90€/kk oleva perusmaksu. Ei siis ihan ilmainen sekään, mutta tämän kanssa on nyt pari vuotta menty, eikä hinta ole sinä aikana noussut.

      Nuo kuukausimaksuttomat GSM-liittymätyypit ovat aika lailla kadonneet joka toimittajalta. mahtaako uudelle MOI-operaattorilla tms. olla mitään tuolel puolelle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1815
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1475
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      299
      1313
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      29
      1297
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1069
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      929
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe